1.1i na 1.6 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
counterpart [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 14:01 1.1i na 1.6 gaźnik
|
|
|
Witam serdecznie.
Wiem, że był tu już nie jeden taki wątek, ale pozostają mi pewne wątpliwości.
Mam Fiestę 1.1 na wtrysku i okazję by kupić MK2 1.6 na gaźniku (100KM?). Chciałbym włożyć go do swojej MK3. Czy w związku ze zmianą silnika na wtrysku na silnik potężniejszy, ale na gaźniku będę zmuszony do poważniejszych przeróbek?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 21:45
|
|
|
odpowiedź brzmi NIE |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 22:09
|
|
|
counterpart napisał/a: | Czy w związku ze zmianą silnika na wtrysku na silnik potężniejszy, | jaki on potężny przyrost z 50KM na 96KM (pod warunkiem ze ten 1,6 wogóle ma te 90KM) nie jest taki szokujący... |
_________________
|
|
|
|
|
counterpart [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 10:20
|
|
|
Łokmen napisał/a: | jaki on potężny przyrost z 50KM na 96KM (pod warunkiem ze ten 1,6 wogóle ma te 90KM) nie jest taki szokujący... |
Silnik jest w niemal idealnym stanie. Kupuję to autko od dobrego przyjaciela i mialem okazję je przetestować. Sprawdziłem kompresję oraz spalanie benzyny i oczywiście oleju. Poza tym w moim mniemaniu taki silnik jest dobrą podstawą do mechanicznych przeróbek i to mnie najbardziej będzie w przyszłości interesowało. No i cena jest wręcz śmieszna. 1200 zł za kompletne autko w niezłym stanie (poza blachą).
Swoją drogą moje biedne 1.1 napewno już nie daje 50 KM więc ponad dwukrotny przyrost mocy to dla mnie potężny przyrost .
Dzięki za odpowiedzi. Teraz nie mam już żadnych oporów. Kupuję i swapuję
Pozdrowionka |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 11:39
|
|
|
Łokmen napisał/a: | jaki on potężny przyrost z 50KM na 96KM (pod warunkiem ze ten 1,6 wogóle ma te 90KM) nie jest taki szokujący... |
przyrost o prawie 100% nie jest duży???? rozbawiłeś mnie... i to bardzo :> |
|
|
|
|
jaczylibodzio [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 11:51
|
|
|
Jemu chodzilo o sama "potege" tego silnika ;] Silnik jest moze i mocniejszy, przez co autko wazace 850 kilo zasuwa, ale wcale nie jest potezny... Wsadz sobie do scierki taki 1.6 i zobacz jak pojedzie ;] |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 17:48
|
|
|
adi08 napisał/a: | Łokmen napisał/a: | jaki on potężny przyrost z 50KM na 96KM (pod warunkiem ze ten 1,6 wogóle ma te 90KM) nie jest taki szokujący... |
przyrost o prawie 100% nie jest duży???? rozbawiłeś mnie... i to bardzo :> |
przeczytaj uważnie - bo 1,6 nawet na gażniku ma te same wady co 1,6 na wtrysku - czyli wycierający sie wałek rozrządu dodatkowo moim zdaniem na niekorzyść przemawia to ze ten silnik jest na gaźniku (a jak wiadomo gażniki jest mniej trwały od wtrysku wielopunktowego i trudnieszy do wyregulowania). A sprawdzanie mocy na podstawie jazdy to jest abstrakcja - liczy sie tylko i wyłacznie hamownia... |
_________________
|
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 18:30
|
|
|
Łokmen napisał/a: | adi08 napisał/a: | Łokmen napisał/a: | jaki on potężny przyrost z 50KM na 96KM (pod warunkiem ze ten 1,6 wogóle ma te 90KM) nie jest taki szokujący... |
przyrost o prawie 100% nie jest duży???? rozbawiłeś mnie... i to bardzo :> |
przeczytaj uważnie - bo 1,6 nawet na gażniku ma te same wady co 1,6 na wtrysku - czyli wycierający sie wałek rozrządu dodatkowo moim zdaniem na niekorzyść przemawia to ze ten silnik jest na gaźniku (a jak wiadomo gażniki jest mniej trwały od wtrysku wielopunktowego i trudnieszy do wyregulowania). A sprawdzanie mocy na podstawie jazdy to jest abstrakcja - liczy sie tylko i wyłacznie hamownia... |
ale tu nie chodzi o wady czy zalety tych silników. Równie dobrze możemy powiedziec że 1,1 też uż nie ma swoich nominalnych parametrów!!! Jakbym nagle sprawił że w Twom silniku liczba koni podwoiłaby się (albo zeby nie przesadzać wzrosłaby o 75%) to też nie byłby potężny przyrost mocy???? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 18:32
|
|
|
nadal tweirdze ze nie -bo 1,6 to żadna rakieta nawet w budzie MK1 |
_________________
|
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 18:48
|
|
|
qrcze...rakieta czy nie rakieta to nie istotne.... tu chodzi o przyrost, skok osiągów... no ale mniejsza o to...
PS. zdziwiłbyś sie jak mk2 1,6 może jeździć... (nie mówie o swoim samochodzie) |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 19:25
|
|
|
Mam nadzieje panowie że już skończyliście . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 23:09
|
|
|
Łokmen napisał/a: | nadal tweirdze ze nie -bo 1,6 to żadna rakieta nawet w budzie MK1 |
Co jak co, taka "żadna rakieta" w leciutkiej budzie MK1 będzie miała wcale niegorszy stosunek mocy do masy a co najważniejsze, znacznie bardziej będzie można poszaleć taką w zakrętach, gdzie xr2i już odpadnie z uwagi na ciężki przód.
Poza tym gaźnik to świetna baza dla garażowych przeróbek, więc jednak taki silnik może zrobić jakotaką rakietę z Fiesty. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 02:28
|
|
|
Wojtass napisał/a: | Co jak co, taka "żadna rakieta" w leciutkiej budzie MK1 będzie miała wcale niegorszy stosunek mocy do masy . |
8.3 ( mniej więcej )
Wojtass napisał/a: | a co najważniejsze, znacznie bardziej będzie można poszaleć taką w zakrętach, gdzie xr2i już odpadnie z uwagi na ciężki przód. . |
Jechałęś kiedyś mk1 jako pasażer ( albo chociaż pijany w bagażniku ?? ) skoro mk3 ma Twoim zdaniem cieżki przód to jaki ma nacisk na koło przednie ( a jaki ma mk1 ?? )
Wojtass napisał/a: | Poza tym gaźnik to świetna baza dla garażowych przeróbek,. |
tyaaa wszyscy o tym słyszeli ( dyszy , rurki emulsyjne , polerowanie gardzieli itd ) ale czy ktośto zrobił własnoręcznie ?
Dajcie spokój |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
counterpart [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 11:15
|
|
|
Trochę się chyba zagalopowaliśmy
Chodzi mi głównie o to, aby wymienić naprawdę baaaaaardzo słabe już 1.1 na mocniejszy silnik. A wszystko to musi się odbyć niskim kosztem. Nadażyła się taka okazja więc wymieniam Robię to też dlatego, że naprawdę z całego serca kocham moje obecne autko i za żadne skarby nie chcę się go pozbywać i kupować innego wozidła z mocniejszym silnikiem.
A na temat potęgi gaźnikowego 1.6 też coś napiszę by nie zostać w tyle za kolegami
Zdaję sobie sprawę, iż archaiczne 1.6 nie jest potężnym silnikiem, ale z pewnością jest silnikiem potężniejszym od 1.1. I to właśnie napisałem w pierwszym poście. Nigdy nie napisałem, że jest potęzny
Pozdrawiam i dziękuję za spostrzeżenia. Mam nadzieję, że będę miał niebawem okazję pochwalić się nowym diabełkiem |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 11:33
|
|
|
Kolego tylko nie zapomnij o ukladzie hamulcowym bo to bardzo wazna sprawa
Do tego jesli chodzi o twalosc silnika 1.6 nie jest tragicznie po remoncie masz spokuj na 100tys km wiec chyba OK tylko zalewac go dobrym olejem typu Motoul lub Vavoline i dobrymi plynami i nie ma problemu
Pozdrawiam i zycze przyjemnej zabawy przy swapie |
_________________
|
|
|
|
|
counterpart [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 11:48
|
|
|
Fordon napisał/a: | Kolego tylko nie zapomnij o ukladzie hamulcowym bo to bardzo wazna sprawa |
W autku, które będzie dawcą jest piękny układ hamulcowy prosto z XR2 więc on również pojawi się w moim klekotku.
Pozdrowionka |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Sie 2006, 14:36
|
|
|
w takim razie nie pozostaje nic innego jak życzyć Ci powodzenia .
Daj znak jak idą prace |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 01:01
|
|
|
a i ja chętnie posłucham bo mam taki silnik pod ręką...później pewnie by sie zaczęło szukanie podwójnych weberów a następnie prywatnej stacji benzynowej żeby to wyżywić |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sie 2006, 11:37
|
|
|
Danio to jak będziesz znowu jechał szlakiem tyskich złomowisk to poszukaj tych weberów i jeżeli na takowe sie natkniesz to daj mi znać bardzo chętnie je przygarne i obiecuje że sie nimi zaopiekuje |
|
|
|
|
|