|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - Problem ze wspomaganiem
Proti - 11 Cze 2019, 13:49 Temat postu: Problem ze wspomaganiem Witam, od ponad dwóch lat jestem szczęśliwym (tak mi się zdaje) posiadaczem Fiesty z 2008 roku. Jest to moje pierwsze auto, dlatego dopiero uczę się podstawowej wiedzy o samochodach.
Na co dzień przejeżdżam bardzo mało kilometrów, miesięcznie około 400 i to tylko w mieście, jednak zdarzyły się też wyjazdy na wakacje po 500 km i samochód nigdy mnie nie zawiódł. Jednak niedawno mechanik zwrócił mi uwagę, że praktycznie nie mam wspomagania i dojrzał, że "poci się" uszczelka przy maglownicy i od razu powiedział że jest ona do wymiany. Faktycznie, kierownica od samego początku chodzi dosyć ciężko (nie ma jednak dla mnie wielkiego problemu żeby obracać nią w miejscu) ale porównałem ją kiedyś do innej Fiesty i moim zdaniem było tak samo (a przynajmniej tak sobie wmówiłem). Poziom płynu jest w normie, chociaż raczej przy minimum. Wczoraj za to usłyszałem, że przy obracaniu kierownicy w miejscu w lewą stronę buczy jak się domyślam pompa wspomagania. Nie wiem czy tak było zawsze bo nie nasłuchiwałem. Niestety nie mam żadnego zaufanego mechanika, któremu powierzyłbym samochód bez obaw o obdarcie mnie z pieniędzy.
Po "krótkim" wstępie mam pytanie, czy ktoś z Was może przechodził przez podobny problem? O czym powinienem pomyśleć, regeneracji pompy, maglownicy?
W tym momencie natchnęło mnie by z ciekawości sprawdzić kolor płynu do wspomagania. Rozumiem że kolor błota nie jest odpowiedni...
JoeMix - 13 Cze 2019, 00:11
Proti napisał/a: | W tym momencie natchnęło mnie by z ciekawości sprawdzić kolor płynu do wspomagania. Rozumiem że kolor błota nie jest odpowiedni... | No nie,,,
Wspomaganie szybko sprawdzisz, zakręć kierownicą na maksa w jedną stronę i kręć w przeciwną i w połowie operacji wyłącz silnik,,, wtedy czuć ile wspomagania odchodzi,,,
Generalnie jak silnik pracuje to w układzie wspomaganie ciśnienie jest i pompa pracuje, jednak kiedy kręcisz kierownicą pompa ma opór i zaczyna "mocniej" pracować i może jakieś tam dzięki wydawać,,, głośniejsze niż zwykle warkotanie zazwyczaj świadczy o niskim poziomie płynu we wspomaganiu, natomiast całkiem normalnie jest głośne warkotanie jak już dokręcić kierownice na maxa a będziesz chciał kręcić dalej,,, przy czym jak mało płynu jest to znowu warczy bardziej niż zwykle,,,
Wydaje mi się ze normalnie przy zamkniętej masce pompę zagłuszy silnik i wytłumienie, przy otwartej może ją być słychać,,, no i jak uczyli na kursie, nie powinno się kręcić kierą jak auto stoi w miejscu bo ble, ble, ble,,, testy i diagnostykę wytrzyma
|
|