Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:25
Mk2: Wolne obroty - Prawdy i mity
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lis 2005, 22:18   Mk2: Wolne obroty - Prawdy i mity

Dzisiaj wojowałem ze swoją mk2 (gaźniczek podciśnienowy VV) dokłądnie to zakłądałem gaz, ale kilka rzeczy wyszło przy okazji na jaw... mianowicia, auto paliło bezproblemowo czasem tylko falowały wolne obroty, auto nieraz schodziło bardzo nisko na bieg jałowy, czasem gasło przy gwałtowym hamowaniu, ksztusił się powyżej 3,5 tyś oraz przy dużym obciązeniu....

Przyjmujemy ze auto jest sprawne, zawory, zapłon, przerwa itp sa ustawione prawidłowo, nie mamy problemów zadnych z wyjatkiem biegu jałowego...

Nalezy zdemontowac całkowiecie puszke filtra powietrza, przy wyłączonym silniku przepistnica ssania powinna być całkowiecie otwarta, przy wyciągniętej gałce ssania całkowicie zamknięta - przy czym przy samym końcu wyciągania ssania powinna się lekko uchylić przepustnica główna (przewyszzanie obrotów) - jeśli tak nie jest nalezy to wyregulować

Nalezy skontrolowac przewód podciśnienieowy zasilający servo hamulca - i mnie był przetarty i silnik łapał tamtędy lewe powietrze - ważne przewód ten musi być sztywny - to znaczy nie moze się zapadać - najlepiej stosowac podwójne grubościenne weze gumowe w oplocie dedykowane do ukłądów pneumatycznych samochodó cięzarowych... skoro jesteśmy przy podciśnienu to nalezy zwrócić uwagę na szczelnośc ukłądu przewietrzania silnia (2 węze przy koru wlewu oleju) oraz poddciśnienieowy wyprzedzacz zapłonu - taki cienki przewodzik z aparatu zapłonowego do gaźnika - nie może być załamany i nieszczelny - u mnie miał sparciała jedną koncówkę - na niektórych wężach moze być zaworek - ten na hamulcu przepuszcza powetrze z serve do silnia w drugą strone wcale, ten na aparacie zapłonowym przepuszcza dobrrze z aparatu do silnika - w drugą strone trochę słabiej ale da się dmuchnąć...

W przypadku kiedy silnik posiada podsciśnineioe sterowanie podgrzewania wstępnego poweitrza sazysanego (tzw. lato/zima) nalezy sprawdzić szczlność i dziąłanie tego układu... nalezy odłączyć węzyk z obudowy wiltra powitrza, skontrolowac połozeni klapy w dolocie... powinan być zamknieta (powietrze z nad kolektora) a wlod chłodnego powietrza z przed auta powinien być swobodny... nalezy zassać powietrze wzem, klsapa powinna się przłoczyć (zatkać dolot z porzodu a właczyć z nad kolektora) przy zatkniętym przwodzi klapa powinn zostać w pozycji otwattej... w obudowie filtra powietrza jest zawór sterujacy praća tej klapki, nalezy podłaczyć przewód i odłaczyć przewód z gaźnika... ponownie zassać powitrze klapa powinan się otworzyć a po chwili przymknąc, docelowo zamykając się całkowiecie... przy uruchomionym silnik na biegu jałowym w temp otoczenia około 10 st silnik powinien dostawac powietrze mieszane (klapa powinna być lekoo uchylona) przy temp niższych klapa powinna dawać tylko ciepłe powitrze z nad kolektora... po dodaniu gazy - klapa powinna się zamknąc zasilając silnik zimnym powitrzem z przed auta - u mnie wszystkie wąze podciśnienieowe wymagały wyminay ze wzgledy na spękania powieszchni...

Zanim założymy filtr sprawdzamy zaworek biegu jałowego silnika - dochodzi do niego jeden przewód... na włączonym zapłonie jeśli zdejmiemy przewód powinno być słychać cyknięcie, dokłądając przewód ponowie powinno byc słychać prace zaworu - zakłądamy przewód i uwuchamiamy silnik - na pracującym silnik zamykamy zawór 9zdejmójemy przewód) silnikem powinno zacząc trzęść i moze zgasnąć - jeżli zdjęcie przewodu nie robi na silniku wększego wrażenia nalezy sprawdzić ukłąd pod kontem zasilania silnik w paliwo na biegu jałowym (sprwadzić dysze, sam zawór, ilośc podawanego paliwa itp)

Zakłądamy dolną cześć obudowy filtra na gaźnik... połaczenie przy gardzieli gaźnika powinno być szczelne - zero powietrza powinno się dostawać droga inna jak po przez filtr powietrza... jeśli połączenie jest nieczelnie (nie raz jest taka gumowa uszczlelka) nalezy je uszczlic sylikonem... wkłądamy nowy wkłąd filtra i zakłądamy górną pokrywe - skręcamy - uruchamiamy silnik - na pracujacym silnik zakrywamy ręką dolot (powinno lekko ciągnąc powietrze) na zakrytym dolocie silnik powinien mieć wyższe obroty i zachowywać się tak samo jak na wyciągniestym do 3/4 ssaniu (bez właczonej funkcji przewyższania obrotóew)

Ja dzisiaj wojowałem 5 godzin zrobiłąm cały ukłąd zasilnia paliwem (przystosowałęm do zasilania LPG) a z wyżej opisanych czynności to wymieniłem przewody podciśnieniowe praktycznie wszystkie, uczelniłem kiklak połaczeń, efekt jest taki iż po odpaleniu auta silnik wchodzi na 1,5 tys by po chwile zejśc na 1000 obrotóew i chodzi równiutko... po nagdzaniu się obroty schodza troche niżej moze 850... skończyło się gaśnięcie, ksztuszenie i flalowanie obrotów...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
front247
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2005, 07:39   

super :brawo: :brawo: :brawo:
oczywiscie jak mniemam podobne czynnosci nie zaszkodzi zastosowac w mk3?racja?
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 25 Lis 2005, 20:17   

Bardzo dobrze że o tym piszesz Joe, bo mój czasem się właśnie tak trzęsie na wolnych i gaśnie :| ale nie zawsze :? posprawdzam te wszystkie węże może mam jakiś przetarty.
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
Jerry_20
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2005, 16:45   

:brawo: :brawo: :brawo:
moja xrka właśnie potrzebuje takich rad :D
genialnie prosto opisane, wziąłem sie dziś posprawdzałem porobilem i jak zapaliłem to tak wyskoczyła na oboty (niby wolne) że myślałem że sie przekręci heheheh
pomogło pomogło :)
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 3 Gru 2005, 16:48   

Joe a powiedz mi gdzie masz podłączony przyspieszacz zapłonu bo moja coś dziwnie chodzi i wydaje mi się że mam źle ;/
Więc tak:
Przyspieszacz zapłonu razem z ekonomizerem podłączony mam do gaźnika(przy przepustnicy) a do kolektora ssącego rurkę idącą do filtra powietrza.
Czy to dobrze jest :?: ;-|
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.