Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, silnik, xr2i

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2006, 11:20
Silnik: 1.6 CVH specyfikacja
Autor Wiadomość
gajoo
[Usunięty]

Wysłany: 13 Wrz 2004, 17:06   Silnik: 1.6 CVH specyfikacja

Witam wszystkich miłośników fiest.
Ostatnio jeżdżę fiestą 1991/1.6.
Nie znam się za bardzo ale podobno jest to silnik przełożony z forda escorta.
Chciałbym się czegoś więcej o nim dowiedzieć (dane techniczne, osiągi, opinie).
Ponadto może ktoś dydponuje ksiażką serwisową.
Wszystkich znawców tematu proszę :D o pomoc!
POZDRAWIAM
gajoo
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011, 22:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 13 Wrz 2004, 17:57   

skoro to 1991 roczek to jest (znaczy powinien) z katalizatorem, a to znaczy ze ma 104 KM... przy obrotach bodajrze 6200 (odciecie przy 6750), moment chyba 136Nm przy 2900 (jak sie myle to poprawcie bo z pamieci pisze). silnik jest rzeczywiscie z eskorta. pierwszy xr3i z roku chyba 84 mial ten wlasnie silnik (tylko na wtrysku mechanicznym). opinie - ja tam na niego nie narzekam, ale moj trafil sie w miare sprawny. zrobilem 30 tys na gazie oleju nie bierze (jeszcze), ale generalnie te silniki lubią sobie chlupnąć oleju :P . podobno wyrabia sie tez walek rozrzadu zwlaszcza na 4 cylindrze (nie wiem osobisxcie sie z tym nie spotkalem). osiagi - do licznikowej setki przyspiesza w mniej niz 10 sekund (znaczy moja tak przyspiesza), max to leciutko ponad 200. generalnie fajne autko i bardzo niepozorne. wiele ludzi sie dziwi ze fiesta ich wyprzedza i to w tym sprzecie lubie :) . witamy w naszym gronie kolejnego posiadacza xrki :)
 
 
Robert - Kojot
[Usunięty]

Wysłany: 13 Wrz 2004, 18:37   

pablonas napisał/a:
podobno wyrabia sie tez walek rozrzadu zwlaszcza na 4 cylindrze (nie wiem osobisxcie sie z tym nie spotkalem).


a mozna wiedziec czym to sie objawia ? bo u mnie słychac dziwne cykanie w okolicach cylindra (pierwszy od strony pasażera)
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 13 Wrz 2004, 18:52   

skoro slyszysz cykanie to prawdopodobnie samoregulator halasuje. (tak na marginesie pierwszy cylinder od strony pasazera to wlasnie pierwszy bo liczy sie od rozrzadu... cylinder pierwszy od szkrzyni to czwarty :P ale to tak mocno na marginesie) wyrobienie walka mozna stwierdzic chocby sprawdzajac cisnienie sprezania.
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 14 Wrz 2004, 09:56   

To mogę Ci też wyjaśnić dlaczego się tak dzieje. Po pierwsze wyrabiają
się popychacze hydrauliczne z powodu naturalnego zużycia oraz spadku
ciśnienia na pompie olejowej. Pierwsza para siada najpierw bo ostatnia dostaje
ciśnienie w kolejności czyli najdłużej pracuje bez ciśnienia. W efekcie
występuje reakcja łańcuchowa. Pompa zużywa się z powodu niskiego ciśnienia
i dużego spadku na popychaczach a popychacze siadają bo pompa słabo podaje.

Jeżeli się tą sprawę zaniedba to najlepiej od razu przy wymianie popychaczy
i wałka rozrządu zdjąć pompę olejową zfrezować kopus i splanować koła zębate.
Wówczas uzyska się nawet trochę lepsze parametry pompowania.

Co do wałka i popychaczy to najlepszym wydajnościowo i żywotnościowo jest
wałek sportowy z kompletem popychaczy litych. Potrzebne do tego dźwignie
do ręcznej regulacji luzu. Popychacze lite są smarowane jedynie z zewnątrz
i nie powodują wyraźnego spadku ciśnienia.

Skrajny przykład. Kolega w swoim oplu mancie miał sport wałek i lite popychacze
Jak się tłumaczy leczył samochód z tuningu. Oczywiście wywalił wałek i popychacze
i wstawił nowy z nowymi popychaczami hydraulicznymi. Pierwsze co musiał zrobić
to pompa poszła do remontu. Ciśnienie bowiem spadło o 1,5 bara zaraz po montażu.
 
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2004, 10:12   

witam może to głupie pytanie ale teoretycznie czy dało by radę wsadzić taki silnik do fiesty 1.1i z 91 roku bez przerabiania podłużnic lub jakiś innych przerubek mocowań itp?
 
 
gajoo
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2004, 11:10   

"skoro to 1991 roczek to jest (znaczy powinien) z katalizatorem, a to znaczy ze ma 104 KM... silnik jest rzeczywiscie z eskorta. pierwszy xr3i z roku chyba 84 mial ten wlasnie silnik"

Dziękuję za informacje, ale czy nie może to być silnik o mocy ok. 90 KM (jak wspomniałem nie znam się za bardzo) - takie też można spotkać w escortach z 1991 r.?
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2004, 11:14   

w tym roku nie było fiest z takim silnikiem, wiec jezeli nikt nic nie kombinował to powinien to być 1,6 8v. natomiast ten silnik 90 konny z escorta o ktorym mowisz jest 1,6 16v i te silniki byly w fiescie montowane od (chyba) 94 roku
 
 
gajoo
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2004, 11:16   Prośba o pomoc - C.D.

Może ktoś mi podpowie gdzie w takim razie znaleźć nr silnika (1.6 z escorta 1991) i jak go odszyfrować?
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2004, 14:29   

hmm jezeli pytasz o silnik ośmio zaworowy to numer powinien być nad kolektorem wydechowym po prawej stronie (patrząc od przodu samochodu). natomiast gdzie sa numerki w 16v to ja juz nie wiem :) . a co chcesz odszyfrować z numeru silnika??
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 14 Wrz 2004, 21:30   

końcówka nr nadwozia zgadza się na 100% z numerem silnika. znajdziuesz najprościej koło siedzenia pod wycieraczką od pasażera (chyba że auto kradzione? he he he).Poza wymienionymi objawami zużycia wałka powinny skakać (a raczej skaczą) obroty w szczególności wolne.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 14 Wrz 2004, 21:32   

a jeszcze jedno XR3i miały ten sam silnik 1,6i EFI CVH czasem oznaczany jako ohc, co fiesty XR2i
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 16 Wrz 2004, 16:01   

Małe sprostowanie

W roku 1989 pojawiła się fiesta 1,6 na gaźniku o mocy 90 KM
był to silnik od fiesty xr2 z poprzedniego modelu. Ford miał nadmiar
tych silników i wypuścił fiestę mk3 o magicznej nazwie Fiesta S
była to matka xr2i 8v. Dla ciekawostki ostatnia fiesta sportowa
po xr2i i rs była także fiesta S tyle że Si ( tzw. Futura).

Fiesta xr2i 1,6 8V nie nic wspólnego z escortem xr3i. Jedynie
silnik. Nawet nie do końca ponieważ ma inną głowicę łącznie z
użebrowaną pokrywą. Całkowicie inny system wtrysku (bosh)
a xr2i ma nowoczesny na tamte czasy EECIV z katalizatorem.
Znaczy więc że bardziej ma coś wspólnego ze swoją poprzedniczką
fiestą S. Zapraszam do poczytania na ten temat na stronie


http://www.fiestaturbo.co...=history#xr2i8v
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 16 Wrz 2004, 16:05   

Silnik escorta xr3i mk3

 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 16 Wrz 2004, 16:07   

Silnik escorta xr3i mk4

 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 16 Wrz 2004, 16:10   

Silnik escorta xr3i mk5 mk6 1,8 16V 105KM
Dopiero tu można powiedzieć że fiesta xr2i 16V
ma coś wspólnego z escortem xr3i

 
 
 
gajoo
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2004, 15:38   

Z tabliczki odczytałem VIN: WF0BXXGAFBMD73176 ale nie potrafię odczytać z niego nic więcej niż:
KRAJ POCHODZENIA: NIEMCY
PRODUCENT: FORD WERKE AKTIENGESELLSCHAFT, KOLONIA GERMANY
TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW: COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU: DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
MODEL: FIESTA
TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
ROK PRODUKCJI: 03/1991

Co prawda jako typ silnika podano na tabliczce: lU (małe L i duże U) co podobno oznacza silnik 1.6 o zwiększonej kompresji.

Dalej nie wiem ile to maleństwo może mieć mocy i jakie osiągi... ;(
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Wrz 2004, 15:50   

to jest końców ka oznaczająca nr silnika: MD73176.
Jeśli masz problem z identyfikacją, jak masz w okolicy salon, aso, czy coś tam forda -powinni za darmo ci powiedzieć co i jak. Jak tak zrobiłem
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Silnik 1.6 CVH
wujek Sprzedam 1 14 Sty 2021, 13:16
zwardek
Brak nowych postów [Mk3] silnik 1.6 cvh z kolektorem 4-1
Jędruś Sprzedam 0 13 Lut 2023, 17:09
Jędruś
Brak nowych postów Silnik : walek i popychacze CVH
Gość Mechanika 5 23 Sie 2005, 11:43
xr2fun


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.