Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Ściąganie głowicy, czyszczenie, wymiana uszczelek

fake4r - 10 Lis 2019, 10:42
Temat postu: Ściąganie głowicy, czyszczenie, wymiana uszczelek
Hej. Pod pokrywą zaworów mam straszny syf. Chcę ściągnąć głowicę, przy okazji sprawdzić jak wyglądają gniazda zaworowe oraz cylindry, ale najważniejsze wyczyścić wszystko. W sumie 1 raz będę robił taką operację i ewentualnie czy na coś zwrócić szczególną uwagę i gdzie mogą być jakieś problemy? Silnik nie otwierany od nowości. Chcę kupić komplet uszczelek CORTECO (129zł), pewnie kupię komplet śrub głowicy i będę dokręcał odpowiednim momentem a nie stare śruby na wyczucie. Pasuje też wymienić przy tej operacji olej i oczywiście płyn chłodniczy. Na coś jeszcze się przygotować?
kuba87 - 10 Lis 2019, 12:19

oszlifuj dzwigienki zaworowe bo na pewno będą wyklepane, będzie ci lżej luzy zaworów wyregulować
FIESTA Moondust - 10 Lis 2019, 12:36

fake4r, Warto by dać głowicę do regeneracji przy okazji takiego ściągania. Poza tym planowanie głowicy żeby miało to ręce i nogi. Mój brat w 1.4 CVH dał do regeneracji a astronomicznych pieniędzy to nie kosztowało ;)
JoeMix - 10 Lis 2019, 13:07

Jeśli masz to tylko zdjąć, wyczyścić domowym sposobem i złożyć, to w mojej opinii przy silniku 1,1 sobie daruj,,, wywalisz kasę i sporo czasu,,, i raczej zaszkodzisz niż pomożesz silnikowi,,,
FIESTA Moondust - 10 Lis 2019, 17:14

fake4r, Jeśli silnik nie pobiera oleju i jest wszystko OK to samo czyszczenie wystarczy. Aczkolwiek poprawnie powinno poddać się głowicę planowaniu. JoeMix, Ty tak serio z tym, że poprawnie wykonana regeneracja szkodzi silnikowi??? Dziwna teoria, ale cóż...
JoeMix - 10 Lis 2019, 18:47

FIESTA Moondust napisał/a:
JoeMix, Ty tak serio z tym, że poprawnie wykonana regeneracja szkodzi silnikowi?
Zrozumiałem ze ma syf pod deklem, wiec chce zrzucić głowice i wyczyścić,,, więc jaka regeneracja?
FIESTA Moondust - 10 Lis 2019, 20:42

JoeMix, Też napisałem, że jeśli kondycja silnika jest Ok to te czyszczenie wystarczy lecz zaznaczyłem, że poprawnie powinno się splanować głowicę przed montażem. Nie rozumiem jednak jak twierdzenie o wykonaniu regeneracji głowicy może zaszkodzić silnikowi... Pomijając fakt czy będzie to wykonywać czy nie.
JoeMix - 11 Lis 2019, 08:51

Napisałem wywód, ale skasował się przy próbie wysłania, nie wiem czemu sesja ma taki krótki czas ustawiony,,, nieważne,,,

Jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nic się z niem nie dzieje, to nie widzę sensu zrzucania głowicy, o tyle,,, rozmontuje rozrząd i wyszlifuje dźwigienki? Popatrzy na zawory - niewiele to da w mojej opinii,,, albo robić remont, albo nie ruszać,,, tym bardziej że jaki może być syf pod deklem? Majonez zapewne,,, to co on chce zrobić na majonez nie pomoże, a wyczyścić to można bez zrzucania głowicy,,,

FIESTA Moondust - 11 Lis 2019, 11:12

JoeMix, No tak, takie podstawowe czyszczenie to można zrobić zdejmując tylko pokrywę zaworów. Ingerencje w silnik poprzez zdjęcie głowicy generują już dalsze koszta. Dlatego napisałem, że już idąc w temat konkretnie powinno się sprawdzić wszystko. Bo często okazuje się, że było coś rozmontowane na czynniki pierwsze, była okazja to zrobić. A później drugi raz trzeba grzebać się w tym samym temacie. Ale jak on chce czyścić tylko ten majonez to nie trzeba tego wszystkiego rozbebeszać. Każda większa ingerencja ciągnie za sobą dodatkowe prace które wypadało by przeprowadzić mając już wszystko rozebrane. P.S. Faktycznie czasem pisze się tu coś dłuższego w wątku i mija jakiś czas i to co się naprodukowało znika, bo trzeba się kolejny raz logować...
fake4r - 12 Lis 2019, 12:21

Będę miał wolną chwilę to zdejmę pokrywę i pokażę wam fotkę jak to wygląda. Jest po prostu czarny syf, brud. Znajomy mechanik mówił żeby przy takiej operacji nawet nie planować głowicy bo jeśli nic się nie dzieje z silnikiem to nie ma sensu, i argumentował to dodatkowo tym że te głowice są żeliwne a nie aluminiowe więc powinna być w porządku bo nie jest taka podatna na odkształcenia itp.
FIESTA Moondust - 12 Lis 2019, 14:49

fake4r, Możliwe, no każdy ma swoje patenty. Ja np. bym planował, ktoś powie że nie. Grunt żeby działało i byś był zadowolony. Może samochód był / jest eksploatowany na krótkich dystansach??? W dodatku rzadkie wymiany oleju??? To jest taki jeden z objawów. Generalnie olej wymieniam co max 8.000 km i wszystko mi zawsze pięknie bangla. I tak samo ludziom radzę. Lepiej częściej i więcej wydawać na olej niż później na remonty.
JoeMix - 12 Lis 2019, 22:25

fake4r napisał/a:
Znajomy mechanik mówił żeby przy takiej operacji nawet nie planować głowicy bo jeśli nic się nie dzieje z silnikiem to nie ma sensu
Nie mam siły przebicia, ale mówię, ze jak nic się nie dzieje to szkoda głowicy zrzucać,,,
fake4r napisał/a:
że te głowice są żeliwne a nie aluminiowe więc powinna być w porządku bo nie jest taka podatna na odkształcenia
Rozumiem na oko ocenisz że jest prosta, tak samo jak na oko ocenisz szczelność gniazd zaworowych i tak daley,,,

Zrobisz jak zechcesz, ale wydaje mi się bez sensu rozbierać sprawny silnik by popatrzeć i wyczyścić,,, zupełnie to nic nie da w mojej opinii,,, jak robić to porządnie czyli konkretny remont głowicy od A do Z i wtedy nic Cię nie zaskoczy,,, a tak możesz trafić coś, co sprawia ze teraz jest OK, a po złożeniu już nie będzie OK,,, Twoja decyzja jak mówię,,,

FIESTA Moondust - 14 Lis 2019, 15:48

JoeMix, Tak jak mówisz. Jak już rozbierać to wykonać wszystkie niezbędne zabiegi. Ale wpierw niech rozważy sens czegoś takiego, bo licznik w kalkulatorze będzie tylko dodawał kolejne sumy. Co do głowicy - konsultowałem to dzisiaj z facetem od regeneracji silników, głowic. Nieważne czy głowica ze stopu aluminium czy żeliwa - planowanie musi zostać wykonane by mieć gwarancję, że zaraz nie wydmucha uszczelki pod głowicą. Czyli tak jak było to w mojej wcześniejszej opinii pod tym postem.
fake4r - 21 Lis 2019, 11:06

Dobrze panowie, dzięki za opinie. Tak to wygląda pod pokrywą. Na razie wziąłem się za czyszczenie tego bez ściągania głowicy i na tym chyba skończę póki co, bo oprócz tego innych niepkojących objawów brak.

https://www.dropbox.com/s...s7sUX45_la?dl=0

damianisko5 - 21 Lis 2019, 11:53

fake4r napisał/a:
Dobrze panowie, dzięki za opinie. Tak to wygląda pod pokrywą. Na razie wziąłem się za czyszczenie tego bez ściągania głowicy i na tym chyba skończę póki co, bo oprócz tego innych niepkojących objawów brak.

https://www.dropbox.com/s...s7sUX45_la?dl=0


Link się nie otwiera.

Piotr13 - 21 Lis 2019, 13:40

U mnie się otwiera.
Klawiatura faktycznie brudna ale jeżeli mechanicznie jest ok to głowicy bym nie demontował.

FIESTA Moondust - 21 Lis 2019, 18:55

fake4r, No trochę szlamu jest, ale ja kiedyś widziałem konkretniej zabadziewiony OHV :-P U mnie CVH w barwach złocistych:

JoeMix - 22 Lis 2019, 00:20

Piotr13 napisał/a:
Klawiatura faktycznie brudna ale jeżeli mechanicznie jest ok to głowicy bym nie demontował.
:yes:

jak bardzo Ci ten brud przeszkadza i będziesz wymieniał olej, to pędzel, ON i wyczyścisz,,,

fake4r - 25 Lis 2019, 08:13

Wyczyściłem i dałem nową uszczelkę. Po zimie będę zmieniał olej to zobaczę jak to będzie wyglądało wtedy.
JoeMix - 26 Lis 2019, 20:21

fake4r napisał/a:
dałem nową uszczelkę
Zgodnie ze sztuka uszczelka pod deklem zaworów jest jednorazowego użytku,,,

Czym czyściłeś? Nie zbełciłeś sobie oleju albo nie przypchałeś czasem kanalików?

Jaszczur - 27 Lis 2019, 11:24

JoeMix napisał/a:
pędzel, ON i wyczyścisz


Nigdy nie zrozumiem czemu ludzie używają ON, który jest olejem, do czyszczenia czegokolwiek. Najlepiej do czyszczenia sprawdzają się rozpuszczalniki, w tym zwykła benzyna z dystrybutora. ON rozpuszczalnikiem nie jest, i czyszczenie nim czegokolwiek to droga przez mękę w porównaniu z benzyną.

JoeMix - 27 Lis 2019, 22:12

Mało mądre jest lać benzynę tam gdzie nie powinno jej być,,, myjąc klawiaturę benzyną wszystko Ci zleci na dół,,, i co wtedy?
Jaszczur - 27 Lis 2019, 23:13

A olej napędowy powinien tam być?
JoeMix - 28 Lis 2019, 21:54

Jak sam stwierdziłeś to nie rozpuszczalnik, i jak trochę Ci wleci do układu to będzie mniej szkodliwy niż benzyna, która raczej będzie bardziej ściekała na dół,,, tak mi się wydaje

Generalnie to jak najbardziej masz rację, ale ja cały czas mówię o tym konkretnym przypadku

Piotr13 - 29 Lis 2019, 07:18

Do tego najlepsza jest nafta. Obojętna dla uszczelnień, nie zmienia parametrów olejów za bardzo a czyści dość przyzwoicie. Najlepiej zaś takie czyszczenie uskuteczniać bezpośrednio przed zmianą oleju i po problemie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group