Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.4L Zetec-S PFI Bi-Fuel 96PS Sigma - szarpanie zadyszka...

fajgi - 3 Lip 2019, 09:37
Temat postu: 1.4L Zetec-S PFI Bi-Fuel 96PS Sigma - szarpanie zadyszka...
Witam, po 3 tygodniach walki ( narazie 1:0 dla Fiesty ) postanowiłem napisać/zapytać, bo być może ktoś miał podobny problem, mi już łapki opadają....
Fiesta u mnie około 3 miesiące, silnik to 1.4L Zetec-S PFI Bi-Fuel 96PS Sigma czyli z fabrycznym gazem BRC. Rok 2009, przebieg 130 tyś
Auto na biegu jałowym na postoju chodzi równo, zero kichania prychania itp...
podczas jazdy na pierwszym biegu wszystko gra, impreza zaczyna się od drugiego biegu i dalej, auto nie oddaje mocy liniowo, czasami przyśpiesza płynnie czasami czuć jakby coś trzymało ją z tyłu za linę i nagle odpuszcza...czasami czuć podczas równej jazdy np 80 km/h lekkie szarpanie, odczułem chwilami, że czy wcisnę pedał gazu do połowy czy do końca przyśpiesza identycznie,zauważyłem też, że podczas puszczania gazu ( podczas puszczania, nie po całkowitym puszczeniu ) również auto lekko poszarpie....

Co zrobiłem - nowa cewka NGK, przewody BOSCH, Świece NGK, przeczyszczona przepustnica oraz czujnik MAP w kolektorze, spr kostki ( zero śniedzi ), nowy filtr powietrza, spr wzelkie węże którymi mógłby łapać lewe powietrze....Obecnie zakąłda się nowy rozrząd z pompą wody , zawory sprawdzone, mieszczą się w tolerancji podanej przez producenta..... kompresja równa na wszystkich czterech cylindrach.

Zero błędów po diagnostyce komputerowej...

Panowie co może go jeszcze boleć...nie byłem u gazownika gdyż skupiłem się na jeździe na benzynie, na gazie problem również wystepuje z tym, że jest bardziej odczuwalny.....

Marcin - 3 Lip 2019, 20:40

Sprawdź jeszcze odmy. Później już tylko jazda z kompem i parametrami z ecu.
fajgi - 4 Lip 2019, 12:38

dziś mechanik ma zdemontowac odmę, podobno trochę z tym pracy bo kolektor przeszkadza....

Powiedzcie mi, czy części zamienne czyli cewka, kable, świece, które kupiłem mogą nie ogarniać LPG ?? może ktoś miał cewkę NGK lub swiece przy LPG i nie hulało to za specjalnie ? mechanik twierdzi że ewidentnie wypadają zapłony co jakiś czas i kazał dostarczyc stare elementy i będzie podmieniał.....może lepsze były by oryginalne świece FORDa ni jednoelektrodowa NGk ???

fajgi - 5 Lip 2019, 12:05

Auto odebrane od mechanika, rozrząd nowy, zawory idealnie, auto niestety dalej się zamula głównie na 3,4,5 biegu, czasami szarpnie, mechanik jezdził z kompem i diagnozował czujniki w czasie jazdy, wg niego wszystko jak najbardziej OK...odma czysta...niestety ale ręce opadają....auto jest z farbyczną instalacją, przejechało na niej 130 tyś km, czy możliwe, że katalizator jest przypchany po tym przebiegu z LPG ???zero błędów na diagnostyce za to wyskoczyły mi błędy DTC na zegarach typu 025100 i kilka innych niestety nie znalazłem interpretacji w necie....
Marcin - 8 Lip 2019, 21:31

Zdarzają się podróbki świec ngk (ja ostatnio bazuje tylko na denso), cewki są ok, kable to czasami loteria, w fordzie najlepiej oryginały.
Podczas diagnostyki objawy występowały? Mechanik na pewno ma pojęcie na temat tego co widzi na kompie?
Przytkany kat zamulałby cały czas.

fajgi - 9 Lip 2019, 12:55

Mechanik jeździł ze mną dobre 15 minut cały czas monitorując parametry, mam dwóch mechaników i nigdy jeszcze mnie nie zawiedli, myślę, że wie co czyta z laptopa :) Myślę, że jakby nie wiedział przyznałby sie że nie wie hyhy :)
Czekam na przepustnicę oraz czujnik MAP, załatwiłem używki na podmianę, jutro mają być.
Co zauważyłem jeszcze, to szarpanie nie jest typowym szarpaniem ( miałem kiedyś problem w Hondzie civic jak wypadał zapłon na jednym garze, zupełnie innczej chodził silnik i słychać było przez pół sekundy, że trzy gary pracują)...tu bardziej wygląda to tak, jakby ktoś siedział pod maską i pokrętełkiem nagle zabrał 30 koni a dosłownie za pół sekundy je oddał :) zauważyłem też od kilku dni, że obroty na postoju potrafią się delikatnie podbić co jakiś czas z 700 do koło 900 po czym wskazówka jekko się powychyla i wszystko wraca do normy, co ciekawe następnym objawem jest długie kręcenie ( 2-3 sekundy co któreś odpalenie ) rozrusznika zanim silnik zagada....przewaznie odpala od pierwszego zakręcenia ale raz co któreś odpalanie kręci dłużej i potem silnik przez sekundę tak jakby nie mógł się odnaleść....i wszystko wraca do normy....
Zauwazyłem jeszcze, że podczas puszczania gazu po dynamiczniejszym przyśpieszeniu ( nie całkowicie ale np do poziomu że noga wciska pedał na 1 cm ) również wystąpi efekt małej żabki :)

Niestety nie moge znaleść nikogo kto ma IDSa żeby mi przeprowadzić adaptację przepustnicy bo to może ona jest winna całemu zajściu, czekam na drugą ale bez adaptacji chyba nic nie wskóram.....

fajgi - 19 Lip 2019, 18:43

Up pi kilku dniach grzebania:
- druga przepustnica po adaptacji....
- drugi czujnik Map Sensor...
- trzecia już cewka zapłonowa używana chodząca do końca w aucie + kable zapłonowe fomoco...
- akumulator odpięty na 24H potem auto zagrzane na postoju + jazda ciągła godzine na różnych obrotach...
- jedyne co nie wyjąłem sprawdziłem to czujnik położenia wału ten przy skrzyni biegów pod autem, postaram się go wyjać może brudny, spróbuje zdobyć używany na podmianę....

Dzis zauważyłem z kumplem, że po dodaniu gazu na postoju słychać zassanie powietrza jakby auto było na sportowym układzie dolotowym.....czy wasze 1.4 lub 1.25 chodzą tak samo ? jakby stożek założył i przy dodaniu gwałtownym gazu słychać głośne zassanie w okolicy przepustnicy....mam nadzieję znaleźć gdzieś nowy oring który uszczelnia miejsce gdzie przepustnica przychodzi do kolektora...

Narazie mecz Fiesta - Ja ...2:0 dla auta.....

JoeMix - 19 Lip 2019, 23:10

fajgi napisał/a:
słychać zassanie powietrza jakby auto było na sportowym układzie dolotowym
Moja chodzi w sensie warczy jak odkurzacz jak jej depnę,,,
fajgi napisał/a:
czujnik położenia wału ten przy skrzyni biegów pod autem, postaram się go wyjać może brudny,
Jak się nic nie zmianiło to ten czujnik reaguje na zmianę pola magnetycznego i jest hermetycznie zamknięty w obudowie - wiec czyszczenie raczej nie pomoże, ale podmiana na inny to dobry pomysł,,,
fajgi - 20 Lip 2019, 14:36

Podmienie, w poniedziałek będę miał drugi, zauważyłem też że raz na 10 odpaleń niezależnie czy silnik ciepły czy po nocy-trzeba kręcić rozrusznikiem nawet 3 sekundy zanim odpali, a jak już odpali to przez sekundę obroty oscylują w granicy 500 żeby za momencik mieć idealne 800.....Tak jakby silnik pogubił się chwilę o co tu chodzi :) ...no cóż....podmieniamy dalej....
fajgi - 8 Sie 2019, 15:42

Czujnik położenia wału nowy mimo to że Stary nie wywala błędu...niestety nadal to nie to, cały czas spadki mocy szczególnie na klimie, odpalanie opanowane, winna instalacja gazowa, naprawione...
rodneysus - 2 Wrz 2023, 13:01

Temat dosyć stary ale ciekawe czy udało się rozwiązać ten problem. Mam to samo w silniku 1,4 bez gazu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group