Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:25 |
hamulec ręczny w mk1 |
Autor |
Wiadomość |
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 18:12 hamulec ręczny w mk1
|
|
|
czy znacie sposób na to żeby ręczny w mk1 działał sensownie?dałem nowe szczęki i sprężynki i działa to tragicznie.Bębny są praktycznie nowe. latam tym autem w rajdach więc ręczny to podstawa. myslałem nad wymianą bębnów,linki itd na te z mk3,chyba że macie inne pomysły?
aha i czy ta linka od ręcznego jest oryginalnie tak zrobiona z tym kółkiem z tyłu?? |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 18:21
|
|
|
podstawą ręcznego jest idealny samoregulator... |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 20:09
|
|
|
Łokmen napisał/a: | podstawą ręcznego jest idealny samoregulator... |
Dokładnie to jest najważniejsze ja robiłem ręczny w zimie na starych bębnach i szczękach i mam do teraz jak żyleta |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 20:33
|
|
|
ale zazwyczaj problem jest przez to że wyrobił sie bloczek . Tzn ten kwadrat zespawany z 2 blach dostał luzu (wytarł) sie o sztyce przyspawana do belki . Jedyna metoda naprawy to wstawienie innego bolca dobranego do nowej średnicy tego profilu . W efekcie jak zaciągasz ręczny linki sie nie naciągaja a zaczyna sie zginać nie w osi ten profil . Ja osobiście olałem temat i wsadziłem inny bloczek . I mimo tego że mam kaprawe bębny ręczny sie pojawił (2 dni temu miałem przegląd) i to właśnie z tej okazji . Najprostrze rozwiązanie to kompletne hamulce z mk2 i delikatna rzeźba przy dźwigni ręcznego . Hamulec bedzie i bedzie działał. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 08:15
|
|
|
popieram Diodę- ale z przekłądką hebli trzeba przełożyć...
tylną belkę ( ma inne mocowania talerzy , da sie to przerobićale gra nie warta świeczki )
Będny z mk3 nie podejdą ( ani do mk1 ani do mk2 )
będziesz musiał dospawać miejsce zakotwiczenia samoregulatorów linki , a dzwignia zostajke ta od mk1 ( musisz wymienićjedynie podciąg linki )
Laskosz działająok , ale w mk1 jest jak w DF-ie - będziesz musiał przy nich ciągle siedzieć żeby były w należytym porządku ,
poza tym kolega jeździ w rajdach a ręczny od mk1 przy znacznym przechyle budy ( w zależności od strony przechyłu ) naciąga lub poluźnia linkę ręcznego więc co przy używaniu ręcznego podczas jazdy jest nieco kłopotliwe ( do dupy znaczy się )
pvzon - sumując belka od mk2 , dobre bębny , nowe przewody elastyczne !!! , nowa linka i będzie ok . ( zrobię fotki jakbyś potrzebował to ci wkleję i conieco pomogę ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
grzechu [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 15:15
|
|
|
pvzon:a czy w mk2 jest ten sam patent z linką od ręcznego że nie idzie od razu do bębnów tylko prosto do tego kółka z tyłu i dopiero w prawo i lewo?
i czy jak dam belkę od mk2 to amory będą pasować od mk1?bo mam twarde i nie chciałbym tego zmieniać.
co do dzwigni ręcznego to chcę cały ten mechanizm przesunąć do tyłu żeby zrobić dłuższą dzwignię. |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 16:05
|
|
|
w mk2 linka idzie prosto do bębnów, amory będą pasować. |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 19:02
|
|
|
Amen |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 20:25
|
|
|
dziś za całe 45 zeta udało mi się kupić belkę od mk2 razem z bębnami.
wychodzi na to że wielkość bębnów jest taka sama jak u mnie.jutro zaczynam wymianę.
tylko mam pytanko czy przewody elastyczne są inne?i czym się różni dzwignia od ręcznego? |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 22:06
|
|
|
przewody elastyczne sa identyczne w mk1 i mk2 . Hm w mk3 sa nieco inne ale da sie je zamontować . Różnica jest taka że w jednych nie pamiętam czy mk3 czy mk1 końcówki przewodów sa płaskie po obu stronach a w tych innych z jednej jest łuk a z drugiej płaskie i z mk3 nie chca wchodzić w okienka od mk1 (ale tylko w belce) i trzeba pilnikiem przejechać otworek i wszystko pasuje . Co do dźwigni nie pomoge bo nie wiem jak jest w mk2 . Napewno w mk2 jest linka bez bloczków w jednym kawałku . Linka jest doscyc droga bo z tego co pamiętam to 60-80 zł kosztuje . Jak chcesz zrobic ja na wersje nieśmiertelna i masz dobry panceż to rozrub w garze preparat smar do łożysk ŁT4 smar grafitowy i olej silnikowy . Linke trzeba wygotować w tym ale tak żeby nie spalić pancerza i gwarantuje że przez 5 lat sie nie zapiecze . To stara prasłowiańska mikstura do linek w FSO . Bo ja wiadomo tam potrafia przyrdzewieć po miesiacu i już ręcznego nie znajdziesz . |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 23:01
|
|
|
Co za różnica czy przewidy elastyczne sątakie same w mk1 i mk2 ( bo są ) skoro i tak kupisz nowe ?
co do rzeźby mocowania linki to wygląda tak :
http://czarnymatowy.w.interia.pl/r1.jpg
http://czarnymatowy.w.interia.pl/r2.jpg
http://czarnymatowy.w.interia.pl/r3.jpg
jakbyś czegoś nie dojzał ( bo zdjątka do dupy ) to mów
reszta podchodzi bez problemów ( wyjmujiesz jedno wkładasz drugie ) . Aha dokładnie umocuj linki do nadwoozia .
ps bębny w mk1 i mk2 sąte same , a jak je przełożysz z kpl łożyskami to podchodząw 5 minut i bez żadnej roboty |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Presto
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 43 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 10:34
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Linke trzeba wygotować w tym ale tak żeby nie spalić pancerza i gwarantuje że przez 5 lat sie nie zapiecze . To stara prasłowiańska mikstura do linek w FSO . Bo ja wiadomo tam potrafia przyrdzewieć po miesiacu i już ręcznego nie znajdziesz . |
Dioda tego nie trzeba robić w lince w mk2..ja mam jeszcze orginał i mam ręczny brzytwa...nawet Adi był pod wrażeniem .....pod warunkiem, że linka jest w otulinie teflonowej..koszt takiej linki to 80 zł |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 18:03
|
|
|
ale o swoim ręcznym możesz zaśpiewać "Ty Jedna na milion ....." |
|
|
|
|
Presto
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 43 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 18:07
|
|
|
diodalodz napisał/a: | ale o swoim ręcznym możesz zaśpiewać "Ty Jedna na milion ....." |
muszę Ci pocieszyć.... dwie na cztery co stoja na placu (a jedna z nich ma kiepski hamulec bo stoi już 4 lata ) |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 21:09
|
|
|
moja linka też jest w teflonowej otulinie...
a "rękaw" Presta faktycznie bardzo dobrze działa... |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 19:59
|
|
|
udało mi się zamo0ntować tą belkę z mk2. Wszystko gra. mam tylko pytanie czy gdzieś na belce jest napisane z którego jest roku? bo jak chciałem kupić linkę od ręcznego to się okazało że są różne do 86 i po 86. |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 20:33
|
|
|
Bedzie gdzieś wybite napewno na tależach nośnych na od szczęk hamulcowych Coś w stylu 87FB....... albo 83/4FB rozszyfrować chyba sam potrafisz |
|
|
|
|
|