|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka ogólna - immobilizer blokada - miga czerwona kłódka
frankez - 10 Sty 2019, 21:23 Temat postu: immobilizer blokada - miga czerwona kłódka Witam
dziś miałem nie miłą przygodę,
Rano wsiadam do auto, odpalam wszystko działa , zajeżdżam do pracy po 3 godzinach musiałem podjechać w jedno miejsce to wsiadam do auta odpalam mojego Forda Fiesta mk6 1.3 51 kw i próbuje uruchomić silnik ale niestety tylko szybko miga czerwona kłódka która świadczy o tym że jest blokada immobilizera ... Miałem drugi kluczyk więc próbuje uruchomić drugim kluczykiem ale także LIPA ,
odpiąłem akumulator , podłączyłem i za 5 razem odpaliłem auto bo zgasła kłódka czerwona
od czego zacząć ? co może po mału się psuć ? kluczyki sprawne raczej gdzieś w aucie coś się psuje ... elektryk powiedział że w Fordzie ciężko wymontować immo więc tylko naprawa wchodzi w grę ale to dopiero w poniedziałek , moze do tego czasu sam coś ogarnę tylko od czego zacząć ?
żadnych błędów komputer nie pokazuje ...
z góry dzieki za podpowiedzi
Bobofrut - 10 Sty 2019, 22:22
Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo
slawomirro - 11 Sty 2019, 01:18
Bobofrut napisał/a: | Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo |
Nie do końca. Choć też.
Immobilser jest w kilku częściach:
- komputer silnika (odbiór/wysyłka danych i masa)
- GEM (interfejs)
- zegary (odbiór i wysyłka danych + detekcja kluczyka)
- stacyjka (sterownik - tzw pętla)
- pilot/kluczyk
Bobofrut - 11 Sty 2019, 15:00
Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki
90tomash - 11 Sty 2019, 16:11
Bobofrut napisał/a: | Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo |
Od zimnych lutow auto może nie chcieć zapalić ?
Bobofrut - 11 Sty 2019, 16:56
Oczywiście. To przerwa w obwodzie elektrycznym prawie niewidoczna gołym okiem
slawomirro - 11 Sty 2019, 17:34
Bobofrut napisał/a: | Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki |
Najprościej zacząć od sprawdzenia zwykłych przewodów tych modułów immobilisera. A nuż któryś się rozłączył, albo zaśniedział?
Bobofrut - 11 Sty 2019, 19:29
Sławku to nie Lanos gdzie było pudełeczko pod kolumną kierowniczą i to był cały układ immobilisera. Ten przypadek o którym piszę bardzo często pokazuje się w Focusach i Mondeo, a te też mają inni w zegarach. Tu nie ma jednego zintegrowanego układu. Ja zacząłbym od tego co napisałem fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. Poza tym w Fieście występuje szyna CAN o której wspomina pan Eztold w swojej książce więc na dobrą sprawę kilka rzeczy naraz działać nie powinno
90tomash - 12 Sty 2019, 07:52
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ja mam tak raz na jakiś czas jak kolega z filmu.
Nowy aku, nowe świece, nowe kable. Sprawdzone kable pod skrzynka z Aku.
Nie zdarza się to na zimnym silniku.
211 tys przebiegu.
Błędów brak.
Bobofrut - 12 Sty 2019, 09:33
90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę
90tomash - 12 Sty 2019, 15:59
Bobofrut napisał/a: | 90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę |
Tyle że cewka nie dałaby jakiś błędów ?
Bobofrut - 12 Sty 2019, 17:36
Nie zawsze. Na pewno zapali się błąd jak cewka całkowicie umrze
slawomirro - 12 Sty 2019, 21:16
Bobofrut napisał/a: | fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. |
Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła?
Bobofrut - 13 Sty 2019, 03:08
Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie
90tomash - 13 Sty 2019, 10:11
slawomirro napisał/a: | Bobofrut napisał/a: | fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. |
Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła? |
Chyba trochę przesadzasz, nie wpadła tam beczka wody - z resztą woda leciała przy używaniu spryskiwaczy i gdy padał deszcz, ale nie byly to takie ilosci żeby zalało aż tak.
Z resztą problem pierwszy z tym zaczął się pojawiać latem kiedy było sucho, świece były wymieniane w sierpniu - wody wtedy tam nie było.
90tomash - 13 Sty 2019, 10:13
Bobofrut napisał/a: | Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie |
Modul DIS to cewka ?
Da się cewkę jakoś sprawdzić?
Co do nieszczelności w dolocie to chyba nie jest tak - znam dwie osoby które mają takie coś
slawomirro - 13 Sty 2019, 12:06
90tomash napisał/a: |
Modul DIS to cewka ? |
Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części.
90tomash - 13 Sty 2019, 13:46
slawomirro napisał/a: | 90tomash napisał/a: |
Modul DIS to cewka ? |
Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części. |
Spotkałem się w oplu z tym
Bobofrut - 13 Sty 2019, 15:24
Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy
90tomash - 13 Sty 2019, 16:10
Bobofrut napisał/a: | Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy |
Jak cewke sprawdzić czy być pewnym jej awarii?
Bobofrut - 13 Sty 2019, 18:36
Najlepiej wykręcić wszystkie świece i po kolei sprawdzać czy jest na każdym przewodzie iskra. Można jeszcze zobaczyć czy ktoraś z sekcji się grzeje. Jeśli tak to na bank jest cewka padnięta
frankez - 14 Sty 2019, 16:37
dzięki Panowie za podpowiedzi , dziś auto poszło do elektryka specjalizującego się zamkami , immo itp , ale nie dzwonił więc chyba szuka dalej , dam znać jak będę miał odpowiedź co się zepsuło
WITAM PONOWNIE
DZIŚ odebrałem auto od auto eletryka i ...
Jego diagnoza to problem ze sterownikiem silnika , kable po lutował bo były na skrętkę, wtyczka od sterownika silnika była lekko rozwalona bo ktoś nie mógł jej odpiąć, więc poprawili żeby się trzymało, całą wiązkę sprawdzili ( coś tam już nie pamietam co może poprawili ).
Na pytanie dlaczego pokazywała się kontrolka z kłódką odpowiedź ponieważ nie wczytywało sterownika silnika , możliwa jest to teoria ? bo kosztowała 500 zł ... czasochłonna praca , tak powiedział :/
slawomirro - 16 Sty 2019, 10:17
frankez napisał/a: |
Jego diagnoza to problem ze sterownikiem silnika , kable po lutował bo były na skrętkę, wtyczka od sterownika silnika była lekko rozwalona bo ktoś nie mógł jej odpiąć
|
Odpięcie wtyczki jest koszmarem. Robiąc materiały na stronę www kupiłem używany komputer za kilkanaście zł na Allegro. Z góry wiedziałem, że wtyczka jest przykręcona śrubą na sztywno by z powodu np jazdy po nierównościach komputer silnika się nie wypiął.
Jak część do mnie doszła (z wpiętą wtyczką i sterczącymi kablami), to okazało się, że śruba jest tak zapieczona z powodu rdzy i wielu lat narażenia na niepogodę, że nie ma opcji by ją odkręcić. Musiałem ciąć piłką. Oczywiście niektóre przewody też odciąłem przypadkiem. I tak też pewnie było w przypadku tego kogoś kto grzebał w Twoim aucie wcześniej.
Cytat: |
Na pytanie dlaczego pokazywała się kontrolka z kłódką odpowiedź ponieważ nie wczytywało sterownika silnika , możliwa jest to teoria ? |
11.01 pisałem, że immobilser jest w kilku częściach:
m.in komputer silnika (odbiór/wysyłka danych immobilisera i jego masa)
miałeś więc zapewne niekontaktujący przewód od immobilisera, stąd te kłopoty.
frankez - 16 Sty 2019, 17:39
dzieki za info , oby to było tak jak mówisz
slawomirro napisał/a: | frankez napisał/a: |
Jego diagnoza to problem ze sterownikiem silnika , kable po lutował bo były na skrętkę, wtyczka od sterownika silnika była lekko rozwalona bo ktoś nie mógł jej odpiąć
|
Odpięcie wtyczki jest koszmarem. Robiąc materiały na stronę www kupiłem używany komputer za kilkanaście zł na Allegro. Z góry wiedziałem, że wtyczka jest przykręcona śrubą na sztywno by z powodu np jazdy po nierównościach komputer silnika się nie wypiął.
Jak część do mnie doszła (z wpiętą wtyczką i sterczącymi kablami), to okazało się, że śruba jest tak zapieczona z powodu rdzy i wielu lat narażenia na niepogodę, że nie ma opcji by ją odkręcić. Musiałem ciąć piłką. Oczywiście niektóre przewody też odciąłem przypadkiem. I tak też pewnie było w przypadku tego kogoś kto grzebał w Twoim aucie wcześniej.
Cytat: |
Na pytanie dlaczego pokazywała się kontrolka z kłódką odpowiedź ponieważ nie wczytywało sterownika silnika , możliwa jest to teoria ? |
11.01 pisałem, że immobilser jest w kilku częściach:
m.in komputer silnika (odbiór/wysyłka danych immobilisera i jego masa)
miałeś więc zapewne niekontaktujący przewód od immobilisera, stąd te kłopoty. |
AnonimowyAlkoho - 1 Mar 2019, 22:34
Skorzystam z tematu, model wyższy ale może ktoś pomoże... Gdy kluczyk mi "zmarznie" to immo go nie odczytuje- szybko miga czerwona kontrolka. Wystarczy przez chwilę ogrzać kluczyk w dłoni i wtedy działa bez zarzutu. Czego to wina? W kluczyku jest jakaś bateria od immo?
|
|