Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Dziwne prowadzenie się pojazdu

lobo1234 - 7 Paź 2018, 11:03
Temat postu: Dziwne prowadzenie się pojazdu
Witam jestem właścicielem Fiesty mk3 silnik 1,1 (koła 13), problem jest taki, że podczas pokonywania zakrętów zwłaszcza ostrych przednie koła jakby wpadały w poślizg, dodatkowo przy tym występują drgania kierownicy, i dość głośne tarcie opon (mocny opór, jakby auto jechało na ugiętej feldze). Byłem na stacji diagnostycznej i zawieszenie wyszło ok, luzów nie ma, amortyzatory są oki, felgi proste, zbieżność też jest w porządku, opony mają 3 lata nie są wytarte, ścięte, może ktoś z Was miał podobny problem pozdrawiam i proszę o ewentualne sugestie.
FIESTA Moondust - 8 Paź 2018, 23:24

Może to zewnętrzne przeguby napędowe?W zależności od skrętu i ugięcia różnie się układają jeśli się już wyrobiły i mają luz.
lobo1234 - 9 Paź 2018, 10:43

Raczej mają bo trochę drga karoseria podczas podjazdu np. pod wzniesienia przy mniejszych prędkościach, da się coś z tym zrobić i czy to jest bezpieczne jeździć na luźnych przegubach,dzięki za odpowiedź pozdrawiam
FIESTA Moondust - 9 Paź 2018, 19:23

No najlepiej wymienić zewnętrzne przeguby jeśli mają już luzy i są sfatygowane.Miałem kiedyś podobnie w 1.1 przy skręcie coś jakby trzaskało przy małych prędkościach i większych skrętach kół.Ponad to miałem takie chybotanie gdy pokonywałem w prawo zakręty.Coś jakby efekt podobny do krzywej felgi-bicie na boki w osi poziomej...Jak to wymieniać to tylko najlepszych marek.Najtańsze gówna to się tylko na przetop nadają.Wiem co mówię bo jeden z frustracji poleciał na orbitę wokół ziemską :V:
lobo1234 - 10 Paź 2018, 09:15

Tzn. przy pełnym skręcie sprawdzałem jeżdżąc w koło nie trzaska nic, znam ten dźwięk trzaskającego przegubu ale faktycznie mogą mieć luz i przy skręcie mogą powodować takie zachowanie, a mogą to być przeguby wewnętrzne np. a jeśli chodzi i te zewnętrzne to jakiej firmy polecasz bo faktycznie badziewia to szkoda montować pozdrawiam :)
FIESTA Moondust - 10 Paź 2018, 23:43

Te ewentualne trzaski przegubu,nierównomierny opór na kierownicy najlepiej wychwycić przy prędkościach manewrowych robiąc tzw. ósemki.Tak by przeguby trochę popracowały w różnych wychyleniach.Wtedy też czasem czuć jakby układ kierowniczy chodził z różną siłą - nieraz mylone jest to z usterką przekładni kierowniczej...U mnie była robiona zbieżność i sprawdzane zawieszenie kilka razy.I też niby wszystko było OK a dalej coś nie funkcjonowało.Nawet wymieniłem te krzyżaki od wewnętrznego przegubu lecz poprawy nie zanotowałem.Statycznie zbieżność się zgadzała ale jak tylko samochód ruszał to brało to w łeb bo występują różne naprężenia czy to od przyśpieszania,hamowania czy też podczas skrętu.Nawet gdy była pochylona poprzecznie jezdnia to też czułem że koło bardziej obciążone szło jakimś innym kątem jakby powierzchnia styku była mniejsza.Co do części to nie wiem jak teraz wygląda oferta występowania tych przegubów.Ten problem przerabiałem z 8 lat temu i wtedy było w miarę z dostępnością.Tyle że ten który zamontowałem szybko się poddał i zniesmaczony tym faktem postanowiłem zamontować całą używaną oryginalną półoś.I nie żałowałem bo trafiłem na zadbaną część.Osobiście wolę zamontować część oryginalną a używaną bo przeguby dobrze traktowane służą bardzo długo.Ale to gdy masz pewne źródło dostępu do takich fantów.
lobo1234 - 11 Paź 2018, 07:36

To co napisałeś wyżej bardzo dobrze pasuje do mojej usterki, może uda mi się znaleźć jakieś używane półosie bo faktycznie te zamienniki :) to jakaś porażka, dzięki za odpowiedź i opisanie tej przypadłości pozdrawiam :)
FIESTA Moondust - 11 Paź 2018, 18:22

Daj znać o dalszych perypetiach;) Możesz jeszcze popatrzeć np. Allegro,OLX bo czasem ktoś wrzuca nowe oryginalne bardzo mocno przecenione części.Może akurat i to trafisz.Ostatnio np. widziałem przegub tyle że do MK I za śmieszną cenę.
lobo1234 - 12 Paź 2018, 08:47

Jak coś uda mi się zadziałać to dam znać pozdrawiam :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group