Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Rorząd - ustawienie tłoka wzgledem krzywek

ckmorawski - 8 Paź 2019, 19:33
Temat postu: Rorząd - ustawienie tłoka wzgledem krzywek
Siemanko

Jak ustawic prawidłowo tłok wzgledem krzywek? Wał korbowy przekrecił mi sie podczas odkrecania koła pasowego. Po przejrzeniu miliona postów i filmików nie znalazłem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi stąd moje pytania:

1. Czy ustawienie krzywek na oryginalnej blokadzie pod kątem 45 do srodka głowicy jest poprawne? Tłok został ustawiony po zamontowaniu blokady w GMP (blokada została wkrecona w blok i wał został obrocony w kierunku pracy silnika - prawo i zatrzymał sie na oryginalnej srubie blokujacej)
2. Wczesniej wał został obrocony bez blokady w prawo w celu ustalenia GMP 1 tloka (od strony rozrządu). Czy mogłem w taki sposob uszkodzic zawory?
3. Czy w/w ustawienie jest poprawne?
4. Czy poza tym musze zwrocic uwagę na coś innego? Np połozenie tłoka na 4 cylindrze czy coś?

Silnik to ZETEC SE z Forda Fiesty MK6 2002 1,6 16V

kuba87 - 10 Paź 2019, 13:43

pierwszy gar na maksa do góry, wałki blokujesz blokadą krzywki w tym momencie muszą patrzeć na zewnątrz silnika
ckmorawski - 10 Paź 2019, 19:45



Krzywki na pierwszym cylindrze po blokadzie są w takiej pozycji, cylinder 1 ma GMP, auto chodzi ale parkocze jak ciagnik i czuć benzyne z wydechu wiec podejrzewam ze zawor wylotowy bedzie sie otwierał ciut za wczesnie albo coś zgiałem :edi:
Wyjdzie w sobote na pomiarze kompresji.

JoeMix - 10 Paź 2019, 21:30

ckmorawski napisał/a:
Wał korbowy przekrecił mi sie podczas odkrecania koła pasowego.
Nie ma znacznika na który trzeba go ustawić?
ckmorawski - 11 Paź 2019, 22:40

Wał nie ma klinów a byl zapieczony bardzo, podczas odkrecania przekrecilem srube i wał gdy stozek sie poluzował.

Okazało sie ze na wszystkich cylindrach prócz 3 mam 10bar, na 3 totalne 0 wiec musiał mi sie tlok spotkac z zaworem. Jutro sciagne glowice to zobaczymy, wstawie fotke.

damianisko5 - 12 Paź 2019, 13:43

ckmorawski napisał/a:
Wał nie ma klinów a byl zapieczony bardzo, podczas odkrecania przekrecilem srube i wał gdy stozek sie poluzował.

Okazało sie ze na wszystkich cylindrach prócz 3 mam 10bar, na 3 totalne 0 wiec musiał mi sie tlok spotkac z zaworem. Jutro sciagne glowice to zobaczymy, wstawie fotke.

A zastosowałeś blokadę wału, wkręca się ją w miejsce rozrusznika - blokuje wieniec kola zamachowego. Nic wtedy się nie poruszy. Po założeniu nowego paska i napinacza zakręcasz nową śrubę koła pasowego wału z odpowiednim momentem. Obracasz wał, by 1 cylinder znalazł się w GMP, to położenie blokujesz blokadą wału, następnie wkładasz płaskownik pod wycięcia na wałkach i ustawiasz koła zębate wałków. Oczywiście koła zębate wałków wcześniej powinny być poluzowane.
Rozrząd* - ustawienie tłoka wzgledem krzywek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group