Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control

nowy1 - 13 Sty 2019, 08:14
Temat postu: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
Czy te dwa systemy działają nie zależnie ? Czy mogę korzystać tylko z układu Pre-collision Assist czyli aktywnego hamowania bez włączenia układu ACC ? Jakoś tych układów jeszcze nie mogę popranie ustawić , a zależy mi na tym aktywnym hamowaniu.
Wasabi - 13 Sty 2019, 08:18

Pre collision działa do 40 km/h, a aktywny tempomat powyżej tej prędkości.
nowy1 - 13 Sty 2019, 09:09

W/g instrukcji "Układ ostrzegający przed kolizją jest aktywny, gdy pojazd przekroczy prędkość ok. 5 km/h. Ochrona pieszych jest aktywna przy prędkości do 80 km/h.". Ale czy muszę jednocześnie włączyć ACC ,żeby ta ochrona działała ? Pytam ponieważ jeszcze nigdy nie mogłem doświadczyć działania tego systemu ochrony.
Mars - 13 Sty 2019, 10:41
Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
nowy1 napisał/a:
Czy te dwa systemy działają nie zależnie ? Czy mogę korzystać tylko z układu Pre-collision Assist czyli aktywnego hamowania bez włączenia układu ACC ? Jakoś tych układów jeszcze nie mogę popranie ustawić , a zależy mi na tym aktywnym hamowaniu.


Wydaje mi się, że działają niezależnie, bo nie widziałem w instrukcji info, że oba mają być włączone. Jest tylko: "Układ ( ostrzeżenie przed kolizją ) nie działa podczas szybkiego przyspieszania i manewrowania kierownicą". Musisz mieć włączone "Aktywne hamowanie", bo z włączonym tylko "Wspomaganiem hamowania" układ tylko przygotuje hamulce, ale sam ich nie uruchomi.
Jeśli wyłączysz tempomat adaptacyjny, to aktywne hamowanie będzie działać do 130 km/h.

Sam też jeszcze nie poczułem zadziałania aktywnego hamowania, więc zamierzam postawić jakiś karton i w niego próbować wjechać :devil: .

Mars - 13 Sty 2019, 10:54

Wasabi napisał/a:
Pre collision działa do 40 km/h, a aktywny tempomat powyżej tej prędkości.


Tempomat adaptacyjny utrzymuje stały odstęp od poprzedzającego pojazdu m.in. do chwili, gdy prędkość spadnie do 20 km/h. Nie widzę info "od kiedy jest aktywny". Skąd wiesz, że od 40 km/h?

tantal - 13 Sty 2019, 11:05
Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
Mars napisał/a:
[...]Sam też jeszcze nie poczułem zadziałania aktywnego hamowania, więc zamierzam postawić jakiś karton i w niego próbować wjechać :devil: .


Bądź ostrożny, niektórzy źle skończyli taką próbę
bike

https://www.youtube.com/watch?v=EgQ0NNXHO48

Wasabi - 13 Sty 2019, 11:12

Mój błąd. Aktywny wyłącza sie poniżej 20 km/h a zwykły można włączyć sie przy 30 km/h.
Mars - 13 Sty 2019, 11:18
Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
tantal napisał/a:
Bądź ostrożny, niektórzy źle skończyli taką próbę.


Tak, wiem, że pewną aktorkę "uśmiercono" na planie po wjechaniu w kartony. No, ale nasze fordy są bezpieczniejsze :ok: . Chyba :pop:

Mars - 13 Sty 2019, 12:30
Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
Przy okazji:

Sama lampka ostrzegająca przed kolizją ( taka mała czerwona kontrolka z wizerunkiem dwóch aut i gwiazdką między nimi ) nie włączy się mimo bliskości przeszkody, jeśli mamy włączony tempomat zwykły i adaptacyjny.

Tared - 13 Sty 2019, 16:49

Mars napisał/a:
Sam też jeszcze nie poczułem zadziałania aktywnego hamowania, więc zamierzam postawić jakiś karton i w niego próbować wjechać .
Ja już miałem przyjemność w korku przetestować (oczywiście nie byłem przygotowany na to)
Generalnie mam wrażenie,że w środku tez jest jakiś czujnik,który sprawdza,czy patrzymy na drogę,bo w mojej sytuacji było tak,że patrzyłem w bok ruszyłem i za chwile auto po hamulcach i komunikat :-P Wystraszyłem się w pierwszej chwili co jest grane,ale potem zrozumiałem,że system zadziałał :)

I tylko raz zdarzyło mi się,że po zapaleniu komunikatu,auto samo zahamowało.Możliwe,że w automacie bardziej skłonne jest do hamowania,a w manualu zahamuje gdy mamy wciśnięte sprzęgło.Nie wiem dokładnie od czego jest to zależne to musiałby się ktoś bardziej obeznany w temacie wypowiedzieć. :strach:

Zastanawia mnie tylko to,że początkowo co chwila mi ten komunikat wyskakiwał
Mars napisał/a:
Sama lampka ostrzegająca przed kolizją ( taka mała czerwona kontrolka z wizerunkiem dwóch aut i gwiazdką między nimi )
,a obecnie rzadko się pojawia.Możliwe,że Mój styl jazdy się zmienił i stąd te różnice

Z ciekawostek
To najłatwiej ten komunikat wywołać gdy auto przed nami skręca i hamuje,a my nie zwalniamy
Sprawdziłem też jadąc powoli po parkingu i system wykrył człowieka przed maską :-)


Jednak trzeba pamiętać,że system nie zawsze może zareagować i trzeba mimo wszystko uważać :)


nowy1 napisał/a:
Czy mogę korzystać tylko z układu Pre-collision Assist czyli aktywnego hamowania bez włączenia układu ACC


Co do pytania.To tak Pre-collision Assist gdy się odpali i widzi,że nie reagujesz to sam zacznie hamować

Nawet na filmiku widać,że tak jest
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=KNmxzf6nwuc

Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=YXc9QcLMgRM


a ACC to inny system i nie jest powiązany (moim zdaniem) z Pre-collision Assist
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=3jEZkQxiwms

nowy1 - 13 Sty 2019, 18:06

No właśnie też nigdy nie miałem możliwości sprawdzenia tego układu, być może za szybko człowiek naciska na hamulec.
msky - 13 Sty 2019, 20:28

Czytać:
http://www.fordservicecon...&userMarket=POL

Do 130 km/h sam ci wyhamuje do zera.
Do 80 km/h wykryje pieszych i rowerzystów (moja obserwacja)

A działa od 5 km/h

I tak hamuje sam (bez naciskania hamulca), o ile masz to włączone w ustawieniach komputera pokładowego!

nowy1 - 14 Sty 2019, 13:41

Dzisiaj robiłem mały test. W sposób kontrolowany "podjeżdżałem" pod samochód, niestety
nic nie hamowało. Chyba, że to nie w takich warunkach powinno hamować.

Maciej87 - 14 Sty 2019, 14:09

Tared napisał/a:
Z ciekawostek
To najłatwiej ten komunikat wywołać gdy auto przed nami skręca i hamuje,a my nie zwalniamy


Żonie pojawia się ten komunikat właśnie w sytuacji, którą opisałeś. Pojawia się czerwone tło z 2 autami i napis, że ma wcisnąć Ok i coś zatwierdzić, o co z tym chodzi? <???>

Mars - 14 Sty 2019, 16:55

Maciej87, już ktoś na forum miał taki problem. Poszukaj.
Tared - 14 Sty 2019, 17:59

Tutaj był ten filmik,ale już niedostępny
Kod:
http://fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=77604&postdays=0&postorder=asc&start=240
msky napisał/a:
Nagrałem ten komunikat pre-collision assist:
Widać go od 1 minuty filmu

Dodam tylko, że poduszka powietrzna pasażera jest włączona.

Yossi - 14 Sty 2019, 18:11

Komunikat mówi o tym, żeby nacisnąć OK w celu aktywacji poduszki powietrznej pasażera :9:

Też mnie to na maksa zaskoczyło, myślałem że może mam wyłączoną poduszkę czy coś, ale nie. Nie odważyłem się nigdy wcisnąć tego OK, bo może jeszcze wywali poduszkę :twisted:

Ktoś tam pisał na forum, że to podobno to tylko błąd w tłumaczeniu.

msky - 14 Sty 2019, 18:25

Ja pisałem.
Byłem w ASO i pytałem o co kaman.
To błąd tłumaczenia, żadna poduszka nie zostanie odpalona. Jeśli chcecie zobaczyć januszy tłumaczeń, to zmieńcie język systemu na angolski, tam jest już dobry sens przekazu :)

P.S. Film mi usunęli.

Mars - 14 Sty 2019, 19:21

msky napisał/a:
Ja pisałem.
Byłem w ASO i pytałem o co kaman.
To błąd tłumaczenia, żadna poduszka nie zostanie odpalona...


Ale co "błąd tłumaczenia"? Nic z tym nie zrobili? Ja nie mam takiego komunikatu.

Tared - 14 Sty 2019, 20:13

Osobiście nie mam tego problemu,ale chyba jedyna opcja,to poprosić ich o sprawdzenie aktualizacji IPC i wgranie jej z tego co czytałem w necie to trwa to 2H .A wymówki błędem tłumaczenia to zwykłe zbywanie was,bo pewnie nie chce się im tej aktualizacji robić :-)


nowy1 napisał/a:
W sposób kontrolowany
To jest problemem tak mi sie wydaje,system może być na tyle mądry,że wie czy kontrolujesz to czy nie.... :-P U mnie auto zahamowało przy małej prędkości i gdy spoglądałem w bok(nawet na filmiku wyżej widać,że gość odwraca wzrok i patrzy na sync,a wtedy auto mu zaczyna hamować) ,więc jedynie co przychodzi mi do głowy to faktycznie opcja z kartonem :twisted:



To samo było gdy chciałem sprawdzić system zmęczenia kierowcy kiedy specjalnie wyjeżdżałem poza jezdnie
nic się nie działo,ale gdy po kilku godzinach jazdy autostradą faktycznie oczy mi się już zamykały ziewałem i parę razy wyjechałem z pasa,to system najpierw na pomarańczowo mnie ostrzegł o przerwie,a gdy wcisnąłem OK to po kolejnych km już komunikat był na czerwono



Szkoda,że już wszystkie nowe auta mają takie systemy Youtuberzy niby je testują,ale nie widziałem u nikogo,żeby właśnie sprawdzał te systemy,wtedy może było by wiadome jak to dokładnie działa

nowy1 - 14 Sty 2019, 20:52

Widziałem film z kartonem ale to chyba był Seat. Wyglądało to niezbyt zachęcająco.
Może gdybym tę próbę wykonał z nogą na pedale gazu układ by wtedy zareagował poprawnie.
No ale to raczej nie realne.

Tared - 14 Sty 2019, 21:03

Oglądam właśnie filmy o tym systemie np taki
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=ooOz69CEtJ0

i z komentarzy czytam,że w momencie gdy pojawi się komunikat trzeba puścić gaz i nic nie wciskać i wtedy auto zahamuje :)




Patrzcie jaka odważna

msky - 14 Sty 2019, 22:22

https://www.youtube.com/w...-nnm4QLCwk&t=1s

oczywiście lizodupiec dostał (niby kupił) subraru....

Maciej87 - 14 Sty 2019, 23:46

Tared napisał/a:
Oglądam właśnie filmy o tym systemie np taki
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=ooOz69CEtJ0

i z komentarzy czytam,że w momencie gdy pojawi się komunikat trzeba puścić gaz i nic nie wciskać i wtedy auto zahamuje :)


A jak ktoś straci na chwilę przytomność i będzie trzymał stopę na pedale gazu to system nie zadziała? Bez sensu <???>

Ten system przede wszystkim powinien zakładać, że hamuje za nas, bo my nie reagujemy i z założenia mamy wciśnięty pedał gazu a nie, że wywali komunikat i "proszę pana/pani stópki do góry, bo wyczuwam je na pedale gazu i mi to przeszkadza, strzelam focha i nie zadziałam" :głowąwmur:

msky - 15 Sty 2019, 14:24

Maciej87 napisał/a:


A jak ktoś straci na chwilę przytomność i będzie trzymał stopę na pedale gazu to system nie zadziała? Bez sensu <???>



Zadziała BAS - system awaryjnego hamowania, taki który właśnie działa w takiej sytuacji kiedy ktoś wciska pedał hamulca do końca, a potem puszcza. Auto wie kiedy ma samo hamować do końca bez odpuszczania. Była masa wypadków prze to, że ludzie sami nie hamowali do oporu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group