Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Problem z ustawieniem pedału hamulca (wz. czujników stop)

Francki - 15 Maj 2018, 11:12
Temat postu: Problem z ustawieniem pedału hamulca (wz. czujników stop)
Witam
To mój debiut na FKP - nie krzyczcie proszę:)
Auto zakupione dla żony i ona go użytkuje. Sam trochę znam się na mechanice - wychowany w warsztacie samochodowym więc w sobotę podjąłem się kilku napraw w fieście. Między innymi chciałem wyciągnąć wentylator dmuchawy. W tym celu m.in odkręciłem pedał hamulca (odkręciłem, ale nie udało mi się go wyciągnąć - ze względu na przeszkadzającą kolumnę kierowniczą). Po kilku godzinach 'szarpania' się z tematem odpuściłem i całość poskręcałem do stanu pierwotnego (a tak mi się przynajmniej wydawało). Okazało się, że po skręceniu ustawienie pedału hamulca sprawia że światło STOP pali się cały czas (bez względu na to, czy jest on wciśnięty czy luźny). Wrzucam zdjęcie pedału hamulca jaki jest u mnie znalezione w necie:



Problem polega na odległości która jest zaznaczona czerwoną strzałką. W normalnej pozycji - niewciśniętej - czarna 'łapka' zespolona z pedałem powinna dociskać oba czujniki umieszczone w blaszanym uchwycie. Następnie jak pedał jest naciskany to 'łapka' odchodzi od czujników i wtedy światło się zapala. Sęk w tym, że u mnie w łapka ta nie dociska czujników. Chociaż wysokość pedału hamulca (np względem pedału sprzęgła lub od podłogi) nie zmieniła się, to odległość między czujnikami a 'łapką' zwiększyła się do około 3 cm. Tak jakby jakimś cudem przestawiła się blacha która trzyma czujniki. Zastanawiam się czy jest tak jakaś regulacja położenia tej blachy trzymającej czujniki. Niestety z poziomu podłogi nie mogę się tego dopatrzeć. Inne moje podejrzenie, to takie że jakimś cudem zmieniła się długość cięgła od serwa przez co pedał idzie teraz niżej - ale odległość pedału od podłogi eliminuje tą hipotezę.
Pytanie do Was Panowie (a może i Panie) - czy kiedyś wymienialiście, demontowaliście pedał hamulca? Borykaliście się z takim tematem jak ja?
Ewentualnie - czy ktoś z Was ma 'luzem' taki pedał hamulca? Wtedy miałbym serdeczną prośbę o przyjrzenie się jemu w 'normalnych' warunkach i podpowiedź czy da się jakoś regulować położenie czujników (ale bez regulacji położenia samego pedału).
Tymczasowo sprawę rozwiązałem przestawiając mocowanie cięgła względem pedału - normalnie powinna to być dziura w pedale zaznaczona zielonym kółkiem, ale ja skorzystałem z ząbka wystającego z tyłu (zaznaczyłem na niebiesko). Byłoby ok - gdyby nie fakt że pedał hamulca jest teraz wyraźnie wyżej (jakieś 1 - 1,5 cm) i małżonkę to trochę drażni.
Będę wdzięczny za każdy hint:)

baltic - 19 Maj 2018, 14:04

Mój syn miał podobnie w Mercedesie okularze po wymianie czujnika świateł STOP., które świeciło na okrągło.
Błąd był przy włożeniu czujnika na swoje miejsce.
Spróbuj zrobić tak, co przy Mercedesie dało pozytywny wynik:
--próbujemy z czuciem, trochę siłowo tak jakby "wyciągnąć" bolec z czujnika, żeby nie był wciśnięty,
--naciskamy na pedał hamulca i trzymamy przez cały czas wciśnięty (dobrze byłoby mieć pomocnika),
--wkładamy na swoje miejsce czujnik i podłączamy przewody,
--bardzo powoli zwalniamy pedał hamulca (powinien sam się zegrać z bolcem czujnika)

Jeżeli nic nie zmieniałeś w odległościach zamocowania pedału i czujnik jest ten sam lub inny tych samych wymiarów, to może ta podpowiedź i ten sposób coś pomoże.

Życzę powodzenia :)

Francki - 21 Maj 2018, 08:21

Spróbuje - w sobotę robię drugie podejście do tego tematu:)
Francki - 21 Maj 2018, 08:40

Panie i Panowie, a czy któryś z właścicieli MK7 byłby tak miły i strzelił fotkę standardowego ustawienia pedału hamulca w pozycji 'spoczynkowej'? Tak aby w miarę możliwości było widać mocowanie czujnika i sam czujnik?
wlodek318 - 21 Maj 2018, 14:26

Francki napisał/a:
czy da się jakoś regulować położenie czujników (ale bez regulacji położenia samego pedału).

Jest możliwość regulowania wysunięcia tego białego trzpienia z czujnika. Tylko nie do końca pamiętam w jaki sposób. U mnie jakimś cudem nie było jednego z tych czujników i musiałem dokupić, żeby uruchomić tempomat. Pamiętam, że podczas montażu ustawiałem odległość wysunięcia tego trzpienia.
Może przy demontażu pedału przypadkowo wcisnąłeś te trzpienie i teraz nie wysuwają się tyle co trzeba.
Z tego co mi się kojarzy, w wymontowanym czujniku trzpień wysuwa się maksymalnie. Podczas montażu opiera się o ten ogranicznik i po zablokowaniu "zapamiętuje" tą pozycję.

Francki - 22 Maj 2018, 12:18

To by tłumaczyło moją zagadkę. Sprawdzę w sobotę, dzięki.
Francki - 28 Maj 2018, 06:32

I właśnie za to tak bardzo cenię takie fora jak nasze:) Dzięki wlodek318 - Twoja rada była jak najbardziej OK. W 15 minut naprawiłem to, z czym pałowałem się ostatnio całą sobotę. Faktycznie oba czujniki od stopu mają regulację, którą 'widać' dopiero po rozebraniu czujnika. Dzięki!
wlodek318 - 30 Maj 2018, 13:03

Cieszę się, że mogłem się przyczynić do rozwiązania problemu :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group