Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Skrzynia mk6

Wirus - 19 Gru 2019, 11:58
Temat postu: Skrzynia mk6
Mam problem ze skrzynią, przy jeździe słychać coś jak szuranie, zaczyna szarpać przy zmianie biegów. Przy wciśnięciu sprzęgła nic nie słychać, parę miesięcy temu wymieniono kompletne sprzęgło. Czego to mogą być objawy? Jest sens wymiany skrzyni, oraz czy podejdzie tylko ib5, czy z mk7 też?
slawomirro - 20 Gru 2019, 01:25
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
Może to nie skrzynia, tylko koło zamachowe?

A sama skrzynia ma różne przełożenia w zależności od silnika. Inwestowanie w nowszą skrzynię ma ten sens, że wyeliminowano po roku 2010 problem zacinającego się wstecznego.
By uzyskać pełną zgodność silnika 1.6 dla Fiesty mk6 z taką skrzynią potrzebujesz skrzyni do Forda Fusion,C-MAX,Mondeo z lat 09.2010-2011. Stąd polecam szukanie takiej wersji skrzyni.
nr takiej skrzyni to 2S4R-7002-PA (ostatnia litera może być dowolna).

Wirus - 20 Gru 2019, 09:09

Dokładnie chodzi mi oto, czy podejdzie jakaś 6-biegowa.
Bobofrut - 20 Gru 2019, 10:41

Wirus napisał/a:
Dokładnie chodzi mi oto, czy podejdzie jakaś 6-biegowa.

To nie jest dobry pomysł. 100 koni i to jeszcze w wolnossącej benzynie może sobie nie poradzić z sześcioma biegami

Wirus - 20 Gru 2019, 10:53

Bobofrut napisał/a:
Wirus napisał/a:
Dokładnie chodzi mi oto, czy podejdzie jakaś 6-biegowa.

To nie jest dobry pomysł. 100 koni i to jeszcze w wolnossącej benzynie może sobie nie poradzić z sześcioma biegami

Np. w yarisie jest 6 biegów, przy 100 koniach, ponadto jak już będzie 6 biegów to można zacząć myśleć o modzeniu. To jest któraś ze skrzyń 6 biegowa, czy nie?

slawomirro - 20 Gru 2019, 11:09

Bobofrut napisał/a:
To nie jest dobry pomysł. 100 koni i to jeszcze w wolnossącej benzynie może sobie nie poradzić z sześcioma biegami


A niby dlaczego? Np Kia Rio/Venga/Ceed miały silnik 1.6 118-136KM wolnossący i skrzynie 6 biegowe. Tata właśnie Ceedem się porusza i całkiem sprawnie te skrzynia mu działa od 8 lat.

Wirus napisał/a:
Dokładnie chodzi mi oto, czy podejdzie jakaś 6-biegowa.


To jest np IB6, ładowana do Forda 1.6 182KM, ale nie mam zielonego pojęcia czy choćby punkty montażowe są podobne.

Bobofrut - 20 Gru 2019, 11:19

Cytat:
A niby dlaczego? Np Kia Rio/Venga/Ceed miały silnik 1.6 118-136KM wolnossący i skrzynie 6 biegowe. Tata właśnie Ceedem się porusza i całkiem sprawnie te skrzynia mu działa od 8 lat.

Dobrze ale bierz pod uwagę że te silniki to znacznie młodsze konstrukcje o zupełnie innej charakterystyce pracy.

Zresztą z tego co kolega pisze to sądząc po objawach jakie opisuje pada mu łożysko oporowe. Także można jeszcze uratować sprzęgło, o ile to nie dzieje zbyt długo

JoeMix - 20 Gru 2019, 20:05

Nie patrz na liczbę biegów tylko na przełożenie ostatniego,,,
Bobofrut - 21 Gru 2019, 17:52

JoeMix napisał/a:
Nie patrz na liczbę biegów tylko na przełożenie ostatniego,,,

No właśnie u kolegi jest dość krótka skrzynia. Pytanie czy w ogóle jeszcze obudowa z Mk7 na łapy w Mk6 podpasuje bo jak nie to trzeba skrzynię rozebrać i ewentualnie próbować przełożyć bebechy. Wg mnie skórka niewarta wyprawki

Wirus - 3 Sty 2020, 13:19

Skrzynia z mk6 ST podejdzie bez problemu?
bobson - 10 Sty 2020, 07:51
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
slawomirro napisał/a:
Może to nie skrzynia, tylko koło zamachowe?

A sama skrzynia ma różne przełożenia w zależności od silnika. Inwestowanie w nowszą skrzynię ma ten sens, że wyeliminowano po roku 2010 problem zacinającego się wstecznego.
By uzyskać pełną zgodność silnika 1.6 dla Fiesty mk6 z taką skrzynią potrzebujesz skrzyni do Forda Fusion,C-MAX,Mondeo z lat 09.2010-2011. Stąd polecam szukanie takiej wersji skrzyni.
nr takiej skrzyni to 2S4R-7002-PA (ostatnia litera może być dowolna).


Chłopie co Ty palisz...

Po 1 - jaki problem zacinającego się wstecznego? Sugerujesz, że po 2010 do ib5 dołożyli synchronizacje do wstecznego?
IB5 tak pracuje w kwestii wstecznego bo nie ma synchronizacji na tym biegu, koniec kropka.

Po 2 - nr skrzyni który podałeś to nr od skrzyni z Focusa Mk1 TDCi - przestań szerzyć kolejny raz głupoty.

Po 3 - wytłumacz mi jeszcze proszę co ma popsuć się w litym kole zamachowym?

Co do tematu Wirusa - przekazałem mu możliwe opcje. Z racji faktycznie nietypowego mixu biegów i przełożenia głównego ciężko bezpośrednio kupić drugą taką samą skrzynie jednak temat nie jest fatalny i idzie to ogarnąć. Musi tylko podjąć jakieś decyzje.

slawomirro - 10 Sty 2020, 22:01
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
bobson napisał/a:

Chłopie co Ty palisz...

Po 1 - jaki problem zacinającego się wstecznego? Sugerujesz, że po 2010 do ib5 dołożyli synchronizacje do wstecznego?
IB5 tak pracuje w kwestii wstecznego bo nie ma synchronizacji na tym biegu, koniec kropka.

Po 2 - nr skrzyni który podałeś to nr od skrzyni z Focusa Mk1 TDCi - przestań szerzyć kolejny raz głupoty.
.


Sam piszesz bzdury i robisz wycieczki osobiste...

ad. 1 nie do wstecznego tylko 5 biegu, nowy synchronizator hamuje wałek wejściowy,
co ma ułatwiać szybkie załączenie wstecznego.

ad. 2 to to numer z materiałów serwisowych Forda. Niestety nie mam prawa do ich publikacji.
Są dokładne grafiki i opisy zmiany
Dotyczy to skrzyń wielu aut:
Mondeo 2007 - od 08.2010
C-max- od 08.2010
Fiesta mk7 - od 10.2010
Fusion - od 10.2010
Focus mk2 - od 01.2011
Focus mk1 (tylko Rosja) - od 10.2010

ad. 3 - popsuć nic, ale może pokryć się rdzą i nie przylegać dobrze do wymienionego sprzęgła.
Przed złożeniem, koło należy oczyścić z rdzy, czasem się o tym zapomina.
Słyszałeś może o czymś takim? Czy ta wiedza jest Ci obca?

Bobofrut - 10 Sty 2020, 23:14
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
slawomirro napisał/a:
bobson napisał/a:

Chłopie co Ty palisz...

Po 1 - jaki problem zacinającego się wstecznego? Sugerujesz, że po 2010 do ib5 dołożyli synchronizacje do wstecznego?
IB5 tak pracuje w kwestii wstecznego bo nie ma synchronizacji na tym biegu, koniec kropka.

Po 2 - nr skrzyni który podałeś to nr od skrzyni z Focusa Mk1 TDCi - przestań szerzyć kolejny raz głupoty.
.


Sam piszesz bzdury i robisz wycieczki osobiste...

ad. 1 nie do wstecznego tylko 5 biegu, nowy synchronizator hamuje wałek wejściowy,
co ma ułatwiać szybkie załączenie wstecznego.

ad. 2 to to numer z materiałów serwisowych Forda. Niestety nie mam prawa do ich publikacji.
Są dokładne grafiki i opisy zmiany
Dotyczy to skrzyń wielu aut:
Mondeo 2007 - od 08.2010
C-max- od 08.2010
Fiesta mk7 - od 10.2010
Fusion - od 10.2010
Focus mk2 - od 01.2011
Focus mk1 (tylko Rosja) - od 10.2010

ad. 3 - popsuć nic, ale może pokryć się rdzą i nie przylegać dobrze do wymienionego sprzęgła.
Przed złożeniem, koło należy oczyścić z rdzy, czasem się o tym zapomina.
Słyszałeś może o czymś takim? Czy ta wiedza jest Ci obca?



Sławni kolejny raz niestety piszesz bzdury. Jeździłem autem kolegi, na moje oko to na pewno nie koło zamachowe, bowiem nie ma żadnej możliwości by mogło zardzewieć - większej bzdury nie słyszałem już od dłuższego czasu. Zresztą Ty chyba nawet nie wiesz jak sprzęgło działa bo inaczej nie było by tu takich "złotych" porad. Popieram tu Andrzeja, choćby dlatego że buduje rajdówki i niejedną skrzynię miał na stole w częściach. Pamiętaj- teoria jedno praktyka drugie. Jeśli czegoś nie wiesz nie wypowiadaj się. Ja też wszystkiego nie wiem i to żaden wstyd, bazuję w dużej mierze na moich własnych doświadczeniach z samochodem, a to co jest u Wirusa to ewidentnie padające łożyska wynikające z zalania skrzyni niewłaściwym olejem. Tak jak Bobson piszę, skrzynia jest do odratowania, ale nie pisz bzdur o zardzewiałym kole zamachowym bo musiało by ono leżeć dobry miesiąc pod chmurką by pokryło się rdzą. Apropos w Mk7 po 2010 roku też wsteczny potrafi zgrzytnąć. Miałem kilka służbowych Fiest w Holandii powyżej tego rocznika i wsteczny zachowywał się dokładnie tak samo jak w Mk6

slawomirro - 11 Sty 2020, 10:37
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
Bobofrut napisał/a:
kolejny raz niestety piszesz bzdury. Jeździłem autem kolegi, na moje oko to na pewno nie koło zamachowe, bowiem nie ma żadnej możliwości by mogło zardzewieć - większej bzdury nie słyszałem już od dłuższego czasu.

To mnie już od jakiegoś czasu przeświadcza, że nie ma sensu próbować tu komuś pomagać, bo tu są sami wielcy znawcy, którzy pojedli wszelkie rozumy.

Cytat:
Zresztą Ty chyba nawet nie wiesz jak sprzęgło działa bo inaczej nie było by tu takich "złotych" porad.

:rotfl:

Cytat:

Popieram tu Andrzeja, choćby dlatego że buduje rajdówki i niejedną skrzynię miał na stole w częściach. Pamiętaj- teoria jedno praktyka drugie. Jeśli czegoś nie wiesz nie wypowiadaj się. Ja też wszystkiego nie wiem i to żaden wstyd, bazuję w dużej mierze na moich własnych doświadczeniach z samochodem

Widać jednak wstyd, bo każdy mechanior od sprzęgła powie co napisałem o rdzy, ale trafiło się na forum kilku mądrzejszych. Jeden amator co ma tylko własne doświadczenia i nie przyjmuje że może być coś innego, drugi specjalista wieloraki (szanuję), ale szukający dziury w całym.
Wyciągnął sobie swoje wnioski z tego co napisałem, przekręcił, oznajmił że to bzdura i skrytykował.

Jak czegoś nie wiem, nie wypowiadam się. Jak coś wiem z tym czy innym temacie choćby to była uprawa roślin ogrodowych, zamierzam się dzielić tą wiedzą. Masz własne doświaczenia? Świetnie, tylko kompletnie nie akceptujesz tego że ktoś inny może mieć inne. Tylko Twoje są jedyne najlepsze, wszystkie inne bezdennie głupie. Trudno z taką postawą dyskutować.

Cytat:

Apropos w Mk7 po 2010 roku też wsteczny potrafi zgrzytnąć. Miałem kilka służbowych Fiest w Holandii powyżej tego rocznika i wsteczny zachowywał się dokładnie tak samo jak w Mk6

I co z tego wynika? Czy ja gdziekolwiek napisałem że po tych datach montowano skrzynię w każdym aucie? Te Twoje kolejne wnioski są wzięte z sufitu.

bobson - 11 Sty 2020, 10:45
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
slawomirro napisał/a:


Sam piszesz bzdury i robisz wycieczki osobiste...

ad. 1 nie do wstecznego tylko 5 biegu, nowy synchronizator hamuje wałek wejściowy,
co ma ułatwiać szybkie załączenie wstecznego.

ad. 2 to to numer z materiałów serwisowych Forda. Niestety nie mam prawa do ich publikacji.
Są dokładne grafiki i opisy zmiany
Dotyczy to skrzyń wielu aut:
Mondeo 2007 - od 08.2010
C-max- od 08.2010
Fiesta mk7 - od 10.2010
Fusion - od 10.2010
Focus mk2 - od 01.2011
Focus mk1 (tylko Rosja) - od 10.2010

ad. 3 - popsuć nic, ale może pokryć się rdzą i nie przylegać dobrze do wymienionego sprzęgła.
Przed złożeniem, koło należy oczyścić z rdzy, czasem się o tym zapomina.
Słyszałeś może o czymś takim? Czy ta wiedza jest Ci obca?


1. nawet jeśli zmienili synchronizator 5 biegu po 2010 (rozbierałem takie skrzynie i jest zmiana w przesuwce ale synchro wydaje mi się takie same) to co to ma do wstecznego?
Tak ogólnie IB5 nie posiada synchronizatorów na wałku wejściowym tylko na atakującym.

Poza tym według Twojej pokrętnej logiki wychodzi na to, że zmodyfikowali synchro 5 biegu aby po nim zmienić na wsteczny - R jak RAKIETA :) Ci inżynierowie Forda to zdecydowanie fani żelaznego deszczu :hahaha:

Wsteczny wchodzi z oporem bo tak jak pisałem nie ma synchronizacji - to oznacza, że czasami zęby trybu wstecznego trafiają idealnie na zęby przesuwki lub zęby na wałku atakującym i bieg nie chce wejść (krawędź zęba do krawędzi zęba). Wtedy wystarczy wbić inny bieg niż był przed chwilą - spowoduje to delikatne przesunięcie się trybów między sobą i wsteczny wchodzi już poprawnie.

2. albo gadamy o konkretach albo o dupie Maryny. Podałeś nr skrzyni jako tej niby poprawionej co jest bzdurą jak napisałem w poście wyżej. Materiały serwisowe są dostępne na necie, nie zasłaniaj się takim banałem.

3. pisząc takie bzdury tylko potwierdza się, że nie masz pojęcia o czym piszesz i o podstawach mechaniki. Z zasady przy wymianie kpl sprzęgła powinno się zabielić zamach dla poprawy działania tarczy sprzęgła. ZABIELIĆ a nie oczyścić z rdzy - sprawdź sobie co oznacza słowo zabielić... Jeśli ogólnie powierzchnia styku jest równa a ma tylko lekki nalot korozji to znika on po kilku użyciach sprzęgła. Gorzej jak powierzchnia jest nierówna - wtedy tarcza może gorzej brać i nie równo się zużywać.

Twoja teoria może działać jeśli samochód robi za łódź podwodną, w innym przypadku jest średnio realna aby przy sprawnym aucie i poprawnie złożonym sprzęgle x czasu temu zamach zakordował.

Jak widzisz, "ta i inna" wiedza jest mi obca :)

slawomirro - 11 Sty 2020, 11:21
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
bobson napisał/a:


Poza tym według Twojej pokrętnej logiki wychodzi na to, że zmodyfikowali synchro 5 biegu aby po nim zmienić na wsteczny - R jak RAKIETA :) Ci inżynierowie Forda to zdecydowanie fani żelaznego deszczu :hahaha:


Udostępnic online nie mogę, ale jak chcesz to podaj mi email to dostaniesz plik pdf i sobie go przeczytasz.

Cytat:
Podałeś nr skrzyni jako tej niby poprawionej co jest bzdurą jak napisałem w poście wyżej. Materiały serwisowe są dostępne na necie, nie zasłaniaj się takim banałem.

Podałem taki numer jaki napisano.
Nie wszystkie materiały serwisowe są dostępne ot tak w sieci.
Cytat:

Jeśli ogólnie powierzchnia styku jest równa a ma tylko lekki nalot korozji to znika on po kilku użyciach sprzęgła. Gorzej jak powierzchnia jest nierówna - wtedy tarcza może gorzej brać i nie równo się zużywać.

To teraz napisz jeszcze dlaczego powierzchnia styku może być nierówna.
Cytat:

Jak widzisz, "ta i inna" wiedza jest mi obca

Cóż, przykro mi.

Wirus - 11 Sty 2020, 12:11
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
slawomirro napisał/a:
Może to nie skrzynia, tylko koło zamachowe?

A sama skrzynia ma różne przełożenia w zależności od silnika. Inwestowanie w nowszą skrzynię ma ten sens, że wyeliminowano po roku 2010 problem zacinającego się wstecznego.
By uzyskać pełną zgodność silnika 1.6 dla Fiesty mk6 z taką skrzynią potrzebujesz skrzyni do Forda Fusion,C-MAX,Mondeo z lat 09.2010-2011. Stąd polecam szukanie takiej wersji skrzyni.
nr takiej skrzyni to 2S4R-7002-PA (ostatnia litera może być dowolna).


Nr mojej skrzyni to 5S6R-7002-UE różni się ona tylko ostatnimi literami od ST, a skrzynia z 2,0 nie jest kompatybilna z częściami z innych skrzyń ib5 sugerując się twoimi informacjami powinienem brać w ciemno skrzynię z ST

slawomirro - 11 Sty 2020, 12:26
Temat postu: Re: Skrzynia mk6
Wirus napisał/a:

Nr mojej skrzyni to 5S6R-7002-UE różni się ona tylko ostatnimi literami od ST


Moja skrzynia, (a mamy ten sam silnik z tego samego rocznika) ma jeszcze inny numer: 2S6R-7002-GK

Bobofrut - 11 Sty 2020, 14:52

slawomirro napisał/a:
Widać jednak wstyd, bo każdy mechanior od sprzęgła powie co napisałem o rdzy, ale trafiło się na forum kilku mądrzejszych. Jeden amator co ma tylko własne doświadczenia i nie przyjmuje że może być coś innego, drugi specjalista wieloraki (szanuję), ale szukający dziury w całym.
Widać jednak że nigdy nie widziałeś zdjętej skrzyni i nie wiesz jak działa sprzęgło bo jedynie co tam możesz znaleźć to pył z tarczy i tego czyści się przede wszystkim koło zamochowe
slawomirro napisał/a:
Jak czegoś nie wiem, nie wypowiadam się.


Właśnie to widać - kolejny raz wsadzone złote porady rodem z programu usterka

Cytat:
co z tego wynika? Czy ja gdziekolwiek napisałem że po tych datach montowano skrzynię w każdym aucie? Te Twoje kolejne wnioski są wzięte z sufitu.

slawomirro napisał/a:
By uzyskać pełną zgodność silnika 1.6 dla Fiesty mk6 z taką skrzynią potrzebujesz skrzyni do Forda Fusion,C-MAX,Mondeo z lat 09.2010-2011. Stąd polecam szukanie takiej wersji skrzyni.


To twoje słowa - jakby nie było w stosunku do tego postu
slawomirro napisał/a:
nie do wstecznego tylko 5 biegu, nowy synchronizator hamuje wałek wejściowy,
co ma ułatwiać szybkie załączenie wstecznego.
wynika że ford po 2010 roku zmodyfikował skrzynię - sorry ale ja to tak zrozumiałem i kolega Andrzej też

Wirus napisał/a:
sugerując się twoimi informacjami powinienem brać w ciemno skrzynię z ST


Robert, sugerując się jego informacjami to już dawno byśmy w trampkach w zimie chodzili

slawomirro - 11 Sty 2020, 15:55

Bobofrut napisał/a:
Widać jednak że nigdy nie widziałeś zdjętej skrzyni i nie wiesz jak działa sprzęgło bo jedynie co tam możesz znaleźć to pył z tarczy i tego czyści się przede wszystkim koło zamochowe


Oczywiście, ja nie znam się, a Ty masz patent na wiedzę. Dalej sobie w to wierz. Powodzenia.

Cytat:
ja to tak zrozumiałem i kolega Andrzej też


Ogarnij się i naucz się czytać to co ktoś napisał, a nie to co sam sobie dopowiedziałeś, wymyśliłeś.

np:
( To że skrzynia była zmodyfikowana po 2010 nie znaczy że była montowana w każdym aucie)
(to że poprawiono wbijanie biegu wstecznego nie oznacza, że wsteczny ma synchronizację)
(to że jeździłeś autami z niepoprawioną skrzynią, nie oznacza że do innych jej nie montowali)

Bobofrut - 11 Sty 2020, 18:48

Powtórzę jeszcze raz praktyka to jedno teoria to drugie. W życiu na oczy nie widziałeś zdjętej skrzyni biegów, już nie wspomnę o jakiejkolwiek podstawowej elementarnej wiedzy nt mechaniki samochodowej i działania poszczególnych elementów. Działanie wedle zasady nie wiem ale wypowiem się. Zwraca ci się uwagę to napinacz się jak guma w starych gaciach. Od tej pory każdy bzdurny post jest zgłaszany do administracji aż dostaniesz permanentnego bana pisania w działach mechanicznych. Przypomina mi to sytuację z poprzednich for gdzie też cię tam ludzie szorowali za każdą bzdurę bo mieli serdecznie dość pisania farmazonów nie trzymajacych się kupy. Czytać potrafię myśleć również. I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać
slawomirro - 11 Sty 2020, 19:02

Bobofrut napisał/a:
Powtórzę jeszcze raz praktyka to jedno teoria to drugie.

No jasne. Na ograniczeniu do 50, jedziesz 100, bo wg swojej praktyki tyle można? :rotfl:
Cytat:

Od tej pory każdy bzdurny post jest zgłaszany do administracji aż dostaniesz permanentnego bana pisania w działach mechanicznych.


Ależ zgłaszaj sobie cokolwiek chcesz.

Cytat:
I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać


Pamiętaj tylko że grożenie drugiej osobie to nie jest dobry pomysł, niezależnie kto ma rację.

Mafios - 12 Sty 2020, 11:41

Bobofrut napisał/a:
I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać


Pewny jestes ?

van - 12 Sty 2020, 13:51

Bobofrut, nie chcesz nie czytaj, ale zabraniać pisać to tu nikomu nie będziesz

slawomirro, a ty przestań prowokować, możesz w pewnym momencie odpuścić tutaj nie odpuściłeś

Puff - 12 Sty 2020, 19:59

Rzucanie słów bez pokrycia to trochę słaby manewr, ale rozumiem rozgoryczenie.

slawomirro - byłeś już kiedyś proszony, żebyś się nie wypowiadał, jeśli nie masz o czymś pojęcia. Byłeś proszony na forum. Byłeś proszony w pw. Ile można? Nie wiem, acz niebezpiecznie zbliżasz się do poziomu, który w naprawdę wielu miejscach byłby już traktowany jak trollowanie, a za to niejednokrotnie lecą spore bany. Zastanów się trochę nad sobą, bo jeśli ten trend będzie kontynuowany, to będę pierwszą osobą, która za takie zachowanie będzie Ci wlepiać warny skutkujące brak możliwości pisania. Informuję tu, jawnie i szczerze w wątku, żeby inni z moderacji/administracji widzieli - tak Panowie, to nie jest ani 1, ani 2 raz. W nieskończoność machać ręką nie można, zwłaszcza jak ktoś ma takie podejście.

vegetagt - 12 Sty 2020, 20:12

a ja dodam, że wyciągałem auta:
1) stojące rok w krzakach
2) stojące miesiąc w krzakach
3) stojące nieokreśloną ilość czasu w krzakach
4) stojące w jeziorach
5) stojące w innych zbiornikach wodnych

I nigdy nic takiego ze sprzęgłem się nie działo. Ba, nawet robiłem sprzęgło w aucie pływającym pod wodą i w miejscu styku zamach<>tarcza<>docisk nie było rdzy. Wszystko się ładnie wyciera podczas pracy. Natomaist reszta na około - jak najbardziej miała ślady ciężkiej przeszłości. Fun fact - tylko jedno łożysko w kole padło. Reszta okazała się wystarczająco wytrzymała ;-P
AFAIK to problemy z równością powierzchni (obojętnie po której stronie tarczy) powodowały głównie poszarpywania przy ruszaniu, a nie dziwne dźwięki.

slawomirro - 12 Sty 2020, 20:56

Puff napisał/a:
slawomirro - byłeś już kiedyś proszony, żebyś się nie wypowiadał, jeśli nie masz o czymś pojęcia. Byłeś proszony na forum. Byłeś proszony w pw. Ile można?
...
jak ktoś ma takie podejście...



Nie ma najmniejszego problemu. Nigdy nie logowałem się tu w celach towarzyskich, ani dla zabawy, bo naprawdę w życiu mam inne zajęcia. Celem moim była tu pomoc innym użytkownikom Fiest i wykorzystanie materiałów, które mam i pomoc na czym się znam.
Jak grupowo uważacie, że nie znam się, przeszkadzam, narzucam się swoim zdaniem i osobą, to naprawdę w żaden sposób nie zrobi mi różnicy jak sobie odpuszczę pisanie na forum.
Jak kogoś gdzieś kiedyś i jakoś uraziłem, przepraszam.

bobson - 12 Sty 2020, 21:28

slawomirro napisał/a:

Jak kogoś gdzieś kiedyś i jakoś uraziłem, przepraszam.


Tu nie chodzi o przepraszanie i to, że kogoś uraziłeś.

Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur. Niestety często rzucasz jakąś dziwną teorią nie popartą absolutnie niczym którą uznajesz za słuszną i prawdziwą. Wtedy jak ktoś poda Ci argumenty, że jest inaczej to nie potrafisz odpuścić, zrozumieć tylko idziesz w zaparte ze swoją "racją". Rozkręca się gównoburza i efekty dalej znasz.

Tyle z mojej strony.

slawomirro - 12 Sty 2020, 21:53

bobson napisał/a:

Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur. Niestety często rzucasz jakąś dziwną teorią nie popartą absolutnie niczym którą uznajesz za słuszną i prawdziwą. Wtedy jak ktoś poda Ci argumenty, że jest inaczej to nie potrafisz odpuścić, zrozumieć tylko idziesz w zaparte ze swoją "racją". Rozkręca się gównoburza i efekty dalej znasz.
.


Masz rację, konkrety nie bzdury.
Niektóre tematy pomijam, bo są mi obce (np lpg, diesle) to się nie udzielam, czytam, ale się nie wypowiadam. W tym temacie też bym się nie udzielał, bo na skrzyniach biegów wiele się nie znam. Odezwałem się, bo mam wg mnie unikatowe materiały nt temat i zostałem przez Was "zjedzony" bo nikt z Was o tym nie słyszał. Nie mogąc pokazać online dokumentu z góry zostałem skazany na przegraną, w grupie siła.

Przy okazji pojawiła się się sprawa rdzy. Pewnie jest jak piszecie, z drugiej strony stałem sobie i patrzyłem jak mechanik u mnie w aucie sprzęgło wymieniał, moje było w nalocie, on mówił, że takie przecieranie z nalotu to norma i przy każdej wymianie tak robi. Byłem, wiedziałem, ale nie mam jak tego poprzeć, więc znów w grupie siła i wychodzi że gadam bzdury.

Wydawało mi się, że forum to też miejsce na dzielenie się swoimi różnymi doświadczeniami jeśli są różne, ale widać źle myślałem.

bobson - 12 Sty 2020, 21:56

Wymiękam :kaput: :kaput: :kaput:

Na PW podsyłam Ci @ do tych unikatowych dokumentów, z chęcią się zapoznam :)

Bobofrut - 12 Sty 2020, 22:25

bobson napisał/a:
Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur.



W pełni popieram. Dodam tylko że znam przypadek kiedy ktoś gdzieś przeczytał takie złote porady na innym forum i skończyło się to grubym remontem silnika. To ja poleciłem koledze Wirus by zgłosił się do bobsona, tym bardziej że jeździłem tym autem i wiem że ze skrzynią nie jest za ciekawie. Moje rozgoryczenie jest tym większe, że dostałem osta, bo często i gęsto zwracałem uwagę na takie dyrdymały bo nie trawię jak ktoś coś gdzieś podchwyci, nie zweryfikuje informacji i powiela je dalej.

bobson - 15 Sty 2020, 00:03

Slawomirro - otrzymałem materiały, dzięki.
Tak jak mówiłem, materiały są dostępne na necie. Nie koniecznie po polsku ale po angielsku już je przeglądałem.

Masz rację, faktycznie po 2010 zmienili przesuwkę 5 biegu o czym pisałem wcześniej.
Zmodyfikowana sprężyna poprawia wbijanie wstecznego biegu jednak tu chodzi tylko o moment podczas szybkiej próby wbicia biegu po wciśnięciu sprzęgła. Faktycznie wtedy ta przesuwka przytrzyma wałek i zniweluje zgrzytanie przy wbijaniu wstecznego. Ogólnie jest to bardzo prosta i sprytna modyfikacja (w/w przesuwka i sprężyna).

Niestety dalej nie rozwiązuje to problemu oporu przy wbijaniu wstecznego - trzeba wtedy przepiąć na inny bieg aby wałki się obróciły. Tego nie da się zniwelować bez bardzo poważnej zmiany.

Jeśli zmodyfikowali skrzynie w 2010 to trafiła ona do wszystkich modeli z iB5 bez wyjątku.

Co do numerów skrzyń itd - ostatnia literka definiuje rewizje danego modelu skrzyni. Im wyższa literka tym świeższa rocznikowo skrzynia.
Przykładem jest np skrzynia z Pumy na wodzikach. Jej ostatnia rewizja o literze H (roczniki 2000/2001 do końca produkcji) pozwalają na montaż biegów z tej Pumy do nowszych skrzyń na linkach, np do MK6.
Tak zwane IB5+ zastosowane w ST150 to tylko i wyłącznie większe 1 łożysko wałka atakującego ;) .

bobson - 21 Sty 2020, 08:39

Co tu dużo pisać, szok że to w ogóle jeździło.
Więcej na moim FB.
https://www.facebook.com/bobsons.workshop/


luk-90 - 21 Sty 2020, 21:51

W skrzyni biegów jeżyk siedzi
Biedny wzdycha gdy to widzi
Gdy oleju w środku ni ma
To łożysko szybko znika
Było lato, przy szła zima
Na jeżyka zimno czycha
Zrobił kupę i go ni ma. :V:


Jeżyk to magnes w skrzyni, tak go nazywam :hahaha:
Taka mała wena na wierszyk mnie naszła

Tak na prawdę to niezły ambaras tam został dopuszczony, patrząc po fotach ciężko będzie z doprowadzeniem tej skrzyni z tym przełożeniem głównym do ładu, łożyska na dyfrze to pikuś, ale tam jest wytarty wałek wyjściowy, ale to już Bobson oceni w jakim jest stanie, nieźle :9:

bobson - 10 Lut 2020, 11:25

Skrzynia ogarnięta zgodnie z ustaleniami właściciela.
Mam nadzieje, że jest zadowolony.
Wiecej na moim FB
https://www.facebook.com/bobsons.workshop



Bobofrut - 11 Lut 2020, 09:43

Cytat:
bobson
ja już miałem nawet okazję potestować w sobotę, bardzo ciekawa alternatywa do tego silnika. Wcześniej, moim zdaniem, główne przełożenie było nieco przykrótkie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group