Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Generalne hamulcowe zmiany
Autor Wiadomość
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 31 Maj 2016, 23:58   Generalne hamulcowe zmiany

Lubię jak mi auto hamuje gdy tego chcę, dobrze, sprawnie.
Postanowiłem zrobić generalny remont i odświeżyć cały układ hamulcowy w moim aucie.
Dzis przód nie jest zły, ale tarcze zbliżają sie do swojego końca, a klockom pozostały ok 4mm.
Mimo to przód hamuje bardzo dobrze, bo siła hamowania wynosi ok 2000N na koło.

Tył trudno mi ocenić, bo i tak głównie się hamuje przodem. Jednak oglądając auto od dołu
odkryłem, że przewody są juużdość kiepskiej jakości. Hamulec ręczny prawie nie łapie,
a jeśłi już to na ostatnim ząbku i wtedy trzyma. Korekty linki juz niewiele dają.
Na SKP wyszło mi, że roboczy tył osiąga ok 1400N na koło i 1600N jako ręczny.
Nie są to złe wartości, ale mogło by być lepiej.

Pierwszy pomysł to był, by przełożyć hamulce od wersj ST. Koszt samych części (nowe, używki
mnie nie interesują) to prawie 5 tysięcy złotych. Nie ma tyle kasy.
Zrobiłem więc listę rzeczy które będę wymieniał. Hamulce w przodu zostawiam na koniec.
Tarczy i klocki będą firmy ATE. Na razie obecne jeszcze hamują dobrze, więc z wymianą się nie śpieszę.

Na razie zbieram części. Łączny koszt to ok 1100zł. Bez tarcz i klocków wychodzi mi 700zł, czyli:
Przewody hamulcowe przód i tył
linka ręcznego
łożysko tylne (oba)
szczęki firmy Mitelli
cylinderki
bębny

Do tego muszę doliczyć robociznę, jak już to sprawdziłem ok ok 300zł w warszawskim Solid Garage.
Poza bębnami na tył całą resztę już zamówiłem wydając 550zł.
Wymiana we wrześniu.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Cze 2016, 01:53   [mk6] generalne hamulcowe zmiany

A co za problem wyrwać właśnie używane zaciski, dobrać do tego nowe tarcze z klockami, poskładać to na oplocie i zalać DOT5.1? Jak już całość robisz, to bez sensu jest taka zabawa w zmianę serii na serię. I na pewno koszt nie wyniesie 5 klocków. Chyba, że te zaciski złotem malujesz. :P

Swoją drogą - te 2kN siły z przodu wcale dupy nie urywa, ja mam coś koło 2,8 na moich 260. A z tyłu 1,25 na zwykłych bębnach.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 1 Cze 2016, 09:26   [mk6] generalne hamulcowe zmiany

Puff napisał/a:
A co za problem wyrwać właśnie używane zaciski, dobrać do tego nowe tarcze z klockami, poskładać to na oplocie i zalać DOT5.1? Jak już całość robisz, to bez sensu jest taka zabawa w zmianę serii na serię. I na pewno koszt nie wyniesie 5 klocków. Chyba, że te zaciski złotem malujesz. :P

Swoją drogą - te 2kN siły z przodu wcale dupy nie urywa, ja mam coś koło 2,8 na moich 260. A z tyłu 1,25 na zwykłych bębnach.


2,8kN - wow. Skoro tyle można i się da, to dobrze wiedzieć :) Seria by była jakbym Fordowskiego Motocrafta zakładał :D
5 tys zł to miał by wynieść koszt tarcz na tył:
Zaciski hamulcowe tylne do tarcz x2 , osłony x2 , jarzma + czop piasty x2 , piasty tylne x2 , przewody hamulcowe końcowe x2, tarcze 2x, klocki 2x

A używek nie chcę, bo raz już się naciałem dawno dawno w Lanosie, wizualnie wyglądało super, a używana sprężarka od klimy okazała się złomem...
btw a bębny potem będę malował, a jak :) na kolor czarny.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Cze 2016, 10:10   [mk6] generalne hamulcowe zmiany

Sprężarka to sprężarka, to jedna z niewielu rzeczy, w przypadku których branie używki niesie ryzyko wymiany całego układu i naprawy idącej w tysiące.
W zaciskach (bo z reguły wystarczy je wymienić) nie ma takiego problemu. Rozbierasz, dajesz do piaskowania+malowania, wkładasz nowe gumki (i ew. cylinderki) i podstawowy swap gotowy. Kilkaset złotych razem z usługami. Ja u siebie te heble, o których gadasz, że "wow" mam właśnie używane (zaciski rzecz jasna, tak jak tu napisałem, wypiaskowane, pomalowane, poskładane na zestawie naprawczym, do tego nowe tarcze i klocki, całość na oplocie). A, no i w trakcie sprawdzenia były zimne. Na ciepło mógłbym przekroczyć 3kN, bo klocki mają lekko progresywny charakter.

Jak tył cały chcesz robić, włącznie z czopami piast, to w zasadzie ostać się może tarcza kotwiczna tylko. Wymień to w cholerę na nowe z Mondeo (tam jest 228mm), bębny kosztują tyle samo, całą resztę i tak wymieniasz, łącznie z linkami, to po co się bawić w wymianę serii na serię (u mnie znaczy to tyle, że przy całej tej zabawie stoisz na tych samych średnicach, co nie ma najmniejszego sensu - przechodziłem przez to i uwierz, że poprawa jest minimalna, ergo to kasa wyrzucona w błoto).

Informacyjnie tylko dodam, że bębny wypada malować proszkowo, bo jakiekolwiek inne malowanie, nawet farbą odporną na wysokie temperatury (ale "klasyczną" - nakładaną pistoletem czy sprayem), zejdzie po jakimś czasie. A robione samemu to już praktycznie na pewno. Proszkiem przejadą takie bębny za 50zł od sztuki i prędzej Ci obróci panewki niż bęben rdza złapie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 17 Cze 2016, 00:34   [mk6] generalne hamulcowe zmiany

Puff napisał/a:


Informacyjnie tylko dodam, że bębny wypada malować proszkowo, bo jakiekolwiek inne malowanie, nawet farbą odporną na wysokie temperatury (ale "klasyczną" - nakładaną pistoletem czy sprayem), zejdzie po jakimś czasie. A robione samemu to już praktycznie na pewno. Proszkiem przejadą takie bębny za 50zł od sztuki i prędzej Ci obróci panewki niż bęben rdza złapie.


Skorzystałem z Twojej rady, oddałem nowe bębny do lakierni proszkowej Livree, pomalowali na czarny błysk (55zł/szt), wyszło super, w środę w warszawskim Solid Garage mi całkowicie nowe hamulce z tyłu złożą do kupy.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Cze 2016, 08:37   [mk6] generalne hamulcowe zmiany

No i super :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów tarcze hamulcowe
p1nky Przed zakupem 84 5 Kwi 2016, 20:49
wikol
Brak nowych postów tarcze hamulcowe
czy odpowiednia cena i jaka jakość
jez733 Mechanika 6 8 Lut 2008, 23:29
jez733
Brak nowych postów Klocki Hamulcowe
David1n Hyde-Park 3 3 Mar 2016, 17:28
Puff
Brak nowych postów [MK7] Tarcze hamulcowe
zeb Przed zakupem 12 14 Mar 2012, 23:59
MisiekT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.