Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 10:59 |
Silnik : uszczelka pod deklem zaworów |
Autor |
Wiadomość |
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 08:07 Silnik : uszczelka pod deklem zaworów
|
|
|
Witam, czy wymiana uszczelki pod deklem od zaworow nastarcza problemów czy mozna ja sobie wymienić we własnym zakresie?
Czy jest jakas kolejnosc dokrecania srub? czy jest to bez roznicy?
dzieki za odpowiedz |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 13 Kwi 2009, 16:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 08:30
|
|
|
Wymianan uszczelki jest prosta jak konstrukcja gwozdzia... jednak pamietaj zeby odtluscic miejsce styku uszczelki z kapa zaworowa oraz glowica... w 1.8 D sa 2 srobki kapy zaworowej... wiec kolejnosc jest nie wazna...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 09:54
|
|
|
dzieki za odpowiedz, a pytanie czym dobrze odtłuscic? Czy chodzi tylko o to zeby dobrze wytrzec szmata? czy raczej zastosowac jakies chemikalia?? |
|
|
|
|
Sławek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 10:51
|
|
|
Na moje oko wystarczy dobrze wytrzeć suchą szmatką, ewentualnie zamoczyć troszkę w benzynie i można tak dla pewności posmarować cienką warstwą silikonu. Kolejność nie jest raczej ważna tylko nie dokręcaj na max tylko z wyczuciem bo to jest uszczelka z "korka" i można ją przeciąć dokręcając za mocno. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 12:22
|
|
|
silikonu unikajcie . bo jak nałoży sie mało to wyłazi cieniutki plaster w strone silnika i czasami sie odrywa i ląduje w pompie . wiem bo juz rozbierałem . |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 13:36
|
|
|
z przecieraniem bezyna sie zgodze... uszczelka w dieslu gumowa nie tak jak w bezyniaku korkowa...do tego uszczelka od 1.8 D ma ksztaltke od strony rozrzadu.... sylikonu tez bym nie polecal...moze narobic syfu co nie miara...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 14:45
|
|
|
no i są 3 śróby od tej pokrywy a nie 2, do odtłuszczania najlepsza jest benzyna extrakcyjna |
_________________
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 15:01
|
|
|
Fkat 3... zapomnialem o tej srodkowej... |
_________________
|
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 16:04
|
|
|
ja dla zpewnienia czystosci zawsze lekko przecieram papierem sciernym i nic nie cieknie |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 17:50
|
|
|
uszczelka zakupiona - w sobote jak nie bedzie padac rozprawie sie z zaciekami olejowymi |
|
|
|
|
Paweł F
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 47 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 71 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 17:55
|
|
|
bartboro napisał/a: | uszczelka zakupiona - w sobote jak nie bedzie padac rozprawie sie z zaciekami olejowymi |
ja swoje wymieniłem w pare minut nie jest to nic trudnego ale jak juz wyżej pisano nie dociągaj za mocno śrub bo uszkodzisz uszczelkę. Zwróc uwagę jak będzie pasowała do pokrywy zaworów bo nie wszystkie sa wymiarowe :lol: :lol: |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 18:31
|
|
|
Pamiętaj aby dorręcać z wyczuciem, do pierwszego lekkiego oporu - jak zamocno dokręcisz i pokrzywisz dekiel - nie opanujesz wycieków... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 23:56
|
|
|
żeby go wygiąć to trzeba razcej ostro kręcić, szczególnie że jest on wykonany z czegoś w stylu aluminum...
więc jest bardziej podatny na pekanie niż wyginanie się... za mocne dokręcanie nie ma sensu bo nie ma tam jakichś ciśnień żeby wypychało tą uszczelkę
przykręć z wyczućiem...lepiej za słabo i dociągnąć niż za mocno |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Gru 2005, 10:39
|
|
|
jeśli uszczelka nie ma pierścieni ustalających to trzeba zawsze dokręcać ja z wyczuciem . najlepiej jest sobie brać klucz sztorcowy (moze być z rekojeścia od srubokręta ) i dokręcać czymś taki bo czuje sie siłe . a jak sie czymś mocarnym dokręca to ramie klucza bardzo myli "poczucie" siły . |
|
|
|
|
|