Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Ktoś coś wie od Forda Polska na temat nowości?

Wojtek Wawa - 9 Kwi 2018, 10:44
Temat postu: Ktoś coś wie od Forda Polska na temat nowości?
Zapewne pojawiłby się już na forum insider Forda Polska, ale skoro nie potrafię sam znaleźć tych informacji, może ktoś z Was coś wie?
1. kiedy Fiesta ST pojawi się w Polsce/ceny? (przed chwilą sprawdziłem w UK też nic)
2. czy w fieście ST będzie dostępne automatyczne parkowanie i czujniki z przodu, czy dalej nic jak w st-line?
3. kiedy pojawią się światła FullLED (w UK już są za 600 funtów, jak zauważył klubowicz)?

(4.) to nie to forum, ale wiem, że jutro pojawią się zdjęcia Focusa - oficjalne. A kiedy cennik i zamawianie? I czy silnik 1.5 ~180-200 KM będzie od razu, czy po kolejnym roku?

Jak ktoś wie coś, to chętnie posłucham. Choć pewnie skończy się na żmudnym czekaniu.

jacky-x - 9 Kwi 2018, 18:27

To może przy okazji i ja dołączę się z dwoma pytaniami.
1) Kiedy ( a może już jest) będzie wprowadzony silnik z odłączanym cylindrem zapowiadany na ten rok.
2) Kiedy można sie spodziewac fiesty Acitve i ewentualnie jak będzie wygladał cennik ( w UK już jest). Pozdr

Gandzior28 - 14 Kwi 2018, 09:09

Co do Fiesty ST znalazłem że ceny mają się zaczynać od £18,145 w UK. Co do terminu produkcji napisali ze w 2018r. Także jeszcze nie ma jakiejś konkretnej daty, a autko wygląda konkretnie.
mskgs - 14 Kwi 2018, 14:15

Full LEDy można już zamawiać, do Titanium jest to koszt 1600zł.
Mars - 14 Kwi 2018, 19:13

mskgs napisał/a:
Full LEDy można już zamawiać, do Titanium jest to koszt 1600zł.


Jakoś nie jestem przekonany do ledowych świateł mijania. Ogarniają w końcu zalegający śnieg?

Gandzior28 - 14 Kwi 2018, 21:29

Wiesz co ja jeżdżę Scania na full ledach, i śnieg czy błoto pośniegowe wszystko zostaje, bo ledy nie wytwarzają ciepła także to jest minus ledów.
mskgs - 14 Kwi 2018, 22:18

Mars napisał/a:
mskgs napisał/a:
Full LEDy można już zamawiać, do Titanium jest to koszt 1600zł.


Jakoś nie jestem przekonany do ledowych świateł mijania. Ogarniają w końcu zalegający śnieg?


Nie wiem. Pewnie nie, ale jeżeli mimo to lepiej świecą to wolę to niż standardowe światła,przynajmniej odpada wymiana żarówki. ;D Poza tym zalegający śnieg to naprawdę jakiś ułamek całej jazdy...

Wojtek Wawa - 17 Kwi 2018, 14:44

Mars, przytaczasz ten argument ze śnieżycą, jakbyś mieszkał na Syberii :-) Mój codzienny samochód ma reflektory full led, jeżdżę nim od listopada, i w tej zimie w Polsce nie miałem tego problemu ani razu.
Natomiast różnica w oświetleniu jest gigantyczna. Owszem, w mieście to bez znaczenia.

gumimis - 21 Kwi 2018, 21:40

A co do reflektorów LED -> są już do kupienia na pewnym znanym portalu...
Wojtek Wawa - 23 Kwi 2018, 21:32

Chyba chodzi Ci o te dzienne LED, nie znalazłem full LED do mk8. Mało to realne, musieliby ukraść jeden z pierwszych egzemplarzy w UK. Poza tym światła z UK nie będą pasować do świateł na kontynencie.
mskgs - 23 Kwi 2018, 21:50

Chyba nie doceniasz naszych rodaków :D
http://allegro.pl/prawa-f...7177656204.html
http://allegro.pl/ford-fi...7296613697.html

Wojtek Wawa - 26 Kwi 2018, 06:08

WOW! Zaskoczyłeś mnie na maksa. Ciekawe, czy to plug and play?
mskgs - 26 Kwi 2018, 08:36

Nie wiem :) , ale oprócz samych reflektorów na pewno dojdzie czujnik(i) do samopoziomowania + inny przełącznik świateł (bez manualnej regulacji poziomu świecenia reflektorów).
jacky-x - 24 Maj 2018, 15:30

Jakiś czas temu pytałem tutaj o cenę fiesty active. Dziś już ją znam (na stronie forda jeszcze nie ma) więc, jesli kogoś interesuje to ceny startują od 54 120 złotych, będzie w dwóch wersjach wyposażenia, (przy okazji, cena wersji ST od 84 750 zł, też dwie wersje wyposażenia)Pozdr
ajumalawa - 25 Maj 2018, 23:32
Temat postu: Fiesta Active
Witam,
Świeżynka na forum.
Musiałem poczytać wasze opinie o Fiestuni zanim się na nią zdecydowałem. (Auto dla żony).
Wybrałem wersje Active. Zamówienie złożone, odbiór końcem sierpnia.

Z ciekawostek to pojawiły się dla Fiesty reflektory Full LED - 1600 zł

Active ma jedyne pakiet automatycznej klimatyzacji razem z B&O PLay NAvi - 2200

Bazowa cena 100 KM automatu Active 2 - 76 600

Szkoda, że FORD polska w takim tempie aktualizuje stronę.
Dealerzy też się nie chwalili nowymi wersjami i opcjami ledów.
Cenniki dla nich dostępne są już od 7 maja.

Gdyby nie wy (forum) to pewnie w zamówienie poszłoby na Ti bez ledów.
Dzięki.

jotkow - 26 Maj 2018, 13:53

Cytat:
Z ciekawostek to pojawiły się dla Fiesty reflektory Full LED - 1600 zł

jest to cena dotycząca wersji vignale, w pozostałych wynosi 2350.

ajumalawa - 27 Maj 2018, 10:04

jotkow napisał/a:
Cytat:
Z ciekawostek to pojawiły się dla Fiesty reflektory Full LED - 1600 zł

jest to cena dotycząca wersji vignale, w pozostałych wynosi 2350.


podana cene 1600 za led dostałem dla wersji Titanium i Active

Gandzior28 - 27 Maj 2018, 12:34

A orientuje się ktoś czy można była by możliwość wymiany reflektorów projekcyjnych na full led w serwisie forda?
mskgs - 27 Maj 2018, 12:35

ajumalawa napisał/a:
jotkow napisał/a:
Cytat:
Z ciekawostek to pojawiły się dla Fiesty reflektory Full LED - 1600 zł

jest to cena dotycząca wersji vignale, w pozostałych wynosi 2350.


podana cene 1600 za led dostałem dla wersji Titanium i Active


Dokładnie, tam gdzie w standardzie jest soczewka + LED dopłata jest 1600zł. Czyli do Titanium i Vignale na ten moment (Active oficjalne na stronie nie ma).. Zresztą jest już nowy cennik na stronie forda.

Wojtek Wawa - 28 Maj 2018, 12:05

Osobiście bardzo polecam tę opcję - mam full led w mx5 i mam ten sam system automatycznych długich jak w fieście. Jestem zachwycony - zrobiłem w nocy 553 km, z czego ponad 200 km przez lasy, wsie. W fieście jest dobrze, ale przy full led jedzie się jeszcze dużo bardziej komfortowo. Jestem OCZAROWANY jazdą nocą. Prawie jak onboard z rajdówki w Monte Carlo :-)

Co do dokładania w ASO - wg mnie nie ma co pytać, obstawiam minimum 10 000 zł za taki montaż. W mx5 jedna lampa to około 4500 zł, w fieście na pewno jest podobnie (obym się mylił). Pozostają części z allegro, a mnie trochę przeraża możliwość skąd są tam brane.

Gandzior28 - 28 Maj 2018, 16:25

Jak będę odbierał w końcu fiestę, to zapytam się z ciekawości czy jest taka możliwość, jeżeli jest to jakie są koszta
mskgs - 1 Cze 2018, 15:50

Niespodzianka na dzień dziecka. Ponad miesiąc przed terminem. :devil:


Mars - 1 Cze 2018, 17:38

Gratuluję!
Wojtek Wawa - 1 Cze 2018, 18:15

WOW. I te full ledy! Gratulacje! Zmień opis na profilu. Jaki silnik?
Gandzior28 - 1 Cze 2018, 18:40

Śliczne te ledy, mi niestety nie udało się już zmienić zamówienia. Cóż nastepnym razem będą full ledy.
Gandzior28 - 1 Cze 2018, 18:41

Śliczne te ledy, mi niestety nie udało się już zmienić zamówienia. Cóż nastepnym razem będą full ledy.
mskgs - 1 Cze 2018, 19:48

Dzięki. :D Opis zmienię jak już formalnie stanę się właścicielem. ;) Niestety muszę poczekać do przyszłego tygodnia. Silnik jedyny słuszny - 1.0 EB 125KM :) Myślałem nad automatem, ale planuję trochę jeździć i 100KM z tą skrzynią to trochę za mało na trasy.
luk4s - 2 Cze 2018, 19:34

Świetnie wyglądają lampy z full-LEDem :ok:

Gratuluje i życze zadowolenia.

Tared - 3 Cze 2018, 10:40

pod grillem ten 4 kółka to przednie czujniki ? bo u mnie nie ma takiego czegoś :fox:
gumimis - 3 Cze 2018, 13:14

Masz tylko zastawia je rejestracja. To są otwory pod ramkę na rejestrację
Tared - 4 Cze 2018, 14:24

lol faktycznie nie zauważyłem że na foto jej nie ma :hihihi: a przy lampach full led w środku pokrętło jest takie samo czy inne ?
mskgs - 4 Cze 2018, 18:36

Takie samo, tylko w środku nie ma pokrętła do regulacji poziomu świateł, bo regulacja jest automatyczna.
mskgs - 7 Cze 2018, 23:36

Wczoraj odebrałem.
Pojeździłem dzisiaj trochę jak się zrobiło ciemno co by sprawdzić LED-y i w zasadzie jest tak jak myślałem. Sporo lepiej od zwykłej żarówki, ale IMO ksenony 35W świecą trochę lepiej. Natomiast nie jest to jakieś mega WOW, ale patrząc na cenę, należało się tego spodziewać. No właśnie... Moim zdaniem warto dopłacić te 1600zł tudzież 2350 to ST-line/Trend. Po prostu te reflektory świecą lepiej :) Jak na ten segment, wystarczające w zupełności.

Wojtek Wawa - 8 Cze 2018, 12:40

To widać nie do końca wyszło Fordowi z tymi światłami, chyba, że nie jeździłeś w niezabudowanym - w ogóle miała okazję przełączyć na długie światła?
mskgs - 8 Cze 2018, 15:35

Jeździłem w niezabudowanym + trochę autostrady, ale cały czas pisałem o zwykłych mijania. Drogowe mi wypadły z głowy. :) Ale też sprawdziłem, wtedy świecą dużo, dużo lepiej, to wiadomo. Natomiast nie mam pakietu z automatycznymi światłami długie/mijania.
Nie powiedziałbym, że nie do końca wyszło. Statyczne LED-y to krok w tył w porównaniu do skrętnych ksenonów 35W (z obowiązkowymi spryskiwaczami) i to nie dotyczy tylko Forda. Jakiś czas temu jeździłem Toyotą Avensis, też ze statycznymi LED-ami i miałem podobne odczucia. Po odpaleniu jest wow i światłość, ale w czasie jazdy brakuje np. doświetlania. W Focusie miałem biksenony i moim zdaniem świeciły lepiej, tylko że kosztowały 4000, a nie 1600.
Swoją drogą, kilka osób mi mrugało długimi wczoraj - czyżbym oślepiał? :P

Tared - 8 Cze 2018, 16:13

Bo ledy oślepiają.Mnie osobiście wkurza jak jedzie z naprzeciwka jakieś nowsze auto i wali tymi ledami po oczach,na szczędzie jeźdzę bardzo mało w nocy.Głównie tyle co z pracy do domu,ale nie mrugam bo wiem,że te światła tak świecą i oni nic na to nie poradzą.Takie światła powinny być jakoś lepiej rozwiązane bo co z tego że kierowca lepiej widzi jak wszystkich wokoło oślepia tymi światłami :2xf:


mskgs napisał/a:
Natomiast nie mam pakietu z automatycznymi światłami długie/mijania.
akurat za tę funkcje nie ma sensu płacić,bo można odblokować to sugerując się tym postem

Bulba - 10 Cze 2018, 10:35

Gowno prawda.
W 90% przypadkow jest tak, ze sobie mistrzunio kierownicy ustawi swiatla na "0" i jezdzi tak cale zycie. W dupie ma np. zmiany obciazenia auta.
Jezeli widzisz na asfalcie koniec swoich krotkich to nikogo nie oslepiasz.
No ale to tego trzeba posiadac chociaz kawalek mozgu.

luk4s - 10 Cze 2018, 15:44

W przypadków LEDów problemem są często dodatkowe systemy (mam na myśli matrycowe LED z automatycznymi długimi), które mają za zadanie doświetlać dodatkowo drogę kiedy z naprzeciwka nie jedzie żadne auto. Problemem jest czas reakcji tych systemów albo to, że w ogóle nie widzą auta z naprzeciwka. Wtedy o oślepienie bardzo łatwo, szczególnie kiedy takie auto wyjedzie zza zakrętu.
mskgs - 10 Cze 2018, 16:06

Bulba napisał/a:
Gowno prawda.
W 90% przypadkow jest tak, ze sobie mistrzunio kierownicy ustawi swiatla na "0" i jezdzi tak cale zycie. W dupie ma np. zmiany obciazenia auta.
Jezeli widzisz na asfalcie koniec swoich krotkich to nikogo nie oslepiasz.
No ale to tego trzeba posiadac chociaz kawalek mozgu.


O czym Ty piszesz? Przy LED-ach jest samopoziomowanie, nie ma mowy o manualnej regulacji.

Tared - 11 Cze 2018, 22:48

chyba nie czytał ze zrozumieniem i pisał o zwykłych światłach,a my o full led mówimy :ok:
gumimis - 12 Cze 2018, 17:50

jestem ciekaw jak te ledy będą spisywały się za 2-3 lata....
mskgs - 12 Cze 2018, 18:35

Dam znać.
msky - 15 Cze 2018, 10:10

Najprawdopodobniej od września 2018 roku wszystkie zamówione samochody będą mieć filtr GPF oraz dezaktywowany cylinder.
źródło ford.de

Silnik z fiest ST dostanie drugie życie w postaci 1.5 R3, ~moc 145KM, 220 Nm.
Z listy silników ma wypaść 1.0 ecoboost 140 KM z racji norm euro 6.2d
źródło ford.de

Wojtek Wawa - 26 Cze 2018, 14:34

Skoro zacząłem z tym focusem, to nim skończę. Pojawił się pierwszy test w UK, dla mnie to zgodnie z oczekiwaniem większa fiesta - nie znamy cen w Polsce, więc nie oceniam czy warto kupować.

Największa zaleta focusa względem fiesty, czyli zawieszenie o zmiennym tłumieniu, rozczarowuje. Ale to właśnie Fiesta mk8 jest tak dobra, a nie focus taki zły!
https://www.carmagazine.c...ocus-hatchback/

Przyczyna założenia tego tematu odpłynęła w siną dal - brat przejchał się moim samochodem i nie kupuje forda :-)

mskgs - 26 Cze 2018, 15:30

Polski cennik jest dostępny:
http://www.citycar.com.pl...na%201-2018.pdf

Bazowo trochę droższy od poprzedniej generacji, ale jak to zwykle bywa - coś tam doszło, gdzieś tam inny pakiet i koniec końców wielkiej różnicy nie ma, chyba że ktoś dowali nowościami.

Czemu brat nie kupuje forda? :P Brzęczenie go zniechęciło? :D

Wojtek Wawa - 26 Cze 2018, 15:35

Dzięki za cennik!

A co do brata - przejedź się i albo od razu odstawisz swój samochód i kupisz mój, albo 1000 słów Cię nie przekona.

Wojtek Wawa - 26 Cze 2018, 16:41

Dzięki mskgs policzyłem sobie odpowiednik naszej fiesty titanium na wypasie w wydaniu Focus. Jedyne co, to żeby zachować osiągi zmieniłem silnik 100 KM na 125. Reszta bez zmian. I wyszło dobre 14 000 zł drożej, ale niestety w cennikach nie ma inteligentnego tempomatu, więc ciężko to oszacować.
Gdybym konfigurował Focusa pod siebie, pojawiła mi się kwota 127 000 zł (autonomiczna jazda w korku i na autostradzie, już sam trzyma środek pasa, a nie odbija się od nich jak Fiesta, ciekawe czy w Fieście będzie można to wgrać?). Sporo za samochód mający 9 s do 100 kmh i bez skóry itp. Vigniale w fajnej opcji szacuję na 140 k zł. Co ciekawe nowy Focus sam parkuje już dosłownie - bo nie trzeba w automacie zmieniać biegów przód-tył.

Dalej są tacy, którzy śmieją się, że wypasione Fiesty są drogie? :-) Dla mnie fiesta mk8 to okazja.

gumimis - 26 Cze 2018, 21:11

Wg. mnie trochę niepoważny ten cennik... np. czujniki parkowania w każdej wersji wymagają dopłaty....
podgrzewana szyba dostępna tylko w pakiecie "Wniter" tylko w cenniku brak takiego pakietu.... fatycznie dodając klika podstawowych dodatków 100 tys. pęka...

seee8a - 17 Lip 2018, 19:41

Czy wiecie coś o cenniku fiesty? Obecny z maja już zniknął ze strony forda. A nic nowego nie wstawili...
Mk8 ST Line - 18 Lip 2018, 12:01

A ten nie jest aktualny?

https://www.ford.pl/ofert...D/00M/?code=JEF

Ja zamawiałem Fiestę kilka dni temu i ten cennik był podstawą, zmieniły się tylko rabaty na 3 kwartał, niestety na niekorzyść kupującego. W moim przypadku w plecy 2,5k....

mskgs - 18 Lip 2018, 12:54

Hehe, wczoraj jeszcze tych cenników nie było na stronie. ;)
Mk8 ST Line - 18 Lip 2018, 14:50

Ale raczej nic się chyba nie zmieniło, przynajmniej w moim przypadku. Skonfigurowałem teraz swój samochód raz jeszcze i wyszło 76100 i tyle mam na zamówieniu, minus rabat oczywiście :)
mskgs - 18 Lip 2018, 16:33

Ten z konfiguratora już dawno nie jest aktualny. Titanium 5d 1.0 125 w konfiguratorze 67980. W cenniku 66100.
anikja - 18 Lip 2018, 17:31

Też mi się wydaje, że konfigurator nie jest aktualny. Nie można już zamówić koloru Deep Impact Blue. Bardziej aktualny jest cennik 2/2018 dostępny na stronie. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że cena wyjściowa auta 57 600,00 się nie zmieniła, dodatki również zostały w tej samej cenie. Zmienił się jedynie oficjalny rabat w katalogu, czym bym się nie przejmowała, bo rabat dealera udzielany jest od ceny wyjściowej i faktycznie, jak piszą na forach, realnie można uzyskać 15-16%. Podobno sprzedawcy są bardziej elastyczni pod koniec kwartału.
Wojtek Wawa - 4 Lis 2018, 14:13

Trochę to trwało, ale w końcu jest cennik i katalog fiesty st:
https://www.ford.pl/conte...d_fiesta-st.pdf
Dla mnie sens ma wyłącznie st2 z full opcją. Ale szokuje brak adaptacyjnego tempomatu w obu wersjach.
W st3 nie wyobrażam sobie jazdy na 18 calach.
Braku automatycznego parkowania spodziewałem się po st-line.

Ciekawe, kiedy pojawi się pierwsza st w klubie?

Wojtek Wawa - 5 Lis 2018, 07:50

Policzyłem sobie ile kosztują po doposażeniu ST2 i ST3 i wyszło, że prawie tyle samo:
ST2 ST3
cena bazowa 86020 96970
5d 1000 1000
pakiet performance 4100 4100
full LED 1600 1600
BO Sync3 1600 -
auto klima 1600 -
lusterka boczne składane - 250
czujniki parkowania z tyłu - 450
elektryczne szyby z tyłu 800 -
kamera cofania 1150 1150
kierownica podgrzewana 1200 500
door edge 650 650
Pakiet Driver Assistance 2 700 -
Pakiet Comfort 1 800 350
Pakiet Comfort 5 600 -
Pakiet Ambient Lighting 370 -
Otwierany dach 3110 3110
Race Red 600 600
regulacja lędźwiowa kier 300 -
regulacja lędźwiowa pas 150 -
keyless 1000 -
RAZEM 107350 110730

W ST2 niedostępne jest Auto High Beam, które bardzo lubię, czyli za 3350 zł dostajemy częściowo skórzane fotele, felgi 18 cali i automatyczne długie światła.

Sama cena i wysoka (bo 30 k zł drożej niż titanium 125 KM... które będzie miało więcej bajerów) i niska (bo co jeździ lepiej na rynku?). Jak pisałem w innym wątku, kocham nasze titanium. Ale fiestę st musiałem obczaić :-)

matts80 - 5 Lis 2018, 17:33

Dodano na stronie cennik z 15 października na fiestę z roku modelowego 2019.
https://www.ford.pl/conte...fiesta_2018.pdf

Mars - 5 Lis 2018, 17:40

W Vignale teraz miałbym dodatkowo jako standard fabryczną nawigację, ale mi styka Google map na AA.
tantal - 5 Lis 2018, 18:36

Z ciekawostek nowego cennika w pakiecie Comfort 1 nie ma już podgrzewanych dysz spryskiwaczy, obudowy świateł przeciwmgielnych są w kolorze czarnym (miały być w kolorze chromu). Mam zamówiony rok modelowy 2019, te rzeczy nie zgadzają mi się z nowym cennikiem.

Zmieniła się też pojemność bagażnika. Było 292 l, teraz 311 l.

Ktoś widzi jeszcze jakieś różnice?

kris_IV - 5 Lis 2018, 18:46

@tantal - u mnie również była zmiana wyposażenia w trakcie realizacji zamówienia i w efekcie dostałem nowe rozbudowane pakiety w cenie w jakiej zamawiałem te mniejsze. Tak dostałem np. podgrzewaną kierownicę, radio z DAB czy dodatkowe głośniki B&O.
Nie wiem czy miałem farta, czy taka jest praktyka, ale nie narzekam :-P

matts80 - 5 Lis 2018, 21:59

W mojej specyfikacji będzie problem z pakietem Comfort 1, tak jak napisał @tantal brak w pakiecie podgrzewanych dysz spryskiwaczy, a w umowie mam ten drobiazg. Jak przy odbiorze sprawdzić, czy te podgrzewanie jest. I w razie jego braku co mogę ugrać.
Wojtek Wawa - 6 Lis 2018, 07:38

Ciekawe jest to zwiększenie pojemności bagaznika z 292 do 311 l - też to zauważyłem wczoraj i zastanawiało mnie, czy zaczęli inaczej mierzyć, czy coś naprawdę zmienili, np obniżyli podłogę?

Druga rzecz - w BO Play mam 7 głośników + subwoofer. Teraz jest w sumie tych głośników 10 - czy dodali po głośniku z tyłu?

Sporo rzeczy jest droższych, grzana kierownica sama 1200 zł, w pakiecie 1950 - trochę to dziwne, bo bez pakietu+pakiet za 600 zł jest 1800 zł.

seee8a - 6 Lis 2018, 10:12

Wojtek na pewno masz w BO 7 glosnikow? Odkad tylko pamietam z materialow prasowych od samego poczatku produkcji w BO bylo 10 glosnikow z subwooferem.
jacky-x - 6 Lis 2018, 10:15

Wojtek Wawa napisał/a:
Druga rzecz - w BO Play mam 7 głośników + subwoofer. Teraz jest w sumie tych głośników 10 - czy dodali po głośniku z tyłu?


@Wojtek
Ty masz 9 głosników+1 (nie było wersji z siedmioma) przynajmniej w teorii. :) Ford dwa głośniki koaksjalne które masz z tyłu, policzył jako cztery, :9: w teorii się zgadza a w praktyce lepiej oferować 10 niż 8 :ok: . Pozdr

tantal - 6 Lis 2018, 16:39

matts80 napisał/a:
W mojej specyfikacji będzie problem z pakietem Comfort 1, tak jak napisał @tantal brak w pakiecie podgrzewanych dysz spryskiwaczy, a w umowie mam ten drobiazg. Jak przy odbiorze sprawdzić, czy te podgrzewanie jest. I w razie jego braku co mogę ugrać.


Czekam na rozwój sytuacji, ja odbieram dopiero w grudniu.


Edit:
Zabawna sytuacja, dzisiaj dostałem telefon ze auto jest już w salonie. Po 5 tygodniach od złożenia zamówienia.

jacky-x - 6 Lis 2018, 19:31

Pisałem w poprzednim poście o głośnikach w B&O Play, to przy okazji może jeszcze warto wspomnieć, że sama nazwa B&O Play zostaje od jakiegoś czasu wycofywana ( całkowita rezygnacja z tej submarki) i w nowych fiestach będzie (jest) Bang & Olufsen (w nowych cennikach jest to już uwzględnione - B&O). Pozdr
Wojtek Wawa - 9 Lis 2018, 13:04

Dzięki za wyjaśnienie, ciekawi mnie jak to z tymi głośnikami w tylnych drzwiach jest, bo... u mnie one nie mają napisu BO tak jak pozostałe. Ktoś z Was z BO Play napisze, czy u niego w tylnych drzwiach zaślepki mają BO?

Sprawdziłem katalog z czasów zamawiania naszej fiesty (20 lipca 2017) i tam też piszą o 10 głośnikach :-)

BTW też około 5 tygodni, maks 7 minęło od zamówienia do przyjścia naszego titanium.

kris_IV - 9 Lis 2018, 13:08

Wojtek Wawa, sprawdzę wieczorem i dam znać

-- EDIT

Tak jak u ciebie - obudowy głośników z tyłu pozbawione są oznaczeń B&O

olaxx - 12 Lis 2018, 14:17

Moim zdaniem warto odwiedzić ten salon forda - http://www.spammms.pl/. Z pewnością każdy znajdzie tam coś dla siebie :)
Wojtek Wawa - 15 Lis 2018, 14:26

Dzięki kris_IV.

BTW masz oryginalne 140 KM? Opisz wrażenia, jak to jeździ na wysokich obrotach - zapewne bosko :-)

kris_IV - 15 Lis 2018, 21:31

Wojtek Wawa, tak, fabrycznie brałem 140KM i generalnie mam wersję full za wyjątkiem szklanego dachu i kluczyka na zbliżenie w identycznym kolorze jak Twój :)

Uczucia z jazdy dokładnie takie jak opisujecie - dopiero z 600km zrobione, ale tak jak wszyscy zauważają klei się do asfaltu w zakrętach bardzo przyjemnie. Kupiłem 140KM ponieważ w ostatnim aucie miałem ich 80 i na trasie (mało tras robię generalnie) przygotowanie do przyspieszania zaczynałem chyba kilometr przed wyprzedzeniem ciężarówki i nigdy nie byłem pewny czy zdążę zanim pojawi się coś na horyzoncie. Na jeździe próbnej dealer miał wersję 100KM co mnie nie przekonało, więc nie zastanawiałem się nad inną opcją niż 140.

Na wysokich obrotach zbyt dużo nie jechałem (gdzieś tam w instrukcji piszą nawet o tym żeby przez pierwszy 1000 nie szaleć :ups: ) więc staram się być grzeczny :devil:

Ale wyprzedzanie poza miastem to wreszcie normalny manewr i myślę, że niejeden kierowca może się zdziwić jak to idzie...

Napiszę na pewno coś więcej po 1000km, czyli pewnie pod koniec grudnia przy moich trasach, ale już teraz wiem co mnie najbardziej denerwuje - jednak Ford ma to do siebie że lubi poskrzypieć, a ja nie znoszę jak coś wydaje nieodpowiedni dźwięk... No cóż :)

Wojtek Wawa - 16 Lis 2018, 10:33

Dzięki za wrażenia. Daj znać jak dotrzesz silnik... bo teraz jeździsz jak moim silnikiem 100 KM (bo praktycznie do 4500 obr/min nie ma różnicy pomiędzy naszymi silnikami, te 140 KM budzą się do życia powyżej tych obrotów, przy 5000-6500 musi być cudownie).
A o piskach wszystko napisał Tared, wyszukaj jego posty i może uda Ci się je zwalczyć.

msky - 16 Lis 2018, 20:40

kris_IV napisał/a:
Wojtek WawaKupiłem 140KM ponieważ w ostatnim aucie miałem ich 80

Podbijam stawkę również miałem mało KM, bo aż 60 KM, zamieniłem na 125 KM, ale nie chciałem st-line, bo było dla mnie zbyt twarde.
Wersja titanium jest komfortowa, a podobnie wyprzedzanie to bajka.

Gratuluję wersji 140 KM, pomyśl, że od wersji 100 KM różni się ona więcej niż specjaliści piszą.
Szerokości :)

kris_IV - 17 Lis 2018, 10:49

msky napisał/a:
pomyśl, że od wersji 100 KM różni się ona więcej niż specjaliści piszą


Niestety mimo dwóch dużych salonów w Poznaniu nie udało mi się tego sprawdzić w praktyce ;) Dla mnie najważniejsze jest to, że jestem zadowolony z tego silnika :-)

Wojtek Wawa - 20 Lis 2018, 10:20

Wersja 140 KM różni się od wersji 100 KM:
- krótszą skrzynią biegów - by jeździć na wyższych obrotach i korzystać z silnika
- hamulcami jak w wersji 125 KM - tarcze z tyłu zamiast bębnów, droga hamowania taka sama, ale nie przegrzeją się tak łatwo
- oczywiście silnik jest inaczej zestrojony, w wersji 100 KM absolutnie nie ma zmiany w przyśpieszaniu, pomiędzy 4500-6500 rpm, wtedy moc jest sztucznie zdławiona na 100 KM, wersja 125 KM równomiernie nabiera mocy, a wersja 140 KM już w ogóle zestrojona jest pod wysokie obroty, jak nie 3 cylindrowiec. Ma też moment obrtowy 10 Nm wyższy niż wersje 100 i 125 KM, zgaduję że różni się turbosprężarką. Może taką o zmiennej geometrii? Wtedy różnica w cenie byłaby całkiem zasadna...

kris_IV - 20 Lis 2018, 20:27

Wojtek Wawa, to ciekawe i przyznam, że nie miałem świadomości większej ilości różnic niż sterownik. Na forum zwykle podkreślają, że 140KM to tylko chciwość Forda i można nadrobić wszystko boxem.
msky - 20 Lis 2018, 22:09

Proponuję porównać naklejki na silnikach.
W nich zapisana jest róźnica, oprócz daty produkcji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group