[MK3] Demontaż piasty i zwrotnicy |
Autor |
Wiadomość |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 12:06 [MK3] Demontaż piasty i zwrotnicy
|
|
|
Mam takie pytanie.
O zdejmowaniu i wymianie łożysk to na forum czytałem ale nie wyczytałem o tym jak rozchylać obejmę zwrotnicy koła.
W książce piszą o jakimś specjalnym przyrządzie Czy można zdjąć samą piastę czy trzeba wyjąć całą zwrotnicę?
Pozdro |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lis 2010, 15:09, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 15:28
|
|
|
musisz wyjąc cała zwrotnice bo nie wyjmiesz bieżni zewnętrznych łożysk . |
|
|
|
|
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 15:32
|
|
|
No dobra ale co z tą obejmą zwrotnicy czym ją poluzować żeby piasta wyszła? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 19:05
|
|
|
jaka obejma zwrotnicy . Nie mam pojęcia o co ci chodzi . Piasta to ten kawałek na którym trzyma sie tarcza hamulcowa . Cała reszta to zwrotnica . Zdecyduj sie . |
|
|
|
|
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2006, 19:40
|
|
|
Włożyć przyrząd Ford w rowek obejmy zwrotnicy i obrócić o 90 stopni a następnie odłączyć zwrotnicę koła od kolumny zawieszeni i tego właśnie nie kumam o co tu chodzi? (opis z obsługi Forda Fiesty) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 00:26
|
|
|
dobra to taki małe ot dla tych którzy chcą sie zabrac za wyjmowanie zwrotnicy -dzisiaj wyjmowalem wiec pisze :
klucz 17 najlepiej oczko giete lub grzechotka(gedor)
klucz 19 j.w
klucz 30 oczko giete
jakas breszka sie przyda:P
młotek
odkrecamy kolejnosc hmm zalezy kto robi i jak sie chce męczyc pisze kolejnosc mieszna :
-odkręcamy "gałke" koncowka drązka kierowniczego od zwrotnicy(klucz 17)
- odkręcamy zacisk hamulcowy (klucz 17)
- odkrecamy nakretke śruby sworznia(klucz17)
- odkrecamy śrube mocującą amor do zwrotnicy (klucz 19)
- odkrecamy nakretke trzymajacą przegub i paste tą duzą (klucz 30)
i jak mamy to juz ładnie poodkrecane zacisk podwieszony-co by nie wisał na przewodzie gumowym,zabieramy sie za zdejmowanie ,ja najpierw sciaglem gałke .potem nacisłem na zwrotnice zeby wyskoczyl amor z niej potem wyciaglem przegub ze zwrotnicy a na sam koniec zwrotnice do gory zeby oczepic ja od sworznia i pyk mamy ją w rękach ,aha oczywiscie zacisk juz dawnoi ściagniety ,
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sie 2006, 12:14
|
|
|
dioda sorry ale nie mam takiej możliwości darek dzięki za opis |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.