Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 3 Maj 2006, 12:25 |
Szelkowe pasy bezpieczeństwa , czteropuktowe |
Autor |
Wiadomość |
Patton
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 28 Skąd: N-Śl
|
Wysłany: 19 Wrz 2005, 17:38 Szelkowe pasy bezpieczeństwa , czteropuktowe
|
|
|
Witam. Panowie przymierzam sie do Patton Fiesta Project ;-) I powoli zaczynam zbierac akcesoria hehe. Mam pytanie, czy beda problemy z montazem takich pasow:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=63633144
Z gory thx za info!!
Pozdrawiam |
_________________ ....:::: Brazilian Jiu Jitsu Bad Boy Team ::::.... |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006, 19:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Wrz 2005, 19:14 Re: Pasy szelkowe
|
|
|
Patton napisał/a: | Witam. Panowie przymierzam sie do Patton Fiesta Project ;-) I powoli zaczynam zbierac akcesoria hehe. Mam pytanie, czy beda problemy z montazem takich pasow:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=63633144
Z gory thx za info!!
Pozdrawiam |
tak bedzie pasić tylko bude bedziesz musiał powiercić aby te szpilki przykręcić do niej |
_________________
|
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19 Wrz 2005, 21:48
|
|
|
nie chce sie Łokmen wymądrzać ale przy jednakowej średnicy gwintu tych szpilek i szpilek orginalnych nie ma potrzeby wiertania dziur...widziałem jak to robią...m.in. adi08 ma tak zrobione w swojej rajdówce...górne szelki są przymocowane do tylnich mocowań , a dolne do przednich dolnych...więc wystarczy sie tylko wywiedzieć jakie są średnice ...ale znaleźć ewentualnie takie szpilki...pozdrawiam |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 20 Wrz 2005, 07:28
|
|
|
Widzę ze do pasów biodrowych są kotwy i są zatrzaski natomiast nie wiem czy nie jest to model pasów które są mocowane do klatki bezpieczeństwa bo nie widzę drugich mocowań.
Co do wiercenia to nie takie hop-siup nie można sobie przykręcić pasów tak sobie do budy miejsca mocowań muszą być wzmocnione bo przy ewentualnym wypadku "wyjedziesz" razem z tym mocowaniem. |
_________________
|
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 20 Wrz 2005, 09:45
|
|
|
Pasy na zdjęciu nie mają tylnych mocowań - prawdopodobnie będą to takie same uszy jak do biodrowych. Śruby mają takie same gwinty w każdym aucie. Pasy należy mocować w miejscach fabrycznych lub po wzmocnieniu karoserii. Jeżeli chcesz użytkować auto na codzień poszukaj lepiej pasów 3 punktowych z normalną klamrą. Są prostsze do regulacji a klamrę szybciej zapniesz. W necie jest duża oferta takich pasów np. SCHROTH. |
|
|
|
|
Patton
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 28 Skąd: N-Śl
|
Wysłany: 20 Wrz 2005, 14:33
|
|
|
Nie chce wiertac budy - widzialem na fiestaturbo.com, ze maja przymocowane w stare otwory i w tyl. Wlasnie chce tak zrobic, a czy wygodne, czy nie - w tym aucie akurat wygoda, to pojecie conajmniej wzgledne... PozdRawiam |
_________________ ....:::: Brazilian Jiu Jitsu Bad Boy Team ::::.... |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2005, 20:37
|
|
|
Ja mam podobne u siebie w samochodzie, też na szerokiej taśmie tylko że mają jeszcze aktualną homologacje i są firmowane przez Sparco. Z zamocowaniem ich możesz mieć mały problem...pasy biodrowe bez problemu wkręcisz w oryginalne otwory ale pasy "górne" wydaje mi się że są mocowane do klatki 8) !!! Pomijając problem montażu to i tak nie polecałbym Ci takich szelek... są bardzo uciążliwe w codziennej jeździe... no chyba że aż tak bardzo chcesz "poszpanować" że cieprliwie będziesz znosił wszelkie niedogodności a jest ich kilka: 1. są o wiele cięższe od seryjnych (mogłoby się wydawać że co tam pare gram ale w realu czuć ich wage) 2. zapinanie się w nie w porównaniu z seryjnymi trawa cała wieczność 3. mogą Twoje ubranko niekiedy troche pobrudzić smarem który znajduje się w centralnej klamrze (jak kazdy mechanizm musi być w środku posmarowana) 4. jak uda Ci się jednak jakoś je zamocować to na tylnej kanapie nikt już sobie nie pojeździ. Takie szczegóły że mogą te pasy sie troche tłuc podczas jazdy juz pomijam.
Alternatywnym rozwiązaniem byłoby zaopatrzenie się w tzw pasy "tuningowe". Różnią się one tym że są tańsze, zbudowane są na wąskiej taśmie (chyba jak seryjne), nie posiadają homologacji sportowej tylko "drogową", mogą być 3 lub 4-ro punktowe i co ważniejsze jest inna klamra która pozwala szybciej się w nie zapinać...
Przemyśl czy na pewno chcesz dokładnie takie szelki... osobiście nie polecam do cywila (no chyba że zagorzały fan sportu motorowego i tuningu
[ Dodano: Wto Wrz 20, 2005 8:39 pm ]
aleeeee sie rozpisałem....... |
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 22:06
|
|
|
mam takie pytanko odnośnie pasów.
mam szamiar kupić 3 punktowe albo 4 punktowe i kubły do mojej fiesty.
mam tylko problem bo boczne "odnóża" wchodzą w stare otwory a co z tymi u góry.
można je przymocować do podłogi na tzw. "obejmach" które będą przykręcone czy przyspawane do podłogi ??
no i czy nie bedzie problemów z policją jak to zobaczą ?? no i z przeglądem??
bo chciałbym zostawić tylną kanape i między kubły a kanape walnąć mocowanie do pasów.
Cytat: |
fiesta wygodna... szczegolnie jak sie ma 198 cm wzrostu....
|
no ja mam 206cmm i jakoś sie mieszcze ;]
ale i tak wole kupić kubły bo na dziurkach czasem lubie walnąć w szyberdach |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 22:19
|
|
|
nie radze takiego zabiegu!!! 1. na 99% będą problemy albo z "niebieskimi" albo na przeglądzie; 2. w przypadku gdybyś miał jakiegoś dzwona (czego Ci nie życze) Twoje sznse wyjścia z tego cało bardzo by spadły ponieważ pasy szelkowe muszą być mocowane max pod kątem około 45 stopni od podłogi a z tego co wnioskuje Ty będziesz miał dużo większy kąt. Dokładniej opisane to jest w Załaczniku J który znajdziesz np na stronie PZM. Tak więc najlepiej jest montować je do oryginalnych mocowań lub do klatki ale wtedy trzeba zrezygnować z tylnej kanapy. pozdro
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2005 10:28 pm ]
tak wyglądają pasy w moim samochodziku...
|
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Wrz 2005, 14:14
|
|
|
hmm.
czyli z tego co zrozumiałem, by zamontować pasy 3 punktowe i 4 punktowe trzeba nie mieć tylnej kanapy.
no to zem sie zmartwił
a nic sie nie da zrobić tak, zeby bylo inaczej ?? |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Wrz 2005, 15:54
|
|
|
Gebal napisał/a: | hmm.
czyli z tego co zrozumiałem, by zamontować pasy 3 punktowe i 4 punktowe trzeba nie mieć tylnej kanapy.
no to zem sie zmartwił
a nic sie nie da zrobić tak, zeby bylo inaczej ?? |
Da sie zrobic, kanapa zostanie ale jesli bedą pasy na 2 fotele to i tak nikt tam nie siądzie;), akurat sie przeslizgna miedzy kanapami jesli je zamontujesz na mocowania pasów tylnich tych nad bakiem i bodajrze na mocowaniu oparcia kanapy.
A co do pasów Tuningowych to ja mam takie w ofercje, jak cos to na PRIV. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|