Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - silnik Ecoboost hybrid

PrzemKo80 - 4 Kwi 2019, 13:42
Temat postu: silnik Ecoboost hybrid
Jak myślicie? Warto czekać? Jakie ceny podejrzewacie?

http://www.newsauto.pl/fo...coboost-hybrid/

AnonimowyAlkoho - 4 Kwi 2019, 19:23

Myślę że warto czekać
wujekcybul - 7 Kwi 2019, 08:58
Temat postu: Re: silnik Ecoboost hybrid
PrzemKo80 napisał/a:
Jak myślicie? Warto czekać? Jakie ceny podejrzewacie?

http://www.newsauto.pl/fo...coboost-hybrid/


IMO nie warto lekko plus 10k moze nawet 15k drozej od 1.0 EB. Lepiej kupic 100KM i zrobic chip i jeszcze zostanie na DP bez GPF.

msky - 7 Kwi 2019, 11:23

Nie warto czekać, bo:
- ten micro hybryda nie wiele daje - patrz suzuki swift
- cena pójdzie mocno do góry
- oszczędności będą bardzo małe

Bulba - 9 Kwi 2019, 21:35

Zgadzam sie w 100% z msky
Wojtek Wawa - 12 Kwi 2019, 11:13

Sam mam micro micro hybrydę w maździe i w teorii:
1. oszczędza to akumulator - nasze fiesty ładują się podczas hamowania silnikiem, tak samo robi mazda, ale do szybkiego ładowania ma oddzielny kondensator, dzięki czemu akumulator nie dostaje super mocnego gwałtownego strzału z alternatora
2. oszczędza paliwo.

W praktyce są 3 osoby w moim biurze z tym systemem i jedna wymienia akumulator po 5 latach, ja wymieniłem po roku, a kolega po 3 miesiącach od zakupu. A spalanie podobno maks 0.8 l na 100 km da się oszczędzić - o tyle w mojej maździe oszukuje właśnie komputer spalania. Większość ludzi tego nie zauważy.

Natomiast w fieście będzie dodatkowo silnik elektryczny zblokowany z silnikiem spalinowym i to na pewno pomoże w strzale z momentu obrotowego zanim turbina się zdąży rozkręcić. Tylko
a) ten silnik elektryczny będzie miał malutki moment obrotowy, zgaduję że okolice 30 Nm, bo gdyby to było 80 i więcej to zmieniam zdanie
b) cały system będzie ważyć zgaduję okolice 50 kg minimum (zależy jak duży będzie magazyn prądu (kondensator/bateria)).

Wg mnie dopłata do systemu hybrydowego może się zwrócić w kilka lat, jeśli ktoś mieszka w dużym mieście (nie obok dużego miasta:-) i musi jeździć w godzinach szczytu (np. ma dzieci, które same do szkoły nie dojadą). Gdyby system dawał tylko średnio 1l/100 km, oszczędność roczna przy przebiegu 10 000 km w mieście to okolice 500 zł. I tu wszystko rozbija się o cenę - bo jeśli hybryda będzie kosztować 5000 zł więcej, to amortyzacja zajęłaby statystycznie 10 lat i tu zgadzam się, mało kto się tym zainteresuje.
Ale żyjemy w UE, jeśli ford nie sprzeda dużo fiest w wersji hybrydowej, wtedy zapłaci srogie kary - musi zachęcić klientów, a może nawet usunie wersje zwyczajne z cenników. I niestety to drugie jest całkiem prawdopodobne - ford słynie z zamykania nawet dochodowych linii modelowych (co chyba miesiąc ostatnio zamyka produkcję jakiegoś modelu/fabrykę).

Wojtek Wawa - 12 Kwi 2019, 11:54

Znalazłem w niemieckej prasie sprzed 6 h, że fiesta dostanie 50 Nm z silnika elektrycznego. To prawie równo pomiędzy tym co szacowałem, a co uważam, że byłoby dość odczuwalne :-)

Dla przypomnienia 1.0 100KM ma obecnie okolice 170 Nm. Ciekawe, czy pojawi się ten samochód jako demo w salonie w Warszawie? To nie jest takie oczywiste, bo chyba fiesty ST do dziś nie ma (?).

msky - 13 Kwi 2019, 17:40

Ciekawie napisane.

Jak chciałem kupić swifa 1.2 hybrid to sprzedawca powiedział, że system jest sprzedawany po kosztach, bo i tak zarabiają na tańszych wersjach 52 tys zł, więc jak biorą 59 tys zł za topową odmianę silnika 1.2 z mildem to jest to czysta okazja...

Ford pewnie będzie robić podobną strategię. Zarobi na trendach, a w titaanium straci... (mniej więcej). Liczy się ilość sprzedanych aut, a nie ich wartość jednostkowa dla UE.

Osobiście za 4 lata pewnie będę brać bardziej hybrydę i automat pod uwagę niż milda.

Wojtek Wawa - 15 Kwi 2019, 07:28

O widzisz, czyli to samo u każdego producenta. Za 2 lata każdy producent w UE ma mieć średnią emisję CO2 95 gr na 1 km. Bez elektryków/plug in hybryd tego nie spełnią.
A jeździłeś tą mild hybrydą suzuki - miałeś porównanie? Bo ciekawi mnie ten moment silnika elektrycznego - czy jest odczuwalny. Np w yarris hybrid w ogóle - też rozmyślaliśmy nad nim, ale fiesta wygrała wszystkim (ceną, wyglądem, przyjemnością z jazdy, nowoczesnością, wyposażeniem, gwarancją) poza spalaniem :-)

msky - 15 Kwi 2019, 19:50

Tak jeździłem swiftem 1.2 hybird. W sumie 2 jazdy testowe u 2 dilerów w Warszawie.
Raz jechałem całe 12 km wersją hybrid, a raz zwykłą prawie 20 km, obie 90 KM.
Jeden i drugi pokazywał 5,5 litra przez ten kawałek.
Nie czułem różnicy, oprócz tego, że za drugim razem poczułem jak bardzo boli mnie kręgosłup od tego "tłuczka" - twarde zawieszenie.

spalanie hybird

Co do yarisa hybrid też myślałem o nim, ale przegrał brakiem podgrzewanych foteli i słabymi światłami bez ledów! Nawet zwykła wersja 1.5 nie była dla mnie atrakcyjna cenowo.
Ford miał w zasadzie to co napisałeś :)

Wojtek Wawa - 16 Kwi 2019, 08:03

Wg raportów spalania, które zalinkowałeś, oszczędność na soft hybrydzie to około 0.5 l/100 km. Słabo.

Z drugiej strony jak porównam spalania samochodów benzynowych dziś, a 15 lat temu, to widzę sporą przepaść. Widać te małe kroki sporo dają. Zresztą nasze ecoboosty na trasie palą już bardzo mało, a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie.

mskgs - 17 Kwi 2019, 08:38

Wojtek Wawa napisał/a:
a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie.


No nie wiem czy tacy szczęśliwi, biorąc pod uwagę, że większość narzeka na odłączanie cylindra (zarówno w 1.0 jak i 1.5 w Focusie). Niby też to mam - jeżeli faktycznie - to na pewno o spalaniu w okolicach 4 litrów nie ma mowy, chyba że masz na myśli 4,5 - 4,9. :D Czyli podobne wyniki jakie robił "stary" 1.0 EcoBoost we Fieście mk7 FL bez odłączanego cylindra. Już nawet start-stop przy tym staje się użyteczny, bo przynajmniej samochód nie smrodzi stojąc na światłach. ;) Ślepa uliczka. Na testach coś się urwie, ale niestety w realnej jeździe większość eko-wspomagaczy się nie sprawdza.

BRUNNER - 17 Kwi 2019, 09:31

Jestem ciekawy czy posiadacze 1.0 czują jakoś to odłączanie cylindra... Ja jakoś nie mogę tego zauważyć...
mskgs - 17 Kwi 2019, 11:37

Też tego nie odczuwam, podobno w Focusach 1.0 i 1.5 są wyczuwalne jakieś drgania. W sumie bym się nie zdziwił jakby we Fiestach nie było tego osiągnięcia techniki. :P
seee8a - 17 Kwi 2019, 21:05

mskgs napisał/a:
Wojtek Wawa napisał/a:
a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie.


No nie wiem czy tacy szczęśliwi, biorąc pod uwagę, że większość narzeka na odłączanie cylindra (zarówno w 1.0 jak i 1.5 w Focusie). Niby też to mam - jeżeli faktycznie - to na pewno o spalaniu w okolicach 4 litrów nie ma mowy, chyba że masz na myśli 4,5 - 4,9. :D Czyli podobne wyniki jakie robił "stary" 1.0 EcoBoost we Fieście mk7 FL bez odłączanego cylindra. Już nawet start-stop przy tym staje się użyteczny, bo przynajmniej samochód nie smrodzi stojąc na światłach. ;) Ślepa uliczka. Na testach coś się urwie, ale niestety w realnej jeździe większość eko-wspomagaczy się nie sprawdza.


Narzeka? Co im w tym przeszkadza?

mskgs - 18 Kwi 2019, 08:12

Tak jak pisałem, podczas gdy jeden cylinder jest odłączony czuć wibracje/drgania.
msky - 20 Kwi 2019, 14:03

mskgs napisał/a:
Tak jak pisałem, podczas gdy jeden cylinder jest odłączony czuć wibracje/drgania.


W jakich zakresach obrotów?
Z którego miesiąca masz auto?

mskgs - 21 Kwi 2019, 21:18

msky napisał/a:

W jakich zakresach obrotów?
Z którego miesiąca masz auto?


https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294595
Ja nic nie czuję, a jestem wyczulony na takie rzeczy. Samochód mam wyprodukowany w maju 2018, już z GPF-em. W sumie nie zdziwiłbym się, gdyby Fiesta nie miała tego wynalazku. :D

msky - 22 Kwi 2019, 11:07

Mój jest z czerwca też ma GPF, ale poniżej 1800-1900 obr. wibruje, stąd moje pytanie :)
mskgs - 22 Kwi 2019, 23:08

Tam pisali coś koło ~2000-2200 z tego co pamiętam. :) Akurat wibracje przy obrotach < ~1800 są normalne w 1.0, "Ten Typ Tak Ma" jak to mówią.
msky - 28 Maj 2019, 11:45

Zapowiada ciekawie, nowy artykuł.
Oczywiście bełkot marketingowy, będzie kosztować dodatkowe PLN'y

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-silnik-1-0-ecoboost-wciaz-nagradzany,nId,3012965

Iche - 27 Lip 2020, 08:23

Hej, z racji tego, że dostałem silnik Ecoboost Hybrid zupełnym przypadkiem, to podzielę się pierwszymi spostrzeżeniami (zamówiłem 1.0 140km zwykłą benzynę, hybryda nie była dostępna do zamówienia) a po pierwszych oględzinach na placu forda okazało się, że przyszła hybryda 155 koni, nie musiałem nic dopłacać więc jak dla mnie plus. Mam przejechane dopiero 650km tym autem, spalanie na początku ponoć i tak jest większe na dotarciu. Na razie spala 7l w mieście na autostradzie ok 5.5-6. Silnik elektryczny jest dość mocno odczuwalny tak samo, jak rekuperacja przy hamowaniu silnikiem, przy tym drugim nawet słychać dźwięki jak w elektrycznym aucie. Jest też ekran hybrydowy, który pokazuje, jak odzyskuje energie i kiedy wspomaga. Czy jest bardziej ekonomiczny to ciężko mi na razie powiedzieć.

Sama bateria, a raczej jej obudowa jest widoczna, jak podniesie się auto do góry, mniej więcej pod siedzeniem pasażera jest całkiem duża pucha na nią i kable wysokiego napięcia pomarańczowe od niej wychodzą, silnik elektryczny też zlokalizowany jest trochę jak mocno przerośnięty rozrusznik.


(silnik elektryczny to ten od przodu po lewej stronie)

zwardek - 27 Lip 2020, 10:40

Można jechać tylko na silniku elektrycznym?
Iche - 27 Lip 2020, 15:51

zwardek napisał/a:
Można jechać tylko na silniku elektrycznym?


Nie ma takiej opcji, to jest raczej miękka hybryda i tylko wspomaga

msky - 3 Sie 2020, 20:57

Gratulacje :)
Jechałem takim nową Pumą, powiem tak, różnica jest spora. Lepiej przyspiesza, trochę fajnej hamuje. Ogromny plus to start stop z prawdziwego zdarzenia, a nie tak jak u mnie - szarpanie cały samochodem :P
Spalanie pewnie będzie mniejsze niż bez milda, ale masz 155 KM, a nie 125 :)
Ciesz się i szerokiej drogi :)

Iche - 4 Sie 2020, 10:12

msky napisał/a:
Gratulacje :)
Jechałem takim nową Pumą, powiem tak, różnica jest spora. Lepiej przyspiesza, trochę fajnej hamuje. Ogromny plus to start stop z prawdziwego zdarzenia, a nie tak jak u mnie - szarpanie cały samochodem :P
Spalanie pewnie będzie mniejsze niż bez milda, ale masz 155 KM, a nie 125 :)
Ciesz się i szerokiej drogi :)


Start stop faktycznie ciężko zauważyć, że się silnik włącza lub wyłącza, chociaż aktywuje go tylko przy dłuższych postojach. Ciekawe rozwiązanie jest przy hamowaniu do zera, poniżej 20km/h kiedy wciśnie się sprzęgło i hamulec to silnik się po prostu wyłącza. Samo hamowanie jest troche na dwa razy, najpierw czuć hamowanie silnikiem a po sekundzie czuć dodatkowe hamowanie silnika elektrycznego i trzeba się troszkę od tego przyzwyczaić

Wojtek Wawa - 4 Sie 2020, 18:50

Ale czad ten silnik. Szczerze gratuluję. Sam bym się przejechał takim, bo wszędzie słyszę zachwyty nad nim.
qualin - 5 Sie 2020, 11:05

Jakie to ma osiągi? Jest lepiej jak w 140KM? Generalnie ford znowu leci w kulki. Właśnie bawiłem się konfiguratorem i robiłem Focusa. Nie można już wziąć silnika 1.5 182 KM z manualem, jest tylko opcja z automatem. Z manualem dostępne tylko hybrydy. Do tego hybryda tańsza niz diesel. Czyli tak będą zmuszać ludzi do kupna hybryd. Znowu też w pakietach namieszali i są już prawie tylko same duże paczki każda po 4-5 tys. Prawie żadnego dodatku nie można wziąć "pojedynczo" i tym sposobem taki focus stline w hybrydzie wychodzi mi aż 117 tys zł, a nie jest to max opcja. Żeby było zabawniej to na maxa dopakowana fiesta st wychodzi taniej, a i dodali nowy wzór felgi 19 do Fiesty ST ;)
Wojtek Wawa - 5 Sie 2020, 12:42

Ale przeciez hybrydy sa przezajefajne. Wiec ja lubie takie zmuszanie. A jak sobie konfigurowalem focusa to tez mi zawsze wychodzilo tyle co Tobie i to 2 lata temu.
Na szczescie Ford daje rabaty.
Fiesta ST wg mnie duzo stracila po pojawieniu sie wersji 155 KM hybrid. Bo ST
1. mialo problemy z silnikiem
2. nie mialo nigdy systemu parkowania, nawet za doplata
3. bylo bardzo twarde, bo wypas byl jedynie z 19 calami

Wg mnie jak ktos nie jezdzi autostradami w stylu "na bandyte/morderce", to ST jest pozbawiona sensu, w porownaniu do wersji 155.

Wojtek Wawa - 5 Sie 2020, 12:51

W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp.
Wojtek Wawa - 5 Sie 2020, 13:51

Zrobilem male rozeznanie, i widze, ze w Pumie ta hybryda nic wiecej nie wazy niz wersja 125 KM, co jest raczej bledem w danych. Przyspiesza do 100 kmh o 1 s lepiej, i ma o 50 Nm wiecej, czyli prawie o 1/4. I do tego mniej pali. Czekam na wrazenia z jazdy :-)
Iche - 9 Sie 2020, 21:02

qualin napisał/a:
Jakie to ma osiągi? Jest lepiej jak w 140KM? Generalnie ford znowu leci w kulki. Właśnie bawiłem się konfiguratorem i robiłem Focusa. Nie można już wziąć silnika 1.5 182 KM z manualem, jest tylko opcja z automatem. Z manualem dostępne tylko hybrydy. Do tego hybryda tańsza niz diesel. Czyli tak będą zmuszać ludzi do kupna hybryd. Znowu też w pakietach namieszali i są już prawie tylko same duże paczki każda po 4-5 tys. Prawie żadnego dodatku nie można wziąć "pojedynczo" i tym sposobem taki focus stline w hybrydzie wychodzi mi aż 117 tys zł, a nie jest to max opcja. Żeby było zabawniej to na maxa dopakowana fiesta st wychodzi taniej, a i dodali nowy wzór felgi 19 do Fiesty ST ;)


hej, mam porównanie do 140 km wersji i widzę sporą różnicie, w trybie normal jej nie widać co prawda, ale po przełączeniu się na sport różnica jest ogromna :) Jeszcze chwila i dobije, chociaż do 1500km (mało teraz jeżdżę, przez co na liczniku mam niecałe 900km przejechane) i pociśnie ją trochę bardziej po zmianie oleju etc.
Dzwięk po małej modyfikacji wydechu też jak dla mnie fajny: https://www.youtube.com/watch?v=rbkgXTLUyYw

Iche - 9 Sie 2020, 21:10

Wojtek Wawa napisał/a:
W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp.


Też byłem mocno zdziwiony, jak podniosłem maskę, bo na początku myślałem, że w fabryce się pomylili i nakleili jakiś dziwny emblemat z innego auta o hybrydzie. Natomiast po podniesieniu maski pierwsza uwaga to gdzie u licha jest turbo, bo zazwyczaj w poprzednich testowych, jakie oglądałem znajdowało się ono z przodu silnika, natomiast w tym rodzaju silnika jest ono za nim schowane. Lubie hybrydy ze względu na fajne osiągi przez wspomaganie np silnikiem elektrycznym, ale na razie ekonomicznie to nie jest xD

W konfiguratorze nadal nie ma wzmianki o hybrydzie tak samo, jak nie ma mowy o przednich czujnikach parkowania czy ładowarce indukcyjnej w zestawie, nie narzekam, bo dostałem to za darmo, można by powiedzieć.

Iche - 9 Sie 2020, 21:12

Wojtek Wawa napisał/a:
Ale czad ten silnik. Szczerze gratuluję. Sam bym się przejechał takim, bo wszędzie słyszę zachwyty nad nim.


Jeśli będziesz we Wrocławiu np to daj znać z wyprzedzeniem to będziesz mógł potestować :)

qualin - 10 Sie 2020, 22:04

Iche napisał/a:
Wojtek Wawa napisał/a:
W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp.


Też byłem mocno zdziwiony, jak podniosłem maskę, bo na początku myślałem, że w fabryce się pomylili i nakleili jakiś dziwny emblemat z innego auta o hybrydzie. Natomiast po podniesieniu maski pierwsza uwaga to gdzie u licha jest turbo, bo zazwyczaj w poprzednich testowych, jakie oglądałem znajdowało się ono z przodu silnika, natomiast w tym rodzaju silnika jest ono za nim schowane. Lubie hybrydy ze względu na fajne osiągi przez wspomaganie np silnikiem elektrycznym, ale na razie ekonomicznie to nie jest xD

W konfiguratorze nadal nie ma wzmianki o hybrydzie tak samo, jak nie ma mowy o przednich czujnikach parkowania czy ładowarce indukcyjnej w zestawie, nie narzekam, bo dostałem to za darmo, można by powiedzieć.

Jak nie ma jak jest normalnie hybryda do wyboru w konfiguratorze, w czujniki przednie z tego co kojarzę to aktualnie jest standardowe wyposażenie od początku roku w wersjach X.

Iche - 11 Sie 2020, 12:19

qualin napisał/a:
Iche napisał/a:
Wojtek Wawa napisał/a:
W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp.


Też byłem mocno zdziwiony, jak podniosłem maskę, bo na początku myślałem, że w fabryce się pomylili i nakleili jakiś dziwny emblemat z innego auta o hybrydzie. Natomiast po podniesieniu maski pierwsza uwaga to gdzie u licha jest turbo, bo zazwyczaj w poprzednich testowych, jakie oglądałem znajdowało się ono z przodu silnika, natomiast w tym rodzaju silnika jest ono za nim schowane. Lubie hybrydy ze względu na fajne osiągi przez wspomaganie np silnikiem elektrycznym, ale na razie ekonomicznie to nie jest xD

W konfiguratorze nadal nie ma wzmianki o hybrydzie tak samo, jak nie ma mowy o przednich czujnikach parkowania czy ładowarce indukcyjnej w zestawie, nie narzekam, bo dostałem to za darmo, można by powiedzieć.

Jak nie ma jak jest normalnie hybryda do wyboru w konfiguratorze, w czujniki przednie z tego co kojarzę to aktualnie jest standardowe wyposażenie od początku roku w wersjach X.


Faktycznie w końcu zaktualizowali konfigurator, jeszcze tydzień/dwa temu nie było w nim hybryd, czujniki także widzę że są w wersji X (jak ja zamawiałem st-line X to nie było o nich wzmianki dlatego ciesze się że je dodali i się załapałem na tą zmianę )

qualin - 11 Sie 2020, 19:05

Czujniki są już dostępne od stycznia ;)
Wojtek Wawa - 17 Sie 2020, 11:20

Hehe, akurat przejezdzalem przez Wroclaw i to Fiesta, ale wiadomo, teraz covid19 to nikomu nie bede sie ladowal do samochodu, a i sam jezdze wylacznie wlasnymi. Bardzo mi jednak milo, ze w ogole o tym pomyslales. Juz w pumie ten silnik zdobyl spore uznanie, w takiej ponad 150 kg lzejszej i nizszej fiescie, to mysi byc naprawde przyjemny zestaw do zabawy.
Fiesta duzo pali w miescie, wiec to Twoje "sporo" to ile wynosi? Obawiam sie, ze ponizej 7 l na 100 km to juz jest sukces dzieki hybrydzie.
Dotarles? Napisz cos wiecej - im wiecej, tym lepiej.

Wojtek Wawa - 17 Sie 2020, 16:11

Troche musialem poszukac, zeby znalezc dane techniczne tej wersji:
https://www.parkers.co.uk...ition-3d/specs/

1214 kg, 8.6 s do 96 kmh, 240 Nm.

Wg mnie swietnie, bo wbrew pozorom uwazam, ze czas do 100 kmh to jest cos malo znaczacego, ponizej 9 s jest juz bardzo dobrze. Ale te 240 Nm przy 1214 kg musi naprawde wciskac w fotel.

Iche - 18 Sie 2020, 14:16

Wojtek Wawa napisał/a:
Hehe, akurat przejezdzalem przez Wroclaw i to Fiesta, ale wiadomo, teraz covid19 to nikomu nie bede sie ladowal do samochodu, a i sam jezdze wylacznie wlasnymi. Bardzo mi jednak milo, ze w ogole o tym pomyslales. Juz w pumie ten silnik zdobyl spore uznanie, w takiej ponad 150 kg lzejszej i nizszej fiescie, to mysi byc naprawde przyjemny zestaw do zabawy.
Fiesta duzo pali w miescie, wiec to Twoje "sporo" to ile wynosi? Obawiam sie, ze ponizej 7 l na 100 km to juz jest sukces dzieki hybrydzie.
Dotarles? Napisz cos wiecej - im wiecej, tym lepiej.


Nie ma sprawy, w razie czego zaopatrzymy się w maseczki i śmiało możesz potestować. W mieście pali naprawdę różnie, w trybie eko praktycznie nie da się dynamicznie jechać, ale w tym trybie i z włączonym start stop da się zrobić 6.3l/100km. Natomiast w normalnym trybie to już jakieś 7.2l-8l/100km. W trybie sport wygląda na to, że ile zalejesz to tyle spalisz :D pokazuje od 8.8 l do 14 l

Jeśli chodzi o dotarcie, to ma przejechane dokładnie 1001 km. Jeszcze 500 km i zmienię, olej, filtr etc to poszaleje, jak na razie to zrobiłem kilka startów, aby sprawdzić czas. w jakim się wyzbiera do setki. Na lekko mokrawej nawierzchni udało się 8.0 równo zrobić, po dotarciu już niedługo planuje zrobić filmik, bo widziałem, że tylko z pumy na tym silniku są na yt. Myśle, że da się zejść poniżej 8s na dobrej nawierzchni i z short shifterem świeżo zamontowanym :D

Na minus przyśpieszenia też są opony, wcześniej widziałem, że montowane do st-line były Michelin Pilot Sport 4, teraz są montowane Michelin Primacy 4 i najchętniej to zamienił bym się z kimś za używki pilot sportów 4 za moje Primacy 4 z 1000 przebiegu xD Opony są bardzo dobre do codziennej jazdy pewnie i lepsze do takiej, ale maja mniej sportowego zacięcia na suchym.

Wojtek Wawa - 19 Sie 2020, 14:14

Dzieki za update. Masz racje ze wszystkim:
1. short shifter rzeczywiscie by sie przydal, zwlaszcza w porownaniu do mojej mx5 skoki sa ogromne. Podobno w ST to poprawili, super, ze to skorygowales
2. spalania masz identyczne jak nie hybrid, ale cos mi sie wydaje, ze jednak zwawiej jezdzisz niz moja zona :-)
3. te opony nie sa zle, ale rzeczywiscie przydalby Ci sie ps4, ktore wsadzali wczesniej... Sam w fiescie jezdze na primacy 3 i 16 calach i spokojnie daje rade przekraczac poziom strachu w zakretach, ale widzac Twoje modyfikacje, zapewne szukasz kazdego kmh w apexie i tam roznica opon pomiedzy eko-premium, a UHP duzo daje. Jakbys szukal czegos taniego, to w mojej ND mx5 mam falkeny fk510 (najmniejszy rozmiar 215/45R17), te opony nic nie kosztuja, a przyczepnosc maja przezajebista + komfort. Wady to przez ten komfort nie daja precyzji sterow i sa bardzo szerokie - nominalnie niby 1 cm szerzej, a w porwnaniu do s001 3 cm grubiej. Ale np mi sie szeroka guma podoba. Ale tez cos za cos, samochod zaczal mi na nich palic o 1 l na 100 km wiecej i osiaga dobre 10 kmh mniej, a i przesadna przyczepnosc to nie to czego szukam, wiec je juz szybko starlem driftujac.
4. super pomysl z tym youtube, szukalem ile wlezie filmikow na ten temat i jak Ty znalazlem wylacznie pume.

Czekam na wrazenia z gonienia:-)

qualin - 20 Sie 2020, 11:25

To spalanie masz bez rewelacji. Wniosek z tego taki, że masz ciężka nogę. Ja jeżdżąc spokojnie z przewidywaniem sytuacji na drodze, hamowaniem silnikiem itp jestem w stanie zrobić spalanie ok 6 po mieście (1.0EB 100KM). Jazda normalna to jakieś 6.4-6.5, a dynamiczna +nie mówię tu o piłowaniu do odcinki na każdym biegu) max 7.
Średnie spalanie z 13 tys km mam 6.6 (80% to jazda po Trójmieście)

Iche - 24 Sie 2020, 10:10

qualin napisał/a:
To spalanie masz bez rewelacji. Wniosek z tego taki, że masz ciężka nogę. Ja jeżdżąc spokojnie z przewidywaniem sytuacji na drodze, hamowaniem silnikiem itp jestem w stanie zrobić spalanie ok 6 po mieście (1.0EB 100KM). Jazda normalna to jakieś 6.4-6.5, a dynamiczna +nie mówię tu o piłowaniu do odcinki na każdym biegu) max 7.
Średnie spalanie z 13 tys km mam 6.6 (80% to jazda po Trójmieście)


Przejechałem ostatnio sporo w eko mod, korzystałem nawet z "trenera eko" z ustawień i poniżej 7.2 l na 100 nie było szans zejść, hamowanie silnikiem, auto start stop etc. W poprzedniej Fiescie miałem diesla i w mieście spokojnie dawała rade 5l/100 w trasie nawet 4 wiec dla mnie spora różnica :D

Maciej87 - 24 Sie 2020, 21:11

Jak już piszecie o spalaniu to ja wracając wczoraj od teściów osiągnąłem spalanie 4,9 z kompa a 5,2 z dystrybutora. 2 dorosłe osoby na pokładzie + 1,5 roczne dziecko + 3 mniejsze skrzynki ze słoikami z zaprawami + mała skrzynka ziemniaków :hihihi: + bagaże.

Jazda przepisowa tj. w zakresie 60-130 km/h przy średnim natężeniu ruchu i bez zbędnego deptania do oporu ;)

Fiesta z podniesioną mocą do 155 KM i 216 Nm.

Wojtek Wawa - 10 Wrz 2020, 13:50

I jak tam ten hybrid, dotatry i zmierzone osiagi?
msky - 20 Wrz 2020, 20:28

Maciej87 napisał/a:


Fiesta z podniesioną mocą do 155 KM i 216 Nm.


To musi być cud...
Jak ja sprawdzałem to maks to 149-150 KM.
Dlatego mam wgrany oryginalny soft od 140 KM...

U kogo robiłeś?
Informował o ryzyku ingerencji mechanicznej w chipa?

Iche - 25 Wrz 2020, 09:37

Wojtek Wawa napisał/a:
I jak tam ten hybrid, dotatry i zmierzone osiagi?


Hej, przyspieszenie na suchym w końcu i przy dobrej zmianie biegów 7.1 s do 100 (short shifter, dolot i wydech robiony wątpię, żeby 2 ostatnie rzeczy, dodały mocy, szczególnie że komputer dostosuje się do większej ilości powietrza po pierwszym odpaleniu). Jestem zadowolony, bo to nie dużo gorzej od ST xD

Spalanie natomiast się polepsza, trip do Zakopanego pokazał w trasie (autostrada 140/150km/h i normalna traska) 6,0 l/100km miastowa jazda ok 6,6 l - 7,5 l / 100 km

Jak dorwę siedzenia z st w pól skórze to może się pokuszę bo przydało by się lepsze trzymanie w zakrętach.

Co do ciekawostki, powiedziano mi na serwisie forda od mechanika który był na jakimś szkoleniu w fabryce gdzie robią te silniki, że te mild hybrid dzięki silnikowi elektrycznemu mają większe turbo, dzięki temu są luźniej poskładane plus zalane są w fabryce olejem który powinien być wymieniony nie wcześniej niż 5000 km przy normalnej jeździe i nie później niż 8k (tego w serwisie normalnie raczej nikt wam nie powie :D )

Wojtek Wawa - 25 Wrz 2020, 15:23

WOW, 7.1 to naprawde szybko! Gratuluje!
Iche - 25 Wrz 2020, 19:40

Dzięki, za jakiś czas, ze znajomymi którzy co prawda mają lepsze fury, jedziemy na Nurburgring tak dla funu i pomyślałem, że biedną fiestę tam przedmucham to może nagram jakiś filmik. Wiadomo, że auto te nie jest do tego stworzone, ale myślę, że w zakrętach zdziwi kilka osób tam :D
Wojtek Wawa - 28 Wrz 2020, 16:30

Fiesta jest niewiarygodna w zakretach, raz w 3 lata mnie ciut zaskoczyla na ciasnym eSie na mokrym asfalcie - tyl poszedl na tyle, ze bez szybkiej kontry byloby zle. Ale to bylo 80@40, a i opony nie sa juz nowe, co wlasnie na mokrym robi roznice. Gdy byla nowa nawet w deszczy nie potrafilem jej wyprowadzic z rownowagi.
Jak mierzyles przyspieszenie? Apka, czy driftbox? Jak apka to podaj jaka, sciagne i porownam moje autka.

Iche - 28 Wrz 2020, 18:43

Wojtek Wawa napisał/a:
Jak mierzyles przyspieszenie? Apka, czy driftbox? Jak apka to podaj jaka, sciagne i porownam moje autka.


Hej, używałem urządzenia Dragy z dedykowaną apką na iOS pewnie na androida tez jest ale trzeba mieć samo ustrojstwo też

Wojtek Wawa - 29 Wrz 2020, 09:39

Mierzyles takim sprzetem, to az szkoda, ze nie wrzuciles na youtube. Sam moge co najwyzej komorka zmierzyc.
Iche - 29 Wrz 2020, 19:37

Wojtek Wawa napisał/a:
Mierzyles takim sprzetem, to az szkoda, ze nie wrzuciles na youtube. Sam moge co najwyzej komorka zmierzyc.
filmik jest w przygotowaniu, chce dodać kilka fly bays etc a pogoda nie zachęca
qualin - 2 Paź 2020, 01:06

7.1? Ford podaje 8.9s, a focus z tym samym silnikiem 9.1. także coś nie halo z Twoimi pomiarami bo 2s różnicy w życiu nie będzie od tego co producent podaje.
Iche - 2 Paź 2020, 09:58

qualin napisał/a:
7.1? Ford podaje 8.9s, a focus z tym samym silnikiem 9.1. także coś nie halo z Twoimi pomiarami bo 2s różnicy w życiu nie będzie od tego co producent podaje.


Mierzone kilkakrotnie, najlepszy czas 7.1, średnia z kilku 7.7 (jak bym polegał na prędkościomierzu to wyszłoby co chwile 7 równe, bo przekłamuje)

Dodatkowo 100km/h na 2 biegu akurat osiąga

qualin - 2 Paź 2020, 13:01

W takim razie Twój sprzęt pomiarowy nieźle kantuje 😅
Iche - 2 Paź 2020, 15:58

sprzęt raczej jeden z popularniejszych i cieszący się dobrą opinią ;-|
qualin - 2 Paź 2020, 16:49

W takim razie sposób pomiaru. Nie oszukujmy się, fizyki nie przeskoczysz. Pamiętam jak kiedyś się robiło pomiary przyspieszenia na stoper jadąc z największej górki w okolicy i też takie cuda wychodziły xD żeby osiągnąć takie czasy jak piszesz fiesta przy tej mocy musiałby z 200kg mniej ważyć.
Iche - 3 Paź 2020, 10:54

skoro tak twierdzisz <oki>
Wojtek Wawa - 5 Paź 2020, 19:54

Ja czekam na filmiki, a czy dobry pomiar... Bardzo duzo zalezy od kierowcy i opon przy manualu.
Mi 5 lat temu udalo sie na plaskim wystrzelic ze sprzegla starenkiego citroena c5 biturbo manuala do 100 kmh w 6.5 sekundy (gps), ale mial lekkie kola (ze 2.5 kilo mniej na kazdym kole), a i idealnie opony skleily przy strzale z obrotow. Seryjnie mial 8.5 sekundy. Mialem najlzejsza wersje (bez wypasow, podwojnych szyb, skor, elektrycznych foteli, czy nawet wycieraczki tylnej szyby).

Dlatego, jesli ktos podaje, ze sciagnal 2 sekundy z oficjalnych danych, to ja w to wierze. A przy 0-80 kmh jeszcze innym samochodem na 3 cm szerszych od serii oponach i przy strzale z obrotow i szpery ide rowno/wygrywam/nieznacznie przegrywam z takimi furami, ze nigdzie tego nie publikuje, bo ludzie by nie uwierzyli.

Reasumujac, czekam na filmy. I nie przejmuj sie hejterami/sceptykami. Jakbys byl w stolicy to daj znac, chetnie pomierze/pofilmuje/postartuje z Toba z linii :-)

Maciej87 - 5 Paź 2020, 23:39

msky napisał/a:
Maciej87 napisał/a:


Fiesta z podniesioną mocą do 155 KM i 216 Nm.


To musi być cud...
Jak ja sprawdzałem to maks to 149-150 KM.
Dlatego mam wgrany oryginalny soft od 140 KM...

U kogo robiłeś?
Informował o ryzyku ingerencji mechanicznej w chipa?


msky droga do teściów i powrót:



a poniżej droga tylko do teściów w innym terminie:



Chiptuning robiłem w lutym 2020 w TuneForce Poznań:



Fiesta żony nie ma GPF'a więc 155 KM nie było zaskoczeniem (hamowana i strojona na paliwie, na którym jeździ od momentu 1 tankowania tj. Verva Pb98). Co do ryzyka z tą operacją to chyba każdy, kto na takie coś się decyduje zdaje sobie sprawę, że podzespoły dostają bardziej w kość niż przy serii, ale myślę, że kiedy moc wykorzystuje się głównie do wyprzedzania a nie do ciągłego piłowania auta aż do czerwonego pola to nie ma się, czego bać. Pożyjemy zobaczymy ;)

BTW. Może to głupie, ale zaczynam się zastanawiać czy aby silnik Fiesty dotarł się dopiero przy 15 000 km, bo mniej więcej od tego przebiegu Fiesta zaczęła palić max 5,5 l/100km. Żeby zrobić w trasie 6l to naprawdę muszę się postarać.

qualin - 6 Paź 2020, 20:47

Następny co używa słowa hejter nie znając jego znaczenia. Ja nie wierzę w takie cuda. Wiele lat temu ścigałem się na 1/4 mili, miałem dlubane auta i generalnie zajmowałem się także testowaniem samochodów. Nie ma takiej opcji, żeby fabrycznym autem, na fabrycznych gratach urwać 2s z czasu przyspieszenia. Wy myślicie, że producenci te dane biora z czapki albo mierzą stoperem i można samemu uzyskać o tyle lepszy czas? Bez jaj. Auto musiałoby mieć sporego gratisa w postaci 30-40KM żeby takie czasy wykręcać. Domowymi sposobami to można sobie tylko teoretycznie sprawdzić przyspieszenie, bo nie sądzę, że sprawdzacie na homologowanym sprzęcie z certyfikacją. Proponuję zrobić pomiar na wąskich 4 kołach dojazdowych to urwiecie kolejną sekundę i nie będzie sensu kupować Fiesty ST xD
Poza tym w testach Pumy 1.0 mhev 155 KM wychodzi przyspieszenie ok 10s, a producent podaję 9, a wy mówicie, że fiesta o podobnej masie robi o 2s mniej niż producent podaje xD

McLfan - 13 Sty 2021, 15:27

https://www.youtube.com/w...annel=Autowizja
qualin? 6:35s.

Wojtek Wawa - 21 Sty 2021, 11:30

Dokladnie przyszedlem tutaj dac ten filmik, ale juz Mclfan mnie ubiegl o caly tydzien.

Piekny dzik z tej Fiesty hybrid, gdybym dzis kupowal to wzialbym na 100% wlasnie ten silnik. Nie ma zadnych wad ST, mozna go wyposazyc we wszystkie opcje, do tego jest mniej twardy, a silnik przepieknie ciagnie od dolu do gory. I ta cena, niesamowita okazja.

Szkoda jednak, ze trzeba bylo czekac na Autowizje, choc na forum pomiar byl obiecany pol roku temu :-P

Na lepkiej i lekkiej gumie i szorstkim asfalcie, odpowiednio strzelajac ze sprzegla mozna zejsc pewnie w okolice 7 s. Niesamowity kozak!

PrzemKo80 - 4 Lut 2021, 10:20

Witam.
Czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek słyszał już może o wersji mild hybrid z automatem?
Skłaniam się do nowej Pumy (tak wiem to forum Fiesty) i niecierpliwie czekam na automat!
Dzięki za info. Pozdrawiam.

:luzik: Siedmiostopniowa skrzynia automatyczna, która trafiła póki co do aut Ford Puma i Fiesta wyposażonych w silniki 1.0 EcoBoost Hybrid :luzik:

https://dailydriver.pl/nowosci/premiery/ford-wprowadza-7-biegowy-automat-dla-silnik-ecoboost-hybrid/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group