Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
Prawidlowy pobor?
Autor Wiadomość
aleksanderek 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 49
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 11
Skąd: Hagen
Wysłany: 12 Sty 2006, 11:46   Prawidlowy pobor?

No wlasnie jak u innych wskazuje?

U mnie przy wylaczonych wszystkich urzadzeniach wskazuje okolo 0,04 A.
(Dziala tylko diodka od radia, po odlaczeniu pozostaje jeszcze ok 0,03 A)

Normalnie?

Gdzie moge cos na temat znalezc?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2006, 12:58   

w miare ok . Mozesz policzyć w ile ci to akkusa rozładuje :) 0,04A to ok 1Ah na dobe . Czyli jeśli masz 55 Ah to powinien trzymać ok 55 dni ale to tylko teoria . nie bedzie go po miesiacu bo akkus ma stratność energii pozatym częsciowe niedoładowanie na mrozie powoduje zamarzanie elektrolitu . jeśli szukasz chochlika co ci zjada akkusa przez noc to nie zawsze one sie pojawiaja odrazu . miałem przypadek ze radio brało prawie 1 A prądu ale uwaga dopiero po ok 1 godzinie niegrania .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2006, 16:42   

Prąd samorozładowania może wynosić 1-3 mA - czyli mozna rzec że masz w normie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
aleksanderek 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 49
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 11
Skąd: Hagen
Wysłany: 12 Sty 2006, 17:36   

No wiec co to moze byc?

A jest tak:
Akumulator nowka kupiony tydzien temu (Exide 34Ah - wg ksiazki powinien byc 35Ah ale to chyba nie problem)
Wczoraj nie moglem odpalic wiec podlaczylem sie do akumulattra brata na kabelki i zapalil bez problemu.
Zrobilem dluzsza rundke zeby beterie podladowac i odlaczylem plusa od akumulatora i zostawilem na noc.
Rano po podlaczeniu zapalil bez problemu.
Po poludniu po zostawieniu podlaczonego nie moglem juz zapalic - napiecie wskazywane na akku to 9,3V.
Gdy odlaczylem plusa wzroslo do 10,5V.
I juz nic nie rozumiem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2006, 18:03   

aleksanderek napisał/a:
Zrobilem dluzsza rundke zeby beterie podladowac

Jaja se robisz - zeby naładowac akumulator to on musi być z 6h na prostowniku - a ty chcesz go podładować rundką wkoło osiedla - jeszcze pewnie na światłach... naładuj porzadnie akumulator prostownikiem w domu... jak porblem z zapalaniem bedzie się powtarzał i problemem bedzie rozładowany akumulator to bedzyemy kombinowac dalej - bo teraz to ja widze tak że miałes rozładowany, odpaliłes auto z przewodów i ciutek nałagdowałes baterie - odłaczyłęs kleme, potem znowu auto chodziło i została z rozładowanym akumulatorem na noc... dryga sprawa - nowy akumulator kupiles sformatowany, czy nie? czy kupiles go w sklepie i wsadziś do auta odrazu (a on wcześniej w sklepie stał 15 miesięcy na półce?) - no i kontrolnie sprawdz napięcie na akumulatorze na pracującym silniku na wolnych (ok 1tyś) i na podwyższonych (ok 2,5tyś) obrotach
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
aleksanderek 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 49
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 11
Skąd: Hagen
Wysłany: 12 Sty 2006, 18:16   

No dobra to wygladalo tak:

Kupilem nowke akumulator i wstawilem od razu do auta.
Nastepnie wsiadlem do autka i przejechalem ponad 1000 km do domu.
No to powinien sie chyba troche naladowac.
Postal trzy dni z malymi przerwami - tzn. wypad do sklepu itp.
I padl.

Ale co mnie dziwi to to ze przy podlaczonych klemach bardzo szybko traci napiecie -
z ok. 12,5V w ciagu kilku godzin (bez mrozu) spadlo na 9,3V.
Ale smieszne ze pobor jest taki jak wyzej podalem.

I jeszcze tylko - co znaczy sformatowany?

Napiecie przy chodzacym silniku to ok. 14V praktycznie niezaleznie od obrotow lub nieznacznie sie zmieniajace.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2006, 18:47   

Z czasem akumulatory tracą swoją pojemność i prąd startowy... jak ma się pecha to można nabyć w kiepskim sklepie "nowy" akumulator który po naładowaniu przez fabrykę stał w sklepie jakichś czas w bliżej nieokreślonych warunkach... dlatego dobrym rozwiązaniem jest naładowanie do pełna nowo zakupionego akumulatora...

Co to jest formatowanie... gadałem z siostra i teraz podobnoie wszystkie akumulatory sa sprzedawane zformatowane i naładowane - a formatowanie to tak samo jak z telefonem komórkowym - jak kupujesz nowy to zazwyczaj jest już naładowany, ale sprzedawca mówi zeby nie łądować puki się telefon nie wyłączy, jak się wyłączy to dobiero pod ładowarkę na całą noc, i potem znowu zero łądowania aż się nie wyłaczy i tak 3 razy, a po tym okresie (formatowania właśnie) mozna ładowarkę w zasadzie podłaczać w dowolnej chwili i na dowolny czas.... akumulatory samochodowe najlepiej formatuje się prostownikiem który ma taka opcję... formatowanie akumulatora 35Ah zajmuje mu około 48 godzin ciągłej pracy... (prostownik najpierw ładuje akumulator, a potem go rozładowuje prawie do zera, i znowu ładuje i tak iles tam razy)

Co do utraty napięcia... 12,5 V na nieobciążonym akumulatorze i to nowym to coś niskie napięcie... naładuj go porzadnie, zmierz napięcie, potem sadz do auta i podłacz klemy i znowu sprawdz napięcie... (powinno się niezmienić)... potem zdjmij UJEMNĄ klemę z akumulatora i pomiędzy kleme a akumulator włacz amperomierz i odczytaj wartość... potem podłącz kleme, a pomiar (anpięcia i natężeniea prądu) powtarzaj np. co 30 minuj w okesie np. 2-3 godzin.... bo moze tak jak dioda napisał - coż saczyna żreć prąd ale po pewnym czasie dopiero...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
aleksanderek 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 49
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 11
Skąd: Hagen
Wysłany: 12 Sty 2006, 18:56   

Dzieki wilekie Joe i Dioda za odpowiedzi.

Nie mam dzisiaj prostownika ale jutro wlacze bateryjke na ladowanie i wtedy zobacze.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2006, 00:53   

ja proponuje zrobić tak . Wywal radio z auta na noc i żarówke z podświetlania bagażnika . Jeśli masz alarm to tez go wypnij na noc . i zobacz czy sytuacja bedzie podobna . Sa to 3 najczęstsze rzeczy które w niezbadany sposób zjadaja prąd . hm a co do ładowania auta to generalnie alternator masz 50 A akkusa 34Ah czyli z prostego rachunku wynika ze powinien sie naładować w 40 minut . odejmujac działające światła i ogrzewanie szyby i pompe paliwa wychodzi nam - 20 A . czyli na ładowanie zostaje ok 30 A czyli wychodzi nam juz ponad godzina przy założeniu ze alternator jest w 100 % norm fabrycznych i daje 50 A . Do 50 A potrzeba też wyższych obrotów silnika ok 3 tyś obrotów . Tak jak pisał joe to rundka nie wystarczy . Ale formatowanie akkusów to juz przeszłość nad przeszłościami i teraz sie juz tego nie robi . Ogólnie praktycznie nigdy nie formatowało sie akumulatorów kwasowych starczało im tylko dobre naładowanie . Co do ładowania akkusa z alternatora pomysł kaprawy bo jest porównywalny z uderzaniem w niego młotkiem -skraca mu życie . Akusa ładuje sie prądem 10 % pojemności czyli w twoim wypadku ok 3.5 A z powodzenie moze być to 4.5 A ale nie 20 A .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sty 2006, 06:47   

20A z alternaotaora? Czy ktoś widzial odczep alternatora na akumulator np. w mk1 czy mk2? Bo w mk3 idzie to na rozrusznik grubym przewodem, ale w strszych wersjach idzie cienutkim przewodem w instalacje - prąd jaki maksymalnie wchodzi w akumulator to jakeś 5A max, a zwykle oscyluje w granicach 1-1,5 przy rozładowanym akumulatorze oraz w granicach 0,5A orzy noormalnej exploatacji... Alternator ma wydajność 55A ale działą to na takej zasadzie ze produkuje on tyle prądu ile instalacja odbiera... akumulator nie jest odbiornikiem prądu więc trzeba go w nego wręcz wciskać, dlatego take wiliczenia że 55A (tyle daje alternator) - 20A (na elektrykę) = 30A (dla akumulatora) są błędne...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2006, 20:15   

to wytłumacz mi w jaki sposób Szybkie prostowniki ładuja akkusa w 2 godziny ?? sa takie do awaryjnego ładowania .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sty 2006, 20:24   

Sam napisaleś "szybki prostownik" a ja pisałem o normalnym alternatorze w aucie... nawiasem nie polecam tak lądowac akumulatora...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sty 2006, 00:32   

ja tez nie co wyraźnie napisałem w poście . Jest to porównywalne z udarzaniem w niego siekiera .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pobor prądu z akumulatora.
Gość Elektryka 12 16 Sty 2008, 01:10
diodalodz
Brak nowych postów Centralny zameka pobor pradu
czy mozliwe aby centralny pobieral prad na wylaczonym silniku ?
czeski12 Elektryka ogólna 0 10 Gru 2014, 19:33
czeski12


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.