Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Po włączeniu ogrzewania spada temperatura silnika

gruby907 - 16 Mar 2018, 23:14
Temat postu: Po włączeniu ogrzewania spada temperatura silnika
Dziś mam w mieście zamieć śnieżną i po włączeniu ogrzewania zaczęła mnie pewna rzecz zastanawiać. Mianowicie jak włącze na max grzanie, to spada mi temperatura silnika o jedną pozycje w dół. Jak tochę zmniejsze ogrzewanie to znów sie nagrzewa silnik do temperatury roboczej. Tak powinno być, czy raczej termostat do wymiany?
Stoper - 17 Mar 2018, 13:06

Moim zdaniem normalna sprawa i bym się nie przejmował.
Część ciepła płynu chłodniczego jest oddawana przez nagrzewnicę do nawiewów, więc im większe grzanie na kabinę ustawisz, tym bardziej płyn chłodniczy przestygnie.

dirty.73 - 17 Mar 2018, 14:03

termostat do wymiany,od tego on jest,żeby utrzymywać w miarę stałą temperaturę pracy
Puff - 17 Mar 2018, 21:22

dirty.73 napisał/a:
termostat do wymiany,od tego on jest,żeby utrzymywać w miarę stałą temperaturę pracy

Ale co ma termostat do obiegu wewnętrznego? Autor ewidentnie pisze o nagrzewaniu wnętrza, a przy takich temperaturach, jakie są ostatnio, to termostat nie ma za dużo do roboty...

dirty.73 - 17 Mar 2018, 22:30

no a co odpowiada za prawidłową temperaturę?ogólnie jak szybko temperatura osiąga pion na wskazówce?być może termostat po prostu nie domyka do końca
Puff - 17 Mar 2018, 22:38

dirty.73 napisał/a:
no a co odpowiada za prawidłową temperaturę?

Ale co ma piernik do wiatraka? Puszczasz ciecz na nagrzewnicę i odbierasz z niej ciepło, to temperatura w małym obiegu spada. Czy termostat jest otwarty czy nie, to jest to w tym momencie stała, bo nagle się nie zamknie/nie otworzy po włączeniu gorącego nawiewu. A gdyby był uszkodzony, to silnik byłby cały czas niedogrzany. Zwyczajnie jedno z drugim w tej konkretnej sytuacji nie ma związku. Jeśli jesteś w stanie go wykazać, to śmiało, chętnie czegoś nowego się nauczę.

dirty.73 - 17 Mar 2018, 22:43

po prostu uważam,że włączenie ogrzewania nie powinno spowodować aż takiego spadku temperatury rozgrzanego silnika na małym obiegu...
Puff - 17 Mar 2018, 23:09

To, co pokazują zegary na desce, zwłaszcza w kontekście temperatury cieczy, jest bardzo umowne i służy jako wskaźnik, a nie przyrząd pomiarowy. Wahania możesz zauważyć nawet jak w zimie stoisz na postoju i przy włączonym na maksimum ogrzewaniu, naciśniesz gaz, żeby pompa wody szybciej zaczęła chodzić - temperatura może widocznie (nie dramatycznie, ale widocznie) spaść :)
dirty.73 - 17 Mar 2018, 23:16

hmm,a powiedz mi jedno,czy w fordach wskazówka temperatury w pionie oznacza tylko i wyłacznie np. 90 stopni?bo np. w bmw pion oznacza (tak około,bo dokładnie nie pamiętam teraz) od 75 do 110 stopni i każde wahnięcie wskazówki to już spore róznice...być może tym się zasugerowałem....ale mimo wszystko..o jedną kreskę? :)
Puff - 17 Mar 2018, 23:28

Nie mierzyłem tego z opornicą w ręce, ale na pewno masz kroki i jest ich więcej niż 3. W mk5 na każdy skok wskazówki przypada parę stopni Celsjusza. Jako że to jest ACG (air core gauge), to precyzja jest duża. Jak u mnie temperatura podskoczyła z 90 na 100 (uszkodzona UPG), to ewidentnie widziałem wzrost o 10 stopni na wskazówce, o większych temperaturach nie mówiąc. Jak jechałem ile fabryka dała bez uwalonej UPG, to odczyt z OBD wskazywał 90-parę stopni i wskazówka była wychylona minimalnie w prawo od pionu.

Jeśli chodzi o ogrzewanie wnętrza, to pomyśl, że w przypadku driftowozów nagrzewnica jest często używana do odprowadzania nadmiaru ciepła jeśli nie masz lepszej/większej chłodnicy - dajesz nawiew na gorące na max i nagle motor przestaje się przegrzewać :)

dirty.73 - 17 Mar 2018, 23:41

no w przypadku grzejącego się silnika,każdy odbiornik ciepła jest na wagę złota :)
gruby907 - 18 Mar 2018, 00:56

U mnie jest wyświetlacz ze wskaźnikiem temp :D nie ma nawet skali ile stopni, musze vGate wpinać zeby na telefonie zobaczyć odczyty z ecu. Ogólnie to silnik potrzebuje bo ja wiem... ze 4 i pół kilometra żeby sie nagrzać do temperatury roboczej, jak poniżej zera jest tak jak teraz to koło 5km. Jak lece sobie w trase i mam rozwalone grzanie na max to sztywno trzyma temperature. Ostatno po mieście tylko latam i jak sie nagrzał to sobie włączyłem grzanie max i stanąłem w korku, to spadła temperatura o jedną kreskę. Ale Kreska temp roboczej zapala sie przy ok. 81-82 stopni, jak spadnie do 79-80 to kreska w dół. Przy 87-90 stopni chłodnica sie załącza, a temperatura otwarcia termostatu patrzyłem, to jest w katalogu 82 stopnie. Generalnie termostat z obudową był wymieniany ze 2 lata temu, bo buda ciekła i oprócz tej jednej rzeczy żadnych zastrzeżeń nie mam. Po prostu mnie to ciekawiło czy tak ma być, czy coś do wymiany. Wychodzi na to że tak ma być.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group