Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - Po wymianie filtru paliwa - odcięcie zapłonu.

White91 - 7 Paź 2018, 17:39
Temat postu: Po wymianie filtru paliwa - odcięcie zapłonu.
cześć,

wymieniłem filtr paliwa i po kilku nieudanych odpaleniach teraz auto odcina zapłon. czytałem w intrukcji że to normalne ale na ok. 30 min a już prawie 2 h nie mogę zacząć kręcić.

dodatkowo czy auto da rade z czasem samo odpalić czy jedbak musze wlać do filtra paliwo? na youtube jeden poradził aobie bez a drugi mówil ze trzeba wpompować.

Będę wdzięczny za pomoc.

Fiesta 2013 r. 1.5 tdci 75km.

whirl - 7 Paź 2018, 19:26

Z tego co pamiętam to filtr musi być zalany, gdzieś na YouTube gość miał coś na kształt gruszki gumowej która zalewała filtr dzięki czemu silnik odpalał bez jakiś większych czkawek, jedynie co na początku silnik może chodzić nierówno.
White91 - 7 Paź 2018, 19:32

nie mam takiej gruszki...mogę spróbować wstrzyknąć paliwo strzykawką ale problem w tym, że cały czas auto nie reaguje na przekręcenie kluczyka...gasną kontrolki chcesz zacząć kręcić a on po sekundzie blokuje taką możliwość i możesz tylko wrócić do poprzedniej popzycji kluczyka.

jest w intrukcji mowa że może zablkować zaplon po nieudanych probach ale zeby na ponad 3 h...?

AnonimowyAlkoho - 7 Paź 2018, 20:46

A akumulatora nie rozładowałeś? Bo masz takie objawy jak zajechany aku
White91 - 7 Paź 2018, 20:58

kontrolki palą się mocno, nic nie przygasa.. przez ulamek sekundy zakreca a pptem jakby cyknięcie i koniec. chyba że są jakieś ustawienia że przy malym napięciu aku nie pozwala próbować odpalić.
whirl - 7 Paź 2018, 21:20

Mi też się wydaje że aku już rozładowany, sprawdz aku podładuj zalej filtr paliwem i spróbuj pokręcić
White91 - 7 Paź 2018, 21:25

to w tym aucie tak sie zachowuje elektryka przy niskim napięciu?
Puff - 8 Paź 2018, 15:50

Jak aku słaby, to nawet bendiksa nie wysunie, o zakręceniu rozrusznikiem nie mówiąc. Jednocześnie żarówki (awaryjne np.) będą świecić pełną mocą bez najmniejszych problemów (o ile aku jest mocno rozładowany, ale jakieś tam napięcie jeszcze ma). Sprawdzenie napięcia to 15 sekund roboty z miernikiem w ręce, a tutaj kombinacje alpejskie robicie zamiast sprawdzić podstawowe rzeczy :D
Jaszczur - 8 Paź 2018, 19:51

Zapowietrzyłeś układ paliwowy i wyładowałeś akumulator.
Miej nadzieję że pompa nie puściła opiłków na powitanie wtryskiwaczy.

whirl - 9 Paź 2018, 11:25

Jaszczur napisał/a:
Zapowietrzyłeś układ paliwowy i wyładowałeś akumulator.
Miej nadzieję że pompa nie puściła opiłków na powitanie wtryskiwaczy.


Dobre spostrzeżenie old . Kiedyś wymieniałem filtr w clio 1.5dci i znajomy mechanik poradził aby koniecznie zalać filtr (nawet jest tam specjalna gruszka aby zalać filtr) bo pompa wysokiego ciśnienia w układach common rail nie powinna chodzić na "sucho", najgorszym wypadku można zrobić to o czym piszesz.

White91 - 9 Paź 2018, 21:10

doładowałem akumulator i dalej nic a wstrzyknąłem ttoche paliwa do filtra. nie jest go łatwo zalać bo uszczelniając otwór na dole i skręcając obudowe zamyka się jednocześnie puszke z filtrem.

odpiąłem wężyk z lewej i wstrzyknąłem trochę strzykawką, z czasem zaczęlo się już przelewać.

akumulator nie był w pełni naładowany nie wiem czy siła rozruchu ma tu wpływ.

wymiana odbyła się w jedyny możliwy spośob więc jeśli zawsze się zapowietrza to powinien też w łatwy sposóv się odpowietrzyć. często jest tak, że przekrecając kluczyk lecz nie odpalając auta, pompa ppwinna działać i zalać filtr...:(

ładować będe teraz całą noc i nie wiem czy warto z naladowanym na full jeszcze raz spróbować

White91 - 10 Paź 2018, 07:19

on teoretycznie powinien sam zaciągać paliwo do filtra? jeśli szyna cr się zapowietrzyła to i kupienie takiej gruszki do pompowania pewnie nie pomoże?

co wredy? plakiem w dolot?

w serwisie forda mówią że powietrze jest między zbiornikiem a filtrem. macie pomysł jak odpowietrzyć?

czy taka gruszka jakiej użył na końcu tego filmiku wystarczy?

https://youtu.be/TbpoJ1IdUm0


dzięki

Jaszczur - 10 Paź 2018, 08:41

Taka gruszka jak na tym filmie powinna być standardowym wyposażeniem każdego układu paliwowego w dizlach. Jeśli założysz ją między filtrem a pompą, to bez problemu odpowietrzysz zarówno filtr, jak i połączenie z bakiem. Dopchasz również pompę paliwem, i napełnisz w niej sekcję niskiego ciśnienia, co pomoże znacząco przy starcie.

Po zainstalowaniu gruchy najpierw podpompuj zawartość gruchy tak, by była w całości wypełniona paliwem, potem połącz z pompą i pompuj do momentu aż zrobi się twarda.

Jeśli w układzie masz plastikowe przewody paliwowe, to najprawdopodobniej nie obędzie się bez wymiany ich na gumowe, inaczej nie zainstalujesz pompki.

White91 - 10 Paź 2018, 08:51

dziś kupie taką gruszke z wężami. prosze wytłumacz gdzie dokładnie i jak mam zrobić. na filmie facet wpina się w jednym miejscu do filtra a drugi nie wiem gdzie prowadzi może do słoika z paliwem i po prostu pompuje...pewnie aż poleci paliwo.

będę wdzięczny za dokładną instrukcję.

Jaszczur - 11 Paź 2018, 07:36

Generalnie napisałem Ci co musisz zrobić. Podpinasz filtr do węża który idzie z baku, na wyjście z filtra dajesz gruszkę. Pompujesz aż pojawi się paliwo, silny strumień. Nakładasz wąż na wyjście z gruchy, z drugiej strony do pompy, wszystko skręcasz dobrymi cybantami. Pompujesz na końcu gruchę tak, by była twarda, próbujesz palić, i tak do skutku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group