Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2006, 11:04
Układ hamulcowy : wymiana pompy hamulcowej regeneracja
Autor Wiadomość
userman
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lis 2005, 23:52   Układ hamulcowy : wymiana pompy hamulcowej regeneracja

Witam!
"Umarła" mi ostatnio pompa hamulcowa (pompuje mi płyn do wenątrz serwa) więc stwierdziłem że czas ją wymienić.
Udałem się na szrot w niemczech i zakupiłem ową pompę za 30 Euro - używana ale wizualnie w dobrym stanie (mam na nią 4 tygodnie rękojmi)
I teraz tak, samo wymontowanie starej pompy i zamontowanie nowej nie wydaje mi się trudne - wymieniał wcześniej już sam serwo (bo przegniło i puszczało mi powietrze od spodu)
Ale chciałbym się was spytać czy mogę napotkać jakieś niespodziankin, na co uważać, co poodkręcać pierwsze, czy może coś pozaślepiać aby płyn nie wyciekł, czy wymieniać płyna na nowy czy może tylko potem uzupełnić.
Acha i co z serwem - musze wylać z niego płyn i wysuszyć - czy moze coś jeszcze trzeba z nim zrobić.

Proszę o wszelkie rady i sugestie

Fiesta 1996r silnik 1,3i bez ABSów
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 11 Kwi 2009, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lis 2005, 00:12   

hm moim zdanie zrobiłeś nie najlepiej bo za 20 zł można sobie kupić komplet naprawczy do pompy i mieć pewność ze jest prawie nowa a tak kolejna używka i nie wiadomo jak bedzie . hm na wstępie odrazu ci powiem ze potrzebujesz dwie osoby . moze sie darzyć ze nie bedziesz mogł odkręcić któregoś przewodu od pompy wtedy potrzebne sa specjalne klucze ale moze uda sie bez nich . hm odkręcasz przewody wszystkie wywalasz stara pompe wkręcasz nowa i przykręcasz delikatnie ręka przewody hamulcowe (nie do końca) wlewasz płyn do zbiorniczka i czekasz az zacznie wyciekać z pod nakrętek . jak zacznie powoli dociągasz wszystkie . 2 osoba wsiada do auta i kilka razy naciska pedał i trzyma w dole ty odkrecasz jedna ze srub . wylatuje płyn i dokręcasz znowu wtedy ta osoba puszcza pedła i tak po kolei z każdym przewodem . gdy pojawi sie delikatny opór na pedale zdejmusze tylne prawe koło odkręcasz odpowiecznik i robisz tak samo jak z przewodami przy pompie . potem tylne prawe koło potem przednie prawe i przednie lewe . pedał powinien sie pojawić i być twardy . jeśli tego nie uzyskasz to znaczy ze słabo odpowietrzyłeś hamulce . na tylne koła wystarcza zazwyczaj 6 pompowań (poprostu sobie zakładasz rurke i obserwujesz czy przestało powietrze lecieć . to znak ze wszystko idzie w dobra strone .
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Lis 2005, 08:49   

Dioda ale jest jedno ryzyko i przy uzywce i przy zestawie naprawczym. Koledzie sie tak zdarzylo ze albo jaksi syfek albo cus sie dostalo i pompa przestala dzialac - kupilismy zestaw i bylo git. Za 2 dni pozyczylem od niego auto na ostatnio runde mistrzostw tychow i przy ok 150 zamiast schamowac sie do nawrotu polecialem prosto - na szczescie byla tam inna droga. Okazalo sie ze pompa miala drobna ryske ktora sukcesywnie niszczyla nowa uszczelke :/ takze jak masz uzywke proponuje rozebrac i idealnie wyczyscic i poogladac gladz cylinderka.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
userman
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lis 2005, 16:23   

No i pompa wymieniona, zajęło mi to 3 godzinki i ale dałem rade przy małym wsparciu ojca.
Dzięki za porady diodalodz - przydały się bardzo

Poczekam teraz kilka dni i zobacze jakie będa efekty
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lis 2005, 01:53   

odrazu ci mowie ze pompa dorazu sprawności nie łapie . czasami potrzeba kilku dni zeby sie do końca odpowietrzyła . jeśli nie szkoda ci opon to mozesz zrobić próbe hamowania na asfalcie i sprawdzi czy ślady sa róne i czy zaczynaja sie w tych samych miejsach . w sumie najlepiej to widać na szutrze dobrze ubitym choć do tego jest stanowisko diagnostyczne które sprawdza to bez niczenia opon .
 
 
 
Matis 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 89
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 11 Lis 2005, 10:40   

ile kosztuje nowa pomka hamulcowa ???
Ostatnio zmieniony przez Matis 11 Lis 2005, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
userman
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lis 2005, 10:45   

Zależy jaki model auta
Jak się pytałem o pompę do swojego to w sklepie powiedzieli mi 600-700zł

No i udałem się na szrot i kupiłem za 30 Eura - ale uzywaną oczywiście
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 11 Lis 2005, 11:26   

userman napisał/a:
Zależy jaki model auta
Jak się pytałem o pompę do swojego to w sklepie powiedzieli mi 600-700zł

No i udałem się na szrot i kupiłem za 30 Eura - ale uzywaną oczywiście

ale aso chyba taka cena? :yyy:
 
 
 
userman
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lis 2005, 11:47   

Darekmk3 napisał/a:
ale aso chyba taka cena? :yyy:
Nie bardzo rozumiem ?

Dzwoniąc do KarFord (karpacz) usłyszałem taką cene
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 11 Lis 2005, 11:53   

userman napisał/a:
Darekmk3 napisał/a:
ale aso chyba taka cena? :yyy:
Nie bardzo rozumiem ?

Dzwoniąc do KarFord (karpacz) usłyszałem taką cene

spytaj sie o nowa pompe w sklepie z czesciami a nie w sklepie gdzie sa tylko do forda lub w serwisie forda cos jakos drogo ta pompa wychodzi 600zl to chyba ze faktycznie po tyle stoi ale w poniedzialek sprawdze u siebie po ile jest pozdro sorki za OT
 
 
 
userman
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lis 2005, 12:05   

KarFord to sklep i serwis - jak sama nazwa wskazuje specjalizujący się w Fordach

W zwykłym sklepie pewnie będzie troszkę taniej.
Tyle że ja mieszkam na taki zadupiu że są dwa sklepiki motoryzacyjne i większość rzeczy trzeba zamawiać a jak się spytałem o pompę to gość stwierdził że tym się nie zajmuje (nie ma to jak dbać o klienta) i dla tego zamawiam telefonicznie w tym sklepie albo jak jestem gdzieś w głębi Polski to robię zakupy.
Najczęściej jeżdze na szrot do Niemiec mam jakieś (15km) - przważnie tam kupuje części.
Kiedyś jadąc do Berlina zjechał do Niemieckiego serwisu forda ale ceny był kosmiczne.

Heh ostaniu dokonałem też troszkę zakupów na allegro i jestem całkiem zadowolony (olej , klocki)

[ Dodano: Pią Lis 11, 2005 1:54 pm ]
Mam jescze jedno pytanie!

Poza odpowietrzaniem po takiej wymianie pompy trzeba jescze coś regulować?
Czy są wogule jescze jakieś możliwości regulacji popmpy i serwa ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.