Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.

Diuned - 18 Paź 2020, 13:48
Temat postu: OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.
OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.


ELEMENTY ELEKTRYCZNE:

1. N17 C1359 Czujnik ciśnienia oleju, to jest właśnie ten czujnik, który odpowiada za zapalanie się i gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju.

2. T3 C911 Wtyczka 3 pinowa odpowiedzialna za zasilanie cewki wysokiego napięcia.

3. Y3 C1652 Wtyczka od zasilania czujnika temperatury, który pokazuje zakres temperatury w kabinie (od białego pola, potem jest NORMAL i czerwone pole.)

4. N169 C1357 Wtyczka koloru niebieskiego, od termo-włącznika wentylatora.

Rysunek B. To kolumna wtryskowa widziana od tyłu.


Mamy tutaj dwa czujnik.

1. B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym.

JAK SPRAWDZAĆ?

*Zapłon musi być wyłączony.
*Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
*Opuścić pozostałe ciśnienie z układu chłodzenia.
*Stronę pomiarową zanurzyć w cieczy o określonej temperaturze
*Zmierzyć oporność
*Czujnik można mierzyć bez demontażu, sprawdzając uprzednio temperaturę płynu chłodzącego

Zakres rezystancji

0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]


2. B5 C1348 Czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolumnie wtryskowej nad przepustnicą.



ORYGINALNE KODY:

FORD: 1629085
FORD: 6740335
FORD: E0AE-12A697-AA
FORD: E0AZ-12A697-A
FORD: E1AZ-12A697-A
FORD: E4AF-12A697-AA
FORD: E7AZ-12A697-A
FORD: F1AF-12A697-BA
FORD: F2DE-12A697-AA
FORD: F2DF-12A697-AA

JAK SPRAWDZAĆ?

*Zapłon musi być wyłączony.
*Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
*Zmierzyć temperaturę otoczenia
*Zmierzyć oporność na końcach czujnika

Zakres rezystancji

0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]


1.SPOSÓB DZIAŁANIA CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: ZASADA DZIAŁANIA

Czujnik temperatury powietrza zasysanego mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia wygenerowane na podstaie działającej na czujnik temperatury do sterownika. Ten analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na sposób wzbogacania mieszanki paliwowej i kąt wyprzedzenia zapłonu.


Rezystancja czujnika temperatury zmienia się w zależności od temperatury powietrza zasysanego. Przy rosnącej temperaturze rezystancja maleje – spada wskutek tego napięcie na czujniku. Sterownik ocenia te wartości napięcia, które stoją w bezpośredniej zależności od temperatury powietrza zasysanego (niskie temperatury powodują wysokie, a wysokie temperatury niskie napięcie czujnika).


2.DEFEKT CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: OBJAWY

Defekt czujnika temperatury powietrza zasysanego może być zauważalny wskutek niewłaściwej reakcji sterownika i przejście w tryb pracy awaryjnej.

Częstymi objawami usterki są:

zapisanie kodu usterki i ewentualne świecenie lampki kontrolnej silnika
problemy z uruchomieniem silnika
niska moc silnika
zwiększone zużycie paliwa

PRZYCZYNY DEFEKTÓW CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: PRZYCZYNA AWARII

Awarie wynikają z różnych przyczyn:

zwarcia wewnętrzne
przerwania przewodu
zwarcie wewnątrzprzewodowe
uszkodzenia mechaniczne
brudny czubek czujnika

BuMeL - 19 Paź 2020, 18:36

W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ?
JoeMix - 20 Paź 2020, 22:11

BuMeL napisał/a:
W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ?
Np 1,1 czy 1,3
BuMeL - 21 Paź 2020, 21:59

Ok, z ciekawości pytam bo miałem kiedyś 1,1 ale nie mogłem sobie przypomnieć czy tak było.
lepio - 22 Paź 2020, 16:24

witam,

Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie

jeden jest od wentylatora

drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce

jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku

B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?

lepio - 22 Paź 2020, 16:52


Diuned - 22 Paź 2020, 20:25

lepio napisał/a:
witam,

Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie

jeden jest od wentylatora

drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce

jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku

B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?


To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.

lepio - 22 Paź 2020, 21:05

Diuned napisał/a:
lepio napisał/a:
witam,

Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie

jeden jest od wentylatora

drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce

jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku

B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?


To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.


No właśnie juz doszedłem do tego;) bo odpiąłm i się wyłączył i znalazłem ten pod kolektorem wypiąłem to obroty szalały.
Myślicie, że może być tak, że choć trochę jest coś z czujnikiem pod kolektorem nie tak że ma problemy z odpalaniem na ciepłym?

Link do mojego problemu

http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=80000


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group