Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
19 Sie 2006, 22:56
Fast Ford
Autor Wiadomość
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 8 Mar 2006, 11:58   Fast Ford

Pewnie część użytkowników tego forum mniejwięcej kojarzy mnie, moje auto i jego losy od kiedy znajduje się ono w moich rękach od przeszło dwa i pół roku.
Jest to kosiarka 1.1i z 92 roku w wersji "c", czyli jak widać "szczytowa" wersja mk3 :lol:
Jakiś roczek temu zwiozłem sobie to tego "potwora" troszke różnych części mających na celu usprawnienie jego możliwości jezdnych. Te rzeczy to:
motorek 1.8 16v zetec w wersji 130km z RS1800 wraz z całym osprzętem mechaniczno elektrycznym ( wszystkie alternatory, rozrószniki, komputery itp, nawet mam całą wiązkę elektryczną z tej fiesty i są w niej nawet kable do tylnych lamp, także wystarczy ją tylko przełożyć beż żadnego kombinowania), chłodnice z wężami, cały wydech, skrzynie biegów, cały zbiornik paliwa z pompką.
Od jakiegoś czasu w aucie jeżdżą już hamulce z xr2i (wentylowany przód i większe bębny z tyłu), oraz amortyzatory z tejże wersji (wraz ze stabilizatorem).
Brakowało mi jedynie kilku drobnych (jak mi się zdawało) drobiazgów...
Na szczęści ostatnio udało się dokupić brakującej jednej półośki, a dziś trafiłem poduszke pod silnik od strony rozrządu, także tym sposobem obecnie brakuje mi już tylko poduszki od strony skrzyni biegów, którą mam nadzieje uda się niedługo znaleść i można będzie wstawić autko do monster garage :devil:
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to jakoś na początku kwietnia najszybsze 1,1i w klubie powinno ożyć (bo oczywiście znaczek na klapie zostaje w oryginale! :-P )
Także trzymajcie proszę kciuki oby starczylo mi cierpliwości do tego auta, bo przez ten czas użytkowania dość mocno znaciągnęła już u mnie kredyt zaufania :hihihi:


P.S. chętnie przyjmę jakieś rady, lub pomysły w temacie "co i jak" tu zrobić aby było dobrze.
Wielekie pozdro!
Ostatnio zmieniony przez Dynamike 10 Maj 2006, 16:59, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Mar 2006, 12:09   

jak nie zmienisz belki pod skrzynia to poduszka pod skrzynie pasuje od 1.1 ja tak mam :D
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 8 Mar 2006, 12:39   

Belke pod skrzynie mam kompletną z poduszkami, także wkładam orginał od 1.8 bez żadnego kombinowania ;-)


P.S. A właśnie Mafios, jak możesz to napisz prosze jak u ciebie wyglądały przeróbki tej podłużnicy od strony rozrządu, czy wzmacniałeś ją jakoś dodatkowo, czy tylko wstawiłeś mocowanie poduszki?
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Mar 2006, 10:01   

Dynamike napisał/a:
Belke pod skrzynie mam kompletną z poduszkami, także wkładam orginał od 1.8 bez żadnego kombinowania ;-)


P.S. A właśnie Mafios, jak możesz to napisz prosze jak u ciebie wyglądały przeróbki tej podłużnicy od strony rozrządu, czy wzmacniałeś ją jakoś dodatkowo, czy tylko wstawiłeś mocowanie poduszki?



ja to nie mialem wiekszych problemow gdyz dziury w podluznicy mialem zrobione ;-) a 92 ich nie ma :( podliuznic nie wzmacnialem
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 9 Mar 2006, 10:52   

Hej dynamike, pamiętaj że w sumie w zetecu są 4 poduszki. Jedna po stronie rozrządu, druga z tyłu silnika też po stronie rozrządu(między silnikiem a kabiną) i dwie pod skrzynią biegów.
Pomysłu z zostawieniem belki od 1,1 nikomu nie polecam, ponieważ silnik stoi wtedy lekko z ukosa, jest pochylony delikatnie na skrzynię biegów co w najgorszym przypadku może spowodowac że silnik zacznie na zakrętach ciągnąc podłuznicę.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 9 Mar 2006, 15:44   

Mafios: dziury w podłużnicy to nie problem, bo mam całą na wzór, tylko mnie martwiło to że w zetecach są one wzmacniane wewnętrznie, a w pozostałych wersjach silnikowych nie, no ale jeszcze będe musiał pomyśleć co z tym zrobić.

Rycho: Dzięki, wiem że są dwie poduchy pod skrzynią i dwie pod silnik, tylko nie wiedziałem jak ta druga jest umieszczona, także dzięki za info (człowiek cały czas się dowiaduje coś nowego :D )



P.S. Konkurs dobrej woli nadal nie rozstrzygnięty, potrzebna druga poduszka pod silnik (ta mniejsza, która jest z tyłu)
Pozdrawiam
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 14 Mar 2006, 15:28   

Mafios napisał/a:
Dynamike napisał/a:
Mafios: dziury w podłużnicy to nie problem, bo mam całą na wzór, tylko mnie martwiło to że w zetecach są one wzmacniane wewnętrznie, a w pozostałych wersjach silnikowych nie, no ale jeszcze będe musiał pomyśleć co z tym zrobić.


nie kombinuj u mnie jest zrobiona poduszka w tuleji na wylot z 2 storn mega podkladki i jedzi nic nie kombinuj ze wzmacnianiem bebe

No właśnie jak narazie to jedynie nad tym myśle jak to rozwiązać, ale pewnie jak zwykle ostateczna wersja wyjdzie w trakcie prac. Rozmawiałem jakiś czas temu z człowiekiem który takie swapy wykonywał i on mówi żeby na wszelki wypadek wzmocnić podłużnice bo jednak jest to znacznie cięższy motor, z tąd właśnie moje dywagacje.

Jak narazie równocześnie kombinuje też swap tapicerek ok mk4 i jestem po wstępnych przymiarkach. Niestety sytuacja jest tu nieco analogiczna jak w przypadku silnika (tam brakuje mi jednej poduszki pod silnik, a tu jednego cięgna pomiędzy klamką wewnętrzną, a zamkiem, bo niestety te które kupiłem oryginalnie ktoś chyba zdejmował przy pomocy kombinerek i musiał uszkodzić ten plastikowy pancerzyk na końcu linki i teraz niestety nie działa to poprawnie).

Także jak widać jest troche roboty, troche kombinacji, ale też brakuje mi na to wszystko czasu no i nieco funduszy... :sad:

Ale podobno cierpliwość jest cnotą! :devil:
Pozdro
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 20 Mar 2006, 13:15   

No cóż, z racji tego że prace narazie stanęły z powodu braku czasu i funduszy (czytaj szukam w przystępnej cenie poduszki pod silnik i linki do zamka do mk4), to postanowiłem nieco przybliżyć historię mojego wozidła w krótkiej relacji zdjęciowej.


Zaczęło się wszystko 24.09.2003 od zakupu takiego oto bolida:

Początkowo nie byłem co do niej przekonany, bo szukając fiesty koncentrowałem się raczej to troszke lepiej wyposażonych wersjach po 94 roku, najchętniej z silnikiem 1.3
Niestety w tym czasie nie było aż takiego wyboru jak teraz no i ostatecznie dałem się przekonać i bordowa trzydrzwiówka pojechała do Krakowa.

[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 13:35 ]
Zanim jednak dojechała to już zdążyło się w niej zmienić kilka detali. Dostała nowe felgi, alarm, delikatnie przyciemnione szybki, oraz sprzęcik grający.

Wtedy to właśnie zacząłem nieśmiało zaglądać na forum i zawiązywać pierwsze znajomości na starym pasie lotniska w czyżynach.


[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 13:57 ]
Później następne zmiany następowały coraz szybciej i coraz ciężej było je zliczyć, czy uporządkować w chronologicznie w pożądku.
W czerwcu 2004 na zlocie w Chrzanowie autko stało już z nowymi lusterkami, polakierowanymi chamulcami, miało zegary z obrotomierzem, nową, skórzaną kierownicę od RS1800, elektrycznie otwieraną tylną klapę i białe przednie migacze, aluminiowe nakładki na pedały i polakierowane elementy wnętrza (więcej zmian do tego czasu nie pamiętam :D )


[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 14:06 ]
Po wakacjach prace ruszyły na nowo. Tym razem do lakierowania poszły zderzaki, oraz lusterka, oraz dołożona została końcówka wydechu sebringa. Także pomarańczowy kolor tylnich migaczy został nieco upodobniony do pozostałych elementów lampy. Autko zbliżyło się nieco do ziemi za sprawą sprężynek vogtlanda.
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 20 Mar 2006, 14:22   

Po tych operacjach, oraz po zamontowania białych bocznych migaczy od mk4 i tylniej lotki nad szybę autko zaczęło wreszcie nabierać wyglądu.


Jednak jak to zwykle bywa przy tego typu dłubaniu pojawiają się następne ale.....
...w tym wypadku były to koła, które zaczęły mi się wydawać zbyt małe....

[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 14:31 ]
Aby temu zaradzić wybrałem się do Katowic, gdzi dokonałem nowego zakupu:

Po tej wycieczce autko zaczęło już całkiem zgrabnie wyglądać:


[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 14:36 ]
W dalszej kolejności zacząłem gromadzić różne graty których część leży do tej pory i czeka na założenie. Część z nich z powodu braków finansowych, część z braku czasu, niemniej jednak myśle że kiedyś uda mi się wsadzić w jedno auto to co do tej pory nagromadziłem.
Tu jeszcze znalazłem fotke z maja ubiegłego roku:

Dalszą część historii dopisze i doilustruje jak będe znów miał chwile na posiedzenie na komputerze, bo narazie już i tak zbyt dużo czasu zmarnowałem na klikaniu! :lol:

[ Dodano: Wto Mar 21, 2006 15:28 ]
Również we wnętrzu pojawiały się z czasem kolejne dodatki, takie jak środkowa konsolka od xr2i z ozdobną gałką zmiany biegów i mieszkiem, oraz przednie fotele z escorta xr3i, co do których nie byłem z początku przekonany, ale wszystkie wątpliwości minęły po pierwszych jazdach! :D

Następne zdjęcie przedstawia wygląd auta w okresie wakacyjnym 2005, już z kompletem zderzaków zender RS

Od tego czasu właściwie w wyglądzie auta zmieniło się niewiele, poprawiły się natomiast właściwości jezdne dzięki kompletowi hamulcy z fiesty xr2i (wentylowane tarcze z większymi zaciskami z przodu, oraz większe bębny z tyłu), a także przednim amortyzatorom z tegoż modelu, które posiadają mocowanie do stabilizatora (który również jest już założony).

Jak zrobi się troche ładniej na zewnątrz to postaram się umyć auto i wtedy pstrykne kilka fotek, aby pokazać jej aktualny wygląd.
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 24 Kwi 2006, 16:12   

A oto historyczne, bo ostatnie zdjęcia mojej fieściny w tej wersji:

i jeszcze pożegnalny rzut ogólny:

Także dziś rozpoczął się miesiąc zmotoryzowanego piechura! :-P
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 5 Maj 2006, 16:39   

No, to wczoraj nabyłem drogą kupna ostatnie niezbędne (i nie tylko :-P ) elementy

brakująca poduszka pod silnik
Równierz wszedłem w posiadanie drugiej, brakującej linki zamka od mk4, a także przy okazji kupiłem nakręteczki maskujące które oryginalnie są przy regulacji lusterek, bo mi brakowało tego elementu.

Mam nadzieje że już teraz prace ruszą przy moim aucie, bo jak narazie to niewiele się zmieniło....


P.S.
przy okazji napotkałem w "monster garage" takiego stwora

Ciekawe co on tam robi, czyżby też szykował się do swapa?! :D
Pozdro
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 6 Maj 2006, 01:22   

PUMA napisał/a:
Tak z ciekawości ile zapłaciłeś za tą poduszke??

Katalogowa cena to coś w okolicach 350zł, ja z moją zniżką zapłaciłem 220zł :twisted:

Laskosz napisał/a:
Dynamike napisał/a:
P.S.
przy okazji napotkałem w "monster garage" takiego stwora

Ciekawe co on tam robi, czyżby też szykował się do swapa?! :D


Ta fiesta należała do Aliena z Brzeska, a teraz do Szymczasa? nie pamiętam ale jest ten gość zarejestrowany na forum naszym :) silnik w niej padł i szuka jakiegoś zdrowego 1.1

Pozdro

Poprzedniego właściciela nie znałem, ale jak wszystko dobrze się ułoży to właśnie moje 1.1 wyląduje u Szymczasa :D

[ Dodano: Sro Maj 10, 2006 17:01 ]


Wczoraj buchnąłem go Maerikowi, oby dobrze spisywał sie w moim "Zetorze" :cojest:
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 19 Maj 2006, 20:30   

Powiem ci Adam tyle że mi się poprostu skończyła cierpliwość, pewnie jakby udało mi się tego swapa zrobić odrazu, to teraz bym nią śmigał dalej i dalej pakował w nią setki złotych, no ale teraz nadchodzi nowa era mojej motoryzacyjnej przygody. Jak już nowe cacka będzie w moim posiadaniu to nie omieszkam się pochwalić, a wierz mi że w porównaniu z fiestą to jest prawdziwe cacko! :devil:
A co do zupki chmielowej to nie potrzeba nam swapa do tego :D tylko trzeba by sie w końcu spotkać. Podobno jakoś w weekend ma być fiestomaniakowy grill, to jak będziesz miał czas to wpadniej, to pogadamy i wychilimy cosniecos. ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 21:45
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Ford 2007 RDS piny we wzmacniaczu
Mafios Car Audio i CB 4 25 Lip 2011, 19:40
burdzyk2
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.