Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Kolor czujnika temperatury.

Arek - 2 Sie 2005, 21:07
Temat postu: [MK3] Kolor czujnika temperatury.
Jaki powinien być kolor czyjnika temperatrury w modelu z silnikiem 1,3 (monowtrysk) z 1991 roku ? Teraz mam założony zielony a u mechanika gościu twierdzi że ma być czerwony.

Arek

JoeMix - 2 Sie 2005, 21:27

Taki jak był założony fabrycznie - kolory czujników sa często dobierane do danej serii zegarów...
Arek - 2 Sie 2005, 21:59

No chyba że wcześniej ktoś założył zły... Ja samochód kupiłem juz z czujnikiem temperatury zielonym i wzkaźnik nie wychylał się więcej niż zaraz za białe pole (nigdy nie wchodził na normal) z tąd moje podejrzenie że czujnik jest albo walnięty alby wariant mechanika że jest założony nie właściwy.

Arek

diodalodz - 2 Sie 2005, 23:12

powiem tyle napewno nie zółty bo to czujnik do mk1 i starszych fordów . wiem ze czasami pojawiały sie białe w mk3 .
MARIUSZ.B - 3 Sie 2005, 13:59

Ostatnio wymieniałem u siebie i sprzedali mi zielony.
Kowal - 3 Sie 2005, 17:03

Ja miałem zielony i wymieniłem tez na zielony i wszystko gra !!
wakrys - 3 Sie 2005, 17:53

Ja miałem w swojej też zielony i wymieniłem na zielony i jest OK.
Arek - 3 Sie 2005, 20:15

Nic, dałem się namówić i założylem czerwony. Wzkaźnik mi teraz wchodzi na pole normal i wygląda że jest OK. Chociaż wydaje mi się że jak bym założył sprawny zielony to też by było dobrze.

Mam jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik ma jeszcze jakieś zadanie oprócz wzkaźnika na desce ? Np. włącza i wyłącza ssanie czy moze informuje sterownik o ilości mieszanki wtryskiwanej do silnika ?

Arek

Lokmen - 3 Sie 2005, 20:49

Ten od deski jest tylko do wskzywania tem. na wskażniku - od sssania jest inny (umieszczony gdzie indziej)....
xeper - 4 Sie 2005, 13:58

arek mam prosbe jakbys mogl cykna fote gdzie jest ten czujnik albo jakbys mi opisal gdzie on jest?
Arek - 5 Sie 2005, 21:21

W moim silniku 1,3i jest on pod termostatem i czujnikiem od wentylatora. Idzie do niego tylko jeden przewód - u mnie brązowy. Idź po wężu górnym od chłodnicy a napewno trafisz.

Dodam tylko że dałem się naciągnąć na ten czerwony czujnik temoeratury. Bo jak zrobiło się chłodniej to dalej wzkazówka nie wychodzi mi z białego pola. Podejrzewam teraz że to wina termostatu który za wcześnie włącza obieg wody przez chłodnicę i silnik mi się nie nagrzewa.

Arek

xeper - 6 Sie 2005, 11:21

u mnie ida 2??
JoeMix - 7 Sie 2005, 18:56

2? To jest to termowłącznik od wentylatora chłodnicy - na wskażnik do deski idzie 1...
ojeju - 25 Gru 2010, 20:25

Arek napisał/a:
No chyba że wcześniej ktoś założył zły... Ja samochód kupiłem juz z czujnikiem temperatury zielonym i wzkaźnik nie wychylał się więcej niż zaraz za białe pole (nigdy nie wchodził na normal) z tąd moje podejrzenie że czujnik jest albo walnięty alby wariant mechanika że jest założony nie właściwy.

Arek


U mnie było tak samo. Myślałem że czujnik jest uszkodzony, tak jak miał autor tego poradnika:
http://www.piciu.republik...lchlodzenia.htm
W sklepie poprosiłem czujnik do mojej mk3 1,3kat koloru zielonego, jednak sprzedawca stwierdził że kolor nie ma znaczenia. I założyłem to co mi sprzedał. Efekt jest taki jak był, wskazówka nadal nie podnosi się za białe pole. I teraz tak się zastanawiam czy by nie dać rezystora równolegle z masą. Tylko nie wiem jaką wartość. Jakby ktoś miał jakieś charakterystyki czujników albo znał jakieś linki do stron producentów to byłbym wdzięczny.

JoeMix - 25 Gru 2010, 22:21

Kolor ma znaczenie, a wyrównać rezystorem raczej się nie da.
ojeju - 26 Gru 2010, 08:27

JoeMix napisał/a:
Kolor ma znaczenie, a wyrównać rezystorem raczej się nie da.


Dlaczego nie? Jak zwieram przewód od czujnika do masy to wskazówka wychyla się w maksymalne położenie.
Kupię jakiś potencjometr i ustawię tak, aby po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku wskazówka ustawiła się na pierwszej kresce i jak się silnik zacznie nagrzewać to wskazówka będzie się podnosiła nie od samego dołu lecz od pierwszej kreski. Może nie będzie to bardzo dokładne ale da mi jakiś pogląd na temp. silnika.
Po testach dam znać co i jak.

JoeMix - 26 Gru 2010, 09:56

,,,Wskazania czujnika są bardzo orientacyjne, a sam czujnik kosztuje paręnaście złotych,,, jak go wykalibrujesz tym potencjometrem, tak by Ci po prostu wskazywał "normę" dla samej satysfakcji, czy też podłączysz gdzie trzeba odpowiedni przyrząd i porządnie skalibrujesz? Tyle tylko ze wartość na czujniku spada do 0 jak pamiętam a doczepiając jakiś balast nigdy to już nie nastąpi,,,
Rebel - 26 Gru 2010, 11:18

ojeju napisał/a:
Może nie będzie to bardzo dokładne ale da mi jakiś pogląd na temp. silnika.


Sprawny termostat i czujnik... i wtedy będziesz wiedział kiedy jest prawidłowa temperatura silnika. ...i nie ważne czy wskazówka będzie oscylować na O R czy M. Gdy przyuważysz moment gdy wskazówka przy nagrzewaniu silnika dosyć szybko troszeczkę opadnie to będziesz wiedział w którym momencie skali termostat się otwiera i jest ok. 90 stopni

diodalodz - 26 Gru 2010, 14:04

kalibrować się nie da bo te termistory mają nie liniowe charakterystyki . Gwałtowne zmiany oporu pojawiają się w przedziałach które interesują nas z punktu pomiaru . czyli np dla silnika w fieście 70-110 st C . W tym przedziale rezystancja zmienia się gwałtownie . Inne czujniki używa się na inne temperatury . Gwałtowne zmiany oporu dają lepsza dokładność pomiaru .
Marcinowaty - 26 Gru 2010, 15:36

Zielony

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group