Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - [Opel] Brak iskry, po odpięciu świecy jest.

Grot - 15 Mar 2020, 10:49
Temat postu: [Opel] Brak iskry, po odpięciu świecy jest.
Cześć, dziś zagadam w dla mnie dziwnym temacie. Jak wiecie jestem laikiem a nie mechanikiem, ale próbuję. Poprzednia Astra trafiła na wieczny odpoczynek (blacha była gorsza niż myślałem).

Kupiłem drugą Astrę F, 1.4 8v 60 KM 2000r. I wczoraj pojawił się problem. Auto było nieużywane przez jeden dzień, więc nie było jakoś "zależałe".
Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło. Kontrolnie (może i zbędnie) podpiąłem taki mini booster, lecz bez efektu. Metoda na Plaka też nie pomogła (Plak był wtryskiwany za filtrem, choć to raczej oczywiste). Pompa paliwa dawała benzynę, bo aż było ją czuć. Cewka iskrę dawała, lecz na świecach cisza (najprawdopodobniej), tzn. iskra prawdopodobnie szła do rozdzielacza gdzie się traciła. Po wyjęciu kabla idącego do świecy, i zrobieniu przedłużki z kabla do masy (wiem, nie chciałem iść po profesjonalny, wziąłem starego AUXa ;) ) iskra pojawiła się i auto się uruchomiło (wiadomo na 3 cylindry). Po włożeniu kabla (tego od świecy) auto odpaliło już bez problemu.
Dzisiaj problem się powtórzył, gdy auto po około 12h próbowałem odpalić.

Stąd moje pytanie, co podejrzewać i ewentualnie (jak w warunkach domowych) sprawdzić co może być przyczyną? Podejrzewam czujnik halla, lecz trochę mam za mało wiedzy by móc to określić jednoznacznie.

Jeżeli coś napisałem coś niezrozumiale to poniżej w punktach:
1. Auto nie odpala, rozrusznik kręci.
2. Wtryskiwanie Plaka nie pomaga (problemem jest iskra).
3. Z cewki iskra jest
4. Na świecach iskry prawdopodobnie nie ma.
5. Po odpięciu jednego z kabli z świecy iskra cudownie się pojawia, samochód się odpala na 3 cylindry.
6. Po włożeniu tego kabla można auto bez trudu odpalić na 4 cylindry.
7. W dniu kolejnym ten sam problem tak samo rozwiązany.

JoeMix - 15 Mar 2020, 15:05

Tam jest rozdzielacz taki mechaniczny ze zdejmowaną kopułką i palcem??

Skąd wiesz że cewka dawała iskrę ?

Grot - 15 Mar 2020, 15:10

Mniej więcej tak to wygląda: https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/42/53/69/aparat-zaplonowy-opel-astra-f-16-8v-osobowe-radlow-482241540.jpg
Skąd wiem, bo przed tym czerwonym/pomarańczowym czymś odpiąłem kabel i iskra była.

JoeMix - 15 Mar 2020, 18:18

Więc na problemy z zapłonem przy takim układzie ja bym wymienił palec kopułkę, przewód do cewki i przewody zapłonowe, jak i same świece,,, mówisz że masz tam czujnik halla a nie przerywacz więc ten element odpada,,, jego awaria powodowała by brak iskry na wszystkich cylindrach a nie jednym,,, jak możesz odepnij kopułkę (to pomarańczowe) i daj foto aparatu bez kopułki i kopułki od środka (nie musisz do tego rozpinać przewodów i nie trzeba narzędzi)
Grot - 16 Mar 2020, 09:27

Sęk w tym że iskry nie mam na żadnym cylindrze, dopiero po odpięciu kabla pojawia się iskra. Jak dobrze wiadomo na 3 cylindry by palił.
JoeMix - 17 Mar 2020, 22:05

A, no to źle zrozumiałem, daj foto jak pisałem jak masz możliwość,,,
Grot - 21 Mar 2020, 00:25

W sumie problem samoistnie ustał. Teraz czeka nas jednak ochłodzenie więc poczekam na efekty. Jakie foto byś chciał?
JoeMix - 21 Mar 2020, 21:05

Tak jak Ci pisałem, kopułki od środka i aparatu bez kopułki,,, chodzi o to jak styki wyglądają,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group