|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 5 Maj 2006, 20:35 |
Tarcze hamulcowe z tyłu , Hamulce , Heble |
Autor |
Wiadomość |
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Wrz 2005, 13:34 Tarcze hamulcowe z tyłu , Hamulce , Heble
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...arcze+hamulcowe
dokładnie mówię o tym temacie! Na tył podejdą tarcze i zaciski od fiesty diesla? Czy mają być od sierry td i koniec kropka? I jeszcze jedno jak ten cały układ na tył zamontować? |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006, 19:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Wrz 2005, 17:46
|
|
|
Widzisz, miałem z tyłu założone tarcze i ten patent we fieście nie przejdzie - za lekka dupa - zakłądając tarcze z tyłu rezygnujesz praktycznie z hamulca... przy nieobciązonym aucie koła blokowały natychmiast, po korekcji na regulatorze udało się uzyskac około 5% siły hamowania na kole... bo więcej monentalnie blokowało... a po obciazeniu dypy workami z piaskiem ten efekt wzrózł do około 20%.... problemem jest ręczny - hydraluliczny na osobnych zaciskach (tylko taki może być legelny) to bajka sprawa do szaleństw, precyzyjnie mozna blokowac koła... na linke jest taka sama porażka, 7 zombek na dzwigience a koło na upartego ręko obrócisz... - reasumując w przypadku mk1 do codziennej jazdy - porażka z regulatorem zachowuje sie tylko tak jak by miała przednie hamulce, bez regulatora - momentalnie blokuje tył (wczesniej niż przód) i auto tańczy... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 29 Wrz 2005, 19:33
|
|
|
nie wiem jakie są samoregulatory w MK1 ale u mnie (w MK3) po wymianie na nowe nie ma poblemu z zablokowaniem kół na ręcznym.... |
_________________
|
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2005, 19:50
|
|
|
JoeMix możesz napisać coś dokładniej jak zrobiłeś ten patent z tarczami na tyle??? co, gdzie, jak, skąd, za ile...itp???
zaczynam kombinować nad hydraulicznym "rękawem" tylko nie wiem jaką pompke zastosować itp....... napisz coś więcej bo bardzo interersje mnie ten temat!!! pozdro |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2005, 19:53
|
|
|
fiesta ma za lekki tyl - potwierdzam - przy mocnym hamowaniu blokuje mi wszystkie kola - nie ma problemow z zablokowaniem tylu na recznym (po wymianie szczek) na gumach 165..
rozklad sil po remoncie hamulcow 2400N przod, 1300N tyl.. |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2005, 20:32
|
|
|
no ja teraz tez nie mam problemu z "zawijaniem" na ręcznym a to dlatego że mam przedłużoną dźwignie ręcznego i zblokowaną zapadke (niestety bez przedłuźki nie szło na suchym asfalcie zablokować). Może mam za mało siły dlatego pytam o te tarcze itp... no i korektor ręcznie ustawiany- taki bajer mi się bardzo podoba |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Wrz 2005, 22:12
|
|
|
Łokmen napisał/a: | nie wiem jakie są samoregulatory w MK1 ale u mnie (w MK3) po wymianie na nowe nie ma poblemu z zablokowaniem kół na ręcznym.... |
Łokmen żryj ten czosnek i czytaj uważnie - mówily o tarczach na tylnych kołach, a jak są tarcze to są klocki i nie ma samoregulatorów... bo to jest tak jak na przednich zaciskach wtedy, a na klockach i tarczach trzeba dużą większą siłe przyłożyć aby uzyskac efekt hamowania niż na szczekach i bębnach... dlatego auta z tarczamu z tyłu mają kiepskawy ręczny (mam take doświadczenia ze służbowymi VV i Mercami) ale tu mówimy o fieście... (zresztą ostatnio koledze wymieniałem z tyłu szczęki w mk3 i samo regulatory były nowe w komplecie - w mk1 nie ma tak dobrze, samoregulatory mają tyle co auto)
Reczny z tyłu to dość prosta sprawa, potrzebny dobry tokarz aby ci będby przerobił na piasty na które da sie założyć tarcze (ja użyłem przednich), kolejna sprawa do adaptacja tarczy na której się trzymają szczeki do tego aby się trzymały na niej zaciski (ja użyłem przendich zacisków) problem pojawia się taki iż masz mniejwiecej milimetr marginesu na bład... a wystarczy drobne zwichrowanie aby zacisk sie blokował, albo darł kocki... w momęcie jak chcesz hydrauliczny to na ten cel potrzebne raczej osobne zaciski - ja tak robiłem gdyż zasadniczy + pomocniczy mają to być niezalezne obwody... próbowałem z zaciskami co mają wyprowadzenie na ręczny na line - rezultat był tragiczny 0 skuteczności ręcznego...
A teraz co bym tobie proponował... dobrą regulacje ręcznego -bez żadnych przeróbek możńa uzyskać blokade 2 kół z tyłu na 3-4 zabku podczas jazdy... jak auto używasz do rajdów, to pomyśl może nad dołożeniem do tylnych hamulcy w miejscu gdzie opierają się szczęki 2-go cylinderka rozporowego króty bedzie robił za ręczny... pąpkę kombinowałem orginalną fiestoską... maluchowską oraz ze sprzegła z jakegoś wynalazku...
Problemy to montaż, nowa tarcza ma niecały milimetr luzu w prowadnicy zacisku (juz o tym pisałem) a założóne nówka klocki wreć stale stykają się z tarczą - bardzo trudno było to wycętrowac aby było współbierzne... jal sie udało to wystarczyły 3-4 ostre hamowania by coś się wichrowało i zacisk się przesuwał i blokował lub nie odbijał, nierówno i stosunkowo szybko scuierały się klocki, notorycznym problemem było blokowanie się kół i co za tym idzie zerowa skutecznośc i nurkowanie przodu auta... jak się udało zapobiec blokowaniu koła to z kolei skutecznośc byłą symboliczna...
Jeszcze w tym miejscu wypadało by podziękowac "staremu ukraińcowi" za fachową rade i pomoc oraz godziny jake ze mną spędził na rolkach w stacji diagnostycznej...
[ Dodano: Czw Wrz 29, 2005 22:17 ]
adi08 napisał/a: | korektor ręcznie ustawiany- taki bajer mi się bardzo podoba |
Bierze sie korektor z tylnej belki - może być i z mk3 - ja miałem z innego auto - z czegoś na szrocie wyrwałem bo za fiestowski chcieli coś 100, a za inny dałem 10... podłaczasz tow obwód tak jak nalezy a dla dokładnej regulacji przedłużasz dzwigienke która obsługuje belkę gdzieś o 50cm... ale i to jest mało i stosunkowo niewielki ruch na końcu dzwigni powoduje dużą róznice w działąniu hamulca... pewnie dobra gegulacja by była prz metrowej i wiecej drzigni... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2005, 18:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ... jak auto używasz do rajdów, to pomyśl może nad dołożeniem do tylnych hamulcy w miejscu gdzie opierają się szczęki 2-go cylinderka rozporowego króty bedzie robił za ręczny... pąpkę kombinowałem orginalną fiestoską... maluchowską oraz ze sprzegła z jakegoś wynalazku...
|
bardzo ciekawe... na 100% po zakończeniu sezony będe o tym myślał i kombinował!!!
Faktycznie z tarczami mogą być problemy, o celowości ich montowania już nie wspomne 8)
Co do korektora siły hamowania to tym bardziej musze taki wynalazek zamontować bo w mk2 tego nie ma a z pewnością sie przyda!!!
[ Dodano: Pią Wrz 30, 2005 6:50 pm ]
jak nasuną mi sie jeszcze jakieś pytania to z pewnością tu napisze......
wielkie dzięki |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Wrz 2005, 21:31
|
|
|
adi08 napisał/a: | Co do korektora siły hamowania to tym bardziej musze taki wynalazek zamontować bo w mk2 tego nie ma a z pewnością sie przyda!!! |
A spróbuj te wynalazki z mk3 co sa przy pompie... montaż to 15 minut roboty jak ma sie dorobione koncówki a efekt może być ciekawy... mafios take dołozył u sobie niech się wypowie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Paź 2005, 19:36
|
|
|
a są one regulowane???......wydaje mi się że niestety nie ale nie jestem peawien |
|
|
|
|
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
|
Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
|
Żółwik Tuptuś |
Mechanika ogólna |
0 |
10 Mar 2006, 19:57 Żółwik Tuptuś |
|
Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
|
GienekWichura |
Tuning mechaniczny |
30 |
28 Lis 2004, 19:52 lehu8 |
|
Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
|
GienekWichura |
Tuning mechaniczny |
16 |
10 Lip 2005, 19:21 PumaRST |
|
Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
|
Darekmk3 |
Tuning mechaniczny |
1 |
22 Sie 2005, 11:39 PumaRST |
|
Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble , Cosworth
|
LOY |
Tuning mechaniczny |
3 |
25 Maj 2005, 06:37 GienekWichura |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|