Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
1 Lis 2008, 18:50
Temp. oleju vs płyta pod silnik
Autor Wiadomość
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Sie 2004, 21:15   

.mat. napisał/a:
Cytat:
nie słyszałem żeby był to miało jakiś istotny wpływ na temperaturę silnika

mój kumpel zapakował do bety 3ki płyte i gotowała sie non stop :D

Olej ? czy wodę?
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sie 2004, 04:52   

Paszczak napisał/a:
A według mnie olej jest chłodzony w całym silniku

No problem w tym że właśnie że nie... olej ma przedewszystkim za zadanie zmniejszyć opory tarcia, i biedak jest pierwszy w oolejce do odbioru temperatury która na wskutek tego tarcia powstaje... Układ chłodzenia (wodny) działa tylko i wyłacznie w bloku silnika i głowicy - gdzie sa kanały wodne... tamtędy idą też co prawda kanały olejowe ale przy temp. oleju 130 stopni i wody ponad 100 stopni - chłodzenie jest minimalne do tego dochodzi wysoka temp. samego bloku i głowicy... pozatym olej podawany jest na wał korbowy, korbowody - tam nie ma uklądu chłodzenia, i cała temperature z powastałęgo tarcia pochłania olej... czasem w dobrych silnikach fonntanna wali w tłok od spodu dodatkowo go chłodząc...
Spotykasz się z autami z przykrytym od spodu silnikiem, to no problemu... wystarczy załozyć radiator na filter by dość mocno podnieść skutecznośc jego chłodzenia oleju... poazaym w nowszysch autach czesto jest chłodnica oleju... albo klasyczna olej-powietrze lub czesciej, zabudowana (często w samym silniku) dzialąjąca na zasadzie olej-woda-powietrze... i wtedy nie ma problemu... problem sie zaczyna wtedy jak byśmy chcieli przesonić miskę olejową którą porducent w naszych autach przewidział odsłoniętą...
To tak jakbyć chciał zaspawać na głatko (żadnych dziur) przedni gril i wszystkie wloty powietrza z przodu auta - ciekawe co na to by powiedziala pani chłodnica i ukł. chłodzenia...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sie 2004, 09:11   

Pasczak,nie kumam o co Ci teraz chodzi,mówie,ze kumpel w seryjnym BMW wpakował płyte pod silnik[miał prześwit 4cm :D i miski non stop gubił] i non stop mu sie przegrzewał silnik,ale to wyjątkowy przypadek.wyjątek potwierdzający regułe ,że jednak sie nie grzeje silnik jak sie mądrze zapakuje płytke :D ;)

a tak przy okazji V6 z capri miały pod filtrem oleju wymiennik ciepła podpięty do układu chłodzenia i teraz pytanie za 1000punktów,czy to pasuje do fiesty ??
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 30 Sie 2004, 11:58   

Kurcze szkoda ze tu nie idzie wklejac fotek. Pokzalbym wam jaka ja mam plyte i tem oleju raczej nie dochodzi mi 100C. Tak wiec zero problemu.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 30 Sie 2004, 16:34   

JoeMix napisał/a:
Paszczak napisał/a:
A według mnie olej jest chłodzony w całym silniku

No problem w tym że właśnie że nie... olej ma przedewszystkim za zadanie zmniejszyć opory tarcia, i biedak jest pierwszy w oolejce do odbioru temperatury która na wskutek tego tarcia powstaje... Układ chłodzenia (wodny) działa tylko i wyłacznie w bloku silnika i głowicy - gdzie sa kanały wodne... tamtędy idą też co prawda kanały olejowe ale przy temp. oleju 130 stopni i wody ponad 100 stopni - chłodzenie jest minimalne do tego dochodzi wysoka temp. samego bloku i głowicy... pozatym olej podawany jest na wał korbowy, korbowody - tam nie ma uklądu chłodzenia, i cała temperature z powastałęgo tarcia pochłania olej... czasem w dobrych silnikach fonntanna wali w tłok od spodu dodatkowo go chłodząc...
Spotykasz się z autami z przykrytym od spodu silnikiem, to no problemu... wystarczy załozyć radiator na filter by dość mocno podnieść skutecznośc jego chłodzenia oleju... poazaym w nowszysch autach czesto jest chłodnica oleju... albo klasyczna olej-powietrze lub czesciej, zabudowana (często w samym silniku) dzialąjąca na zasadzie olej-woda-powietrze... i wtedy nie ma problemu... problem sie zaczyna wtedy jak byśmy chcieli przesonić miskę olejową którą porducent w naszych autach przewidział odsłoniętą...
To tak jakbyć chciał zaspawać na głatko (żadnych dziur) przedni gril i wszystkie wloty powietrza z przodu auta - ciekawe co na to by powiedziala pani chłodnica i ukł. chłodzenia...

Nie chce mi się chłopie z tobą dyskutować , za dużo pisania :)
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sie 2004, 18:32   

Paszczak napisał/a:
Nie chce mi się chłopie z tobą dyskutować , za dużo pisania :)

Bo gdzieś coś przeczytałes albo usłyszałeś i za bardzo sam nie wiesz co... co szkodzi napisać parę zdań... skoro olej jest chłodzony w całym silniku to jak wytłumaczysz ze podczas normalnej pracy silnika olej zasysany przez pompe ma 70 stopni a ten wracający z silnika 110?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sie 2004, 17:19   

fotki Quzyna :D



sam sobie taką płyte zapakuje,blache alu mam już od paru lat,teraz tylko skołować 2gą płoze pod silnik i bedzie super :D
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Sie 2004, 18:14   

Nic dziwnego że mu się nie grzeje zobacz jakie to jest nieszczelne... :shock: Spoksik, jesli chcecie włąsnie w ten sposób przesłaniać silnik to git, nic mu będzie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sie 2004, 18:47   

inaczej przesłonić w mk1/2 raczej sie nei da,spędziłem pod autem ładnych paredziesiąt godzin m.in. myśląc jak tu płyte przymontować i sposobu na zasłonięcie całego silnika nie wymyśliłem.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Sie 2004, 20:55   

Joe nie zakladalem plyty aby uszczelnic silnik ;) Wiec to chyba nie wada ze jest nieszczelnie. Plyte zaklada sie zeby chronic silnik na tzw cieciach, czyli jak sie tnie zakret i trze tym co jest najnizej w aucie :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2004, 05:19   

WIem, rozume... ale np ja przestłąniałem silnik własnie głównie przed wodą... lubię strasznie posuwac mo mokrym i nie bede sie rozpisywałe jak potem wygląda sam silnik i jego komora :-( no i czasem na zapłon chlapnie i stoimy, a w promieniu 40m woda na głebokośc 10cm...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 1 Wrz 2004, 13:34   

JoeMix napisał/a:
WIem, rozume... ale np ja przestłąniałem silnik własnie głównie przed wodą... lubię strasznie posuwac mo mokrym i nie bede sie rozpisywałe jak potem wygląda sam silnik i jego komora :-( no i czasem na zapłon chlapnie i stoimy, a w promieniu 40m woda na głebokośc 10cm...

Widzę ze Qzyn dopiero wytłumaczył Ci do czego służy płyta :lol: Bo od początku o niej mówimy
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2004, 14:01   

Dobra, dobra, ale pytanie zadał ktoś kto jak dobrze pamiętam miał swego czasu 2 płyty pod silnikiem i się dziwne rzeczy działy... :wink: :wink: :wink:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 1 Wrz 2004, 20:08   

miałem dwie .

Ale już motyla noga nie mam :?

Co do płyty to chodzi nie o uszczelnienie przed wodą( w moim przypadku ) a o uszczelnienie przed stałymi elementami krajobrazu .

chyba łopatologicznie będe musiał ten problem rozwiązać bo widzę ze opinie są skrajnie różne . W każdym razie dzięki za sugestie .

Co do pytania pocoto - przyda sie w pracy :wink:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrz 2004, 08:05   

Żółwik,obadaj jaką płyte ma Quzyn,moim zdaniem pomysł bardzo dobry a napewno pancerny,założe sie,że wala Ci sie gdzieś jakaś niepotrzebna płoza[kołyska,łyżwa,jak zwał tak zwał] pod silnik,więc może spróbujesz tak,napewno wzmocni to komore silnika :twisted: ja sobie napewno zrobie taki bajer i rozpórke dolnych mocowań wahaczy :D
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Wrz 2004, 08:29   

Kurcze tej rozporki wlasnie mi jeszcze brakuje ale sama plyta moge was zaewnic mimo malej grubosci wytrzymala juz wiele ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Płyta pod silnik , Nitro
Gość Tuning mechaniczny 13 14 Lip 2010, 08:32
Qzyn
Brak nowych postów [MK2] Płyta aluminiowa pod silnik
Pyros Mechanika ogólna 10 24 Mar 2011, 21:01
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK3] czujniki temp. silnika, temp. oleju, ciśnienia oleju
Ktoś ma, wie jak założyć, jak podłączyć ?
konxx91 Tuning mechaniczny 5 4 Sie 2011, 21:41
Fordon
Brak nowych postów [MK3] Jaką rolę pełni płyta pod wałem korbowym
zetec
luk-90 Mechanika ogólna 3 11 Sie 2013, 12:06
Bongo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.