Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Automatyczne światła

Bartwro - 8 Lip 2019, 12:53
Temat postu: Automatyczne światła
Witam wszystkich
W moje łapki wpadła fiesta z 2005
Służy mi na co dzień i mega potrzebuje zrobić w niej automatycznie odpalające się światła mijania
W mondeo MK3 jest przełącznik z funkcją auto
W mondeo MK2 miałem opcje skandynaw zrobioną z bezpiecznika, zworki i przekaźnika i to była seria.
Nie zależnie od sposobu proszę o podpowiedź czy jest opcja zrobienia automatu.
Dzięki że dotarliście aż tutaj.

JoeMix - 8 Lip 2019, 22:25

Jest opcja zrobienia automatu za jakieś 40 zeta,,, i jeszcze Ci części zostanie,,, zestaw nazywa się STAG 2-W
Bartwro - 9 Lip 2019, 14:24

Dzięki za podpowiedzi ale pod tym hasłem wyskakują mi tylko graty do LPG etc,możesz konkretniej ?
JoeMix - 10 Lip 2019, 00:37

Tak, to centralka od LPG starego typu, do monowtrysku,,, działa tak że gaz załącza się automatycznie po przekroczeniu pewnej granicznej wartości obrotów silnika,,,

Układ podłączasz tak jak schemat pokazuje, masa do masy, +12V do 12V po stacyjce, impulsator pod cewkę zapłonowa, wyjście z kompa na obrotek lub owijasz wkoło przewodu WN, przełączasz na AUTO i przewód przeznaczony do zaworu gazowego podłączasz pod bezpieczniki lub przekaźnik lub wtyczkę w przełączniku świateł, pojawi się tam 12V po przekroczeniu obrotów granicznych silnika, wartość można ustawić potencjometrem w centralce,,, 12V spowoduje załączenie przekaźnika i światła z przodu się zapalą ii będzie tak do czasu wyłączenia silnika,,,

Największa zaleta układu jest taka że nie włączają się światła zaraz po włączeniu zapłonu, można spokojnie odpalić silnik bez zbędnego obciążenia akumulatora, aby się zaświeciły wystarczy normalnie ruszyć albo "przegazowac" silnik,,,

Jak chcesz światła na wypasie, to kupujesz drugą centralkę ale STAG 2-G, ustawiasz ją na GAZ i generalnie podłączasz tak samo,,,tyle że 12V zza stacyjki dajesz przez diodę i do jej wyjścia przeznaczonego na zasilanie zaworu LPG podłączasz centralkę STAG 2-W, a dodatkowo 12V z świateł robisz zwrotkę przez diodę do zasilania za tą diodą i wtedy system działa tak: po włączeniu zapłonu STAG 2-G otwiera na chwilę zawory gazowe podając dawkę startową i po chwili je zamyka by gaz się nie ulatniał jak silnik nie pracuje,,, tak samo jak silnik zgaśnie po chwili z opóźnieniem są zamykane zawory (ten sam czas) i czas można ustawić potencjometrem,,, ustawia się najdłuższy możliwy a nawet przerabia lekko centralkę by można było ze 40s czy minutę ustawić,,, po włączeniu zapłonu centralką STAG 2-G zareaguje i włączy STAG 2-W ale nic poza tym,,, po chwili się wszystko wyłączy chyba że uruchomisz silnik, wtedy STAG 2-W dostanie zasilanie na stała tak długo jak silnik będzie pracował,,, jak przekroczysz ustawione obroty to poleci 12V i włącza się światła dodatkowo se świateł przez zwrotną pętle poleci dodatkowe zasilanie przez diodę do centralki STAG 2-G, 2 diody trzeba ustawić tak by zasilanie ze stacyjki nie szło na światła, a to ze świateł nie szło w stacyjkę do elektryki auta,,, elekt będzie taki ze po wyłączeniu zapłonu, zasilanie świateł podtrzyma pracę obu centralek,
czyli wszystko zgaśnie za wyjątkiem świateł,,, ale brak informacji o pracującym silniku spowoduje odliczanie ustawionego wspomnianego 40s czasu po upływie którego STAG 2-G wyłączy STAG 2-W i światła zgasną jednocześnie wyłączając STAG 2-G i cały układ,,,

(stawiam piwo jak ktoś to z tego opisu zbuduje i mu auto nie wybuchnie)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group