Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
3 Maj 2006, 13:48
Silnik : ile oleju poziom oleju
Autor Wiadomość
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 19:07   Silnik : ile oleju poziom oleju

powie mi ktos ile oleju nalezy wlac do fiesty silnik 1.3/60 KM rok '91
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 29 Mar 2009, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Wrz 2005, 19:13   

3,25 - 3,5 litra
Profil Facebook
 
 
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 19:37   



domyslam sie ze pod zalaczonym obrazkiem bagnetu mam minimun pod 4 a gdzie jest max
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2005, 19:45   

1 - bez znaczenia
2 - lejemy tyle i ani kropelkiwięcej
3 - tyle jest w sam raz
4 - jeszcze może być, ale warto dolać, bo to już absolutne minimum, poniżej jest już za mało...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 20:19   




Wlalem rowne 3 litry i mam juz 2 milimetry powyzej 2 a podobno wlewa sie 3,25 l. I CO TERAZ ROBIC ???? Czy ma ktos taki bagnet w swoim 1.3 bo nie wiem czy to jest oryginalny?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Wrz 2005, 20:34   

3,25 l jest w instrukcji silnika. na zdjęciu 4 to jest średni poziom a 3 to max. najlepiej trzymac sie srodka czyli 4. Bagnet wygląda na oryginalny, bo ja mam taki sam. Może silnik niebył całkiem pusty jak lałes olej? dlatego niewchodzi tyle ile trzeba. Poczekaj ze dwie godz, niech olej zleci na dół silnika i upewnij się czy Twoja fela stoi na w miare równym terenie. Ja mam silnik 1,1, ale z tego co wiem, to niema różnicy między 1,1 a 1,3 - oczywiście poza pojemnością Sorry! Cos pokręciłem! Oczywiście Joe ma rację 4 min, 3 to średni!
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 17 Wrz 2005, 07:18, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 20:45   

Kto do cholery wymyslil taki bagnet?????????????????? Nie mogliby kurde zrobic 2 kresek: min i max i byloby po klopocie a tak.......Stary olej zlalem co do kropelki.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Wrz 2005, 20:53   

nie mam pojęcia dlaczego tak Ci pokazuje! ja u siebie leje i patrze tylko na bagnet, a nie na ilośc, ale wychodzi tak troche powyżej 3 litrów, czyli tak jak piszą! Niewiem dlaczego u Ciebie tak sie dzieje
Profil Facebook
 
 
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 21:47   



Jesli ktos jest na 100% pewien gdzie na zalaczonym zdjeciu bagnetu jest MAX to bardzo prosze o odp. :zly:
 
 
Junior
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 21:58   

robisz zament nawet niepotrafisz sie bagnetem obsługiwać?? najprostrza czynnośc jaka może być a ty niedajesz rady tylko ci tłumaczą jak dziecku POZDROWIENIA BEZ URAZY :-)
 
 
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 22:17   

juniorku Twoje pozdrowienia to ja mam w dupie bez urazy!!! Jak juz sie pofatygowales to trzeba bylo napisac mi odpowiedz bo tu kazdy pisze inaczej a swoje piekne spostrzezenia zachowaj dla siebie!!!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2005, 22:20   

jackrzec napisał/a:
3,25 l jest w instrukcji silnika. na zdjęciu 4 to jest średni poziom a 3 to max.

Tylko problem jest taki iż 4 to pierwszy znacznik od końca bagnetu i to zawsze oznacza MINIMUM - chyba ze się coś zmieniło... bo skoro 4 to nie minimum, to gdzie jest minimum? Na końcu? To skąd wiesz ile poniżej minimum ci spadło? Bo jest róznica kiedy w silniku jest olej poniżej minmum.... a kiedy zejdzie całkiem z bagnetu... dlaczego wchodzi mniej niż w instrukcji - 1 to filtr oleju - jesli nie był wymieniony 9to po co wogóle wymieniac olej w takim ukłądzie) to we filtrze sporo zostaje, a pozatym i tak masa oleju zostaje w silniku... jak byś z odkęconym korkiem na noc zostawił to i 0,5 litra zlecie jescze...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 22:49   

podczas wymiany oleju OCZYWISCIE wymienilem filtr na nowy. Wiem ze to podstawa :) Wiec co robic bo sytuacja jest taka ze wlalem 3 litry(to troche mniej niz jest w instrukcji) a stan na bagnecie mam ze 2-3 mm powyzej punktu nr 2-na zdjeciu. Raczej juz nic z tego nie opadnie bo olej wymienialem wczoraj a poziom sprawdzany byl po przejechaniu jakis 10 km i w calkowicie zimnym silniku. Nie wiem co robic???? Czy mozna tak jezdzic dalej czy jakos go upuscic trzeba. Troche dygam zeby sie cos nie rozlecialo!!! Poradzcie
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2005, 22:55   

Osobiście nie znam nikogo kto by zniszczył silnik z przelania oleju - wieć nie popadajmy w panike, ale faktiem jest iż po przektoczeniu MAX olej znajduej sie tam gdzie go raczej być nie powinno np. na poziomie kanałów przwiwtrzania silnika... Jak Cie to bardzo denerwuje to zassaaj trochę przed rurkę bagnetu, albo wykręć filtr i ulej z filtra...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 16 Wrz 2005, 23:02   

Tak wygląda zdjęcie z książki obsługi.

Oczywiście nie ma tam takiego bagnetu, ale można zauważyć, że min nie jest na końcu. Zgodnie z wcześniejszymi wypowiedziami min. to jest 4, a 1 nic nie znaczy. Powiem szczerze, że sam nie jestem pewien gdzie jest max, ja się utrzymuje trochę poniżej 3. Bardzo prawdopodobne jest to co napisał JoeMix, że 2 to max, a 3 to optimum.
Zawsze można spróbować dopaść kogoś kto ma normalny bagnet i przyłożyć swój.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2005, 23:10   

O dobrze że jest ten skan... chodzi o bagnet nr 2... mamy tam zanaczone minimum (4) potem maximum (2) ale przed maximum jest takie pole zaznaczone Xsem (3) a to wywinięcie pręta by odpowiadało (1) na zdjeciu kolegi....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marsar
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2005, 23:25   

Dzieki za odpowiedzi JoeMix i macziom!!! Chyba po prostu bede jezdzil z takim poziomem a z czasem troche go i tak spali wiec bedzie akurat. No chyba ze radzicie inaczej? a co do bagnetu to prosze o wiadomosc od posiadaczy innych fiestek 1.3i/60 KM rok '91 czy maja taki sam bagnet bo te w instrukcji sie jednak troche roznia-nie znalazlem na zadnym zdjeciu identycznego. Jeszcze raz dzieki bardzo za wszystkie porady!!!
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 16 Wrz 2005, 23:27   

Właśnie o to mi chodziło JoeMix. Tylko co oznacza ten X lub przetłoczenie między 2-3? Czy jest to jakaś tolerancja do tego max, czy tak jak wcześniej pisałeś?

Może ktoś ma znajomego w ASO forda lub przejeżdża obok w drodze do pracy i zechciałby zadać obsłudze takie podchwytliwe pytanie :devil: . Wszyscy byliby wdzięczni.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2005, 23:49   

W pewnej ksiązce bardzo z restą uniwersalnej - ogólnei o tematycze motoryzacyjnej... jest rozpisany wzorcowy bagnet oleju oraz jest opisane mniej wiecej jak deszyfrować oznaczenia na innych bagnetach i jest napisanie dokłądnie tak jak pisałem w piewszym poscie.... czyli na tym polu gdzie jest X czyli od 2 do 3 to jest "w sam raz" a konec tego pola to MAX i "lejemy tyle i ani kropli więcej"...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 16 Wrz 2005, 23:58   

_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ile płacimy za ubezpieczenie auta
Miejsce na podawanie swoich składek za ubezpieczenia auta
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 330 4 Mar 2023, 13:12
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK4] Silnik - rosnący poziom oleju
zimzia Mechanika 17 24 Lis 2009, 08:53
zimzia
Brak nowych postów 1.0 EB poziom oleju
mskgs Mechanika silnika 1 22 Wrz 2015, 10:33
mskgs
Brak nowych postów Prawidłowy poziom oleju?
czarnypiotrus Mechanika ogólna 1 27 Lip 2016, 21:44
Fiestaman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.