Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - immobilizer blokada - miga czerwona kłódka

frankez - 10 Sty 2019, 21:23
Temat postu: immobilizer blokada - miga czerwona kłódka
Witam
dziś miałem nie miłą przygodę,
Rano wsiadam do auto, odpalam wszystko działa , zajeżdżam do pracy po 3 godzinach musiałem podjechać w jedno miejsce to wsiadam do auta odpalam mojego Forda Fiesta mk6 1.3 51 kw i próbuje uruchomić silnik ale niestety tylko szybko miga czerwona kłódka która świadczy o tym że jest blokada immobilizera ... Miałem drugi kluczyk więc próbuje uruchomić drugim kluczykiem ale także LIPA ,

odpiąłem akumulator , podłączyłem i za 5 razem odpaliłem auto bo zgasła kłódka czerwona
od czego zacząć ? co może po mału się psuć ? kluczyki sprawne raczej gdzieś w aucie coś się psuje ... elektryk powiedział że w Fordzie ciężko wymontować immo więc tylko naprawa wchodzi w grę ale to dopiero w poniedziałek , moze do tego czasu sam coś ogarnę tylko od czego zacząć ?

żadnych błędów komputer nie pokazuje ...

z góry dzieki za podpowiedzi

Bobofrut - 10 Sty 2019, 22:22

Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo
slawomirro - 11 Sty 2019, 01:18

Bobofrut napisał/a:
Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo


Nie do końca. Choć też.
Immobilser jest w kilku częściach:

- komputer silnika (odbiór/wysyłka danych i masa)
- GEM (interfejs)
- zegary (odbiór i wysyłka danych + detekcja kluczyka)
- stacyjka (sterownik - tzw pętla)
- pilot/kluczyk

Bobofrut - 11 Sty 2019, 15:00

Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki
90tomash - 11 Sty 2019, 16:11

Bobofrut napisał/a:
Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo

Od zimnych lutow auto może nie chcieć zapalić ?

Bobofrut - 11 Sty 2019, 16:56

Oczywiście. To przerwa w obwodzie elektrycznym prawie niewidoczna gołym okiem
slawomirro - 11 Sty 2019, 17:34

Bobofrut napisał/a:
Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki


Najprościej zacząć od sprawdzenia zwykłych przewodów tych modułów immobilisera. A nuż któryś się rozłączył, albo zaśniedział?

Bobofrut - 11 Sty 2019, 19:29

Sławku to nie Lanos gdzie było pudełeczko pod kolumną kierowniczą i to był cały układ immobilisera. Ten przypadek o którym piszę bardzo często pokazuje się w Focusach i Mondeo, a te też mają inni w zegarach. Tu nie ma jednego zintegrowanego układu. Ja zacząłbym od tego co napisałem fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. Poza tym w Fieście występuje szyna CAN o której wspomina pan Eztold w swojej książce więc na dobrą sprawę kilka rzeczy naraz działać nie powinno
90tomash - 12 Sty 2019, 07:52

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ja mam tak raz na jakiś czas jak kolega z filmu.
Nowy aku, nowe świece, nowe kable. Sprawdzone kable pod skrzynka z Aku.
Nie zdarza się to na zimnym silniku.
211 tys przebiegu.
Błędów brak.

Bobofrut - 12 Sty 2019, 09:33

90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę
90tomash - 12 Sty 2019, 15:59

Bobofrut napisał/a:
90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę

Tyle że cewka nie dałaby jakiś błędów ?

Bobofrut - 12 Sty 2019, 17:36

Nie zawsze. Na pewno zapali się błąd jak cewka całkowicie umrze
slawomirro - 12 Sty 2019, 21:16

Bobofrut napisał/a:
fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo.


Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła?

Bobofrut - 13 Sty 2019, 03:08

Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie
90tomash - 13 Sty 2019, 10:11

slawomirro napisał/a:
Bobofrut napisał/a:
fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo.


Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła?

Chyba trochę przesadzasz, nie wpadła tam beczka wody - z resztą woda leciała przy używaniu spryskiwaczy i gdy padał deszcz, ale nie byly to takie ilosci żeby zalało aż tak.
Z resztą problem pierwszy z tym zaczął się pojawiać latem kiedy było sucho, świece były wymieniane w sierpniu - wody wtedy tam nie było.

90tomash - 13 Sty 2019, 10:13

Bobofrut napisał/a:
Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie

Modul DIS to cewka ?
Da się cewkę jakoś sprawdzić?
Co do nieszczelności w dolocie to chyba nie jest tak - znam dwie osoby które mają takie coś

slawomirro - 13 Sty 2019, 12:06

90tomash napisał/a:

Modul DIS to cewka ?


Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części.

90tomash - 13 Sty 2019, 13:46

slawomirro napisał/a:
90tomash napisał/a:

Modul DIS to cewka ?


Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części.

Spotkałem się w oplu z tym

Bobofrut - 13 Sty 2019, 15:24

Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy
90tomash - 13 Sty 2019, 16:10

Bobofrut napisał/a:
Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy

Jak cewke sprawdzić czy być pewnym jej awarii?

Bobofrut - 13 Sty 2019, 18:36

Najlepiej wykręcić wszystkie świece i po kolei sprawdzać czy jest na każdym przewodzie iskra. Można jeszcze zobaczyć czy ktoraś z sekcji się grzeje. Jeśli tak to na bank jest cewka padnięta
frankez - 14 Sty 2019, 16:37

dzięki Panowie za podpowiedzi , dziś auto poszło do elektryka specjalizującego się zamkami , immo itp , ale nie dzwonił więc chyba szuka dalej , dam znać jak będę miał odpowiedź co się zepsuło



WITAM PONOWNIE

DZIŚ odebrałem auto od auto eletryka i ...
Jego diagnoza to problem ze sterownikiem silnika , kable po lutował bo były na skrętkę, wtyczka od sterownika silnika była lekko rozwalona bo ktoś nie mógł jej odpiąć, więc poprawili żeby się trzymało, całą wiązkę sprawdzili ( coś tam już nie pamietam co może poprawili ).

Na pytanie dlaczego pokazywała się kontrolka z kłódką odpowiedź ponieważ nie wczytywało sterownika silnika , możliwa jest to teoria ? bo kosztowała 500 zł ... czasochłonna praca , tak powiedział :/

slawomirro - 16 Sty 2019, 10:17

frankez napisał/a:

Jego diagnoza to problem ze sterownikiem silnika , kable po lutował bo były na skrętkę, wtyczka od sterownika silnika była lekko rozwalona bo ktoś nie mógł jej odpiąć


Odpięcie wtyczki jest koszmarem. Robiąc materiały na stronę www kupiłem używany komputer za kilkanaście zł na Allegro. Z góry wiedziałem, że wtyczka jest przykręcona śrubą na sztywno by z powodu np jazdy po nierównościach komputer silnika się nie wypiął.
Jak część do mnie doszła (z wpiętą wtyczką i sterczącymi kablami), to okazało się, że śruba jest tak zapieczona z powodu rdzy i wielu lat narażenia na niepogodę, że nie ma opcji by ją odkręcić. Musiałem ciąć piłką. Oczywiście niektóre przewody też odciąłem przypadkiem. I tak też pewnie było w przypadku tego kogoś kto grzebał w Twoim aucie wcześniej.

Cytat:

Na pytanie dlaczego pokazywała się kontrolka z kłódką odpowiedź ponieważ nie wczytywało sterownika silnika , możliwa jest to teoria ?


11.01 pisałem, że immobilser jest w kilku częściach:
m.in komputer silnika (odbiór/wysyłka danych immobilisera i jego masa)
miałeś więc zapewne niekontaktujący przewód od immobilisera, stąd te kłopoty.

frankez - 16 Sty 2019, 17:39

dzieki za info , oby to było tak jak mówisz :)


slawomirro napisał/a:
frankez napisał/a:

Jego diagnoza to problem ze sterownikiem silnika , kable po lutował bo były na skrętkę, wtyczka od sterownika silnika była lekko rozwalona bo ktoś nie mógł jej odpiąć


Odpięcie wtyczki jest koszmarem. Robiąc materiały na stronę www kupiłem używany komputer za kilkanaście zł na Allegro. Z góry wiedziałem, że wtyczka jest przykręcona śrubą na sztywno by z powodu np jazdy po nierównościach komputer silnika się nie wypiął.
Jak część do mnie doszła (z wpiętą wtyczką i sterczącymi kablami), to okazało się, że śruba jest tak zapieczona z powodu rdzy i wielu lat narażenia na niepogodę, że nie ma opcji by ją odkręcić. Musiałem ciąć piłką. Oczywiście niektóre przewody też odciąłem przypadkiem. I tak też pewnie było w przypadku tego kogoś kto grzebał w Twoim aucie wcześniej.

Cytat:

Na pytanie dlaczego pokazywała się kontrolka z kłódką odpowiedź ponieważ nie wczytywało sterownika silnika , możliwa jest to teoria ?


11.01 pisałem, że immobilser jest w kilku częściach:
m.in komputer silnika (odbiór/wysyłka danych immobilisera i jego masa)
miałeś więc zapewne niekontaktujący przewód od immobilisera, stąd te kłopoty.

AnonimowyAlkoho - 1 Mar 2019, 22:34

Skorzystam z tematu, model wyższy ale może ktoś pomoże... Gdy kluczyk mi "zmarznie" to immo go nie odczytuje- szybko miga czerwona kontrolka. Wystarczy przez chwilę ogrzać kluczyk w dłoni i wtedy działa bez zarzutu. Czego to wina? W kluczyku jest jakaś bateria od immo?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group