Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Na zimnym silniku nie trzyma obrotów

frankez - 12 Mar 2018, 09:55
Temat postu: Na zimnym silniku nie trzyma obrotów
Witam.
Mam problem w moim Ford Fiesta mk6 2002, 1.3, 51kw od paru dni, gdy zrobiło się cieplej i wilgotnej na zimnym silniku po wciśnięcie sprzęgła Lub po prostu nie trzyma biegu jałowego, po rozgrzaniu jest dobrze i wszystko gra, jakieś porady?
Mogę dodać że jak uruchomię zimny silnik po nocy to strasznie piszczy jakby myszy pod maską :) pasek klinowy? Po 2 minutach ustępuje świst

Silnik krokowy jakiś czas temu nowy wstawiony, kable jakieś 30tys temu, świece 15tys, olej tysiąc temu, wyciekow brak, na komputerze nie pokazuje błędów żadnych, przepustnica czyszczona

Będę wdzięczny za porady

gruby907 - 14 Mar 2018, 10:53

Może łańcuch rozrządu sie rozciągnął. Nie szarpie lekko przy przyspieszaniu?
frankez - 14 Mar 2018, 17:52

gruby907 napisał/a:
Może łańcuch rozrządu się rozciągnął. Nie szarpie lekko przy przyspieszaniu?


Szczerze ciężko powiedzieć co oznacza szarpie według ciebie ? byłem u mechanika powiedział że łańcuch w dobry stanie nie trzeba wymieniać .

szarpie tzn. jak na pierwszym biegu zacznę przyśpieszać to co ma się dziać ? normalnie ładnie przyśpiesza, potem dwójeczka , jak za szybko puszcze sprzęgło to szarpnie :)

gruby907 - 14 Mar 2018, 21:13

Nie to nie to. Jakby był rozciągnięty łańcuch, to w momencie przyspieszania by szarpał podobnie jak przy zużytych świecach
frankez - 15 Mar 2018, 13:06

gruby907 napisał/a:
Nie to nie to. Jakby był rozciągnięty łańcuch, to w momencie przyspieszania by szarpał podobnie jak przy zużytych świecach


No raczej nie , dzieję się tak częściej jak jest mocno wilgotno, np dziś byłem pewien że na zimnym silniku jak podjadę 500 m od ruszenia do skrzyżowania to zaczną falować obroty i zaczęły jak nie podtrzymam to zgaśnie , Kupiłem nowe kable zapłonowe, takie lepsze za 120 zł , zobaczymy czy coś to da, jak auto się rozgrzało to już nie było problemu


P.S Pasek klinowy raczej nie ma nic z tym wspólnego ? też musiałbym wymienić bo piszczy na zimnym , po ruszeniu jak się lekko rozgrzeje to przestaje

gruby907 - 15 Mar 2018, 16:46

Jaki silnik krokowy wstawiałeś? Bo za utrzymanie obrotów na luzie właśnie on odpowiada. Może wada fabryczna, czasem sie zdarza. Na przykład ja rok temu wymieniłem linki od ręcznego, ale w środku sie coś popsuło i w grudniu przestał odbijać i trzymał jakiś czas po spuszczeniu dźwigni. Poszły na gwarancje, gwarancja uznana, wymiana gwarancyjna i jest ok. Może twój krokowy też ma fabryczną wade. Ogólnie polecam do tego modelu kupić oryginalny krokowiec, na zamiennikach właśnie różnie może być. Sam wymieniałem we wrześniu i zaryzykowałem wziąłem Topran. Złego słowa nie powiem, ale wiadomo każdy egzemplarz może być inny. Zależy sporo też od ogólnej kondycji silnika, czy ECU jest w 100% sprawny etc.
frankez - 15 Mar 2018, 21:58

gruby907 napisał/a:
Jaki silnik krokowy wstawiałeś? Bo za utrzymanie obrotów na luzie właśnie on odpowiada. Może wada fabryczna, czasem sie zdarza. Na przykład ja rok temu wymieniłem linki od ręcznego, ale w środku sie coś popsuło i w grudniu przestał odbijać i trzymał jakiś czas po spuszczeniu dźwigni. Poszły na gwarancje, gwarancja uznana, wymiana gwarancyjna i jest ok. Może twój krokowy też ma fabryczną wade. Ogólnie polecam do tego modelu kupić oryginalny krokowiec, na zamiennikach właśnie różnie może być. Sam wymieniałem we wrześniu i zaryzykowałem wziąłem Topran. Złego słowa nie powiem, ale wiadomo każdy egzemplarz może być inny. Zależy sporo też od ogólnej kondycji silnika, czy ECU jest w 100% sprawny etc.


Ja mam zwykły za 150 zł wsadzony jakiś czas temu , nie dawno mechanik powiedział mi to co ty że w tych modelach warto w oryginalny zainwestować , ile u ciebie taki kosztował ?

gruby907 - 16 Mar 2018, 23:19

120zł i nie narzekam. Przestał gasnąć na luzie, obroty nie falują :D
frankez - 19 Mar 2018, 16:34

gruby907 napisał/a:
120zł i nie narzekam. Przestał gasnąć na luzie, obroty nie falują :D


Byłem dziś u mechanika wymieniłem kable zapłonowe z własnej inicjatywy, a mechanik sprawdzał sprawdzał i nic nie znalazł , bo przy nim obroty już nie skakały ...

gruby907 - 28 Mar 2018, 19:29

Wiesz to i tak nie będzie sztywno trzymać obrotów, bo to tylko silniczek krokowy, a nie elektroniczna przepustnica. Ja pod podpięciu interfejsu widzę u siebie odchyły 50-100RPM, więc jest w porządku. Przynajmniej w porównaniu do tego co było wcześniej - po jeździe wrzucałem na luz i obroty rosły do 2500-3000RPM, czasem po wrzuceniu na luz gasł. Więc dla mnie jest teraz laleczka.
frankez - 10 Kwi 2018, 20:27

Dziś wyszedłem od mechanika lista rzeczy które mi zrobił:
Naprawa Wiązki komputera silnika , przewód kolektora ssącego i póki co działa , ale grzebał długo , auto trzeba centymetr po centymetrze zobaczyć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group