Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ - Tuning
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Lis 2005, 12:40   FAQ - Tuning

ZANIM ZROBISZ TEN BŁĄD!!!!

Jeżeli interesujecie się „TUNINGIEM” i obserwujecie tematy w tym dziale, zakładam, że zdecydowaliście się już popełnić ten straszliwy błąd i przerobić lub zbudować swój wymarzony samochód – lub już to robicie.
Dlaczego błąd?? Jeśli raz się zdecydujecie na jakąkolwiek przeróbkę, rozpoczniecie NIGDY NIE KOŃCZĄCY SIĘ proces udoskonalania samochodu i dołączycie do klubu wiecznie nie usatysfakcjonowanych „PRZERABIACZY”!!!
Przygotowywanie samochodu zaczynamy dużo wcześniej niż prace mechaniczne. Najpierw trzeba się zdecydować do czego będzie służyć auto, czy do sportu czy do jazdy codziennej i okazyjnych wyścigów ulicznych – do czego nie namawiam, ponieważ jest to niebezpieczne dla kierowcy ale co gorsze dla osób postronnych.
Jeżeli auto będzie używane w sporcie, to zmiany są uzależnione od przepisów danej dyscypliny. Natomiast jeśli auto ma służyć tam gdzie nie ma żadnych regulaminów, w tedy robimy co chcemy i na co nas stać!!
W następnych częściach przedstawię podstawowe sposoby przerabiania poszczególnych podzespołów naszego samochodu. Kolejność będzie związana z „naszym bezpieczeństwem”, ponieważ uważam, że najpierw trzeba poprawić „fabrykę” w układzie zawieszenia i hamulcowym, a dopiero potem zająć się zwiększaniem mocy naszego „BOLIDU”.



ZAWIESZENIE

Zawieszenie naszego auta możemy zmodyfikować na kilka sposobów w zależności od tego do czego będzie nam służyć auto.
1. Pierwszym i najtańszym sposobem modyfikacji jest zastąpienie seryjnych sprężyn ich spotrowym/tuningowym zamiennikiem. W tym wypadku cała inwestycja zamknie się w przedziale miedzy 400-1000zł w zależności od producenta.
2. Kolejny krok to wymiana seryjnych amortyzatorów na bardziej sportowe, czyli takie które mają skrócony skok i są utwardzone względem seryjnych. Ta modyfikacja jest już trochę droższa i zamknie się w przedziale 1500zł a 2500zł.
3. Trzecim sposobem jest zastosowanie rozpórek zawieszenia obu osi. Montuje się belki poprzecznie miedzy kielichami amortyzatorów. Występują również rozpórki dolne zawieszenia, montowane pomiędzy wahaczami. Koszt około 350zł za sztukę. Sens stosowania takich rozwiązań jest w tedy gdy zastosujemy inne sportowe elementy w zawieszeniu. Producenci OMP, SPARCO, EIBACH, DW, FK.
4. Czwartym sposobem jest montaż kompletu zawieszenia (amortyzator/sprężyna) dedykowanego do interesującego nas modelu. Z reguły te zestawy posiadają regulacje wysokości od 20 do 80 milimetrów. Duża z nich część posiada też regulację siły tłumienia amortyzatora. Koszt zaczyna się od 3000zł wzwyż.
5. Kolejnym sposobem poprawienia naszego zawieszenia jest zastosowanie twardszych tulei w naszym zawieszeniu. Są one wykonane z poliuretanu i są znacznie wytrzymalsze niż zwykłe gumowo-metalowe. Producentem takich tulei jest firma PowerFlex i koszt zestawu to około 1200zł. Warte do zastosowania w autach szykowanych do sportu.
6. W autach które mają startować w różnego rodzaju zawodach sportowych stosuje się również grubsze stabilizatory obu osi.

Producenci elementów zawieszeń: OMP, SPARCO, EIBACH, DW, FK, BILSTEIN, SACHS, H&R, KAYABA, SPAX, KW, KONI, PLATIMEX, WEITEC, POWERFLEX, itd.

Do posiadaczy słabszych wersji silnikowych: w waszym przypadku najprostszym i najtańszym sposobem poprawienia zawieszenia jest zastosowanie seryjnych elementów montowanych w najmocniejszych wersjach, czyli na podstawie modelu MK3, wymiana amortyzatorów i sprężyn na odpowiedniki z RS1800/RS Turbo/xr2i. Przy czym sprężyny polecam od RST/RS1800 ponieważ sprężyna tylniego zawieszenia była krótsza niż w wersji xr2i 1600. Oraz dołożenie przynajmniej przedniego stabilizatora.



UKŁAD HAMULCOWY

Układ hamulcowy naszego auta możemy zmodyfikować na kilka sposobów:

1. Sposób pierwszy polega na wymianie tarcz, klocków i zacisków na odpowiedniki stosowane w najmocniejszych wersjach danego modelu.
2. Sposób drugi to zamiana tarcz i klocków na odpowiedniki sportowe. Koszt około 1000zł.
3. Po zmianie podzespołów na sportowe zamienniki warto również zmienić płyn hamulcowy na syntetyczny DOT4 lub na sportowy DOT4/DOT 5.1.
4. Zmiana gumowych przewodów hamulcowych na odpowiedniki w oplocie stalowym.
5. Conwersja tarcz, klocków i zacisków od innych modeli tej samej firmy. W wypadku fiesty są to: Escort RS2000, Escort Cosworth, Sierra Cosworth, Fokus ST/RS, Fiesta ST, Grenada (tylnie hamulce).
6. Istnieje jeszcze możliwość zmiany na zaciski 2 lub 4 tłoczkowe wraz z olbrzymimi tarczami ale to jest bardzo droga i trudna modyfikacja.

Producenci zamienników sportowych: EBC, ZIMMERMANN, PAGID, MINTEX, BREMBO, FERRODO, WILLWOD, itd.


C.D.N.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Mar 2008, 23:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 12 6 Paź 2013, 22:24
proton
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 10 28 Maj 2018, 02:39
slawomirro
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.