Latwa sprawa na poprawienie mocy |
Autor |
Wiadomość |
Macias [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Kwi 2006, 07:52 Latwa sprawa na poprawienie mocy
|
|
|
Wypierdzielic katalizator (przynajmniej w mk2 wydaje mi sie ze znajduje sie on za blisko silnika) pozatym im starsza tym katalizator bardziej zajechany wiec najlepiej sie go pozbyc a zamiast tylnego tlumika wstawiamy strumienice. To wszystko spowoduje szybsze odprowadzanie spalin i dodatkowo przyjemny dzwiek ze strumienicy. |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 25 Kwi 2006, 08:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 24 Kwi 2006, 11:02
|
|
|
to w mk2 były katalizatory
(a miejsce zamontowania strumiennicy pozostawie bez komentarza ) |
_________________
|
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Kwi 2006, 15:12
|
|
|
strumiennicę se odpuść zamiast "kata" o ile tam w ogóle jest daj przelotowy, a na koniec zwykły tłumik i będzie git, a jak masz szmal to jakiś sportowy tłumik możesz dać
na pewno będzie to miało lepszy efekt |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 08:46
|
|
|
W mk2 wytsępował taki dziwny ukłąd czyli Gaźnik bez sondy Lambda ale z katalizatorem ( nie wiem jak to wyglądało jeżeli chodzi o lata bo najwcześniejsza wersja jakąwidziałem była z 83 roku a wiadomo że nawet w 89 zdażały sie wersje bez Kata )
Co do Wątpliwosci kolegi odnośnie odległości kata od silnika to zastanawiam sie jak wygląda sprawa w TICO w którym katalizator jest bezpośrednio przykręcony do kolektora wydechowego - ma sie to nijak do kata w mk2 który na ogół znajdował się na wysokości przegrody czołowej ( żadziej tuż za portkami ) - Przeceiz katalizator do swojej prawidłowej pracy potrzebuje niemałej temperatury a ogżewany jest właśnie spalinami .
Faktem jest natomiast że w tak starym aucie katalizator jest na ogół w kiepskim stanie i jest raczej przekszodą )
Co do strumienicy zamiast tylnego ( jedynego ?? ) tłumika - kiepski pomysł - mamy 1.1 z odgłosem silnika odrzutowego ( zreszta sam pomysł wstawienia " strumienicy " w tak odległym i dowolnym miejscu jest raczej kiepski ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Aero [Usunięty]
|
|
|
|
|
maciek85ty
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 22:47
|
|
|
No właśnie jak to jest z miejscem montowania strumienicy? Gdzieś czytałem że najlepiej wstawiś takową zamiast kata a gdzieś indziej że zamiast środkowego tłumika. Jakie jest Wasze zdanie? |
_________________ http://i5.photobucket.com...mini_podpis.jpg |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 22:50
|
|
|
Ja gdzieś czytałem że im bliżej kolektora wydechowego tym lepiej, a to że ktoś wycina kata a w jego miejsce daje strumienice to inna sprawa |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
maciek85ty
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
Wysłany: 26 Kwi 2006, 07:22
|
|
|
Gdzieś też znalazłem żeby wymienić orginalnego kata na kata który stawia mniejszy opór i za nim strunke a na końcu jakiś tłumiczek sportowy. |
_________________ http://i5.photobucket.com...mini_podpis.jpg |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 27 Kwi 2006, 01:48
|
|
|
maciek85ty napisał/a: | No właśnie jak to jest z miejscem montowania strumienicy? Gdzieś czytałem że najlepiej wstawiś takową zamiast kata a gdzieś indziej że zamiast środkowego tłumika. Jakie jest Wasze zdanie? |
a ja uważam że strumienice najlepiej i najpraktyczniej zamontowac w smietniku...
Jej sens jest równie mitycznie -niezwykły jak nazwa. Doskonale zdaję sobie sprawę oże strumienice stosowane są w rajdowych układach wydechowych ...ale panowie bez jaj..nie te auta ,nie te strumienice i drobny mankament w postaci braku Osrodka badawczo rozwojowego przy domu.
jak wspawac cos ...to rurkę -byle nie zmniejszyc średnicy ..a jak zmieniać tłumik na coś innego to n.p komorowy na tłumik szmerów i tyle w temacie "innym trzeba lat doświadczeń a ja wspawam sobie strumienicę i będę miał lepiej" |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Kwi 2006, 08:37
|
|
|
http://www.fiat-furious.p.../mod_wydech.htm - Niezdecydowanym ( albo raczej nieoświeconym proponuję lekturęlinku podanego przez Aero
A ze swojej strony popieram Loy-a - strumienica w cywilnym n/a ? dobry bajer na laski jakieś 5 lat temu . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.