Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Fiesta mk8 1.1 85 KM Sync Edition

Wojtek Wawa - 13 Kwi 2018, 06:36
Temat postu: Fiesta mk8 1.1 85 KM Sync Edition
Miałem niesamowitą okazję przjechać tę samą drogę Fiestą mk8 Titanium, o której napisałem wszystko w osobnym wątku i Fiestą jak w tytule -
Sync Edition co daje w serii poza wyposażeniem bazowej wersji Trend
- Sync 3
- składane lusterka z oświetlaniem pobocza
- czujniki parkowania z tyłu

z dodatakowym pakietami
+ automatyczna klima
+ duży ekran
+ 7 głośników

Wrażenia z jazdy
1. silnik miał być mega słaby, bez turbo, 14 s do 100 kmh. To miał być muł. A szczerze różnica w osiągach do wersji 1.0 100 KM jest w mieście nieodczuwalna. Na autostradzie przy prędkościach 100-120 kmh również. Wersja 100 KM nie jest potworem, wersja 85 KM nie odstaje więcej niż sugeruje moc maksymlana. Nie ma słabego dołu, a na górze w obu tych silnikach niewiele się dzieje. Jednak na drodze, na której Fiesta 100 KM idzie 183 kmh (pod delikatną górę), 1.1 85 KM poszedł 165 kmh. To już spora różnica, ale bardzo możliwe, że wynikająca z paliwa - po zatankowaniu z Orlenu zwykłej 95 (ja jechałem na paliwie ze stacji krzak), podobno samochód nabrał mocy/prędkości, a spalanie spadło do 6.5 przy identycznej jeździe (widziałem logi z trasy gps!) niestety ja nim nie jechałem już wtedy. Przebieg autka to było 1100 km, stąd mogłem załapać się na inny tryb pracy silnika (docieranie, ochrona przed wysoką temperaturą). Spalanie z autostradowej trasy 135-165 kmh + drogi krajowe z prędkościami 60-90 kmh (roboty drogowe) to było aż 8.6 l, dokładnie 2 litry więcej niż miał 1.0 100 KM ecoboost. Tu potwierdza się zasada, że słabe silniki strasznie dużo palą, gdy trzeba wykorzystać całą ich moc. Albo jakośc paliwa i docieranie ma ogromne znaczenie.
Inne zaskoczenie, to charakterystyka wersji 85 KM - spodziewałem się "im wyżej tym lepiej", a jest dokładnie jak w 1.0 - czyli nie ma sensu kręcić, na górze nic się nie dzieje, za to na dole jedzie bez oporów.
2. wyciszenie jest absolutnie perfekcyjne, brak 6. biegu nie wpływa na poziom hałasu na trasie. Zapomniałem porównać obroty, ale silnik jest niesłyszalny. Nie ma różnicy w wyciszeniu do Titanium, ani silnika 1.0 - mimo, że ten ostatni ma turbinę, która działa jak dodatkowy tłumik.
Wersja Sync Edition ma tak jak Titanium płytę pod silnikiem - bazowa Trend jej nie ma i zapewne jest głośniejsza.
3. w Fieście Sync Edition wyprodukowanej 4 miesiące po znanym mi Titanium, dalej coś trzeszczy. Czyli ten typ tak ma, zapewne w Vigniale jest lepiej - podejrzewam spasowanie deski rozdzielczej, a Vigniale ma skórę.
4. Nie działa otwieranie szyb z kluczyka, stąd opcja za 800 zł ma sens (czyli 4 szyby elektrycznie otwierane), jeśli lubi się wsiadać do samochodu wstępnie przewietrzonego, a nie nagrzanego rakotwóryczymi oparami
5. Plastikowa kierownica jest dla mnie bardzo niemiła w dotyku, ale rodzicom nie przeszkadza. Na pewno można to rozwiązać taniej, niż dopłacając do Titanium - 200 zł u dobrego tapicera wystarczy
6. brak tempomatu wydawał mi się tragedią, z drugiej strony jest seryjny limiter prędkości - nawet udało mi się użyć go jak bieda tempomatu. Z drugiej strony na autostradzie jest niepotrzebny - czy wciskamy 2/3 gazu, czy 100% samochód w tej wersji jedzie wlasnie 135-160 kmh, stabilizuje sie pomiedzy 140-150 kmh. Nikt nam mandatu nie wlepi.
7. UWAGA, ostateczne potwierdzenie, że BO Play jest bez sensu. Opcja z dużym ekranem i 7 głośnikami gra IDENTCZYNIE jak zestaw BO Play - słuchałem tej samej muzyki z tego samego źródła. Zgodnie z przewidywaniami, jedyna różnica za którą płaci się 2000 zł to subwoofer, który odpowiada tylko za bas - jeśli ktoś słucha głównie basów, to zapewne odczuje różnicę. Ja kompletnie nie. Tu chcę napisać, że te standardowe+ 7 głośników gra naprawdę pięknie. Wcześniej myślałem, że to jednak zasługa BO Play - nic z tych rzeczy, BO Play to zgaduję jedynie inne zaślepki głośników. Nie ma sensu zabierać sobie schowka pod podłogą bagaznika na subwoofer, pomijając już same pieniądze.
8. Prowadzenie na felgach 15 cali i seryjnych Bridgestoneach jest identyczne jak na 16 calach i fabrycznych w titanium Michelinach. Czyli REWELACYJNE. NA każdych ciasnych serpentynach robionych kompletnie bez wysiłku 80@40 mój brat zostawał w tyle citroenem c5 o 200 m. A rodzice nawet nie komentowali w stylu "nie szalej", bo wewnątrz było zero sensacji. Trudno mi określić, czy komfort wymiernie wzrósł w porównaniu do 16 cali - niestety Fiesta superkomfortowa nie jest, ale naprawdę dzielnie tłumi nierówności, plomby nie wypadają ani przy 16 ani tym bardziej 15 calach.
9. Brak bajerów nie powoduje, że ten samochód jest wymiernie gorszy - moim najlepszym podsumowaniem będzie, gdy napiszę że za 75% ceny wypasionego Titanium, Sync Edition z pakietem za 1100 zł daje 90 % frajdy. Nie brakowało mi 6. biegu, ani mocy. Za to na pokładzie jest cisza, świetne prowadzenie, Android Auto, automatyczna klima i miły warkot silnika przy gazowaniu oraz czujniki parkowania tyłem (a do tyłu widoczność jest naprawdę słaba) i składane lusterka z podświetlaniem pobocza (w mieście naprawdę się przydaje przy ciasnym parkowaniu).
Duże zaskoczenie na plus.

gumimis - 13 Kwi 2018, 18:24

ad. 5 - Ford też sobie życzy za skórzaną kierownicę 200zł więc jeżeli można ją wybrać przy zamawianiu auta to nie ma sensu bawić się później z tapicerem ;/ . W moim przypadku to była pierwsza rzecz na liście dopłat bo miałem okazję w salonie potrzymać zwykła kierownicę.
Jacoo - 13 Kwi 2018, 22:00

Niesamowicie cieszę się, że miałeś okazję się przejechać tym autem!
Czyli moje odczucia są zgodne z twoimi.
Spokojnie spalanie spadnie do mniej więcej Twojego poziomu. Ale powyżej 150 znacznie wzrasta.
Zaskoczyłeś mnie głośnikami.
Twoje spostrzeżenia jako osoby codziennie mającej kontakt z ecoboostem są jeszcze cenniejsze.
Najważniejsza chyba informacja dla osób zastanawiajacych się nad 85KM - daje radę na autostradzie i to spokojnie:)

maxtron - 17 Kwi 2018, 16:56

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem od niedawna posiadaczem nowej fiesty i mam do Was pytanie (może naiwne i głupie). Jak wyciągnąć (-zwolnić zaczepy) dywaników aby je wyciągnąć?

Wojtek Wawa - 18 Kwi 2018, 08:20

Gumowego dywanika kierowcy? Zwyczajnie wyszarpać z zatrzasku do góry :-)
Tared - 18 Kwi 2018, 17:11

Ten zatrzask jest kiczowaty ja pod domem biorę pędzel i dociskam środek jednocześnie ciągnąc dywanik do góry
Maciej87 - 19 Kwi 2018, 08:09

Tared napisał/a:
Ten zatrzask jest kiczowaty ja pod domem biorę pędzel i dociskam środek jednocześnie ciągnąc dywanik do góry


Dokładnie. Te zatrzaski trzymają jak cholera. Z racji tego, że nie lubię nic na siłę, więc nie chciałem wyciągać dywaników tak jak Wojtek to przeklinałem, co nie miara i ostatecznie zrobiłem tak jak Tared.

maxtron - 21 Kwi 2018, 18:52

Witam ponownie. Jako posiadacz nowej Fiesty chciałbym Was zapytać o gwarancję od producenta. Jaka jest podstawowa gwarancja? Przypuszczam, że 2 lata. Czy tez jest to dłuższy okres. Jaki jest zakres gwarancji? ...lub : gdzie mogę przeczytać dokładnie o warunkach gwarancji?
gumimis - 21 Kwi 2018, 20:37

Podstawowa gwarancja to 2 lata z limitem 50000km...
SOLONY - 22 Kwi 2018, 16:18

Witam, podłączam się pod posta.

Wojtek Wawa - wersja Trand raczej ma płytę pod silnikiem, przynajmniej ta którą oglądałem w salonie. Służy ona nie do wyciszenia tylko w razie wycieków łapie olej.

maxtron - Ford daje gwarancje producenta na 2 lata + salon ma do dyspozycji zwiększenie do 5 lat. Jest na stronie Forda taka informacja ale tego nie mówią sprzedawcy tylko dają niby jako gratis jak mają trudnych klientów.


Pozdro

maxtron - 22 Kwi 2018, 18:45
Temat postu: Asystent pasa ruchu
Przy jakiej prędkości zaczyna działać asystent pasa ruchu? W jakich okolicznościach aktywuje się? Ustawiłem w opcjach "sygnał+pomoc" ; kierownica delikatnie zadrżała (jak sadzę żeby potwierdzić aktywację) ale gdy próbowałem zjechać na pas środkowy jezdni - nic się nie działo. Testowałem to przy prędkości ok 60 km/h. Czy możecie coś w tym temacie pomóc?
jacky-x - 22 Kwi 2018, 19:44

@maxtron
Nie mam fiesty ( jeszcze :| ) ale jak można wyczytać na oficjalnej stronie forda, dla fiesty "System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h ". Pozdr

Mars - 23 Kwi 2018, 03:26

Wystarczy, że raz włączysz układ przyciskiem w dźwigni z lewej strony kierownicy i komputer to zapamięta. Żeby pomagał, to po ustawieniu w komputerze ostrzeżenie + pomoc, musisz mieć prędkość powyżej 65 km/h. Wtedy kontrolka świeci się na zielono.
Tared - 23 Kwi 2018, 18:41

tylko jak ktoś się naoglądał filmików na YT gdzie auta z tym systemem są wstanie same prowadzić to się zawiedzie :-P
Wojtek Wawa - 23 Kwi 2018, 20:23

Wczoraj "kolega z Niemiec" kompletnie stracił serce do tego systemu lecąc 160-190 krętą ekspresówką (tzn autobahnem). System zaczął w łuku nerwowo szarpać kierownicą, aż się zaczęła buda bujać. Naprawdę nie polecam - system działa bardzo średnio przy wolnej jeździe (odbija od pasa jak już samochód na nim jest), przy szybkiej może nawet zabić. Dobrze, że było sucho itd.
Dodam, że jazda była środkiem pasa, żadne ścinanie. Zwyczajnie algorytm się gubił.

Przestawiłem go na niską intensywność i też mniej, ale dalej szarpał. Po wyłączeniu samochód idzie jak po szynach.
Przedwczoraj miałem za to sytuację, której nie miałem w żadnym samochodzie dotąd. Jadąc ponad 180 napotkałem na bardzo mocny poryw wiatru prosto w czoło - i puściły uszczelki drzwi (zagwizdały). Sumarycznie mogłoby być pewnie ponad 250 wiatru czołowego, albo i lepiej, więc nie ma się co dziwić, jednak widać inaczej uszczelnia się samochody bardziej autostradowe niż Fiestę z segmentu B.

Mars - 24 Kwi 2018, 08:15

Ja jestem z tego systemu bardzo zadowolony i mam go włączonego na stałe. Jak tylko mogę, to od razu włączam do tego tempomat adaptacyjny.
Wojtek Wawa - 25 Kwi 2018, 06:53

Może w Vigniale inaczej go wystroili? U mnie od początku działa za późno i za gwałtownie, albo w ogóle nie działa. Za to adaptacyjny tempomat uwielbiam. Typowa sytuacja - jadą 3 pasy pełne samochodów, lewy nawet do 150, aż tu nagle wszyscy hamują do 85 kmh, bo gdzieś daleko komuś TIR zajechał drogę. Normalnie takie niespodziewane hamowanie jest mega niebezpieczne. Tempomat reaguje na luzie i od razu.
Tared - 25 Kwi 2018, 13:52

szkoda tylko,że od 30 km/h można go włączyć,bo przejeżdżając przez przejazd czasem zapomnę ,że się wyłączył i przez chwile się zastanawiam czemu auto zwalnia :devil: Widziałem,że w fokusie nowym już będzie to rozwinięte i będzie stawał i startował sam nie zdziwiłbym się w sumie jakby to była tylko kwestia zmian w sofcie chodź może przednie czujniki też będą wtedy wymagane mimo wszystko szkoda,że fiesta się nie załapała na taki bajer
Wojtek Wawa - 26 Kwi 2018, 04:59

Ten bajer ma sens wyłącznie z automatem - masz automat? Wtedy rzeczywiście w korku samochód jedzie sam. Ma to nowe Polo. Ja jednak na vw patrzeć nie mogę :-)
Tared - 26 Kwi 2018, 13:46

no wiadomo wieś-wagena nie kupiłbym :ok: nie mam automatu ale kolejne auto już raczej kupię z taką skrzynią bo jednak jest to wygoda :ok:
maxtron - 30 Kwi 2018, 18:02

Witam wszystkich.
Jaki olej silnikowy znajduje się w nowych Fiestach?

Mars - 1 Maj 2018, 08:18

To zależy od silnika. W EcoBoost jest Castrol 5W20.
maxtron - 1 Maj 2018, 12:25

mam na myśli silnik 1,1 (85KM)
Castrol Magnatec 5W20 ?

maxtron - 8 Maj 2018, 18:31

Czy to światła do doświetlenia zakrętów ?

Gandzior28 - 8 Maj 2018, 19:38

Mi się wydają ze są to przeciwmgłowe tylko
Mars - 9 Maj 2018, 08:50

W Vignale doświetlają zakręty. Nie wiem, jak w innych wersjach.
Jacoo - 9 Maj 2018, 09:54

Służą jako przeciwmgielne i doświetlają zakręty. Ciekawostka bo pewnie dużo osób nie zwróciło uwagi, włączają się też przy włączeniu biegu wstecznego
Gandzior28 - 9 Maj 2018, 10:11

To przepraszam za wprowadzenie w błąd :rotfl:
Mars - 9 Maj 2018, 12:46

Jacoo napisał/a:
... włączają się też przy włączeniu biegu wstecznego


Wiesz może po co się włączają?

Jacoo - 10 Maj 2018, 00:33

Nie mam bladego pojęcia. Sam zauważyłem to dopiero po pół roku.
Wojtek Wawa - 11 Maj 2018, 14:13

Akurat to bardzo logiczne. Wsteczny służy do parkowania, wtedy dobrze jest mieć dobrą widoczność wokół samochodu. Myślałem, że tylko podczas automatycznego pakowania tak świeci. Dzięki za zwrócenie uwagi.
Mars - 11 Maj 2018, 15:29

No faktycznie- baaardzooo logiczne: cofam, to mi się z przodu dodatkowe światła włączają...
mskgs - 11 Maj 2018, 15:54

Jak cofasz "prosto" to nie, ale jak już skręcasz (np. parkowanie równoległe) to jak najbardziej logiczne. Nie rozumiem jak można tego nie rozumieć :D
maxtron - 17 Maj 2018, 18:36

Witajcie. Mam pytanie odnośnie czujników ciśnienia w kołach. Mam założone alusy i letnie opony. Gdybym chciał założyć na zime felgi stalowe+zimówki nie kupując (zakładając) dodatkowego kompletu czujników , to czy da się jeździć w ten sposób? Czy w jakiś sposób samochód będzie się "buntował" ?
Mars - 17 Maj 2018, 19:21

Pewnie będzie alarm: sprawdź ciśnienie w kołach. Jak założę dojazdówkę, to też będę miał ten komunikat, aby cały czas przypominać, że to tylko dojazdówka. Samochód będzie normalnie działał.
Tared - 18 Maj 2018, 21:41

mi jak po przerzuceniu opon 1 czujnik przez chwile nie działał to paliła się tylko żółta kontrolka ale na wyświetlaczu komunikatu ani żadnego dźwiękowego powiadomienia nie było.Możliwe,że po dłużej jeździe by się pokazał :) Wkurza mnie za to obrazek osób które zapięły pasy powinien on znikać kiedy ruszamy a zauważyłem że czasem się dłużej pokazuje a czasem krócej nie wiem tylko od czego to zależy
maxtron - 28 Maj 2018, 17:31

Witam wszystkich. Fiesta mk8 (1,1 85KM) w jaki sposób podnieśc moc do ok 100KM ? Tuning mechaniczny czy elektroniczny? Wady i zalety....ktos może pomóc i doradzić?
maxtron - 30 Maj 2018, 15:31

...chyba już nikt nie korzysta z tego forum :-(
Gandzior28 - 30 Maj 2018, 18:35

Korzystają, Ja nigdy nie robiłem takich rzeczy, wiec nie wiem. Wracając do Twojego pytania, moze dalo by coś mapowanie silnika nowe, ale to musisz podjechać gdzieś gdzie się zajmują i Ci powiedzą na miejscu. Z mechanicznego może dały by filtry jakieś sportowe, ale w to wątpię że uzyskasz z tego 15koni, jeżeli w ogole dadzą Ci jakąś moc <8>
luk4s - 30 Maj 2018, 20:53

Niestety, wolnossące wersje silników podatne są jedynie na tuning mechaniczny. Jest z tym za dużo zachodu względem przyrostu mocy, po prostu się nie opłaca.
Gandzior28 - 30 Maj 2018, 20:59

Ewentualnie wymienić motor na 100 konny, tylko czy jest sens się w to bawić, tracąc gwarancję przy okazji.
Wojtek Wawa - 1 Cze 2018, 11:59

Przez chwilę myślałem, że to pytanie jest żartem. Dlatego też nie odpowiadałem.

Wersja 85 KM jest odblokowaną wersją silnika 70 KM. Czyli kupując wersję 70 KM możesz łatwo odblokować dodatkowe 15 KM, jest koleś w Katowicach, który to robi za grosze (na forum forda). Moi rodzice bali się o gwarancję i od razu dopłacili przy zamawianiu nowego do 85 KM.

Natomiast powyżej to oczywiście możesz się bawić w chipy/wydechy itd. Wielokrotnie to przekroczy różnicę w cenie 100 KM do 85 KM. I nigdy nie uzyskasz takich samych osiągów na niskich obrotach, chyba że sam założysz turbo :-)

Wersja 125 KM jest odblokowaną wersją 100 KM, ale póki co nikt tego nie odblokowuje, przynajmniej tego nie znalazłem. Sam raczej się nie zdecyduję, i bez odblokowania zaświecił się żonie check engine.

Wojtek Wawa - 28 Sie 2018, 21:09

Ostatnio miałem ogromną przyjemność pojeździć fiestą opisaną w pierwszym poście w tym wątku. Jestem oczarowany jak ten samochód daje radę w górach. Silnik nie zdycha pod górę, te 7 głośników gra rewelacyjnie, a najlepsze jest i tak prowadzenie w zakrętach i wyciszenie. Ta szybka i czuła kierownica, ten brak wyraźnych przechyłów, te hamulce ostre jak brzytwa, te prędkości w zakręcie. Jestem tu nową mx5 i jeżdżę fiestą tylko gdy potrzebuję więcej niż 2 miejsc. A jednak przerwałem urlop (od forum), bo tak się jaram tym samochodzikiem, że musiałem to opisać używając telefonu. Nawet brak wszelkich automatów mi nie przeszkadza. Tempomat obchodzę limiterem prędkości. BTW na brudnym nawrocie wyczułem elektroniczną szperę.
Mama lat 65 przyznała mi się, że uwielbia jeździć szybko po sekwencjach serpentyn i nigdy w życiu tak nie miała. Mieć 50 k zł na samochód i kupić coś innego to dla mnie niepojęte.
Inna sprawa, że te samochody ostatnio podrożały...
Tak, czasem przy przyspieszeniu coś brzęczy. Kompletnie mnie to nie rusza.

Wojtek Wawa - 11 Lut 2019, 09:48

Pora na mały update. Podczas drugiej części ferii zimowych zrobiłem trochę kilometrów tym samochodem. Było to niemal bezpośrednio po kilku dniach za kierownicą fiestą 100 KM mojej żony - opisanym obszernie w innym wątku.
1. samochód nie jest dużo wolniejszy od werji 100 KM, ale sprawia wrażenie strasznego muła - wyciszenie
2. za to doskonale utrzymuje prędkość - wjeżdża się na strome góry bez redukowania biegów. To wręcz szokujące i bardzo przyjemne w górach.
3. rodzice nie mają tempomatu, a i tak nie był tak potrzebny, jak myślałem (wszędzie w każdym samochodzie go używam non stop, poza aktywną-szybką jazdą - żeby pilnować ograniczeń i nie płacić głupich mandatów, czy w mieście, czy poza nim). Idealnie się utrzymuje prędkośc i ta "mułowatośc" bardzo się przydaje
4. Jak trzeba wyprzedzić, to wejście na wyższe obroty oczywiście powoduje żwawe przyśpieszenie, do tego ten piękny warkot
5. Ruszanie pod oblodzoną górę (na której nie dało się ustać) to bajka - fajnie pomógł hill assist. Szczerze nie wierzyłem, że się uda. Hamulce tylko trochę pojękiwały przy tym procesie, ale elektronika robi wrażenie.
6. raz miałem pretekst przejechać odcinek specjalny przez Magurę Małostowską w miarę dynamicznie - na śliskim lodzie też fiesta idzie jak czołg, w 100% neutralnie.

Czego mi brakowało w porównaniu do fiesty żony?
1. jednak głośników B&O, szczerze ani razu nie pomyślałem WOW, ale fajnie to gra. Ale gra baaaardzo dobrze przy tych 7 głośnikach.
2. kamery cofania - ten duży tablet aż się o nią prosi, mimo że w fieście kamera zimą bardzo szybko się brudzi - gdy nią jeżdżę mam odruch przecierania kamery za każdym podchodzeniem do samochodu.
3. czujników z przodu - naprawdę fajnie mieć je dookoła samochodu

Czego mi nie brakowało?
1. o dziwo grzanej przedniej szyby - gdy zaczęła parować na obiegu wewnętrznym (smog na wioskach w dolinach!) dało się zrobić takie ustawienia klimatyzacji, że było zupełnie ok.
2. dźwięku - wg mnie wersja 1.1 na zewnątrz fajniej warczy - większe gary, brak turbiny tłumiącej wydech. Skąd wiem? Podczas roztopów (+12 st C!) brat wjeżdżał w błocie pośniegowym pod stromy podjazd - wyłączona kontrola trakcji, silnik na wysokich obrotach - czułem się, jakbym słuchał jakiejś cichej... rajdówki. Naprawdę do dziś mi się śmieje micha na to wspomnienie :-)

msky - 12 Lut 2019, 21:37

Wojtek Wawa napisał/a:

Czego mi nie brakowało?
1. o dziwo grzanej przedniej szyby - gdy zaczęła parować na obiegu wewnętrznym (smog na wioskach w dolinach!) dało się zrobić takie ustawienia klimatyzacji, że było zupełnie ok.


AC off to paruje :) Nigdy mi się to nie zdarzyło, żeby szyba parowała.
Swoją drogą patrząc ile razy używa się jej podczas naszych "zim" to można sobie ją śmiało darować.

Swoją drogą miałem okazję jeździć parę razy firmową fiesta 1.1 85KM w wersji Trend.
Mam podobne wrażenia, dobry samochód, dobry silnik, dobra cena ~44-47 tys. zł.
Warto wziąć klimę, czujniki parkowania, a reszta to jak kto woli.
Można zmienić światła do jazdy dziennej na ledy.
Tanie opony przy kołach 15 cali.

Pod koniec lutego będzie też jedna fiesta z dieslem 120 KM. Znając życie w marcu będę mieć okazję zobaczyć jak to jeździ (inni muszą się nacieszyć).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group