|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
Jaki przekaźnik? |
Autor |
Wiadomość |
Tiger [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 02:52 Jaki przekaźnik?
|
|
|
Witam wszystkich
Jest jakiś zamiennik oryginalnego przekaźnika pompy paliwa do cvh 1.6 rst efi '91r?-jaki kolor i wielkość nie wiem,bo u mnie jest on kombinowany,bez plastiku,z cewką na wierzchu.Od pewnego czasu mam z tym problemy banghead Chodzi oczywiście o pompę...jest 100% sprawna,wyłącznik bezwładnościowy chyba też-(pompa pracuje po zwarciu na krótko styków w przekaźniku nr VI (!?!),tyle...,że cały czas-bez mostka nie działa w ogóle).Więc,jeśli nie przekaźnik,to ECC IV zwariował?Jak myślicie?Męczę się już z tym 2 dni.Mógłby ktoś opisać ten kawałek instalacji od kompa do pompy?Co i czym steruje?Ja już zgłupiałem.Sorry,jeśli zbyt chaotycznie to opisałem;)
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 06:52
|
|
|
EEC jak zwariuje, to pompa chodzi cały czas, może to faktycznie być przekaźnik: masz schemat i popatrz jak to wygląda: |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 17:00
|
|
|
jackrzec napisał/a: | EEC jak zwariuje, to pompa chodzi cały czas |
Czyli jak sie przekreci kluczyk w stacyjce to nie ma tego charakterystycznego "cyk", tylko kreci i kreci?
EEC to komputer? Co to znaczy "jak zwariuje"?
Dzieki. |
|
|
|
|
Tiger [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 17:39
|
|
|
Dzięki za schemat-jest ok!Objechałem dzisiaj z 7 sklepów,każdy umywa ręce jeśli chodzi o przekaźnik do tej pompy.Może jest jakiś zamiennik?Szczerze mówiąc,wkurza mnie,że ford zamiast symboli na tych urządzeniach,posługuje się kolorami i nazwami z przedszkola typu:mały,normalny,średni Co gorsza,w żadnej mądrej książce nie znalazłem opisu akurat tego przekaźnika ani jego konkretnej lokalizacji.
ECC IV,przynajmniej u mnie i z tego,co widzę na schemacie od Jackrzec'a,to urządzenie sterujące wtryskiem-(mówią i komp ) sterowane przekaźnikiem po przekręceniu stacyjki.Ten "komp" z kolei reguluje pracę przekaźnika pompy paliwa:kiedy ma chodzić a kiedy nie-(zależy to od wszystkich pozostałych czujników przy silniku).Na końcu jest jeszcze ten cały zawór bezwładnościowy.I weź tu człowieku ustal,co padło,a na kodach się nie znam,no i pewnie trzeba mieć jakieś do tego urządzonko kaput
Może ktoś wie,co i jak,chociaż intuicyjnie? |
|
|
|
|
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 19:26
|
|
|
Normalny to jest takiej wielkości jak np w "Poldku" Przekaźnik jest sterowany przez kompa więc sprawdź czy jak włączysz zapłon to na kostce przekaźnika masz zasilanie na jednym czy dwóch stykach jak na dwóch to elektryka ok Ja bym próbował pasować przekaźnik od innego auta tylko zeby piny pasowały np od świateł z "poldka" koszt żaden a może zadziała Pozdro
Na każdym przekaźniku jest + na stałe +po włączeniu odbiornika masa i wyjście na odbiornik bo tak działa każdy przekaźnik bo on jest po to żeby nie sfajczyć włącznika w tym przypadku kompa(całe obciążenie przepływa przez jego cewkę)w ksiązce Forda Przy silniku 1.8 Jest on oznaczony R9 w skrzynce przekaźników i to tyle |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 20:28
|
|
|
witam,
przekaźnik jest na 3 pozycji ale to pewnie wiesz natomiast wszystko jedno czy to jest z RST czy xr2i czy 1,4 EFI, ważne zeby był od wielopunku, i jest on czerwony normalny, notomiast ja przez chwile miałem ZIELONY/DUŻY z wersji monowtryskowej i też chodził
Zapytaj RKRa lub Mafiosa(mafios) czy nie mają takiego na zbyciu. Ale z tego co pamietam nasz Moderator giełdy (RKR) powinien cos takiego mieć.
tyle jesli chodzi o przekaźniki;)
a z racji wielkiego zainteresowania wszystkimi RST, które pojawiają sie na naszym forum zawsze namawiam do napisania kilku słów na temat auta, foto bardzo mile widziane
Przepraszam za OT.
Pozdraiwam i witam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 00:39
|
|
|
maerik napisał/a: | Co to znaczy "jak zwariuje"? | Tzn że już nie może pracować w "normalnym" trybie awaryjnym, bo ma np zbyt dużo błędów z czujników, lub sam się uwali, wtedy zapłon idzie praktycznie z pominięciem kompa, a on sam włącza przekaźnik od pompy na stałe. Po ciągłej pracy pompy paliwa można się spodziewać jakiejś poważnej usterki. Może się też "skleić" przekaźnik, ale to żadkość. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Tiger [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 16:54
|
|
|
Ulżyło mi trochę z tym,że jak się komp uwali,to pompa działa cały czas.U mnie (na szczęście?!?) tak nie jest.Przekaźniki z zaciskami 85,86,87,30 są ogólnie dostępne,więc zanim zacznę zawracać głowę moderatorom,spróbuję na zamiennikach.Cały czas mam jednak nieodparte wrażenie,że ECC "myśli",że wtryski są już napełnione i nie uruchamia pompy,ale dziś się o tym przekonam-sprawdzę,czy pojawia się to " drugie" napięcie na zaciskach.A swoją drogą:może to być wina jakiegoś czujnika???
PUMA-jak znajdę chwilę,to opiszę co nieco i wstawię tam,gdzie trzeba;)
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|