Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:52
[MK3] Pęknięty wałek rozrządu
Autor Wiadomość
BIGL
[Usunięty]

Wysłany: 26 Mar 2006, 16:04   [MK3] Pęknięty wałek rozrządu

Dzisiaj rano poszedłem odpalić auto i stało sie, odpaliłą bez problemu pochodziła pare sekund coś zaterkotało i padła. Obawiam sie że to wałej lub coś w tym stylu bo rozrusznik kręci teraz bardzo szybko (jak nigdy).Paski sprawdzałem to są całe [przynajmniej tak wyglądają] , auto w ogóle sie nie da uruchomić itp.Jak sądzicie co to może być?

[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 16:49 ]
Zdjąłęm pokrywe zaworów i sie okazało że mam wał rozrządu pęknięty w dwuch miejscach :-( , już niewyrabiam , oprucz wału jest połamany taki jeden uchwyt co trzyma wałek.Powiedzcie czy coś jeszcze mogło walnąć, czy mam szukać wałka czy też odrazu całego silnika.Ciekawe czemu tak pękł (co go zablokowało) i czy naprawa jest opłacalna?

[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 20:34 ]
Czy podejdzie do mego silnika wałek rozrządu od 1.8td (rocznik ten sam)?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Mar 2006, 10:36   

hej, z tego co pamietam to powinno podejsc, upewnij sie i poszukaj postu o turbince z odkurzacza (coś o 20 koni więcej, czy jakos tak..) :p, tam autor podaje konkretnie co pasuje a co nie pasuje w sielnikach 1.8 D i TD, a co do peknietego walu to mogly tez pojsc lozyskowanie, korpusy tlokow, i jakies inne czesci o ktore zawadzily te pekniete czesci,

ja nie mam obieg Otto więc zostawiam obieg Diesla specom, pozdrawiam
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 27 Mar 2006, 11:04   

Wałek będzie pasował. Całą głowicę być może musisz zmienić.
Ciekawy jestem co było przyczyną awarii?
Czy pasek rozrządu nie prseskoczył Ci czasem :?: Czy jest cały?
Kręci szybko, bo teraz nie musi sprężać.
Konieczne będzie sprawdzenie stanu zaworów. Mógł się któryś skrzywić.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
BIGL
[Usunięty]

Wysłany: 27 Mar 2006, 13:19   

Właśnie na samym początku było słychać terkotanie (ok 2-3 sek).Ciekawe jak tłoki itp..Bo na wymiane całej głowicy już sie nastawiłem.Nie wiem czy bardziej sie nie opłaca wymienić całego silnika.Znalazłem za 999zł naszrocie silnik bez osprzętu a głowica to ok 400-600zł.
Jedno wiem napewno - jak zrobie ten samochód to sie z nim rozstaje na dobre.Przez rok kosztował mnie ok 6000 (części i naprawa).
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 27 Mar 2006, 13:43   

Jeśli silnik miałeś w dobrym stanie to ja bym wymieniał tylko głowicę. Silnik ze szrotuy za 999zł może okazać się zajechaną padliną, która ma 600kkm najechane.
Po prostu może nie miałeś szczęścia do Fiestki. Ja na swoją nie narzekam. Psuje się to co w każdym aucie... drobiazgi. Silnik zapyla jak pszczółeczka. Uważam, że Ford jest i tak o niebo porządniejszy od Opla, Renaulta czy Citroena :2xf:
No ustępuje oczywiście Audi, VW i Japońcom... ale z głupim czczeniem VW w Polsce to gruuuba przesada. VW też potrafią przyprawić swojego właściciela o siwe włosy.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
BIGL
[Usunięty]

Wysłany: 1 Kwi 2006, 21:39   

Czy silnik 1.8D z mk4 1996r podejdzie do mojej Fiestki (1991) bez żadnych przeróbek?
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 38
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 1 Kwi 2006, 22:16   

z tego co wiem te silniki roznily sie tylko pompa u siebie masz bosha a tam jest rotacyjny Lucas i egr ty masz podcisnieniowy a tam jest sterowany elektronika jak sie myle to mnie poprawcie
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.