Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Hamulce, słaba siła hamowania na tylnej osi

Szymon - 13 Wrz 2022, 10:57
Temat postu: Hamulce, słaba siła hamowania na tylnej osi
Witam,

Problem tak jak w temacie, słaba siła hamowania na tylnej osi w Fieście 1.1 '96.

Podczas przeglądu wyszło że siła hamowania na tylnej osi znikoma, podejrzenie diagnosty że cylinderki są zapieczone.

Faktycznie przy wymianie okazało sie że sa skorodowane i to wydawało sie przyczyną problemu. Oba cylinderki wymieniłem, przewody elastyczne na nowe, płyn został wymieniony a układ odpowietrzony. Okładziny ścierne bębna jeszcze nie sa zużyte.
Jedyne co rzuciło mi sie w oczy to to że linka ręcznego mogła by być mocniej naciągnięta, ręczny dość wysoko łapie.


Podczas kolejnego przeglądu okazało sie że problem jak był tak jest nadal. Siła hamowania faktycznie ledwo rolki na hamowni zatrzymała. Diagnosta jakoś sobie oszacował że odpowiednik około 70 kg, na tyle słaba że rękami można by kołem ruszyć.

Stan okładzin jak na foto (pierwszy raz wstawiam obraz, mam nadzieje że sie załaduje, jeśli nie to wklejam link dropbox)



https://www.dropbox.com/s...222341.jpg?dl=0


Z przodu wszystko ok hamulce działają.


Czy ktoś może podpowiedzieć co należałoby sprawdzić / jaka jest możliwa przyczyna ?



Pozdrawiam,
Szymon

vegetagt - 13 Wrz 2022, 12:50

korektory siły hamowania?
Jezeli masz typ korektora montowany do podłużnicy pod maską, to w nim liczy się kąt montażu. Tak on wygląda: https://passionford.com/forum/attachments/fiesta-rs1800-rs-turbo/154819d1502131792-abs-removal-and-mk5-master-cylinder-servo-picture2642.jpg

Jeżeli z jakiegoś powodu z przodu masz obniżone zawieszenie a z tyłu podwyższone, to również osłabi hamulce tylnej osi.

Szymon - 15 Wrz 2022, 14:53

Dzieki za odpowiedź.

W wolnej chwili zweryfikuje jak to wygląda pod maską.

Nigdy z korektorem nie miałem styczność, czy da sie go ustawić / wyregulować (np. wspomnianym kątem montażu) czy też należy wymienić na inny ?

SCHWARZ 1.4S - 15 Wrz 2022, 20:49

Może właśnie być to winą korektorów siły hamowania. Sądząc po opisie i roczniku to te korektory będą inaczej, będą zaraz przy pompie hamulcowej na wyjściach jak na foto poniżej. Ten powyżej rodzaj to domena wczesnych roczników MK3. Mam właśnie takie, mocowane do obudowy wewnętrznej McPersona w mojej wersji S z '89.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/d2b3449890b8c764

Szymon - 17 Paź 2023, 22:05

Witam
Postanowiłem wrócić do tematu. Korektory mocowane przy pompie hamulca. Jeśli chodzi o wysokość tył auta / przód auta to faktycznie mam wrażenie że tył jest wyżej.

Poniżej wklejam foto jak to wygląda pod maską i widok auta z boku

https://photos.app.goo.gl/ftz6Nj3Ynv2o2jSQA


Dwa pytania co do tego wątku:

1) Czy przy tych korektorach zlokalizowanych przy pompie hamulcowej pochył auta do przodu może mieć znaczenie? Mam wrażenie że przód jest niżej

2) Te korektory oba są na tylną oś a na przednią idzie 100% siły hamowania bez żadnego korektora? Zaznaczyłem na jednym ze zdjęć "przód / tył"
W takim wypadku znaczyło by to że oba korektory przestały jednocześnie działać ?

Pozdrawiam

vegetagt - 17 Paź 2023, 23:55

Szymon napisał/a:
1) Czy przy tych korektorach zlokalizowanych przy pompie hamulcowej pochył auta do przodu może mieć znaczenie? Mam wrażenie że przód jest niżej


według mnie nie, te korektory nie są czułe na pochył auta

Szymon napisał/a:
2) Te korektory oba są na tylną oś a na przednią idzie 100% siły hamowania bez żadnego korektora? Zaznaczyłem na jednym ze zdjęć "przód / tył"
W takim wypadku znaczyło by to że oba korektory przestały jednocześnie działać ?


Tak, na przód idzie 100%.
W oplu miałem tak, że obydwa zacięły się w pozycji otwartej i rzucało tyłem auta przy mocniejszym hamowaniu ;-) Także może tu jest naodwrót ;)

JoeMix - 18 Paź 2023, 23:27

te korektory zmniejszają ciśnienie i opóźniają hamowanie, wykręć i puść bez, zobaczysz jak będzie,,,
diodalodz - 19 Paź 2023, 11:37

Jak ktoś zmieniał cylinderki z tyłu mógł założyć niewłaściwą średnicę . Te zawory na pompie działają na zasadzie ograniczania ciśnienia maksymalnego idącego na tył.
FIESTA Moondust - 22 Paź 2023, 22:00

U mnie dawno temu było tak, że jeden z korektorów nie działał jak powinien. Samochód nierówno hamował, dawało to odczuwalne efekty czyli wyrzucanie tyłu ku jednej stronie (pomiary wskazywały także na osłabione hamownie jednego koła z tyłu). W samochodzie o lekkim tyle jak w Fieście to bardzo poważne zaburzenie zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Skończyło się na wymianie obydwu korektorów sił hamowania i skończyły się problemy z rozdziałem sił hamowania.
Jakiś czas temu po zrobieniu całego układu hamulcowego w mojej Futura Pro odczuwałem jeszcze pole do poprawy choć rozdział sił hamowania mieścił się w granicach tolerancji. Wymieniłem więc korektory i w ten sposób uzyskałem perfekcyjne zachowujący się samochód. Tyle, że jest przy tym kilka ale... Chcąc zrobić to na nowych elementach z gwarancją poprawnego funkcjonowania nie będzie to proste przez pryzmat bardzo słabej dostępności wspomnianych korektorów (występowały tylko OE), a jeśli uda się takowe namierzyć to zabawa nie będzie tania. Właściwie jedyne deski ratunku to zagraniczne aukcje typu eBay.

diodalodz - 23 Paź 2023, 00:40

one są rozbieralne. Trzeba je rozłożyć i zobaczyć gdzie jest problem.
FIESTA Moondust - 23 Paź 2023, 08:32

Pewnie, że rozbieralne. Wszak samochód pochodzi z pięknej ery, gdzie można było wiele akcesoriów rozebrać do ostatniej śrubki. Choćby opcjonalny układ SCS (jestem właśnie w trakcie kompleksowej rozbiórki w Fieście po renowacji). Ale nie ma jak nowy element, zakłada się i działa. A stary naturalnie można później sobie rozebrać i przygotować na przyszłość.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group