Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik ( gaźnik ) - nie reaguje na gaz
Autor Wiadomość
FG
[Usunięty]

Wysłany: 18 Mar 2006, 17:39   [MK3] Silnik ( gaźnik ) - nie reaguje na gaz

Kilka dni temu zaczalem miec dziwny problem z autem... tak poprostu w srodku drogi zaczely sie moje problemy i nie chca ustapic do dzisiaj, a wczoraj bylo tak tragicznie ze schowalem auto do garazu i nie wiem co robic...

Mianowicie, ja mu po gazie a on zwalnia dokladnie tak jak sie jedzie na kapciu, poprostu nie reaguje na gaz, na ssaniu jest troszke lepiej, ale wiadomo nie bede jezdzil na ssaniu zeby mi wyl silnik na maxa, dlatego na pierwszy rzut oka pomyslalem ze to moze byc gaźnik i ze go zalewa, bo jest dokladnie tak ze nie ma mocy, zwalnia jak na kapciu i szarpie go jak sie pusci pedal gazu i doda, w czasie postoju go nie dusi i nie gaśnie, dzieje sie tak jedynie w czasie jazdy.

Najgorsze jest to ze nie da sie do niego wsiasc, bez obawy ze sie gdzies dojedzie, bo tak zle jeszcze z fiestką nie mialem, nie moge go dac do mechanika, bo suma sumarum, zaplace 700 zl za naprawe a za tyle to ja sobie czesci do niego moglbym tyle nakupic, sami rozumiecie ;)

Tutaj moja prosba, czy ktos juz mial cos podobnego, lub co doradzacie, za co sie brac lub co rozkrecac, a przedewszystkim prosze o madre wypowiedzi a nie głupie komentarze, ze to auto 15 letnie itp itd.

Jesli macie jakis pomysl to pytajcie, opowiem z detalami co sie dzieje w danym momencie.


Prosze pomozcie :) bo jutro z rana wyrusze do garazu go naprawiac, jesli tylko bede mógł :(
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lut 2010, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 18 Mar 2006, 18:30   Re: Duży problem z Autem

FG napisał/a:
tak jak sie jedzie na kapciu,

a może staneły tłoczki w hamulcach i i masz zblokowane wszystko?
nie zwróciłeś uwagi czy felgi nie były gorące?
_________________
 
 
 
FG
[Usunięty]

Wysłany: 18 Mar 2006, 23:10   

Nie zwrocilem, ale jest jeden znaczący szczegol w tym wszystkim, na ssaniu idzie lepiej i teraz po glebszych analizach zastanawiam sie czy to jednak faktycznie nie w 99% zapchany czymś gaźnik, ale chcialbym jeszcze wysluchac waszych rad, zanim jutro zaczne go rozbierać i nie złoże spowrotem :rotfl:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Mar 2006, 01:19   

prawdopodobnie zapchał ci sie któraś dysza albo powiesił sie pływak . Mogł sie jakiś syf jeszcze w zawór iglicowy wpakować . Sprawdz czy po przekręceniu stacyjki stuka ci elektrozawór w gaźniku . Jaka masz pompe paliwa elektryczna czy mechaniczna umieszczona z tyłu bloku silnika . Jeśli masz mechaniczna to zobacz czy z niej paliwo nie leci na brzegach . Jeśli masz gaźnik jedno gardzielowy weber to jest prosty ja drut i generalnie jedyne co potrzeba to zestaw naprawczy za 55 zeta śrubokręt płaski klucz 10 chyba i sprężone powietrze . Najlepiej robić wszystko na biurku żeby nie pogubić cześci . A sam gaźnik jest prosty jak drut . Jeśli masz webera vv czy 2 v nie pamietam jak sie nazywa . Ten z z podciśnieniowa przepustnica od góry która sie automatycznie zamyka to może byc to problem pękniętego któregoś węża igielitowego od sterowania tymi przepustnicami . jak zdejmiesz filtr to widać duzo węży i trzeba sprawdzić czy każdy jest podłaczony i czy nigdzie nie pęknięty . Prawopodobnie masz opcje 2 czyli ten podciśnieniowy gaźnik a tam wystarczy że jedna rurka spadnie i auto umiera :) .
Napisz co masz a dalej bedziemy radzić
Pozdro
 
 
 
FG
[Usunięty]

Wysłany: 21 Mar 2006, 02:07   

Dzisiaj posiedzialem nad reanimacją autka, dzięki dioda :)

Pompe mam mechaniczną i faktycznie sprawdziłem przy membranie ręką, po czym znalazłem resztki benzyny, więc skoro pompa jest nie rozbieralna to czeka mnie wymiana, jutro zamawiam nową.

Kolejną rzeczą byl zawor w obudowie filtru powietrza, zapchanany i rozwalony majonezem, musze kupic nową obudowe i wyczyscic to wszystko, narazie zaslepilem rurke odpowietrzenia grubą śrubą.

Do gaźnika patrzyłem ogólnie, sprawdzałem zamknięcie dysz powietrza i w sumie tyle, w czwartek jak juz bede mial reszte czesci tzn pompe i obudowe, rozbiore gaźnik i sprawdze ten pływak no i postaram sie przeczyscic wszystko wlacznie z przedmuchaniem wszystkich dysz.

Narazie skoncze na tym... wszystkim co wymienilem wyzej, jesli to nie pomoze to kolejna rzecza jaka zrobie bedzie sprawdzenie weza ktory idzie od kolektora ssacego do serva.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... niedawno regulowalem zawory i zmienialem swiece... na NGK, ale to chyba nie mialoby takich objawow jakby nie palilo na jednym cylindrze, bo zawory raczej krecilem w dobra strone :he:

W sobote jade do wiednia, może zgarne na szrotach po drodze pare czesci jak zwykle, to bede mial szersze motywacje do grzebania po powrocie :cry:
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Mar 2006, 07:27   

FG napisał/a:
narazie zaslepilem rurke odpowietrzenia grubą śrubą.
Wywali ci korek wlewu oleju i go jeszcze zgubisz.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
FG
[Usunięty]

Wysłany: 21 Mar 2006, 18:16   

Mam duzy problem, nie ma nigdzie w sklepach pompy do mojej fiesty, czy ktos z was zna jakies sklepy internetowe gdzie moglbym zamowic :(

Wszedzie sa ale do innych modeli ;(
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Mar 2006, 20:41   

hm jeśli pompa bedzie miała dwa wejścia to potrzebujesz pompe z mk1/2 . jeśli 3 wyjścia to masz problem . Nie napisałeś jaki masz gaźnik w końcu . Jedno gardzielowy z ręczym ssaniem (taki mały) czy ten piękny wynalazek forda na podciśnienia .
 
 
 
FG
[Usunięty]

Wysłany: 22 Mar 2006, 13:22   

Weberowski dwukomorowy :)

Dzisiaj jak narazie caly dzien moj problem minal, auto jezdzi normalnie po wymianie calej obudowy filtru powietrza, ale to pewnie tylko fata-morgana a jutro obudze sie juz z dawnym problemem ;)

Narazie szukam tej pompy i zdaje sie ze znalazlem z QH, na jutro mają mi przyslac bo w Dakolu i Partnerze (Hurtownie Mot) zupelnie robią gały i proponują zamienniki za 180-220zl :hahaha:

W piatek w nocy lub sobote wyjezdzam do wiednia a po powrocie bede dalej grzebal, aha dioda wiesz moze wedlug czego lub jakiej zasady ustawia sie mieszanke w gaźniku ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Mar 2006, 15:26   

w książce jest napisane . Powinno sie ustawiać zględem analizaotra spalin . W praktyce ustawia sie na czucie i wiare :) . Najpierw skręcasz tak żeby jeździć nie chciał a potem odbijasz o 0,5 obrotu . Jeśli zrobi sie żywy zostawiasz jeśli bedzie mulił odkręcasz jeszcze troche aż do momentu kiedy nie bedzie już poprawy . Po tym troszke skręcasz i powinno być dobrze . a ssanie masz mechaniczne czy automatyczne podciśnieniowe sterowane przpływająca ciecza .
 
 
 
FG
[Usunięty]

Wysłany: 22 Mar 2006, 18:31   

mechaniczne :) do automatica to mi troche lat brakuje rocznikiem :-P
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Mar 2006, 18:54   

no brakuje ci w 86 już sie coś takiego w fiestach pojawiało .
 
 
 
iang
[Usunięty]

Wysłany: 23 Mar 2006, 14:56   

Regmot. Sklep motoryzacyjny. Ptak W., inż.
0 12 418 50 70
31-571 Kraków, Mogilska 121c
pow.m. Kraków, woj.małopolskie
sklep.regmot@xl.wp.pl

Ja tu kupiłem pompkę taką na 3 wyjścia, też miałem problemy ze znalezieniem,
bardzo miła obsługa, polecam sklepik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.