Hyde-Park - Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
nowy1 - 13 Sty 2019, 08:14 Temat postu: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise ControlCzy te dwa systemy działają nie zależnie ? Czy mogę korzystać tylko z układu Pre-collision Assist czyli aktywnego hamowania bez włączenia układu ACC ? Jakoś tych układów jeszcze nie mogę popranie ustawić , a zależy mi na tym aktywnym hamowaniu.Wasabi - 13 Sty 2019, 08:18 Pre collision działa do 40 km/h, a aktywny tempomat powyżej tej prędkości.nowy1 - 13 Sty 2019, 09:09 W/g instrukcji "Układ ostrzegający przed kolizją jest aktywny, gdy pojazd przekroczy prędkość ok. 5 km/h. Ochrona pieszych jest aktywna przy prędkości do 80 km/h.". Ale czy muszę jednocześnie włączyć ACC ,żeby ta ochrona działała ? Pytam ponieważ jeszcze nigdy nie mogłem doświadczyć działania tego systemu ochrony.Mars - 13 Sty 2019, 10:41 Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
nowy1 napisał/a:
Czy te dwa systemy działają nie zależnie ? Czy mogę korzystać tylko z układu Pre-collision Assist czyli aktywnego hamowania bez włączenia układu ACC ? Jakoś tych układów jeszcze nie mogę popranie ustawić , a zależy mi na tym aktywnym hamowaniu.
Wydaje mi się, że działają niezależnie, bo nie widziałem w instrukcji info, że oba mają być włączone. Jest tylko: "Układ ( ostrzeżenie przed kolizją ) nie działa podczas szybkiego przyspieszania i manewrowania kierownicą". Musisz mieć włączone "Aktywne hamowanie", bo z włączonym tylko "Wspomaganiem hamowania" układ tylko przygotuje hamulce, ale sam ich nie uruchomi.
Jeśli wyłączysz tempomat adaptacyjny, to aktywne hamowanie będzie działać do 130 km/h.
Sam też jeszcze nie poczułem zadziałania aktywnego hamowania, więc zamierzam postawić jakiś karton i w niego próbować wjechać .Mars - 13 Sty 2019, 10:54
Wasabi napisał/a:
Pre collision działa do 40 km/h, a aktywny tempomat powyżej tej prędkości.
Tempomat adaptacyjny utrzymuje stały odstęp od poprzedzającego pojazdu m.in. do chwili, gdy prędkość spadnie do 20 km/h. Nie widzę info "od kiedy jest aktywny". Skąd wiesz, że od 40 km/h?tantal - 13 Sty 2019, 11:05 Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
Mars napisał/a:
[...]Sam też jeszcze nie poczułem zadziałania aktywnego hamowania, więc zamierzam postawić jakiś karton i w niego próbować wjechać .
Bądź ostrożny, niektórzy źle skończyli taką próbę
https://www.youtube.com/watch?v=EgQ0NNXHO48Wasabi - 13 Sty 2019, 11:12 Mój błąd. Aktywny wyłącza sie poniżej 20 km/h a zwykły można włączyć sie przy 30 km/h.Mars - 13 Sty 2019, 11:18 Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise Control
tantal napisał/a:
Bądź ostrożny, niektórzy źle skończyli taką próbę.
Tak, wiem, że pewną aktorkę "uśmiercono" na planie po wjechaniu w kartony. No, ale nasze fordy są bezpieczniejsze . Chyba Mars - 13 Sty 2019, 12:30 Temat postu: Re: Pre-collision Assist vs. Adaptive Cruise ControlPrzy okazji:
Sama lampka ostrzegająca przed kolizją ( taka mała czerwona kontrolka z wizerunkiem dwóch aut i gwiazdką między nimi ) nie włączy się mimo bliskości przeszkody, jeśli mamy włączony tempomat zwykły i adaptacyjny.Tared - 13 Sty 2019, 16:49
Mars napisał/a:
Sam też jeszcze nie poczułem zadziałania aktywnego hamowania, więc zamierzam postawić jakiś karton i w niego próbować wjechać .
Ja już miałem przyjemność w korku przetestować (oczywiście nie byłem przygotowany na to)
Generalnie mam wrażenie,że w środku tez jest jakiś czujnik,który sprawdza,czy patrzymy na drogę,bo w mojej sytuacji było tak,że patrzyłem w bok ruszyłem i za chwile auto po hamulcach i komunikat Wystraszyłem się w pierwszej chwili co jest grane,ale potem zrozumiałem,że system zadziałał
I tylko raz zdarzyło mi się,że po zapaleniu komunikatu,auto samo zahamowało.Możliwe,że w automacie bardziej skłonne jest do hamowania,a w manualu zahamuje gdy mamy wciśnięte sprzęgło.Nie wiem dokładnie od czego jest to zależne to musiałby się ktoś bardziej obeznany w temacie wypowiedzieć.
Zastanawia mnie tylko to,że początkowo co chwila mi ten komunikat wyskakiwał
Mars napisał/a:
Sama lampka ostrzegająca przed kolizją ( taka mała czerwona kontrolka z wizerunkiem dwóch aut i gwiazdką między nimi )
,a obecnie rzadko się pojawia.Możliwe,że Mój styl jazdy się zmienił i stąd te różnice
Z ciekawostek
To najłatwiej ten komunikat wywołać gdy auto przed nami skręca i hamuje,a my nie zwalniamy
Sprawdziłem też jadąc powoli po parkingu i system wykrył człowieka przed maską
Jednak trzeba pamiętać,że system nie zawsze może zareagować i trzeba mimo wszystko uważać
nowy1 napisał/a:
Czy mogę korzystać tylko z układu Pre-collision Assist czyli aktywnego hamowania bez włączenia układu ACC
Co do pytania.To tak Pre-collision Assist gdy się odpali i widzi,że nie reagujesz to sam zacznie hamować
Nawet na filmiku widać,że tak jest
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=KNmxzf6nwuc
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=YXc9QcLMgRM
a ACC to inny system i nie jest powiązany (moim zdaniem) z Pre-collision Assist
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=3jEZkQxiwms
nowy1 - 13 Sty 2019, 18:06 No właśnie też nigdy nie miałem możliwości sprawdzenia tego układu, być może za szybko człowiek naciska na hamulec.msky - 13 Sty 2019, 20:28 Czytać:
http://www.fordservicecon...&userMarket=POL
Do 130 km/h sam ci wyhamuje do zera.
Do 80 km/h wykryje pieszych i rowerzystów (moja obserwacja)
A działa od 5 km/h
I tak hamuje sam (bez naciskania hamulca), o ile masz to włączone w ustawieniach komputera pokładowego!nowy1 - 14 Sty 2019, 13:41 Dzisiaj robiłem mały test. W sposób kontrolowany "podjeżdżałem" pod samochód, niestety
nic nie hamowało. Chyba, że to nie w takich warunkach powinno hamować.Maciej87 - 14 Sty 2019, 14:09
Tared napisał/a:
Z ciekawostek
To najłatwiej ten komunikat wywołać gdy auto przed nami skręca i hamuje,a my nie zwalniamy
Żonie pojawia się ten komunikat właśnie w sytuacji, którą opisałeś. Pojawia się czerwone tło z 2 autami i napis, że ma wcisnąć Ok i coś zatwierdzić, o co z tym chodzi? Mars - 14 Sty 2019, 16:55 Maciej87, już ktoś na forum miał taki problem. Poszukaj.Tared - 14 Sty 2019, 17:59 Tutaj był ten filmik,ale już niedostępny
Dodam tylko, że poduszka powietrzna pasażera jest włączona.
Yossi - 14 Sty 2019, 18:11 Komunikat mówi o tym, żeby nacisnąć OK w celu aktywacji poduszki powietrznej pasażera
Też mnie to na maksa zaskoczyło, myślałem że może mam wyłączoną poduszkę czy coś, ale nie. Nie odważyłem się nigdy wcisnąć tego OK, bo może jeszcze wywali poduszkę
Ktoś tam pisał na forum, że to podobno to tylko błąd w tłumaczeniu.msky - 14 Sty 2019, 18:25 Ja pisałem.
Byłem w ASO i pytałem o co kaman.
To błąd tłumaczenia, żadna poduszka nie zostanie odpalona. Jeśli chcecie zobaczyć januszy tłumaczeń, to zmieńcie język systemu na angolski, tam jest już dobry sens przekazu
P.S. Film mi usunęli.Mars - 14 Sty 2019, 19:21
msky napisał/a:
Ja pisałem.
Byłem w ASO i pytałem o co kaman.
To błąd tłumaczenia, żadna poduszka nie zostanie odpalona...
Ale co "błąd tłumaczenia"? Nic z tym nie zrobili? Ja nie mam takiego komunikatu.Tared - 14 Sty 2019, 20:13 Osobiście nie mam tego problemu,ale chyba jedyna opcja,to poprosić ich o sprawdzenie aktualizacji IPC i wgranie jej z tego co czytałem w necie to trwa to 2H .A wymówki błędem tłumaczenia to zwykłe zbywanie was,bo pewnie nie chce się im tej aktualizacji robić
nowy1 napisał/a:
W sposób kontrolowany
To jest problemem tak mi sie wydaje,system może być na tyle mądry,że wie czy kontrolujesz to czy nie.... U mnie auto zahamowało przy małej prędkości i gdy spoglądałem w bok(nawet na filmiku wyżej widać,że gość odwraca wzrok i patrzy na sync,a wtedy auto mu zaczyna hamować) ,więc jedynie co przychodzi mi do głowy to faktycznie opcja z kartonem
To samo było gdy chciałem sprawdzić system zmęczenia kierowcy kiedy specjalnie wyjeżdżałem poza jezdnie
nic się nie działo,ale gdy po kilku godzinach jazdy autostradą faktycznie oczy mi się już zamykały ziewałem i parę razy wyjechałem z pasa,to system najpierw na pomarańczowo mnie ostrzegł o przerwie,a gdy wcisnąłem OK to po kolejnych km już komunikat był na czerwono
Szkoda,że już wszystkie nowe auta mają takie systemy Youtuberzy niby je testują,ale nie widziałem u nikogo,żeby właśnie sprawdzał te systemy,wtedy może było by wiadome jak to dokładnie działanowy1 - 14 Sty 2019, 20:52 Widziałem film z kartonem ale to chyba był Seat. Wyglądało to niezbyt zachęcająco.
Może gdybym tę próbę wykonał z nogą na pedale gazu układ by wtedy zareagował poprawnie.
No ale to raczej nie realne.Tared - 14 Sty 2019, 21:03 Oglądam właśnie filmy o tym systemie np taki
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=ooOz69CEtJ0
i z komentarzy czytam,że w momencie gdy pojawi się komunikat trzeba puścić gaz i nic nie wciskać i wtedy auto zahamuje
i z komentarzy czytam,że w momencie gdy pojawi się komunikat trzeba puścić gaz i nic nie wciskać i wtedy auto zahamuje
A jak ktoś straci na chwilę przytomność i będzie trzymał stopę na pedale gazu to system nie zadziała? Bez sensu
Ten system przede wszystkim powinien zakładać, że hamuje za nas, bo my nie reagujemy i z założenia mamy wciśnięty pedał gazu a nie, że wywali komunikat i "proszę pana/pani stópki do góry, bo wyczuwam je na pedale gazu i mi to przeszkadza, strzelam focha i nie zadziałam" msky - 15 Sty 2019, 14:24
Maciej87 napisał/a:
A jak ktoś straci na chwilę przytomność i będzie trzymał stopę na pedale gazu to system nie zadziała? Bez sensu
Zadziała BAS - system awaryjnego hamowania, taki który właśnie działa w takiej sytuacji kiedy ktoś wciska pedał hamulca do końca, a potem puszcza. Auto wie kiedy ma samo hamować do końca bez odpuszczania. Była masa wypadków prze to, że ludzie sami nie hamowali do oporu.