Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry

Pjoter - 20 Wrz 2021, 12:15
Temat postu: [MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry
Cześć,

Temat pompy paliwa został zamknięty, następny krok: zapłon. Zapłon, albo ogółem sterowanie silnikiem. No i tutaj poszukuje porady.

Sposób w jaki znajomy pomógł mi to rozwiązać jest następujący:
Samodzielne ESC omijające ECU auta z wiązką idącą przez czujnik położenia wału, cewkę, 2 czujniki temperatury etc. na kolektorze mam też podciśnienie idące w moduł. Problem? Nie działa. Obstawiam niesprawne ESC. Z kolejnym może być problem. Na Allegro jest dosłownie jedno. Za 300zł.

W temacie piggybacków i standalone jestem świeży. Czytałem instrukcję DET3 i *WYDAJE* mi się, że mógłby on zastąpić ESC i uruchomić auto. Ale wydawało mi się też kiedyś, że konwersja na gaźniki będzie prosta i racji, cóż, nie miałem.
Teraz: dlaczego patrzę na DET3? Bo... nie wiem czy koniecznie potrzebuje EMU. No i wiadomo, cena. Widziałem też EasyECU, na papierze wygląda podobnie ale już jest reklamowany jako pełen standalone.
Nie wiem też tak na prawdę czy pomysł z ESC był trafny. Rozumiem, że opóźnianie i przyspieszanie zapłonu odbywa się tam przez podciśnienie ale kontroli nad tym większej nie ma.

Co myślicie? W jaki sposób można sensownie rozwiązać ten zapłon?

luk-90 - 26 Wrz 2021, 09:22

Det3 samodzielnie nie obsłuży zapłonu, gdyż nie da rady prądowo i najprawdopodobniej się spali, musisz mieć moduł zapłonowy. Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP, schemat kręcił się po internecie, sam moduł esc jeżeli sprawny w ogóle bedzie (bo swoje lata już to ma) to handlarze będą wyceniać jako coś unikatowego i bezcennego choć nie wiedzą do czego to służy, a nic nim ręcznie nie skorygujesz
Pjoter - 27 Wrz 2021, 11:53

luk-90 napisał/a:
Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP


Dzięki za odpowiedź.

Czyli zostaje mi przerobić wtyczkę żeby pasowała do EDISa i później wyprowadzić połączenie do DETa. Ok.

Pytanie teraz jakich wartości szukam do poprawnego ustawienia takiego zapłonu?
Słyszałem, że EDIS w takim zastosowaniu cofa zapłon o 10 stopni ale wolałbym to potwierdzić zanim coś zepsuje :hihihi:

diodalodz - 27 Wrz 2021, 15:43

kup easy ecu wyjdzie taniej i prościej.
Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC.

luk-90 - 27 Wrz 2021, 16:02

Też bym poszedł w easy ecu, będziesz używal tylko do zapłonu, obsłuży wasted spark bezpośrednio, a gdybyś zmienił zdanie to masz opcje przejść na wtrysk.
Pjoter - 28 Wrz 2021, 11:30

diodalodz napisał/a:
Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC.

Jeżeli sprawne to rozważę.

W kwestii wyboru kompa: może porównuje inne rzeczy niż macie na myśli bo dla mnie odpowiednikiem DET3 jest EasyEcu MICRO i... nie widzę różnicy poza tym że EcuMaster jest popularniejszy pod względem wsparcia w internetach.

A jeszcze tak tylko podpytam: są jakieś materiały albo wskazówki co do strojenia takiego zapłonu? Bo czy DET czy MICRO, prócz faktu że oba obsługują 36-1 to bazowej mapy tam nie będę mieć.
Pod tym względem już mi ludzie proponowali NODIZ'a albo MegaJolt'a (bo w UK takie przeróbki są popularne i sprzęt przychodzi z mapami) ale to to już w ogóle trzeba:
a) ściągać zza granicy
b) to są kompy do SAMEGO zapłonu i niczego więcej
c) kosztują często gęsto tyle co DET3 i MICRO razem wzięte (no ale za strojenie u nas też trzeba dać z 1500zł więc się wyrównuje)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group