Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Ubytek, spalanie oleju mk5 1,25 Zetec - gdzie on się podzie

damianisko5 - 18 Sty 2019, 10:25
Temat postu: Ubytek, spalanie oleju mk5 1,25 Zetec - gdzie on się podzie
Witam - zakładam nowy, jeśli był, proszę o przeniesienie.
Do rzeczy - moja fieścina w trasie, np wczoraj w terenie górzystym spaliła ok. 150-200 ml na ok 100km. !! I to dziwne, bo nie dymi na luzie, nie dymi w czasie jazdy, wydech jest dość czysty i nie jest to czarna sadza. Świece /wykręciłem wszystkie/ czyste, suche elektrody, izolator, porcelanka czysty jasny kolor. Silnik NIE ma żadnych wycieków, jest suchy z dołu i góry. Nie ma oleju w gniazdach świec ani pod pokrywą zaworów. Nie przybywa płynu w zbiorniczku cieczy chłodzącej ani nie ma w nim śladów oleju.
Ciekawostka - wrześniowy wyjazd w Pieniny z Krakowa ok. 130km. Na miejscu nie stwierdziłem zużycia oleju. Po powrocie z Pienin do Krakowa już było, ok. 100 ml.
Ciepły/zimny odpala od kopa, fajnie przyśpiesza i potrafi być nawet oszczędny, rekord to w zimie ok. 5,6 l/100 km.
Więc gdzie się podziewa olej!!! Nie mam już pomysłu.
Ktoś coś doradzi, czekam na jakieś sugestie, dzięki i pozdrawiam.

damianisko5 - 9 Lut 2019, 19:21

Kolejny wypad w góry, przejechane ok. 360 km. Spalanie 5,1l/100 km. Po odkręceniu korka wlewu oleju i wyjęciu bagnetu - nie dymi, końcówka rury - ciemnopopielata, ubyło ok. 150 ml. oleju.
Marcin - 9 Lut 2019, 21:05

Zapieczone pierścienie olejowe i przez nie sobie podpija, im wyższe obroty i wyższe obciążenie tym większe zużycie oleju.
damianisko5 - 10 Lut 2019, 09:01

Dzięki, to właśnie podejrzewam. Ciekawostka potwierdzająca diagnozę, w mieście nie zużywa oleju. Ktoś robił remont, czyli wymianę pierścieni bez ściągania głowicy jedynie OD dołu - po zdjęciu miski olejowej?/
Jaszczur - 10 Lut 2019, 09:56

Wymiana pierścieni z dołu silnika to to taki średni sport moim zdaniem...
damianisko5 - 10 Lut 2019, 10:13

Jaszczur napisał/a:
Wymiana pierścieni z dołu silnika to to taki średni sport moim zdaniem...

Dzięki Jaszczur, tak tylko rzuciłem temacik. Auto jest pełnoletnie, więc nie opłaca mi się robić generalny remont czyli górę i dół /kapitalka głowicy i pierścienie, ewent. tłoki/
jak na razie dolewam olej i cieszę się, że mało pali i nic większego do tej pory się nie zepsuło.

Jaszczur - 10 Lut 2019, 10:15

Ja bym się przyjrzał uszczelniaczom zaworowym zanim bym się zabrał za pierścienie. To przynajmniej można zrobić bez kompletnego rozbierania silnika.
damianisko5 - 10 Lut 2019, 10:18

Ale wałki i pasek muszę zrzucić, więc trochę rozbierania jest. Na razie nie dyskutuję o kosztach.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group