Tuning Diesla? |
Autor |
Wiadomość |
John5 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 18:38 Tuning Diesla?
|
|
|
Witam wszystkich,
w planach mam zakup fiesty mkV z silnikiem 1,8 Diesla. Ale zanim ją nabędę chciałbym prosić o jakieś porady jak skutecznie można zwięszyć moc tej 75 konnej jednostki.
Tutaj pojawia się jeszcze jeden mały problem ... czytałem i czytałem i wychodzi na to, że np. Chip Tuning jest bardzo skuteczny przy podnoszeniu mocy silników Diesla z Turbo, lecz nie do końca łapie się w oznaczeniach tych silników diesla we fieście.
Niech mi ktoś powie jaki silnik dokładnie ma Fiesta Mk5 1,8 rocznik 2000/2001. Ludzie w opisach przy sprzedaży tych samochodów podają jak chcą te oznaczenia ... widziałem już: 1,8D - 1,8TD - 1,8DI - 1,8TDCi i niech ktoś mądry powie co faktycznie tam siedzi i czy ma to turbo czy jest to klekot starej generacji, którego modyfikacja się nie opłaca, a sam z siebie nie jedzie specjalnie dynamicznie ?
Druga sprawa to zakładając, że silniczek ten ma Turbine to w jaki sposób polecilibyście mi podniesienie mocy tak do 100-110KM, Chip, zmiana wydechy lub co innego jeszcze i mniej więcej jakiego rzędy są to pieniądze.
Ogólnie dodam, że przy tuningu zależy mi na tym aby samochów miał jak najlepszy start, mało mnie interesuje prędkość max itd, więc warto chyba zwiększać tutaj moment obrotowy by wciskało w fotel prawda?
Dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 06:41
|
|
|
W KM5 byl silnik DI lub inaczej zwany TDDI... wyglada tak...
Nastepna sprawa... jest w klubie taka Fiesta MK5 wlasnie z tym silnikiem i zostal on "podkrecony" przez kolege Kangurczaka... jesli chodzi o koszta... hmmm szczerze sa naprawde nie male... ale jak cos to polecam poszukac opis Fiesty Kangurczaka...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
John5 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 22:19
|
|
|
Ok, dzięki wielkie udało mi sie po nicku dokopać do kilku jeszcze tematów na temat tego wozu i wychodzi na to, że ten silniczek to dobry wybór, szczególnie jeżeli dodanie Chipa za 2000zł zrobi z niego wozik 100 konny. Wielkie dzięki za pomoc . |
|
|
|
|
lukesk
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 37 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Kwi 2006, 11:34
|
|
|
gwoli ścisłości Kangurczak już nie ma fiestki :-/ |
_________________ była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
a teraz skazany na gimbusa
poszukiwań kupa a z marzenia dupa :( |
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Kwi 2006, 19:41
|
|
|
2000zł to duzo. znam kogoś kto dla znajomych robi taniej ;]
w krakowie niestety
kangoo podniosl moc do stu paru.
a kangoo kupił bete (tez diesela) i jest zadowolony |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Kwi 2006, 06:42
|
|
|
Taa tylko niekture silniki diesla sa bardzo toporne do "chipsa" a i trzeba pamietac ze to nie sa silniki VW ktore maja czesto gesto fabryczne bonusy... i daja sie pieknie zachipowac...
Aha i zapytaj znajomego czy daje chipa tzw. masowego czy indywidualny wysterowywany pod dany silnik od podstaw... bo tu jest mega roznica...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
John5 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2006, 12:27
|
|
|
Poszperałem trochę i popytałem i taka choćby strefatuningu (chyba 3miasta sa) robią z tego diesla 1.8TDDi niecałe 120KM i troche ponad 260Nm w cenie 1500zł.
Czy podnosząc tak moc (zakładając, że silniczek jest w super stanie) mogę bez obaw jeździć, i zawartość maski nie zostanie wypluta na asfalt? Zakładając, że auto będzie jeździło codziennie (małe dystanse) po mieście a mocy tej będę używał naprawdę od czasu do czasu dla frajdy, a nie katowania samochodu. --- ??? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2006, 15:49
|
|
|
Jesli chcesz silnik z turbo doladowaniem to zapomnij o dystansach typu 6km czy cos w tym stylu minimum to 15km bez przerwy...bo inaczej w szybkim tepie zarzniesz turbine... silnika ci nie wypluje wszystko bedzie OK... tylko zapytaj czy bedzie to CHIP wysterowany pod twoj silnik od podstaw czy masowka... bo nie kazdy silnik przyjmuje masowki zeby otrzymac obiecany wynik np 120KM i 260Nm... '
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
John5 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2006, 16:53
|
|
|
No aż takie krótkie dystanse to nie ;-) Będzie to po kilkanaście kilometrów w jedną stronę.
Wkradł się jeden błąd drobny, oni robią te 120KM, ale z tego silnika tylko o mocy 90KM, czyli tego montowanego chyba w Focusie o ile się nie myle. Ciekawe czy z tego 75KM we fieście też wyciągneliby 120KM za sprawą Chipa bez zmian niczego na wzmacniane.
Fordon - dzięki za rade, dowiem się czy to pod ten konkretnie silniczek czy to taki Chip do wszystkiego i niczego . |
|
|
|
|
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 21:04
|
|
|
jeżeli dołożysz intercooler do silnika i wymienisz turbo na takie z foki to jestes w stanie otrzyamć 112KM/260NM w normie Euro3 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.