|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Porady eksploatacyjne - [MK7] Eksploatacja - co i jak często wymieniacie w aucie?
jot_10 - 12 Gru 2018, 17:41 Temat postu: [MK7] Eksploatacja - co i jak często wymieniacie w aucie? Cześć,
co i jak często wymieniacie w aucie?
Olej silnikowy + filtr oleju - raz na rok lub 10 tys. km
Inne - ?
Pozdrawiam
zwardek - 12 Gru 2018, 22:42
Filtr powietrza i paliwa
Świece zapłonowe
Pasek rozrządu z pompą wody i termostat
Pasek wieloklinowy, a potem to co wychodzi w trakcie eksploatacji
Jeżeli dopiero co kupiłeś auto to zacznij od tego, chyba że masz faktury co zostało zrobione
Mars - 13 Gru 2018, 11:12
Filtr kabinowy co rok.
90tomash - 21 Gru 2018, 08:03
Filtr oleju, powietrza, kabinowy wymienilem w ciemno po zakupie.
Klocki + tarcze też.
Świece chyba i kable zapłonowe co 50-60 tys. Jak ruch miejski można nawet częściej. Ja wymieniłem świece i kable.po 3 tys od świec co akurat było bez sensu.
Filtr paliwa niby starcza w benzynie jak jest do wymiany na długo ale jest taki taki że warto go raz na jakiś czas wymienić.
Płyn hamulcowy też chyba dłużej niż 3 lata nie powinien jezdzic
wojtekpl - 23 Gru 2018, 21:59
Oleje, filtry co 15, po około 45 świece, kable kuny kilka razy zap... indoliły; wcześniej tarcze (biły) no i teraz 73 gumy stabilizatora ( na pierwszy montaż jakiś plastik poszedł....)
Ogólnie 73+ lpg założyłem przy 30500.
MisiekT - 7 Sty 2019, 01:41
Dla sportu tak często wymieniacie?
Proponuje zgodnie z zaleceniem Ford’a - naprawde szkoda hajs w błoto wywalac.
Przeglądy są co 20tys., zmiana oleju i filtrów częściej przy obecnej jakości chemii nie ma najmniejszego sensu w zwykłym aucie. Płyn hamulcowy co 2 lata, ale i 5 wytrzyma bo tutaj akurat to głównie kwestia temperatury wrzenia i łatwo zauważyć, jeżeli jest już zużyty.
Świece 60tys, kable nigdy, chyba ze są widoczne przepięcia, rozrząd zdaje się 160tys.
Ogólnie to jest tani w eksploatacji samochód i nie ma co nadmiernie inwestować - szybszy ani ładniejszy od tego nie będzie, a jak ma coś paść to padnie i tak
wojtekpl - 18 Sty 2019, 20:58
Przy obecnej jakości oleju.... Longlife to nie jest choć i tak w ten marketing nie wierzę; bardziej dla własnego (fiesty) bezpieczeństwa - ma u mnie dożywocie.
W autach starszej generacji zmieniało się co 10 tys. i jeździły po 500 tys i więcej. A teraz? Po mojemu bełkot marketingowy i nic więcej. Powierzchnia filtrująca wcale się nie zwiększyła, a wręcz przeciwnie.
Każdy robi jak uważa. Ja nikomu do portfela nie zaglądam.
p.s. Filtr powierza niby co 60 tys, a jak wygląda po 20?
|
|