Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:25
hamulec ręczny w mk1
Autor Wiadomość
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 10 Kwi 2006, 18:12   hamulec ręczny w mk1

czy znacie sposób na to żeby ręczny w mk1 działał sensownie?dałem nowe szczęki i sprężynki i działa to tragicznie.Bębny są praktycznie nowe. latam tym autem w rajdach więc ręczny to podstawa. myslałem nad wymianą bębnów,linki itd na te z mk3,chyba że macie inne pomysły?
aha i czy ta linka od ręcznego jest oryginalnie tak zrobiona z tym kółkiem z tyłu??
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 10 Kwi 2006, 18:21   

podstawą ręcznego jest idealny samoregulator...
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10 Kwi 2006, 20:09   

Łokmen napisał/a:
podstawą ręcznego jest idealny samoregulator...

Dokładnie to jest najważniejsze :) ja robiłem ręczny w zimie na starych bębnach i szczękach i mam do teraz jak żyleta :D
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Kwi 2006, 20:33   

ale zazwyczaj problem jest przez to że wyrobił sie bloczek . Tzn ten kwadrat zespawany z 2 blach dostał luzu (wytarł) sie o sztyce przyspawana do belki . Jedyna metoda naprawy to wstawienie innego bolca dobranego do nowej średnicy tego profilu . W efekcie jak zaciągasz ręczny linki sie nie naciągaja a zaczyna sie zginać nie w osi ten profil . Ja osobiście olałem temat i wsadziłem inny bloczek . I mimo tego że mam kaprawe bębny ręczny sie pojawił (2 dni temu miałem przegląd) i to właśnie z tej okazji . Najprostrze rozwiązanie to kompletne hamulce z mk2 i delikatna rzeźba przy dźwigni ręcznego . Hamulec bedzie i bedzie działał.
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Kwi 2006, 08:15   

popieram Diodę- ale z przekłądką hebli trzeba przełożyć...
tylną belkę ( ma inne mocowania talerzy , da sie to przerobićale gra nie warta świeczki )

Będny z mk3 nie podejdą ( ani do mk1 ani do mk2 )

będziesz musiał dospawać miejsce zakotwiczenia samoregulatorów linki , a dzwignia zostajke ta od mk1 ( musisz wymienićjedynie podciąg linki )

Laskosz działająok , ale w mk1 jest jak w DF-ie - będziesz musiał przy nich ciągle siedzieć żeby były w należytym porządku ,

poza tym kolega jeździ w rajdach a ręczny od mk1 przy znacznym przechyle budy ( w zależności od strony przechyłu ) naciąga lub poluźnia linkę ręcznego więc co przy używaniu ręcznego podczas jazdy jest nieco kłopotliwe ( do dupy znaczy się )

pvzon - sumując belka od mk2 , dobre bębny , nowe przewody elastyczne !!! , nowa linka i będzie ok . ( zrobię fotki jakbyś potrzebował to ci wkleję i conieco pomogę )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
grzechu
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 15:15   

pvzon:a czy w mk2 jest ten sam patent z linką od ręcznego że nie idzie od razu do bębnów tylko prosto do tego kółka z tyłu i dopiero w prawo i lewo?
i czy jak dam belkę od mk2 to amory będą pasować od mk1?bo mam twarde i nie chciałbym tego zmieniać.
co do dzwigni ręcznego to chcę cały ten mechanizm przesunąć do tyłu żeby zrobić dłuższą dzwignię.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11 Kwi 2006, 16:05   

w mk2 linka idzie prosto do bębnów, amory będą pasować.
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Kwi 2006, 19:02   

Amen
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2006, 20:25   

dziś za całe 45 zeta udało mi się kupić belkę od mk2 razem z bębnami. :)
wychodzi na to że wielkość bębnów jest taka sama jak u mnie.jutro zaczynam wymianę.
tylko mam pytanko czy przewody elastyczne są inne?i czym się różni dzwignia od ręcznego?
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Kwi 2006, 22:06   

przewody elastyczne sa identyczne w mk1 i mk2 . Hm w mk3 sa nieco inne ale da sie je zamontować . Różnica jest taka że w jednych nie pamiętam czy mk3 czy mk1 końcówki przewodów sa płaskie po obu stronach a w tych innych z jednej jest łuk a z drugiej płaskie i z mk3 nie chca wchodzić w okienka od mk1 (ale tylko w belce) i trzeba pilnikiem przejechać otworek i wszystko pasuje . Co do dźwigni nie pomoge bo nie wiem jak jest w mk2 . Napewno w mk2 jest linka bez bloczków w jednym kawałku . Linka jest doscyc droga bo z tego co pamiętam to 60-80 zł kosztuje . Jak chcesz zrobic ja na wersje nieśmiertelna i masz dobry panceż to rozrub w garze preparat smar do łożysk ŁT4 smar grafitowy i olej silnikowy . Linke trzeba wygotować w tym ale tak żeby nie spalić pancerza i gwarantuje że przez 5 lat sie nie zapiecze . To stara prasłowiańska mikstura do linek w FSO . Bo ja wiadomo tam potrafia przyrdzewieć po miesiacu i już ręcznego nie znajdziesz .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Kwi 2006, 23:01   

Co za różnica czy przewidy elastyczne sątakie same w mk1 i mk2 ( bo są ) skoro i tak kupisz nowe ?

co do rzeźby mocowania linki to wygląda tak :

http://czarnymatowy.w.interia.pl/r1.jpg

http://czarnymatowy.w.interia.pl/r2.jpg

http://czarnymatowy.w.interia.pl/r3.jpg

jakbyś czegoś nie dojzał ( bo zdjątka do dupy ) to mów

reszta podchodzi bez problemów ( wyjmujiesz jedno wkładasz drugie ) . Aha dokładnie umocuj linki do nadwoozia .

ps bębny w mk1 i mk2 sąte same , a jak je przełożysz z kpl łożyskami to podchodząw 5 minut i bez żadnej roboty
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 43
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 12 Kwi 2006, 10:34   

diodalodz napisał/a:
Linke trzeba wygotować w tym ale tak żeby nie spalić pancerza i gwarantuje że przez 5 lat sie nie zapiecze . To stara prasłowiańska mikstura do linek w FSO . Bo ja wiadomo tam potrafia przyrdzewieć po miesiacu i już ręcznego nie znajdziesz .


Dioda tego nie trzeba robić w lince w mk2..ja mam jeszcze orginał i mam ręczny brzytwa...nawet Adi był pod wrażeniem :D .....pod warunkiem, że linka jest w otulinie teflonowej..koszt takiej linki to 80 zł
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Kwi 2006, 18:03   

ale o swoim ręcznym możesz zaśpiewać "Ty Jedna na milion ....."
 
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 43
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 12 Kwi 2006, 18:07   

diodalodz napisał/a:
ale o swoim ręcznym możesz zaśpiewać "Ty Jedna na milion ....."


muszę Ci pocieszyć.... dwie na cztery co stoja na placu (a jedna z nich ma kiepski hamulec bo stoi już 4 lata :) )
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2006, 21:09   

moja linka też jest w teflonowej otulinie... :)
a "rękaw" Presta faktycznie bardzo dobrze działa...
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 19 Kwi 2006, 19:59   

udało mi się zamo0ntować tą belkę z mk2. Wszystko gra. mam tylko pytanie czy gdzieś na belce jest napisane z którego jest roku? bo jak chciałem kupić linkę od ręcznego to się okazało że są różne do 86 i po 86.
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Kwi 2006, 20:33   

Bedzie gdzieś wybite napewno na tależach nośnych na od szczęk hamulcowych Coś w stylu 87FB....... albo 83/4FB rozszyfrować chyba sam potrafisz :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.