Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
5 Maj 2006, 20:24
RST , Turbo
Autor Wiadomość
Intel 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Wiek: 39
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 79
Skąd: Tarnow
Wysłany: 5 Cze 2004, 17:50   RST , Turbo

Witam
Jestes szczęsliwym posiadaczem 2 fiescinek :D ale ostatnio nadazyła sie okazja kupic Escorta mk3 rs turbo ! Niezastanawiając sie dłuzo kupiłem go i zaczeło sie ;p ! Dostałem go w wersji " ZROB GO SAM " czyli goła zgnita buda i reszte w skrzynkach ;( ! Na dzien dzisiejszy autko jest poskładane po blacharce , malowaniu itp ! Teraz mam problemy z silnikiem i prosze kolegow o pomoc ! Po 1 ile wykreca sie srubke na inbusa w przepływosciomierzu ? Po 2 od czego jest czujnik wkręcany w charakterystyczną dla tego silnika rurę dolotowa? Po 3 dlaczego auto wkręca mi sie tylko do około 3 tys i potem jest jakby efekt odcięcia zapłonu. . . poprostu na biegu jałowym wkręca sie normlanie a na biegach tylko do 3 tys :( Pytan mam oczywiscie duzo wiecej dlatego jak by sie ktos cokolwiek orientował w temacie Turbo to prosze o pomoc bo juz nie mam sił :(
Pozdrawiam i przosze o pomoc !
_________________
Za duzo mocy ? Kto to powiedział :D
------------------------------------------
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
Mondeo ST220 (czarny 3.0 )
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 10 Cze 2006, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dawidc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 45
Skąd: Jarosław
Wysłany: 5 Cze 2004, 22:47   

Co do pytania pierwszego to nie wiem. :cry:
Czujnik o jaki pytasz to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Czujnik ten, jest wkręcony w górną część kolektora i przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał informujący o temperaturze powietrza w kolektorze.
Układ zasilania wtryskuje pod ciśnieniem paliwo do poszczególnych kanałów dolotowych przy określonych położeniach tłoków w cylindrach.
Jest on sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące w zależności od prędkości obrotowej wału korbowego oraz od ilości powietrza dopływającego
do cylindrów... To urządzenie określa ilość paliwa wtryskiwanego przez wtryskiwacze na podstawie sygnałów otrzymywanych od:
czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego silnika, czujnika temperatury cieczy chłodzącej, czujnika położenia przepustnicy.
Paliwo jest wtryskiwane na zawór dolotowy dwukrotnie na jeden cykl pracy każdego cylindra: podczas suwu napełniania (zawór dolotowy jest otwarty) oraz podczas rozprężania (zawór dolotowy jest zamknięty). Podczas uruchamiania silnika zawór elektromagnetyczny regulatora prędkości obrotowej biegu jałowego jest maksymalnie otwarty, aby zwiększyć ilość dopływającego powietrza i ułatwić rozruch silnika.

A może pytanie 3 związane jest z odpowiedzią 2(hmmm) :?:
Chyba Cię czeka wizyta u diagnostyka :? :?

Mamy tu jednego speca od Turbo i silników(pseudo G.W. 8) ) może on jest Ci w stanie pomóc. :wink:
_________________
TUNING SQUAD JAROSŁAW
www.tuningsquadjaroslaw.pl
..::REPREZENTUJĘ POLSKĘ POŁUDNIOWO- WSCHODNIĄ::..
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 6 Cze 2004, 04:25   

Niestety ten magik od turbo jest mocno zajęty i rzadko wpada na forum :twisted: 8)
_________________
 
 
 
remus 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Cze 2004, 07:33   

W pierwszym przypadku nie zabardzo wiem o co chodzi. Na charakterystycznej rurze dolotowej (za intercolerem) zakłada sie dodatkowy zawór upustowy o charakterystycznym klangu (odgłosie). Czy od tego czujnika którego opisujesz odchodza jakieś przewody, Jak nie to nie jest czujnik. Przyczyny odcinania powyżej 3000 mogą być różne. Z tego co opisujesz ja stawiam na brak wystarczającej ilości paliwa do zasilania silnika pod większym obciążeniem (nie sugeruj się tym że silnik się wkręca na wolnych bo wtedy jest niczym nie obciążony). Jak napisałeś dostałeś go w skrzynkach czyli rozebranego. Zainteresuj się czy komputer jest strikte od tego silnika, czy map-sensor też jest od tego motoru (on w porównaniu z silnikiem wolnossącym musi widzieć też górę czyli nadciśnienie - to oczywiste przecież masz turbo). Posprawdzaj też czujniki współpracujące z kompem i mapem.
Moja diagnoza: gdy turbo zaczyna pompować silnikowi brakuje paliwa i tego paliwa trzeba szukać. :D
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 8 Cze 2004, 15:01   

To co opisujesz to jest tylko i wyłącznie sprawa podawania paliwa.
Stara elektronika escorta mk4 turbo ma urządzenie motoroli
oraz urządzenia bosha k-star. Nie ma w tej instalacji
przepływomierza za to jest czujnik ciśnienia absolutnego.
wprost proporcjonalnie do ciśnienia powietrza idzie długość otwarcia
wtryskiwacza. Znaczy że albo czujnik ciśnienia absolutnego
(MAP sensor) albo regulator ciśnienia paliwa (mechaniczny membranowy
podciśnieniowy/nadciśnieniowy).
Jeżeli regulator ciśnienia paliwa jest rąbnięty czyli np membrana
poszła to też może dawać taki efekt.

Jak chcesz jeszcze pogadać to dawaj na PW albo na maila
sielek@autograf.pl
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 9 Cze 2004, 07:01   

Jeździłem w tym miesiącu autem ze
zdemontowanym przpływomierzem
daje taki sam efekt. Po prostu ciśnienie paliwa
jest stałe a wtryskiwacze podają tyle ile mogą.
Przy większych obciążeniach auto nie chce przyspieszaź
i istnieje charakterystyczne zadławienie powietrzem.
Dodam że to było auto z elektroniką bez czujnika MAP.

U mnie istnieje podobny problem. Owszem auto chodzi
lepiej niż na wolnym ssaniu(bez turbiny) ale w zakresie
wyższych doładowań zadławia się i nie ciągnie. Sprawy
typowo paliwowe. Nie mam na razie czasu ale mam
komplet zapasowych wtryskiwaczy, czujników i szukam
czujnika MAP jak go namierzę to po wymianie dam znać
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów RST , Turbo , alternatywne paliwo , LPG
Intruder Tuning mechaniczny 10 22 Lip 2005, 14:51
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.