Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Chip tuning ze 100km na 125km i inne modyfikacje

Wobi - 14 Kwi 2019, 21:38
Temat postu: Chip tuning ze 100km na 125km i inne modyfikacje
Witam.
Chciałbym zapytać, czy któryś z użytkowników robił może chip tuning w silniku 1.0, ze 100km na 125km?
Jak wygląda to cenowo? Niestety w moim najbliższym ASO nie robią tego typu rzeczy.

Dodatkowo zapytam, czy jest możliwość komputerowego odblokowania niektórych systemów bezpieczeństwa, np wykrywanie znaków, hamowanie przed przeszkodą itp? Posiadam wersję titanium i tam dostepny jest system pasa ruchu i ruszania pod wzniesienie.
Pozdrawiam.

Wojtek Wawa - 15 Kwi 2019, 06:32

Nie da się i też o tym marzę. Błagam, jak znajdziesz kogoś w Polsce, kto to zrobi, choćby ASO za kilka tysięcy złotych, daj tu znać (albo na privie, jak to nie może być publiczne).

Co do innych ficzerów, patrz tutaj:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=277144

AdrianmoPl - 18 Kwi 2019, 17:06

Owszem da się w kraju w którym mieszkam to koszt 399 euro z 100 PS przerabiają na 140 tutaj link https://www.gp-tuning.at/...ecoboost-100-ps a jak dobrze zagadasz to i co nieco odblokują i zaktualizują nawigację z najnowszym Softem
Wojtek Wawa - 19 Kwi 2019, 10:27

Kompletnie nas nie zrozumiałeś. Nie zależy nam na cziptuningu, a na oryginalnym sofcie Forda.
kubs - 16 Wrz 2020, 13:06

Odświeżam temat - czy ktoś już może wie czy jest możliwość zmodyfikowania mk8 100km na 125km, podobnie jak to miało miejsce w przypadku mk7?
Wasabi - 16 Wrz 2020, 21:01

A jak to jest z gwarancją? Bo podobno wgranie oryginalnego softu ze 125-ki wykryją a chip tuningu nie..Też bym chętnie dłubnął bo 100 koni nie nadąża za zawieszeniem Fiesty.
kubs - 17 Wrz 2020, 09:09

W mk7 nie było problemu ze zmianą softu i jego wykrywaniem przez serwisy - nie wiem jak w mk8. Tak czy inaczej prawdopodobieństwo wykrycia i utraty gwarancji jest dość znikome, badałem temat dokładnie. Zastanawiam się nad chip tuningiem, gdyż przeskok ze 100 na 125 nie jest zbytnio zauważalny, ale ze 100 na 140 przy wzroście momentu obrotowego już zdecydowanie tak. Jedyny tak naprawdę istotny problem to to, że po aktualizacji komputera w serwisie przy przeglądzie nic nie zostanie z chip tuningu.
Mars - 17 Wrz 2020, 20:10

kubs napisał/a:
... Jedyny tak naprawdę istotny problem to to, że po aktualizacji komputera w serwisie przy przeglądzie nic nie zostanie z chip tuningu.


W firmie robiącej tuning masz kopię oryginalnego oprogramowania i kopię zmienionego. Jedziesz i wgrywają. Nie widzę problemu.

kubs - 18 Wrz 2020, 12:56

Nie jestem specem, jednak wszędzie gdzie się kontaktowałem (ze znanymi graczami na rynku tuningu) była informacja, że jak ford zaktualizuje komputer, to niestety tuning trzeba robić (co do zasady) od początku. Także jakiś problem jednak jest.
Mars - 18 Wrz 2020, 16:23

Ja piszę o informacji, jaką dostałem podczas tuningu sterownika mojej fiesty.
Wasabi - 5 Sty 2021, 10:15
Temat postu: Re: Chip tuning ze 100km na 125km i inne modyfikacje
Jakbyś chciał mieć czytanie znaków/ automatyczne światła drogowe to konieczna jest wymiana kamery IPMA. Musi mieć końcowe oznaczenie np. BE, CE zamiast AE czy AG. Do znaków najlepiej wymienić też licznik, bo na czarno-białym wygląda to słabo. A co do systemu pre-collision to konieczne byłoby dołożenie radaru i kamera IMPA z oznaczeniem końcowym CE.
mayak - 4 Kwi 2021, 19:57
Temat postu: Re: Chip tuning ze 100km na 125km i inne modyfikacje
Wasabi napisał/a:
A co do systemu pre-collision to konieczne byłoby dołożenie radaru i kamera IMPA z oznaczeniem końcowym CE.

dorzucę:
w Focusach mk4 z samym precolision można wymieniając tylko klawise tempomatu dołożyć tempomat adaptacyjny - w mk8 jest pewno tak samo :)

Wasabi - 5 Kwi 2021, 08:50

Niestety to nie jest takie proste. Focusy są wyposażone w pre-collision, który działa do 180 km/h. To znaczy, że wszystkie są również wyposażone w radar, który znajduje się za zderzakiem. I wtedy wystarczy wrzucić inne przyciski na kierownicę, aktywować i ewentualnie można wymienić licznik na kolorowy. W Fieście czy Pumie są dwa systemy pre collision: jeden działający na podstawie kamery IPMA (ten do 120 km/h) i ten korzystający z kamery i radaru. Czyli żeby mieć aktywny tempomat trzeba dołożyć radar wraz z wiązką (w ST odpada, ze względu na intercooler). Sama zmiana kamery na tą z końcówką C, umożliwi dołożenie rozpoznawania znaków (nawet na wyświetlaczu monochrom), Driver Alert, zmiana świateł drogowe/mijania i właśnie pre-collision do tych 120 km/h.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group