Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2006, 11:42
Silnik : pomiar ciśnienia w cylindrach
Autor Wiadomość
fido2001
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2005, 22:38   Silnik : pomiar ciśnienia w cylindrach

Witam.

Bylem dzisiaj sprawdzic sobie kompresje na silniku. Panowie dobierali 3x cisnieniomierz , bo dwa pierwsze byly walniete. Po za tym panowie byli chyba po jakiejs ostrej imprezie, bo ledwie sie na nogach trzymali. Pojechalem do nich bo to koledzy kolegow i mierzyli mi za free. Wynik mnie troszke przerazil. Mianowicie wykrecili wszystkie swiece naraz i przykladali cisnieniomierz po kolej do gniazd swiec a ja siedzac w samochodzie wciskalem gaz do oporu i krecilem rozrusznikiem jak bym chcial zapalic. Pisze Wam jak wygladala ta operacja zebyscie uswiadomili mnie czy w taki sposob powinna przebiegac operacja pomiaru komprsji (...) A teraz wyniki - od lewej strony stojac przed samochodem : 1-5 ; 2-7.5 ; 3-6 ; 4-5... Sami widzicie ze takie wyniki nie sa wesole. Zastanawia mnie tylko czy faktycznie pomiar byl precyzyjny. Samochod wg mnie zbiera sie niezle. Na 5tym biegu pociagnie 170km/h Pali tyle co zawsze czyli 8litrow benzynki i 10 litrow gazu po miescie. W czerwcu wozil przez 4tys km 4 osoby z bagazami na chorwacje i nie robil problemow. Nie mam problemow z obotami. Wlasciwie zadnych. Wszystko zaczelo sie od tego ze kupilem nowy walek rozrzadu i komplet popychaczy, i chcialem sobie zmiezyc po prostu kompresje przed wymiana tego. Nie wiem co teraz robic. Wymienic walek i szklanki, lacznie z kompletem nowych uszczelek silnikowych + simering na wale korbowym i walku rozrzadu ( ktoryms mi olej ucieka ), czy remont kapitalny... Co radzicie ?? Wlasciwie podzielcie sie swoimi pomyslami co do moej kompresji , czy samochod z takimi marnymi wynikami moglby sie dobrze sprawowac ?? ....

Dodam jeszcze ze zarowno na gazie czy benynce nie mam zadnych problemow... samochodzik ladnie sunie....

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 4 Kwi 2009, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 29 Wrz 2005, 22:43   

Pomiar przeprowadzony prawidłowo. Co do wyników to zależy w jakich jednostach była ta skala na tym próbniku - ja bym wyniki olał skoro nic sie nie dzieje niepokojącego z silnikiem. Wymień wałek i szklanki i śmigaj dalej.
_________________
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 30 Wrz 2005, 17:18   

Łokmen napisał/a:
Pomiar przeprowadzony prawidłowo. Co do wyników to zależy w jakich jednostach była ta skala na tym próbniku - ja bym wyniki olał skoro nic sie nie dzieje niepokojącego z silnikiem. Wymień wałek i szklanki i śmigaj dalej.

lub zajedź di innego warsztatu i tam zmierz kompresje ale jak wszystko ci fajnie smiga to nie ma takiej potrzeby ;)
 
 
 
fido2001
[Usunięty]

Wysłany: 1 Paź 2005, 23:29   

wlasnie bylem dzisiaj w profesjonalnym warsztacie gdzie cisnieniomierz byl wkrecany w gniazdo swiecy i kompresja od lewej wyszla tak : 10/8/9/8. Mechanik powiedzial ze to bardzo dobry wynik, ze to jest silnik o krotkim skoku tloka czy soc takiego i 10 to max co sie da wycisnac, a to co mam ja to super wynik jak na taki samochod ( 314tys przebiegu ). Powiedzial zebym nie kombinowal z zadnymi remontami tylko z racji tego ze jezdze na gazie mogly pojawic sie nagary i dobrze by zrobilo wlac do benzyny cos takiego jak STP formula i przejechac jakies 300/400 km to nagarek sie wyczysci i kompresja sie wyrowna. Dodal ze po przejechaniu tych 300/400km zmienic nalezy filtr paliwa i tyle. Dodatkowo poogladal caly samochod , wyszlo kilka rzeczy ( np. niedokrecona kolyska pod skrzynia biegow, itp ) drobnych ktore na miejscu usunal i puscil mnie wolno nie biorac grosza za diagnoze. Reasumujac wiec, uspokoila mnie ta wizyta, i STP juz kupilem :) Jutro poswiece troszke grosza i zatankuje benzynke na Shelu ;)

Co do walka rozrzadu to juz go kupilem razem z popychaczami, wiec jak juz mam to go sobie wymienie razem z simeringami na korbowy i rozrzadu. Facet jeszcze jedno dal pod watpliwosc. Powiedzialem mu ze "podobno" moj silnik ma zawory regulowane hydraulicznie, na to on dal to pod watpliwosc, tzn. nie mowil ze nie, ale zastanowila go naklejka z symbolem ksiazki na pokrywie od glowicy - ta u gory co jest pod filtrem powietrza. Powiedzial ze jezeli jest nalepiona ksiazka, tzn ze zawory sa regulowane mechanicznie. Dodal ze jest mozliwosc ze ten dekiel jest od innego silnika i naklejka jest tam czystym przypadkiem. Natomiast co Wy mi mozecie podpowiedzic; jak to jest z ta regulacja ?? Moj silnik ma numer "JY92656" i jest to 1.4i - monowtrysk....

Jest jeszcze jedno pytanko do Was koledzy. Mechanik powiedzial ze zmieniajac walek nierządu ;) i popychacze dobrze by bylo zmienic rowniez jakies "koniki" od popychaczy, co to sa te koniki i czy faktycznie warto to zmienic..... Pozdrawiam.

Rafal.
 
 
spider
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2005, 09:53   

koniki to nic innego jak dzwignie zaworowe kture sterują ruchem zaworu krzywka wałka naciska na dzwigienke a ta zaś naszklanke zaworową i silnik pracuje jak masz wszystk ok i zaworki ci nie grają to pomykaj dalej
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 2 Paź 2005, 11:33   

nie koniki tylko kołyski :) , poza tym na 100% w tym silniku jest regulacja luzów hydrauliczna....
_________________
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 2 Paź 2005, 11:40   

Łokmen napisał/a:
nie koniki tylko kołyski :) , poza tym na 100% w tym silniku jest regulacja luzów hydrauliczna....


no koniki kołyski ... róznie na to mówia hehe
 
 
 
fido2001
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2005, 13:08   

No to jak to jest panowie, skoro mam podobno na 100% hydraulicznie regulowane luzy, to wystepuja u mnie w silniku te cale "koniki" czy nie ??

PS. A walek rozrzadu i popychacze mam tej firmy :

http://www.federal-mogul....e.html?Country=

mozecie sie wypowiedziec cos na temat jakosci ??
Ostatnio zmieniony przez fido2001 2 Paź 2005, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 2 Paź 2005, 13:09   

tak
_________________
 
 
 
fido2001
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2005, 13:13   

to zmieniajac walek i popychacze, moze warto jest od razu zmienic te koniki ??
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 2 Paź 2005, 13:15   

fido2001 napisał/a:
to zmieniajac walek i popychacze, moze warto jest od razu zmienic te koniki ??

wypadałoby - ale to zależy od stanu kołysek bo nie ma co na ślepo ich wymnieniać
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK4] Ciśnienie na cylindrach - 1.3 Endura
mateusz22081987 Mechanika 3 20 Sty 2011, 18:44
luki
Brak nowych postów [MK3] Brak iskry na 2 cylindrach.
RzEzNiK Elektryka 24 19 Mar 2011, 12:19
matrix-1990
Brak nowych postów [MK4] Słabe ciśnienie w cylindrach
konri Silniki diesla 24 28 Gru 2010, 23:35
konri
Brak nowych postów [MK5] Pomiar spalania
sic Elektryka 25 22 Lut 2011, 19:11
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.