Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dziura przy 4000 obrotów
Autor Wiadomość
YonasH
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2006, 17:58   [MK3] Dziura przy 4000 obrotów

Witam po raz kolejny z nowym problemem :)

Troszkę szukałem i znalazłem kilka odpowiedzi, jednak zdecydowałem się założyć nowy temat, gdyż zdecydowaną większość podpowiedzi mogę w moim wypadku wykluczyć.

Otóż od niedługiego czasu pojawiła się u mnie turbodziura. Dodam, że turbiny nie posiadam ;) Objawy:
-zimny silnik bardzo delikatnie się dławi. Raczej jest to po prostu ciut nierówna praca. Nie depczę zimnego, więc nie wiem w jakim zakresie pojawia się dziura, ale mogę to sprawdzić (nie wiem czy ma to znaczenie).
-ciepły silnik
a/ przepustnica na 2/3 - 3/4 - napędza się równo w całym zakresie
b/ przepustnica do dna - troszkę muli do 2500obr., ale napędza się dobrze, przy około 3700 zaczyna tracic moc, by w koncu na 4000 prawie stracić moc. Zdarzyło się wręcz, że auto zaczynało zwalniać (hamować silnikiem)! Zazwyczaj po prostu maleje moc, by po przekroczeniu około 4200 wystrzelić jak z procy. Ciągnie już bez oporu do odcięcia. Poza tym w momencie utraty mocy pomaga odjęcie gazu.

Silnik 1.6 16V ZETEC
-nowy olej (Castrol GTX Magnatec 10W40) i filtr
-nowy filtr paliwa
-nowe świece i przewody (około pół roku; stare świece były mocno osmolone = zbyt bogata mieszanka)
-nowy silnik krokowy (około pół roku; zresztą to nie ma znaczenia)
-sprawny czujnik przepustnicy (płynnie wzrasta oporność; poza tym gdyby był niesprawny, to mocy brakowało by przy otwartej przep. w całym zakresie obrotów)
-nowy filtr powietrza - zestaw K&N i57 (około 3 miesiące)
-nowa sonda lambda (palił mi 11 litrów - teraz jeszcze nie wiem)

Co może być przyczyną?

Moje domysły:
Resetowałem komputer przy wymianie sondy, ale czy to oznacza skasowanie błędów?
Pompa paliwa? Przepływomierz? Ale skąd turbo-kop po przekroczeniu 4200?
Paliwo? Raz Orlen, raz BP - bez zmian.
Mapa zapłonu w komputerze? Przecież to nie może się zepsuć... a może jednak?
Zatkany zawór ciśnieniowy ..... czegośtam - tu jestem kompletnie zielony i proszę o pomoc.
Niech mi ktoś opisze co jest co?


To by może pasowało, że zawór się nie otwiera przy w miarę słabym ciśnieniu i dopiero przy bardzo wysokim nagle puszcza. Ale skąd równa praca na niepełnej przepustnicy?

Help notw kaput
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010, 08:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Sie 2006, 20:32   

może masz już zatkany katalizator??
Odpowiedzi:
1 - woda ze zbiorniczka do termostatu;
2 - servo;
3 - rególator ciiśnienia paliwa, a wzasadzie podpiecie podciśnienia które steruje nim;
4 - Podanie paliwa na listwe;
5 - odma;

Zadna z tych rzeczy nie ma wpływu na mulenie sie auta, jedynie rególator paliwa ale w tedy w całym zakresie.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
YonasH
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2006, 20:58   

W sumie o wydechu też myślałem, ale zapomniałem napisać.... Chciałem uniknąć grzebania w nim przed wyjazdem do Irlandii (ale autko póki co zostaje :D ). Ale czy kat mógł tak się zapchać, że w pewnym (zawsze tym konkretnym) momencie nagle przestaje blokować (czyli po przekroczeniu 4000obr.)?

PUMA, piszesz, że żadna z tych 5 rzeczy nie ma wpływu, ale jak piszesz jest tam jakieś ciśnienie. Więc jeśli jest też zaworek ciśnieniowy, który nie otwiera się wtedy gdy powinien, to mamy rozwiązanie.
Jeszcze jedno. Gdy kupowałem silnik krokowy, znalazłem info, że zazwyczaj wymienia się od razu jakieś "odpowietrzenie wału korbowego". Co to? Gdzie to? Jaki to ma wpływ na pracę silnika?
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Sie 2006, 23:03   

Kat moze być na tyle przytkany że do jakiegoś momentu (wiekszej ilości spalin) muli silnik a jak juz jest dużó spalin (wysokie obroty) to daja rade przeleciec.


to podciśnienie to tylko rurka od kolektora ssącego do rególatora paliwa i napewno w niej nie ma żadnego zaworka.

Odpowietszenie skrzyni korbowej to inaczej odma. nie wymienia sie jej jedynie można ją przemyś ale raczej nie bedzie maiłą takiego wpływu inny oweszem jesli bedzie zatkana ale wątpie żeby ciebie to dotyczyło.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 25 Sie 2006, 07:03   

Ja tak miałem jak mi padał CPP
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
guteknator
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sie 2006, 11:09   

witam

sproboj przeczyscic przeplywomierz - u mnie pomoglo a objawy byly bardzo podobne :)

Pozdro pub2
 
 
YonasH
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sie 2006, 14:45   

Więc tak:
Odma była czyściutka - poprowadziłem ją troszkę niżej w razie czego.
"odpowietrzenie wału korbowego" a którym pisałem to http://www.ford.sklep.pl/...n,200327,0.html - ale go nie namierzyłem
Rególator ciśnienia paliwa, o którym pisze PUMA wygląda podobnie, ale to chyba nie to. Mam tam jakiś zawór BOSCHa z oznaczeniem ciśnienia 270kPa (o ile dobrze zapamiętałem).
CPP jeszcze sprawdzę, ale około roku temu był sprawny. (ale bardzo dziwne by było, gdyby podawał inne dane przy określonej prędkości obrotowej)
Przepływomierz oczyściłem delikatnie benzyną - te "kondensatorki" były troszkę jakby osmolone.
Jazdy próbnej jeszcze nie zrobiłem ;)

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 12:18 ]
Po jeździe próbnej: :lol: :P :D :) :-)

JEDZIE :jupi: ziom

Analizując co zrobiłem, problemy sprawiał mi delikatnie zabrudzony przepływomierz. Jeszcze go dokładniej przeczyszczę przy najbliższej okazji.
Jak myślicie?
Czy stożkowy filtr paliwa, który - jak wiadomo - działa dzięki oleistej substancji na jego ściankach, mógł być powodem zabrudzenia? :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.