Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Start-Stop wyłączanie

BRUNNER - 5 Mar 2019, 10:36
Temat postu: Start-Stop wyłączanie
Odznaczam w ustawieniach samochodu "Wyłączanie silnika" - jak rozumiem wyłączam system Start/Stop?
Niestety, działa to tylko do restartu silnika. Po ponownym odpaleniu Start-Stop znowu jest aktywny.
Wiecie może jak wyłączyć ten system na stałe?

xMaraSSx - 5 Mar 2019, 11:29

Też bym chętnie to zrobił, ale trwałe wyłączenie wymaga ingerencji w oprogramowanie, co zapewne ma wpływ na gwarancję.
BRUNNER - 5 Mar 2019, 12:15

Czyli to ustawienie w opcjach oraz przycisk przy hamulcu recznym są po prostu zdublowane?
Maciej87 - 5 Mar 2019, 18:38

Tak. Dlatego szybciej i łatwiej wyłączać Start/Stop po każdym odpaleniu z przycisku obok ręcznego ;)
msky - 5 Mar 2019, 21:22

Można zrobić inwersję przycisku. Nie traci się gwarancji.

Swoją drogą mnie nie przeszkadza ten system. Na początku mnie wkurwiał, ale teraz widzę same zalety np. ciszę.

Swoją drogą wyłączając silnik na dłużej niż 7 sekund, stojąc na światłach jesteś bardziej eko :D
https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo

Uruchomienie silnika kosztuje mniej paliwa, niż bezsensowne zostawianie go na luzie. Gość robił pomiary na 2.0 l, więc u nas w 1.0 l można założyć, że ten czas można wydłużyć do 10-15 sekund... (teoria)

Tared - 5 Mar 2019, 22:19

Ja już z automatu wsiadam i pstryk na przycisk. :2xf:
xMaraSSx - 6 Mar 2019, 11:11

msky napisał/a:
Można zrobić inwersję przycisku. Nie traci się gwarancji.


Dużo roboty z tą inwersją?

msky - 6 Mar 2019, 21:20

Szczerze to prosta robota w VAGach, nie wiem jak u forda.
Technicznie przycisk zmienia funkcję na włączanie zamiast wyłączanie systemu i tyle.
Po zmianie trzeba za każdym razem po włączeniu silnika aktywować silnik.

Co do ekologi i zniszczenia silnika - czy po 4, 5 latach drugi użytkownik ma kupić dobry samochód? No chyba nie :)

lukaszooo - 19 Mar 2019, 09:20

Vag czy BMW to nie Ford, tutaj nie da sie tak zrobić. Można całkowicie wyłączyć start stop.
xMaraSSx - 21 Mar 2019, 08:55

lukaszooo napisał/a:
Można całkowicie wyłączyć start stop.


W sposób pozwalający zachować gwarancję?

Marcin83 - 25 Mar 2019, 22:15

Wy macie i chcecie wyłączyć a ja nie mam a chciałbym włączyć. O ironio ;)
lukaszooo - 26 Mar 2019, 11:59

xMaraSSx napisał/a:


W sposób pozwalający zachować gwarancję?


A jeśli wymienisz fotele lub wytniesz dpf to zachowujesz gwarancje ?


S/S można wylączyć programowo, niestety jesli nie ma S/S nie da sie tego aktywowac od tak, inne są podzespoły.

langolier - 2 Sty 2020, 16:38

Czy już ktoś opanował wyłączanie tego systemu NA STAŁE ?

Na papierze system wygląda ok, ale w rzeczywistości wchodzi się na pole minowe:
cytat z artykułu z linku poniżej:

"Czy system Start-Stop szkodzi silnikowi? Dzięki zastosowaniu dedykowanych dla systemów rozruszników i akumulatorów nie musimy się obawiać, że te elementy trzeba będzie często wymieniać. Niestety, będą one droższe od tych standardowych (akumulator nawet dwukrotnie). Szacuje się, że zbyt częste uruchamianie i gaszenie jednostki napędowej skraca jej życie o nawet 1/3, a do najbardziej obciążonych podzespołów należy m.in. turbosprężarka (brak odpowiedniego schłodzenia), dwumasowe koło zamachowe i elementy mocowania silnika (każde odpalenie generuje zwiększone drgania). Wydatki poniesione na zakup tych części szybko zniwelują oszczędności uzyskane na niższym spalaniu."

Link do artykułu

msky - 4 Sty 2020, 11:38

langolier napisał/a:
Czy już ktoś opanował wyłączanie tego systemu NA STAŁE ?

Na papierze system wygląda ok, ale w rzeczywistości wchodzi się na pole minowe:
cytat z artykułu z linku poniżej:

"Czy system Start-Stop szkodzi silnikowi? Dzięki zastosowaniu dedykowanych dla systemów rozruszników i akumulatorów nie musimy się obawiać, że te elementy trzeba będzie często wymieniać. Niestety, będą one droższe od tych standardowych (akumulator nawet dwukrotnie). Szacuje się, że zbyt częste uruchamianie i gaszenie jednostki napędowej skraca jej życie o nawet 1/3, a do najbardziej obciążonych podzespołów należy m.in. turbosprężarka (brak odpowiedniego schłodzenia), dwumasowe koło zamachowe i elementy mocowania silnika (każde odpalenie generuje zwiększone drgania). Wydatki poniesione na zakup tych części szybko zniwelują oszczędności uzyskane na niższym spalaniu."

Link do artykułu


Znam takich osłów co ciągle mówią, ze szkodzi i za każdym razem gaszą - pertyn ględzi na YT.

W obecnym układzie, gdzie mamy zwykły niestety rozrusznik zużycie jest nieuniknione, ale po jakimś czasie i na 100% wymiana będzie dotyczyła drugiej właściciela auta (niech się buja).

W układzie MILD dla silnika 1.0 EB nie mam klasycznego rozrusznika. W takim wypadku to cały SS ma więcej sensu, bo ni się nie zużywa.

A co do oszczędności SS to polecam obejrzeć film:
https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo&t

Osobiście używam SS i jak coś padnie to gwarancja obejmuje rozrusznik itp.

Da się wyłączyć, robią inwersję włącznika, czyli guzik zamiast gasić włacza system około 400-500 zł zabawa.

lukaszooo - 6 Sty 2020, 11:42

[quote="msky"]
langolier napisał/a:
.

Da się wyłączyć, robią inwersję włącznika, czyli guzik zamiast gasić włacza system około 400-500 zł zabawa.


Powielanie internetowych głupot. SS w fordzie wyłącza sie na dwa sposoby.
1. na janusza, odpinają kabel od BMS i SS nie dziala ale caly czas jest max ladowanie i aku momentalnie pada...
2. Programowo calkowicie wyłącza sie SS i przycisk nawet sie nie zapala. Kiedys byl u mnie gość ktory mial pozmieniane wartisci graniczne SS i silnik nie gasl ale minus jest taki ze watpie aby ktoś po paru latach potrafil to odkręcić.

msky - 6 Sty 2020, 14:18

lukaszooo, ekspercie, nie piszę bzdur, bo pytałem w ASO co robili mi zmianę softu silnika, inwersja i tyle. Bez grzebania się po silniku.
Amen :)

lukaszooo - 6 Sty 2020, 14:42

Tak sie składa że siedze w tym od lat choc zadnym ekspertem nie jestem. Żadne ASO nie ma prawa oficjalnie dotknąć się do SS i tego nie zrobi. W ford plaza twierdzą że jesli mk7 wyjechalo bez komputera pokladowego to nie da sie go aktywowac a co dopiero grzebać w parametrach SS. Powiedzieć że się da a zrobić to różnica, nagraj film to uwierzę, z moich wielu kombinacji nie da sie odwrócić dzialania SS w fordzie tak jak np robi sie to w BMW.
JoeMix - 6 Sty 2020, 20:03

Oczywiście rozwiązanie problemu jest proste jak szpulka drutu, wystarczy prosty układ który po uruchomieniu silnika automatycznie pstryknie w pstryczek i wyłączy SS,,, bez grzebania w silniku i elektronice auta,,,
msky - 6 Sty 2020, 20:05

lukaszooo, Nie dyskutuję z "ekspertami", szkoda mi czasu :)
Wasabi - 7 Sty 2020, 12:17

msky napisał/a:
lukaszooo, ekspercie, nie piszę bzdur, bo pytałem w ASO co robili mi zmianę softu silnika, inwersja i tyle. Bez grzebania się po silniku.
Amen :)


Wgrali Ci soft ze 140, zachowując gwarancję?

Panowie, ASO nie wyłączy start stopa bo jest to niezgodne z homologacją. Taką odpowiedź dostałem w Fordzie i na inne auto w Seacie.
Start stop powinien działać tak jak w Fiacie/ Jeepie - tzn. zapamiętuje ostatnie ustawienie po ponownym uruchomieniu silnika.

lukaszooo - 7 Sty 2020, 17:53

żaden pracownik oficjalnego aso nie weźmie na klate zmiany softu silnika wbrew temu co dyktuje mu FDRS, zresztą nie ma nawet takiej mozliwośći w ich programie.
msky - 11 Sty 2020, 10:22

a ten dalej swoje ...
nowy1 - 7 Lut 2020, 18:32

Zablokowałem dla próby klawisz wyłącznik ASS kawałkiem tekturki / wsadziłem z boku klawisza w szparkę / i ASS mam cały czas nie aktywny.
Tared - 24 Lut 2020, 15:21

Mi aku spadł poniżej 75% i też spokój z ASS <8>
revelare - 12 Sie 2020, 14:32

podepnę się pod ten temat. Czy w Forscan - Fiesta MK8 sync 2.5 można deaktywować tę opcję start/stop? Podobnie mam pytanie o autolock - czy standardowa zmiana w Forscanie jak w innych fordach - zadziała?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group