Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:06
[MK4] Endura DE i jej odpalanie
Autor Wiadomość
bastaz
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2006, 20:01   [MK4] Endura DE i jej odpalanie

Na poczatku witam wszystkich, jest to moj pierwszy post. Fiescina jest w rodzince juz 2 tygodnie a jej przebieg to 170tys km. Ale jest jeden problem (obadalem wczesniej archiwum ale mam metlik w glowie). Otóż gdy jest zimny bradzo długo "kręci" zanim sam "odpali". Gdy dodać gazu odpala szybciej. Gdy jest ciepły odpala po nieco krótszym kręceniu rozrusznikiem (rozrusznik jest OK), a gdy gorący odpala prawie natychmiast. Jeździ doskonale, nie dymi. Zrobiono w nim: poprawiono regulator wolnych obrotów (tzw. woskowy) - pracuje teraz prawidłowo (pompa BOSCH), wymieniono filtr paliwa, olej i filtr oleju, jest nowy rozrząd (prawidłowo zamontowany), nowy pasek alternatora, bradzo sprawny akumulator, wyregulowano zawory, nowe świece żarowe, wtryskiwacze są OK, silnik jest suchy - nie widać wycieków, poziomy wszystkich płynów są OK, a zapala okropnie długo gdy jest zimny - co będzie zimą, boję się myśleć. W planie jest zamontowanie zaworu zwrotnego na przewodzie zasilającym pompę wtryskową. Co to może być? A może to jest jego taka uroda, że trzeba dodawać gazu gdy jest zimny? Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez sowa 16 Lut 2010, 19:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 12 Kwi 2006, 20:04   

ten typ tak ma
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Kwi 2006, 20:08   

Bosh w endurze? hmm
druga sprawa 97r i 170tys no powiedzmy to moze i mozliwe...
trzecia...
fiesty zawsze palily gorzej jak inne diesle troche trzeba pochechalc ile krecisz zmierz stoperem to ci powiem ile ja...
grzej swiece dwa razy
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
bastaz
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2006, 20:55   

ruskm napisał/a:
Bosh w endurze? hmm
druga sprawa 97r i 170tys no powiedzmy to moze i mozliwe...
trzecia...
fiesty zawsze palily gorzej jak inne diesle troche trzeba pochechalc ile krecisz zmierz stoperem to ci powiem ile ja...
grzej swiece dwa razy


odnosnie Bosh'a to nie jestem pewnien na 100%, bo na pompie nie ma napisane bosh tylko na takim płaskim podłużnym czyms (nie wiem co to) co wyglada na integralna czesc pompy.
Przed chwila zszedlem na dol i liczylem ile trwa odpalanie zimnego silnika = 5sek. U ciebie ile?

Dziwne to wszystko, bo ojciec ma mondeo 1.8TD Endura-DE, ktore zapala od 2,3 kopniecia.

pozdro
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 12 Kwi 2006, 21:10   

Ten typ silnika tak ma, 5 sek dobry wynik. Mój Focus Tdci i Doblo Jtd palą od strzału a Escorta niestety trzeba potrzymać na rozruszniku jak jest zimny, ciepły pali od razu.
 
 
bastaz
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2006, 21:25   

a podczas krecenia mozna dodac troche gazu, nie szkodzi to silnikowi? Raz tak sprobowalem i odpalil szybciej.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Kwi 2006, 06:28   

bastaz napisał/a:
a podczas krecenia mozna dodac troche gazu, nie szkodzi to silnikowi? Raz tak sprobowalem i odpalil szybciej.
Nie wiem jak jest w mk4, ale w mk3 w instrukcji obsługi jest napisane żeby odpalać diesla z wciśniętym gazem! Oczywiście od razu po odpaleniu go puszczasz.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
bastaz
[Usunięty]

Wysłany: 13 Kwi 2006, 10:53   

U mnie w instrukcji jest napisane zeby nie wciskac podczas rozruchu.
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 13 Kwi 2006, 11:33   

Główne zasady dotyczące rozruchu
silnika

Rozruch silnika
Przekręć kluczyk w stacyjce do położenia III.
Nie uruchamiaj silnika dłużej niż przez 5
sekund (lub 20 sekund dla silników Diesel).
Jeśli chcesz ponownie dokonać rozruchu, to
kluczyk musi wrócić w położenie l lub 0.

Pojazdy z silnikiem Diesel
Silnik zimny/ciepły
• Przekręć kluczyk w stacyjce do
położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
lampka kontrolna świecy żarowej.
• Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
gazu i uruchamiaj silnik.
• Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
powtórz ponownie te czynności.

Tak pisze w instrukcji do mk4 w benzynowych nie wciska się gazu
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Kwi 2006, 22:15   

Rafal1504 napisał/a:
Pojazdy z silnikiem Diesel
Silnik zimny/ciepły
• Przekręć kluczyk w stacyjce do
położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
lampka kontrolna świecy żarowej.
• Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
gazu i uruchamiaj silnik.

• Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
powtórz ponownie te czynności.

O to mi chodziło!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 14 Kwi 2006, 00:04   

Każdy chrzani, że te silniki tak mają.... to dlaczego mój odpala rano po 3 obrotach wału? 2 sekundy kręcenia to max!
Pewnie znowu mamy do czynienia z odwiecznym problemem w 1,8D - zapowietrzającym się układem paliwowym :)
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
Pablooo 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2004
Posty: 13
Skąd: Dębica
Wysłany: 14 Kwi 2006, 23:19   

Pewnie ze te typy tak nie maja :)wystarczy pare drobiazgow i pali na dotyk...
U mnie tez mialem na poczatku taki poblem a co do zapowietrzania sie to fakt druga sprawa to to ze na cieplym silniku powinien chytac za pierwszym razem jesli tak nie jest to trzeba poprostu ustawic kont wyprzedzenia zaplonu...(zaraz zostane tu zbruzgany ze w dieslu nie ustawia sie zaplonu:)...)czy nie wiem jak sie to nazywa w Dieslu jak bede jutro u mojego mechanika to sie dowiem dokladnie:) u mnie ustawil i jest ok...
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 14 Kwi 2006, 23:49   

Na długie kręcenie może się składać kilka czynników, np. uszkodzona jedna lub kilka świec żarowych, zapowietrzanie układu paliwowego (cofanie się paliwa w stronę baku), zły kąt wyprzedzenia wtrysku, słaba kompresja.... itd.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
bastaz
[Usunięty]

Wysłany: 17 Kwi 2006, 21:20   

Rafal1504 napisał/a:
Główne zasady dotyczące rozruchu
silnika

Rozruch silnika
Przekręć kluczyk w stacyjce do położenia III.
Nie uruchamiaj silnika dłużej niż przez 5
sekund (lub 20 sekund dla silników Diesel).
Jeśli chcesz ponownie dokonać rozruchu, to
kluczyk musi wrócić w położenie l lub 0.

Pojazdy z silnikiem Diesel
Silnik zimny/ciepły
• Przekręć kluczyk w stacyjce do
położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
lampka kontrolna świecy żarowej.
• Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
gazu i uruchamiaj silnik.
• Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
powtórz ponownie te czynności.

Tak pisze w instrukcji do mk4 w benzynowych nie wciska się gazu


a mojej instrukcji jest napisane odwrotnie...

 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Kwi 2006, 22:32   

Kolega zobaczy czy na tym plasticzku nie ma przypadkiem napisu LUCAS :) ten plasticzek nad konikiem gazu... do tego polecam sprawdzic laczenia przeowdow.. bo najczesciej tam uklad sie moze zapowietrzac... ewentualnie przelewy... jesli bedziesz na 1000% pewien ze wsio jest ok polecam sprawdzic swiece i ewentualnie kompresje.. a roznica miedzy cylindrami nie moze wygladac tak... 21-20-20-19... ;)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Fiesta zgasła i nie można jej odpalić.
aneta Mechanika 24 31 Maj 2011, 16:27
Pawełos666
Brak nowych postów [MK4] Cieżkie odpalanie
dyl Mechanika silnika 30 19 Wrz 2014, 17:12
dyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.