Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Fiesta 1.0 ecoboost (euro 6d-temp)

msky - 13 Cze 2018, 20:40
Temat postu: Fiesta 1.0 ecoboost (euro 6d-temp)
Cześć :)

Założyłem wątek z dwóch powodów. Pierwszy to fakt, że pod długim przmiarzeniu kupiłem Fiestę, a drugi to bardziej z powodu moich wątpliwości/ciekawości.

Potrzebowałem auta do miasta, ale nie stoję w korkach raczje poruszam się po bez zatorów 15 km do pracy. Mniej więcej od października 2017 roku przechodziełem fazy od suzuki swift po hondę civic, w zasadzie przeleciałem wszystkie auta z segmetnu B, oraz kilka z C.
Omały włos nie kupiłem VW Polo, ale na szczęscie coś sprawiło, że wycofałem zamówienie. Auto dostałem na całą sobotę do jazdy i miałem tak mieszne uczucia, że po 45 minutcha w Fieście stwierdziełem, że wrażania są lepsze, no i kasa też lepiej wypada :)

W maju dałem zaliczkę i tak, czekam na odbiór w sierpniu.

Na dielra nie moge na razie powiedzieć złego słowa, tym bardziej na sprzedawcę, który miał do mnie sporo cierpilowści. Dwa razy zmieniałem zamówienie...

Mam kilka zagwostek, jednak... Nie potriafiłem znaleźć odpowiedzi na nie nawet na forach DE

1. Wybrałem silnik 125 KM, oprócz tego, że ma +25KM i tarczowe hamulce z tyłu, to podobno ma tak zwany overboost do 200 Nm, oraz inną głowicę.

2. Norma emisji spalin Euro 6d-temp... zastanawiam się czy już będę mieć ten nieszczęsny filtr "DPF" dla benzynki?

3. Silnik ma niby być z nowej serii, ale nie ma słowa o nowym sytemie odłczanego cylindera. Nowy Focus ma to mieć w standardzie. Czysta ciekawość

4. Wybrałem światła full LED, w kilku miejscach opisują je jako dynamic, a u nas bez większych wzmianek.

Auto bez dachu szklanego, nagłośnienia B&O (podobno nie jest warte kasy), nawigacji.

Macie jakieś doświadcznie związane z odbiorem auta? Na co zwrócić uwagę? Kupować miernik lakieru? :D

M

mskgs - 14 Cze 2018, 09:50

1. Ma tarcze z tyłu, i prawdopodobnie inną głowicę (w mk7 FL tak było). O overboost szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę - skąd takie informacje? Edit: a poszperałem trochę po internecie i faktycznie się przewija ten overboost... Ciekawe jak jest faktycznie. :)

2. Zgłębiałem ten temat przed odbiorem swojej i sam byłem ciekaw... i w niemieckim cenniku jest takie zdanie apropo EcoBoost'a: "Zusätzlich verfügt der Ford Fiesta über einen benzinpartikelfilter". Ostatnie słowo chyba jest jasne. :D Tyle że ja mam normę Euro 6.2, a to chyba trochę co innego... i filtra raczej nie ma (nie wiem?) Może być też tak, że filtry montują, ale na razie na inne kraje (np. właśnie DE) - tak było kilkanaście lat temu jak do diesli producenci wprowadzali DPF-y.

3. Mi sprzedawca powiedział, że ten system już jest i samochód potrafi wyłączyć jeden cylinder. Nie wierzę w to szczerze mówiąc, w instrukcji nie ma ani słowa na ten temat.

4. Światła statyczne (nie skrętne) z automatycznym poziomowaniem. "Dynamiczny" to może jest kierunkowskaz z przodu - coś jak w Mondeo czy nowych Audi/VW z tyłu - tylko trochę krótszy. :P

msky - 14 Cze 2018, 13:43

Wspomnienie o overboost
Różne źródła podają od 15 do 30 sekund overboost 200 Nm lub nawet 220 Nm.
Z drugiej strony 1.0 w hondzie Civic ma 200 Nm co nie jest niczym nowym. Świetny silnik, mało pali, tylko trochę za słaby (130KM) do auta z zacięciem sportowym. Znajomy sobie bardzo chwali spalanie na poziomie 7 l w mieście.

Mam wątpliwości co do tego "DPFa" Chyba niestety załapałem się na ten filtr.

Nie wiem czy ten odłączany cylinder nie jest zarezerwowany dla nowego focusa. Mnie sprzedawca powiedział jedynie, że silnik jest mocno zmieniony względem tego z 2012 i 2014 roku.

Właśnie nie ma nigdzie w necie info o tych światłach. Niby ST ma je w wielu testach na YT, ale słowa nikt o nich nie mówi, tylko o tym silniku 1.5 właśnie z odłączanym cylindrem.
Co ciekawe podobno słychać i czuć moment włączania się tego systemu wg relacji testerów z YT.

mskgs - 14 Cze 2018, 14:17

Co do świateł to jest tak jak piszę - masz info z pierwszej ręki ;) Bo mam LED-y u siebie.
DPF-a bym nie demonizował, w benzynach nie powinien sprawiać takich problemów. Co jak co, ale na dieslach producenci się już nauczyli i filtry jako tako są dopracowane.
Edit: zacząłem drążyć temat i z tego co na razie wyszukałem, to już od normy euro 6.2 powinny pojawić się filtry GPF. Czyli wychodzi na to, że go mam... hmm.. Chociaż po wklepaniu nr VIN w etis nie ma informacji o filtrze.

msky - 14 Cze 2018, 16:42

Super, że ktoś ma już z nimi doświadczenie :)

A filtr GPF na 99% będę mieć, bo auta na rynku niemieckim i polskim to ta sama taśma produkcyjna.

Zapomniałem dopisać, że wziąłem również wszystkie systemy bezpieczeństwa jakie były.
Kolor (chrome blue) auta wziąłem trochę na wiarę, że będzie ładny, bo nigdzie nie widziałem go na żywo.
Realnie znalazłem jedno zdjęcie w necie

luk4s - 14 Cze 2018, 21:39

W internecie jest sporo informacji, według których Fiesta miała dostać EcoBoosta z odłączanym cylindrem od 2018 roku. Możliwe, że ostatecznie chodziło o Fieste ST z 1.5l EcoBoostem. Wydaje mi się, że gdyby 1.0 miał tą funkcję to by się tym chwalili.

Nie mniej... Czy ta funkcja jest czy jej nie ma to i tak nie zmienia faktu, że EB 1.0 pali w Fieście mało paliwa :)

msky - 15 Cze 2018, 10:03

Nowy Ford Focus ma na 100% dezaktywację i co ciekawe ten sam silnik co fiesta produkcji od 1 sierpnia.

Spalanie faktycznie jest śmieszne 7-8 litrów po mieście to mój stary samochód palił 69 KM...

Czy diler sam informowała o postępach produkcji auta? Odstałeś vin i możliwość podglądania w systemie forda jak postępuje zamówienie?

Mars - 15 Cze 2018, 12:02

msky napisał/a:
Spalanie faktycznie jest śmieszne 7-8 litrów po mieście to mój stary samochód palił 69 KM...

Czy diler sam informowała o postępach produkcji auta? Odstałeś vin i możliwość podglądania w systemie forda jak postępuje zamówienie?


U mnie na razie średnie spalanie z komputera pokazuje 6,2 l/100 km. Przejechane na razie prawie 1400 km ( od końca marca ).
Sam musiałem dzwonić lub pisać do dealera z pytaniem o postęp produkcji. Numer VIN dostałem po złożeniu auta w fabryce, ale nie miałem podglądu na dalszy etap.

anikja - 15 Cze 2018, 12:36

Cześć,
przymierzam się do zmówienia fiesty i też mnie kusi kolor chrome blau, czy ktoś go widział, może na innym modelu w Fordzie? Chciałam jeszcze podpytać jaki procentowy rabat otrzymałeś?

msky - 15 Cze 2018, 14:49

anikja, kolor widmo:
https://www.trustford.co....iesel/id-12759/
sporo zdjęć

Chyba 10%

anikja - 15 Cze 2018, 19:36

Dzięki, fajnie widać.
Planowałam deep impact blue ale już nie ma tego koloru na zamówienie, a kiedy zobaczyłam jak wygląda blue wave w rzeczywistości to trochę miałam cykora, żeby zamówić kolor bez obejrzenia go wersji innej niż folderowa. Chyba jednak zaryzykuję i zamówię :) . Pozdrawiam

Wojtek Wawa - 18 Cze 2018, 15:49

Ludzie boją się tego dpfu/fapu dla benzyn, a ja się jego doczekać nie mogę. Zimą po rozruchu przy odśnieżaniu niczego nie czułem przy biturbo dieslu z fap, a gdy w ostatnią zimę odśnieżałem fiestę to aż oczy łzawiły, gdy wiatr nieszcześliwie zawiał spaliny.
Mało osób wie, że po wprowadzeniu bezpośredniego wtrysku paliwa do samochodów benzynowych, spaliny stały się bardziej toksyczne. Te filtry są obecnie koniecznością.
Wiadomo, że diesel z padniętymi wtryskiwaczami i wyciętym dpfem bardziej smrodzi, ale piszemy o nowych samochodach - sam start/stop nie rozwiązuje problemu w miastach, zimne rozruchy są ważne, gdy odpalamy komuś silnik pod oknem. Na wsi to praktycznie bez znaczenia.

msky - 18 Cze 2018, 22:55

Właśnie poprzenie auto szczegółnie w zimię odpalałem na 10-20 minut przed ruszeniem i sąsiadka miała z tym zawsze problem, bo śmierdziało :D
Realnie filtr może być problemem, zupełnie jak system start-stop, który na pewno zdezatywuję.
Zastanawiam się czy podrzewacz silnika będzie dostepny technicznie w tym sliniku i czy ktoś ma doświadczenia z tym :)
https://www.sherwoodford....e-block-heater/
https://www.ebay.co.uk/it...o-/122123470046
wygląda ciekawie

Wojtek Wawa - 19 Cze 2018, 10:20

Skoro smrodziłeś sąsiadce 20 minut i pierwsze co planujesz, to dezaktywacja systemu, który oszczędza Twoją kasę i zdrowie pieszych, to wybacz, ale przynajmniej częściowo jesteś socjopatą.
BTW w fieście start-stop działa bardzo dobrze, nie ma piłowania silnika.

zwardek - 19 Cze 2018, 10:34

Po co podgrzewacz przy benzynowym silniku 1.0? Wsiadasz i jedziesz - sprawny termostat załatwia sprawę
msky - 19 Cze 2018, 13:59

Wojtek Wawa, To wolny kraj, lubię wsiadać do ciepłego auta.

Podgrzewacz widziałem w Fieście w Kanadzie, gdzie było po nocy -12 i auto miała podgrzany silnik do połowy normalnego stanu temperatury silnika, rewelacja!
Dlatego będę kombinować z tym patentem :)

luk4s - 19 Cze 2018, 18:54

W Fieście ASS działa OK i według mnie nie ma sensu na siłe wyłączać tego systemu. Silnik gasi się i załącza kulturalnie, bez szarpnięć. Co do kwestii podgrzewacza - Fiesta ma dobrze obudowaną komorę silnika, płyn chłodniczy opływający zintegrowany kolektor/turbo i dodatkowo żaluzje przed chłodnicą. To wszystko powoduje, że silnik powinien rozgrzewać się dosyć szybko w zimę przy normalnej jeździe. Co do kwestii zimy i komfortu kierowcy - polecam podgrzewaną przednią szybę i podgrzewane fotele :)
msky - 19 Cze 2018, 19:25

Pakiet komfort 1 (bez pogrzewanej kierownicy) wzięty na szczęście :)
A grzałekę już znalezałem i można zainstalować taką za 590 zł z wbudowanym programatorem. Wejście ukryte w błotniku przednim. Jak zainstaluję to dam zdjęcia.

mskgs - 19 Cze 2018, 19:52

Ja wyłączam zawsze start-stop. W Krakowie ten system nie ma racji bytu, chyba że o wieczornych porach jak jest mały ruch. Poza tym strasznie mi przeszkadza samoczynne wyłączenie silnika - po prostu tego nie lubię. Z tym oszczędzaniem i (nie)truciem bym uważał, samochód przy rozruchu potrzebuje więcej paliwa, więc przy zbyt krótkim postoju nie opłaca się wyłączać silnika.
Mars - 20 Cze 2018, 11:16

msky napisał/a:
Pakiet komfort 1 (bez pogrzewanej kierownicy) wzięty na szczęście :) .


Nie zamówiłeś grzanej kierownicy?
Jestem zmarźlak i połączenie grzanych foteli z grzaną kierownicą daje super komfort :ok: .

msky - 20 Cze 2018, 12:07

Powiem szczerze, że jakoś mnie ta kierownica nie przekonała.
Tak samo jak nawigacja, radio B&O (słabo to gra niestety), szklany dach, oraz system bezkluczykowy.

Wielka szkoda, ze nie można było zamówić silnika 140 KM... wersja ST-line mi nie pasowała głównie wizualnie.

Mars - 20 Cze 2018, 22:43

msky napisał/a:
Powiem szczerze, że jakoś mnie ta kierownica nie przekonała.
Tak samo jak nawigacja, radio B&O (słabo to gra niestety), szklany dach, oraz system bezkluczykowy.

Wielka szkoda, ze nie można było zamówić silnika 140 KM... wersja ST-line mi nie pasowała głównie wizualnie.


Kierownica ma regulowaną temperaturę przez komputer, bo mocniej grzeje, gdy jest bardzo zimno, a słabiej, gdy jest tylko chłodno- dla mnie rewelacja.
Już od dawna chciałem mieć uruchamianie silnika przyciskiem- dla mnie fajny gadżet. Do tego doszło także otwieranie i zamykanie drzwi i jest super wygodnie.
Mi nie pasowała cena za moc 140 KM wynosząca 6,4 kzł- myślę o chipie za ok. 1,5 kzł.

msky - 21 Cze 2018, 09:44

Miałem scenica 1.4 Tce w wersji full privelige - już mi się znudziła karta free hands.
125 KM jest chyba optymalne

mskgs - 2 Lip 2018, 10:09

Jednak będziesz miał GPF-a. Ja też już mam, norma Euro 6.2 (euro 6d-temp). Ostatnio dzwoniłem do ASO i mi sprawdzili po VIN. W instrukcji obsługi też jest opisany filtr cząstek stałych do benzyny. ;)
msky - 2 Lip 2018, 20:15

Nieeee :P
msky - 6 Lip 2018, 18:53

Przyszło dzisiaj kolor jest mega. Reszta jak w innych fiestach
Zdjęcia chrome blue

mskgs - 6 Lip 2018, 19:09

Świetny jest ten kolor :) Gratulacje!
msky - 6 Lip 2018, 19:47

Dzięki
Wg homologacji nie mam filtra GPF :)

luk4s - 6 Lip 2018, 22:20

Faktycznie kolor robi robote :) Gratki. Kiedy odbiór?
msky - 7 Lip 2018, 12:00

W przyszłym tygodniu jakoś.
Auto na zdjęciach jest mocno brudne.
Kolor jest piękny <3
Zamawiałem w ciemno, a jak zobaczyłym to uśmiechnąłem się :)
W końcu pierwsze nowe auto

Mk8 ST Line - 12 Lip 2018, 01:02

Dowiadywałem się w salonie o GPF, nie wiedzieli. Napisali maila do Ford Polska i otrzymali odpowiedź że wszystkie fiesty Ecoboost Euro 6.2 są wyposażone w GPF. Nie dotyczy tylko wolnossących 1.1
msky - 12 Lip 2018, 05:51

Tak mam filtr. Nawet jest w instrukcji opis co i jak.
Po pierwszych 60 km stwierdzam, że 125 KM jest o niebo lepsze od 100 KM.
Spalanie po tym krótkim dystansie to 5,8 l więc fajnie :)
Światła full led są jasne. Tryb automatyczny świateł dział całkiem sprawnie.

Android auto to trzeba jakoś aktywować dodatkowo?

Wojtek Wawa - 12 Lip 2018, 11:05

Tak, jest nawet opisane na forum i są linki :-) Włącz w samochodzie i ściągnij na telefon. Gdybym kupował dziś to też full led i 125 KM (o czym pisałem w październiku). Fajnie, że Ci siadła konfiguracja.
msky - 12 Lip 2018, 11:34

Czy mógłbym poprosić o linka do tego poradnika?

Dziś po jeździe obwodnica Warszawy, 23 km stwierdzam że to auto:
- jest ciche przy 120 km/h
- prowadzi się bardzo przyjemnie
- będę chwalić automatyczne światła LED w połączeniu z automatycznymi wycieraczkami
- jak baletnica jest zwrotne

Jedne co mnie zastanawia to masa opcji w instrukcji obsługi, którzy jeszcze nie znalazłem w komputerze pokładowym np. Trener ecojazdy, aktywacja chwilowego overboostu.

Żałuję trochę że nie wziąłem nawigacji nawet z tym zestawem b&o

Wojtek Wawa - 12 Lip 2018, 11:45

W google wpisz android auto app mirror (nie ma w sklepie play w Polsce) i zainstaluj na telefonie.

W samochodzie aktywuj Android Auto w opcjach.

Połącz samochód z telefonem kablem.

Wojtek Wawa - 12 Lip 2018, 11:46

A co do opcji - tak, jak pisałem od początku - instrukcja nadaje się do kosza. Albo sprawdź, jak działa głosowe ustawianie temperatury, może u Ciebie poprawili już soft?
msky - 12 Lip 2018, 12:40

Zainstalowałem AA.
Rozumiem że muszę połączyć kablem z autem i wyszukać android auto w ustawieniach.

Powiem tak instrukcja jest totalnie inna niż życie.
Np mam opcje autoryglowania po ruszeniu i "domykanie drzwi".

Sporo od odkrywania :)

anikja - 17 Lip 2018, 17:21

Gratuluję nowego auta. Dzięki za zdjęcia koloru, zamówiłam ten sam, wygląda fajnie... kamień z serca. Ile tygodni czekałeś na samochód? Swój zamówiłam 20.06 i zastanawiam się czy zdążą wyprodukować przed przerwą sierpniową.
msky - 18 Lip 2018, 15:31

Zamówiłem chyba 26 maja, wyprodukowali 15 czerwca, 6 lipca przyjechał do Polandii, odebrałem 11 lipca. Podobno szybko robią titanium.
Jeśli to st-line to masz 3-4 miesiące czekania.
Również gratuluję :)

jacky-x - 5 Wrz 2018, 10:32

Czy ktoś miał przyjemność (lub nie :) ) w praktyce doświadczyć silnika ecoboost 1.0 85KM (szczególnie w fieście)? Wiem, raczej zdecydowana większość nawet nie spojrzy na ten silnik (choć 1.1 i 85KM zbiera pozytywne opinie, więc ....) i za minimum uzna wyjściowy 100KM, ale znajda się jednostki którym ten "słabeuszek" mógł by (przynajmniej w teorii) w zupełności wystarczyć, a jest tak mało materiałów z praktycznego użytkowania, że pozwoliłem sobie zadać to pytanie, może uda się uzyskać jakieś informacje od bezpośredniego użytkownika (w salonach praktycznie brak możliwości jazdy testowej z tym silnikiem). Pozdr
msky - 9 Wrz 2018, 10:52

To ten sam silnik tylko bez turbo.
Ktoś na forum ma takowy i chwali sobie.
Tutaj masz wyniki spalania
Tutaj

jacky-x - 9 Wrz 2018, 13:56

@msky
Dzięki za odpowiedz. Jednak to nie są chyba te same silniki. Pierwszy bez turbo 85KM to 1.1 (jest jeszcze wersja 70KM tego silnika) i mają max moment 110 a skrzynia M5, natomiast ten drugi 85KM ma turbo, moment 170, skrzynia M6 i należy do rodziny ecoboost i ten mnie interesuje.Co nieco jest na stronkach niemieckich, choć głównie teoria (jest jeszcze i 85KM 1.5 TDCi, ale to też inna bajka, tylko jako uzupełnienie tematu).Pozdr

msky - 10 Wrz 2018, 09:51

Różnią się tylko skokiem tłoka imho...
1.0 EB 100 KM bierz, szkoda męczyć się z tym 85 KM, a spalanie takie same.

Wojtek Wawa - 10 Wrz 2018, 12:06

msky,
chyba nie przeczytałeś co jacky-x napiał :-)
Jacky, bierz tego 85 KM 1.0 turbo - to okazja. Żałuję, że moi rodzice nie mieli takiej opcji w grudniu zamawiając na luty. Kto wie, kiedyś może programowo będzie można odblokować 40 KM ! Jakieś 45% więcej mocy, bez czipowania/niszczenia trwałości. Dla Ciebie to bez znaczenia, ale kiedyś ten silnik może komuś sprawić wiele radości :-)

msky - 10 Wrz 2018, 15:27

Nie wiedziałem że takie wersje są w ofercie.
Ten silnik 1.0 EB 85 KM będzie dostępny tylko dla nowego focusa, o Fieście nie ma jeszcze info.
Dziwnie wygląda taka oferta 2x 85 KM....

jacky-x - 10 Wrz 2018, 19:55

@msky
Ten 1.0 EB 85 KM jest tyko dla fiesty Active (tu nie ma tych słabszych z pozostałych wersji), dla reszty jest ten o którym ty wspominałeś, czyli 1.1 85KM

PS
Dzięki, za zainteresowanie tematem. Pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group