Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 1 Lis 2008, 18:50 |
Temp. oleju vs płyta pod silnik |
Autor |
Wiadomość |
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 29 Sie 2004, 21:15
|
|
|
.mat. napisał/a: | Cytat: | nie słyszałem żeby był to miało jakiś istotny wpływ na temperaturę silnika |
mój kumpel zapakował do bety 3ki płyte i gotowała sie non stop |
Olej ? czy wodę? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2004, 04:52
|
|
|
Paszczak napisał/a: | A według mnie olej jest chłodzony w całym silniku |
No problem w tym że właśnie że nie... olej ma przedewszystkim za zadanie zmniejszyć opory tarcia, i biedak jest pierwszy w oolejce do odbioru temperatury która na wskutek tego tarcia powstaje... Układ chłodzenia (wodny) działa tylko i wyłacznie w bloku silnika i głowicy - gdzie sa kanały wodne... tamtędy idą też co prawda kanały olejowe ale przy temp. oleju 130 stopni i wody ponad 100 stopni - chłodzenie jest minimalne do tego dochodzi wysoka temp. samego bloku i głowicy... pozatym olej podawany jest na wał korbowy, korbowody - tam nie ma uklądu chłodzenia, i cała temperature z powastałęgo tarcia pochłania olej... czasem w dobrych silnikach fonntanna wali w tłok od spodu dodatkowo go chłodząc...
Spotykasz się z autami z przykrytym od spodu silnikiem, to no problemu... wystarczy załozyć radiator na filter by dość mocno podnieść skutecznośc jego chłodzenia oleju... poazaym w nowszysch autach czesto jest chłodnica oleju... albo klasyczna olej-powietrze lub czesciej, zabudowana (często w samym silniku) dzialąjąca na zasadzie olej-woda-powietrze... i wtedy nie ma problemu... problem sie zaczyna wtedy jak byśmy chcieli przesonić miskę olejową którą porducent w naszych autach przewidział odsłoniętą...
To tak jakbyć chciał zaspawać na głatko (żadnych dziur) przedni gril i wszystkie wloty powietrza z przodu auta - ciekawe co na to by powiedziala pani chłodnica i ukł. chłodzenia... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sie 2004, 09:11
|
|
|
Pasczak,nie kumam o co Ci teraz chodzi,mówie,ze kumpel w seryjnym BMW wpakował płyte pod silnik[miał prześwit 4cm i miski non stop gubił] i non stop mu sie przegrzewał silnik,ale to wyjątkowy przypadek.wyjątek potwierdzający regułe ,że jednak sie nie grzeje silnik jak sie mądrze zapakuje płytke
a tak przy okazji V6 z capri miały pod filtrem oleju wymiennik ciepła podpięty do układu chłodzenia i teraz pytanie za 1000punktów,czy to pasuje do fiesty ?? |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 30 Sie 2004, 11:58
|
|
|
Kurcze szkoda ze tu nie idzie wklejac fotek. Pokzalbym wam jaka ja mam plyte i tem oleju raczej nie dochodzi mi 100C. Tak wiec zero problemu. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 30 Sie 2004, 16:34
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Paszczak napisał/a: | A według mnie olej jest chłodzony w całym silniku |
No problem w tym że właśnie że nie... olej ma przedewszystkim za zadanie zmniejszyć opory tarcia, i biedak jest pierwszy w oolejce do odbioru temperatury która na wskutek tego tarcia powstaje... Układ chłodzenia (wodny) działa tylko i wyłacznie w bloku silnika i głowicy - gdzie sa kanały wodne... tamtędy idą też co prawda kanały olejowe ale przy temp. oleju 130 stopni i wody ponad 100 stopni - chłodzenie jest minimalne do tego dochodzi wysoka temp. samego bloku i głowicy... pozatym olej podawany jest na wał korbowy, korbowody - tam nie ma uklądu chłodzenia, i cała temperature z powastałęgo tarcia pochłania olej... czasem w dobrych silnikach fonntanna wali w tłok od spodu dodatkowo go chłodząc...
Spotykasz się z autami z przykrytym od spodu silnikiem, to no problemu... wystarczy załozyć radiator na filter by dość mocno podnieść skutecznośc jego chłodzenia oleju... poazaym w nowszysch autach czesto jest chłodnica oleju... albo klasyczna olej-powietrze lub czesciej, zabudowana (często w samym silniku) dzialąjąca na zasadzie olej-woda-powietrze... i wtedy nie ma problemu... problem sie zaczyna wtedy jak byśmy chcieli przesonić miskę olejową którą porducent w naszych autach przewidział odsłoniętą...
To tak jakbyć chciał zaspawać na głatko (żadnych dziur) przedni gril i wszystkie wloty powietrza z przodu auta - ciekawe co na to by powiedziala pani chłodnica i ukł. chłodzenia... |
Nie chce mi się chłopie z tobą dyskutować , za dużo pisania |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2004, 18:32
|
|
|
Paszczak napisał/a: | Nie chce mi się chłopie z tobą dyskutować , za dużo pisania |
Bo gdzieś coś przeczytałes albo usłyszałeś i za bardzo sam nie wiesz co... co szkodzi napisać parę zdań... skoro olej jest chłodzony w całym silniku to jak wytłumaczysz ze podczas normalnej pracy silnika olej zasysany przez pompe ma 70 stopni a ten wracający z silnika 110? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2004, 17:19
|
|
|
fotki Quzyna
sam sobie taką płyte zapakuje,blache alu mam już od paru lat,teraz tylko skołować 2gą płoze pod silnik i bedzie super |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Sie 2004, 18:14
|
|
|
Nic dziwnego że mu się nie grzeje zobacz jakie to jest nieszczelne... :shock: Spoksik, jesli chcecie włąsnie w ten sposób przesłaniać silnik to git, nic mu będzie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2004, 18:47
|
|
|
inaczej przesłonić w mk1/2 raczej sie nei da,spędziłem pod autem ładnych paredziesiąt godzin m.in. myśląc jak tu płyte przymontować i sposobu na zasłonięcie całego silnika nie wymyśliłem. |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 31 Sie 2004, 20:55
|
|
|
Joe nie zakladalem plyty aby uszczelnic silnik Wiec to chyba nie wada ze jest nieszczelnie. Plyte zaklada sie zeby chronic silnik na tzw cieciach, czyli jak sie tnie zakret i trze tym co jest najnizej w aucie |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2004, 05:19
|
|
|
WIem, rozume... ale np ja przestłąniałem silnik własnie głównie przed wodą... lubię strasznie posuwac mo mokrym i nie bede sie rozpisywałe jak potem wygląda sam silnik i jego komora :-( no i czasem na zapłon chlapnie i stoimy, a w promieniu 40m woda na głebokośc 10cm... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 1 Wrz 2004, 13:34
|
|
|
JoeMix napisał/a: | WIem, rozume... ale np ja przestłąniałem silnik własnie głównie przed wodą... lubię strasznie posuwac mo mokrym i nie bede sie rozpisywałe jak potem wygląda sam silnik i jego komora :-( no i czasem na zapłon chlapnie i stoimy, a w promieniu 40m woda na głebokośc 10cm... |
Widzę ze Qzyn dopiero wytłumaczył Ci do czego służy płyta :lol: Bo od początku o niej mówimy |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2004, 14:01
|
|
|
Dobra, dobra, ale pytanie zadał ktoś kto jak dobrze pamiętam miał swego czasu 2 płyty pod silnikiem i się dziwne rzeczy działy... :wink: :wink: :wink: |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Wrz 2004, 20:08
|
|
|
miałem dwie .
Ale już motyla noga nie mam :?
Co do płyty to chodzi nie o uszczelnienie przed wodą( w moim przypadku ) a o uszczelnienie przed stałymi elementami krajobrazu .
chyba łopatologicznie będe musiał ten problem rozwiązać bo widzę ze opinie są skrajnie różne . W każdym razie dzięki za sugestie .
Co do pytania pocoto - przyda sie w pracy :wink: |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2004, 08:05
|
|
|
Żółwik,obadaj jaką płyte ma Quzyn,moim zdaniem pomysł bardzo dobry a napewno pancerny,założe sie,że wala Ci sie gdzieś jakaś niepotrzebna płoza[kołyska,łyżwa,jak zwał tak zwał] pod silnik,więc może spróbujesz tak,napewno wzmocni to komore silnika ja sobie napewno zrobie taki bajer i rozpórke dolnych mocowań wahaczy |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2 Wrz 2004, 08:29
|
|
|
Kurcze tej rozporki wlasnie mi jeszcze brakuje ale sama plyta moge was zaewnic mimo malej grubosci wytrzymala juz wiele |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
|